Toon posts:

[XP] Install probleem bij "Maken informatiebestand"*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb problemen bij het maken van een nieuwe install van XP. Ik heb een nieuwe HD gekocht en wil daarop XP installeren, maar de setup blijft hangen bij de fase "Bezig met het maken van een informatiebestand...".

BIOS herkent de nieuwe HD probleemloos.

Wat zou dit kunnen zijn?

Alvast bedankt voor het meedenken!

Verwijderd

Welke fase is dat, en is dat de juiste omschrijving? Ik zou niet weten waar precies in de setup dat dit zou moeten zijn.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Zelfde systeem als PC hangt na opstarten? Het lijkt me dat je dan je hardware even langs wilt lopen :P

Hoe dan ook: geef even aan welke hardware je hebt.

offtopic:
'install problems' is wat kort door de bocht, dus ik doe een titeledit: zie ook het WOS Policy voor waarom :)

edit:

blijf van mijn mooie topictitel af, elevator :( :+

[ Voor 11% gewijzigd door F_J_K op 26-02-2004 16:57 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Titel edit zodat het OS in de topic titel staat - zie ook de Windows Operated Systems Policy :)

Verwijderd

Topicstarter
FJK: is inderdaad 't zelfde (zaad-) systeem. je hebt een goed geheugen.

P4, (nieuwe) 120 GB HD Toshiba, ECS mobo, 1 GB memory.

Overigens probeerde ik het nu net nog een keer en nu hangt het boeletje bij de keuze
- installeren (enter)
- repareren (R)
- afsluiten (F3)

alleen reset/power off helpt dan nog. (indicatorlampjes op keyboard voor caps etc werken ook niet).

elevator: excuses... ik had de policy moeten lezen, maar in mijn woede/wanhoop ben ik als een blind paard aan het posten gegaan.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Het klinkt toch wel erg alsof je hardware brak is. Controleer in ieder geval geheugen (www.memtest.org), temperatuur en voeding even: maar de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter ken je al dus - niets gevonden?.
Verwijderd schreef op 26 februari 2004 @ 16:52:
FJK: is inderdaad 't zelfde (zaad-) systeem. je hebt een goed geheugen.
[....]
maar in mijn woede/wanhoop ben ik als een blind paard aan het posten gegaan.
offtopic:
Geheugen: neuh, ik klikte even op je naam om te kijken naar je eerdere topics, om te zien wat voor hardware je hebt :)
En woede: reden te meer om het rustig aan te doen, kan er minder fout gaan :*

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1