Toon posts:

Asus A7N8X Deluxe and MTEC/Twinmos 3200

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heel weinig ervaring met deze dingen maar sta nu toch een beetje voor voldongen feiten daarom dit vraagje.

Ik heb dus een Asus A7N8X deluxe moederbord en kocht nu pas 2 latten Twinmos 3200 512MB bij. Ik heb een barton 2500 en heb deze draaien op 11*200 (2197 Mhz).
Na het plaatsen van dat nieuwe geheugen krijg ik na 2 minuten steeds een blue screen.
Kan men pc enkel laten werken na het geheugen te downgraden naar 166 Mhz.
Had contact opgenomen met de verkoper en hij blijft volhouden dat dit ligt aan mijn moederbord en wil het geheugen dus niet omruilen.
Is dit normaal ?
a) dat hij mijn vraag zo beantwoord
b) dat het geheugen niet will draaien op 200 Mhz

En zijn er voor geval b oplossingen.

Verdere configuratie
kast : Antec Sonata --> voeding 380watt
cooler : Arctic Copper Silent 2 TC
Video kaart : Asus 9800 XT
Sound Kaart : Audigy 2 Platinium Pro
TV kaart : Hauppauge 250
HD : 1 IDE 1 x SATA
DVD A06 en liteon cd brander.

en nog 3 usb toestelletjes die voeding slikken.

Geheugen serial eindigt op 50D

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-07 14:22

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

geheugen hoort te draaien op 200 Mhz, dus dat moet werken
En tja, probeer ander geheugen om te bewijzen dat het niet aan het bord ligt.

Probeer met memtest te booten en je geheugen te testen, dan merk je vanzelf of er iets niet goed is met je geheugen!

[ Voor 31% gewijzigd door Hann1BaL op 26-02-2004 17:00 ]

Verwijderd

Topicstarter
Probleem is dat mijn vorige geheugen een lat was van 512 op 2700, en verder zit ik er financieel een beetje krap voor om zomaar ander geheugen te kopen.

Verwijderd

Topicstarter
Jep als ik een uitgebreide memory test doe
Loopt hij tot 3 maal toe tot 1024000.
Hoe kan ik merken dat er iets mis is?

Thanks alvast

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2004 17:19 ]

Verwijderd

Zet je geheugen op single channel kijkt of je dan nog steeds blauwe schermen krijgt of probeer een latje.

Verwijderd

denk idd dat het met de dual channel te maken heeft :)

• musiman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 31-07 08:01

musiman

Mijn wachtwoord is: Welkom01

Kijk even hier:

Twinmos PC3200 niet stabiel op 200mhz

I Love Twinmos (not!)

Make music, not war

Verwijderd

Topicstarter
Thanks ik ga het proberen op single channel.
Maarja dan draaid je geheugen 1,5 keer trager dan op dual channel.
De kerel van de winkel heeft me gevraagd om het maandag binnen te brengen en dan ging hij het testen, wat hij daar ook al mee bedoeld.
Als ik geen ander geheugen krijg, ga ik het verkopen en corsairs kopen denk ik.
Spijtig genoeg zal de andere koper dan met de shit zitten.

Thanks en greetz.

btw ik zal nog iets laten weten in het weekend na het testen op single channel.

• AdB
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-04 17:17

AdB

Ik weet niet precies waar je die kennis vandaan hebt dat DUAL channel 1,5 maal sneller is, de tests die ik ik ken (toms hardware, anandtech etc.) spreken van enkele procenten tot nauwelijks rendement t.o.v. single channel. :)

Feit is wel dat twinmos vaker op Nvidea bords problemen heeft gegeven, m.n. rondom de 200 FSB grens, maar ook op 166 zijn m.i. rare dingen aan de hand. Check de search even, het e.e.a. heeft ook te maken met je chipset (en niet zozeer het merk). In mijn geval gaf een Twinmos reepje (single channel dus) met een verschillend chipsetje (dus verschillende manufactuur) wel of niet het verschil tussen opstarten met netspanning of pas enkele seconden op netspanning. Merk = hetzelfde (TWINMOS), gedrag is anders.

AdB

• jozy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-08 23:50
ik heb ook bijna dezelfde configuratie gehad met hetzelfde geheugen en had hetzelfde probleem. ik heb toen mijn pc direct verkocht om zo zonder waardeverlies door te patsen. nou w8 ik op wat extra centen en wordt het weer een intel met corsair

• papichulo
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 31-05 20:16
Ik ben een zeer regelmatige bezoeker van PC beurzen en daar ben ik verschillende malen aan de praat geraakt met ervaren PC gebruikers.
En daar is me verteld dat je met geheugen ook wel geluk moet hebben en zeker als je wil OC.
En ik neem mijne PC als voorbeeld
Asus a7n8x-deluxe, 3000+, Twinmoss2x256mb pc3200 dual ch, 9800xt, 2xsamsung 120gb sata, voeding Aopen 350w
En deze draait op 11*230

Het vorige geheugen was Corsair XMS pc3700 en die kon maximum draaien op
11*225
Dit is toch wel raar |:(

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:04
Het is gewoon in dit geval de combo mobo/geheugen en als het je niet bevalt mag je die reepjes gewoon wettelijk binnen 8 dagen retourneren aan de winkel.

• Mathizsias
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 04-08 18:02

Mathizsias

Drizzt

AdB schreef op 28 februari 2004 @ 02:48:
Ik weet niet precies waar je die kennis vandaan hebt dat DUAL channel 1,5 maal sneller is, de tests die ik ik ken (toms hardware, anandtech etc.) spreken van enkele procenten tot nauwelijks rendement t.o.v. single channel. :)

Feit is wel dat twinmos vaker op Nvidea bords problemen heeft gegeven, m.n. rondom de 200 FSB grens, maar ook op 166 zijn m.i. rare dingen aan de hand. Check de search even, het e.e.a. heeft ook te maken met je chipset (en niet zozeer het merk). In mijn geval gaf een Twinmos reepje (single channel dus) met een verschillend chipsetje (dus verschillende manufactuur) wel of niet het verschil tussen opstarten met netspanning of pas enkele seconden op netspanning. Merk = hetzelfde (TWINMOS), gedrag is anders.
Idd, Single Channel geeft meestal ook minder BSOD-gezeik ook :x

• DSK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-08 23:09

DSK

boeiend...

volgens mij idd slechte mobo/ram combo oftewel brakke latjes, maar aangezien je geen fouten hebt in memtest...

Blog (Linux-related)

Verwijderd

Topicstarter
Kheb men geheugen terug gekregen,
De verkoper zegt dat hij het 3 dagen in dualchannel mode heeft gedraaid op 200 (400Mhz), en dat er geen problemen zijn.
Hij zegt dus dat de fout in men moederbord zit, en daarmee basta.
En daarmee is voor hem de kous af natuurlijk.

Alle Die 2 latjes twinmos Mtec van 512 pc3200 (CL2.5)
wil kopen voor 120 Eur mag
mij steeds mailen op david.demey@baiworld.com

Toch allemaal bedankt voor reacties

greetz
Pagina: 1