(Overgenomen op Sat Mar 13 2004 om 11:10:38 UTC+0100)
Download : 261.7 KByte/sec
Upload : 10.7 KByte/sec
BOE!!!!
Asus Z170 Deluxe - Intel Core i7 6700k @4 Ghz - Noctua NH-C12P SE14 - Kingston HyperX Fury 32 GB - Asus RTX 2070 Super 8GB - Samsung 950 Pro M2 240 GB - Corsair AX 850 watt - Sound Blaster X-Fi Titanium - WD Black 1TB & Green 3TB
Verwijderd
Verdomme!!
[ Voor 5% gewijzigd door Sneak0r op 13-03-2004 11:12 ]
Denk dat de boodschap wel duidelijk is. De oorzaak zal toch wel gezocht moeten worden in overbelasting. Die termijn (in mijn geval in september) zal er niet helemáal voor niks staan.
Nou, bij mij anders niet hoor en ik woon ook in Hengelo (ov).Sneak0r schreef op 13 maart 2004 @ 11:11:
Hier in Hengelo is het nu ook verhoogt, wist niet dat verhoging van de upload ook zou resulteren in een zo'n hogere downloadhaal nu met gemak weer 300 - 400 down en 30 up. Com21 btw.
Heb overigens ook mijn modem al aan en uit gezet. Is dit weer iets waar essent niet aan mee gaat doen of zijn ook zij dit verplicht te doen? (uploadverhoging)
"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."
zal wel foutje zijnsiggy schreef op 13 maart 2004 @ 11:16:
Ik krijg nu bij speedtest.nl ruim over de 1000 connecties per minuut. Noog nooit gezien.
Hmm, ook COM21? Welke wijk woon je? Abonnement hier loopt sinds 1998 als ik mij niet vergis.mol_1337 schreef op 13 maart 2004 @ 11:16:
[...]
Nou, bij mij anders niet hoor en ik woon ook in Hengelo (ov).
Buurman heeft ook com21 , en die heft wel 256kbit , en ik nog steeds 128kbits en haal de 10kb.s nu niet eens meer
@home echt , dit val echt zwaar tegen van jullie , nu is de beslissingen definitief genomen en ik ben weg en ga over op adsl , jammer na 4 jaar .
Ja, ook COM21. Heb het abo sinds 3 à 4 jaar. Woon in de Vossenbelt.Sneak0r schreef op 13 maart 2004 @ 11:20:
[...]
Hmm, ook COM21? Welke wijk woon je? Abonnement hier loopt sinds 1998 als ik mij niet vergis.
Beetje voorbarig, niet? Is het al 24 maart? Nee, dus. Er kan dus nog van alles gebeuren.Galaxis schreef op 13 maart 2004 @ 11:21:
uuhm , dit is echt nice weer.
Buurman heeft ook com21 , en die heft wel 256kbit , en ik nog steeds 128kbits en haal de 10kb.s nu niet eens meer.
@home echt , dit val echt zwaar tegen van jullie , nu is de beslissingen definitief genomen en ik ben weg en ga over op adsl , jammer na 4 jaar .
Virussen? Scan ze hier!
Hmm ik in Woolderes, maar het kan best zijn dat ze het in stappen doen, de uiterlijke deadline ligt immers op 24 maart, even afwachten dusmol_1337 schreef op 13 maart 2004 @ 11:23:
[...]
Ja, ook COM21. Heb het abo sinds 3 à 4 jaar. Woon in de Vossenbelt.
Up: 28 KB
Down 430 KB
* Whizzer zijn weekend is weer goed, vooral vanwege de ruim toegenome download
Edit: O ja, COM21 modem natuurlijk...
[ Voor 15% gewijzigd door Whizzer op 13-03-2004 11:24 ]
Ik ben geweldig.. en bescheiden! En dat siert me...
Verwijderd
In angeslo issut nog niet ZO ergVerwijderd schreef op 13 maart 2004 @ 11:18:
Emmen 7 kb/s (rietlanden, com21)
sucks!
ga zo maar eens even t modem resetten dan
Verwijderd
en wederom nix... 8 kb/s volgens mordaxVerwijderd schreef op 13 maart 2004 @ 11:18:
Emmen 7 kb/s (rietlanden, com21)
sucks!
ga zo maar eens even t modem resetten dan
(speedtest upload doet t hier niet, denk dat t door mn router komt.. iemand enig idee welke poorten ik daarvoor moet openzetten??)
Ik woon daar ookSneak0r schreef op 13 maart 2004 @ 11:24:
[...]
Hmm ik in Woolderes, maar het kan best zijn dat ze het in stappen doen, de uiterlijke deadline ligt immers op 24 maart, even afwachten dus
Maarem nog niets hier hoor, zal mn modem nog eens resetten..
Leave only footprints, take only memories
Er is vantevoren ook al aardig wat gebeurt. Bij welke provider betaal je nou nog 50 euro per maand voor 4096/128 of nou dan 4096/256 als dat hier dit jaar nog gaat lukken...? Verder is hun helpdesk gewoon bar slecht, als je een probleem hebt wat niet op hun lijstje staat is het jouw probleem zegmaar... En dan hebben we het nog niet eens over de tijd dat ze gewoon zeiden "Windows XP, dat ondersteunen we niet. >TUUT TUUT TUUT<"...wildhagen schreef op 13 maart 2004 @ 11:23:
[...]
Beetje voorbarig, niet? Is het al 24 maart? Nee, dus. Er kan dus nog van alles gebeuren.
@Home is een erg ondermaatse ISP en als ik het geld had voor de aansluitkosten dan was ik allang over. Schijnt hier in de buurt een goeie SDSL aanbieder te zitten...
'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.
You are standing in an open field west of a white house, with a boarded front door. There is a small mailbox here.
Wat vreemd dat hij het hier wel goed doet dan, misschien dat we op een andere kabel zitten, je hebt ook een COM21 modem?Mafkeez schreef op 13 maart 2004 @ 11:28:
[...]
Ik woon daar ook
Maarem nog niets hier hoor, zal mn modem nog eens resetten..
Vooral internet sites met veel afbeelding laden nu echt stukken sneller! Het weerhoudt mij er in ieder geval voorlopig even van om over te stappen naar ADSL
Mijn pingtijden zijn overigens niet echt verbeterd, aantal conn/min wel.
(com21, zwolle)
vanmorgen was ik heel ff positief er over maar nu is het gewoon afbraak
PSN: DutchTrickle PVoutput
Is er iets aan deze wat lagere snelheid te doen? Ik kan nog wel wat meer gebruiken...
Systeem Specs
AMD 64 op MSI K8N Neo Platinum, 1GB 2-3-2-5 PDP Systems Patriot Geheugen, Crucial 128mb 9800pro, 160gb Maxtor Sata, Antec Sonata
Heb je al geprobeerd iets te uploaden (1MB ofzo) naar een (snelle) FTP? Dan schommelt hij bij mij namelijk tussen de 25 en 30. Speedtest is immers een momentopname van een paar sec.yowen schreef op 13 maart 2004 @ 11:56:
Ik zit ook in zwolle, haal zo ongeveer 20 - 23 kb/sec met speedtest. Lijkt me 10 kb te laag... Ik zou er in iedergeval wel 28 kb van verwachten of zoiets. Mijn download is nu wel sneller.
Is er iets aan deze wat lagere snelheid te doen? Ik kan nog wel wat meer gebruiken...
gisteren 15 kB/s dat heb ik hier nog nooit gehad (normaal 5-10kB/s). Vanmorgen 19 kB/s en nu weer 14kB/s zou het niet een test geweest zijn van @home om te testen of ze wel genoeg bandbreete hebben?
wouter groet KzmZ
kijk voor mijn kitcar project hier: http://wouters-stekkie.synology.me/joomla/

Hoef denk niet te klagen
PSN: DutchTrickle PVoutput
Dan haal ik nog een gemiddelde van 24.Sneak0r schreef op 13 maart 2004 @ 12:03:
[...]
Heb je al geprobeerd iets te uploaden (1MB ofzo) naar een (snelle) FTP? Dan schommelt hij bij mij namelijk tussen de 25 en 30. Speedtest is immers een momentopname van een paar sec.
Systeem Specs
AMD 64 op MSI K8N Neo Platinum, 1GB 2-3-2-5 PDP Systems Patriot Geheugen, Crucial 128mb 9800pro, 160gb Maxtor Sata, Antec Sonata
Upload: 14.3 KByte/sec (=114 kbps)
Hoe typisch
Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.
Verwijderd
En speedtest geeft bij mij ook een verhoging aan.
Straks ff testen met een ftp.
Systeem Specs
Verwijderd
Upload : 26.2 KByte/sec
Hier ook com21 Hoogkerk (gr)
Upload kan wat beter, maar download is ruim verdubbelt
Systeem Specs
Maar wat schetst mijn verbazing, de download cap is er af. zit nu weer ruim boven de 400 KB
Verwijderd
Klopt!damster schreef op 13 maart 2004 @ 12:32:
de upload (com21) is ook in groningen langs gekomen, al heb ik maar zo'n 25 KB
Maar wat schetst mijn verbazing, de download cap is er af. zit nu weer ruim boven de 400 KB
Dat word dus wel weer recht gezet
En de modem hoef je niet te resetten, maar het kan nooit kwaad
Maar of dat nou door de verhoogde upload, of download komt dat kan ik je niet zeggen.
heeft iemand zo snel even een linkje, naar die 10mb en 100mb testfile op die planet ftp?
[ Voor 28% gewijzigd door job op 13-03-2004 12:40 ]
Ik heb weinig zin om jouw vraag te beantwoordenGrolsch schreef op 13 maart 2004 @ 12:32:
ik heb weinig zin om alles door te lezen, maar moet ik m'n com21 modem resetten?
pffff, wat een behulpzaamheid weer hier, ik probeer het wel als ik thuis ben
owhh, renesite had het al gezegt! tnx rene!
[ Voor 9% gewijzigd door Grolsch op 13-03-2004 12:39 ]
Lees dan het topic in godsnaam eens door. Jouw vraag, en het antwoord daarop zijn al minstens 50-60 keer gegeven...Grolsch schreef op 13 maart 2004 @ 12:38:
[...]
pffff, wat een behulpzaamheid weer hier, ik probeer het wel als ik thuis ben
Als je te lui bent om even te lezen, moet je ook geen antwoord verwachten. Dat is namelijk geen excuus.
Virussen? Scan ze hier!
Verwijderd
Dit schiet dus niet echt op.
Eindelijk
Trotse vader x 2!| Profiel volspammen mag hier: Klik
ftp://ftp.xs4all.nl/pub/test/10mb.bin <- 10MB random uncompressable junkdamster schreef op 13 maart 2004 @ 12:36:
het internet voelt nu ook een stuk vlotter.
Maar of dat nou door de verhoogde upload, of download komt dat kan ik je niet zeggen.
heeft iemand zo snel even een linkje, naar die 10mb en 100mb testfile op die planet ftp?
ftp://ftp.xs4all.nl/pub/test/10mb.nul <- 10MB nullen
ftp://ftp.planet.nl/pub/public/support/test/10mb.bin
ftp://ftp.planet.nl/pub/public/support/test/10mb.nul
^^ Zo te zien hetzelfde, maar dan op de planet FTP.
En over Com21 in Bergen op Zoom (Roosendaal) : 24,5KB/s upload, en ~4mbit download
[edit]
Op de 10mb.bin van xs4all : 10,0MB in 24 sec, 426KB/s (volgens IE)
Kortom download cap is er weer af
[ Voor 9% gewijzigd door Mentalist op 13-03-2004 12:52 ]
Verstuurd vanaf mijn Computer®
Ik heb nog altijd geen verhoging trouwens. Vannacht en vanochtend meerdere keren getest, de upload bleef "stabiel"
[ Voor 15% gewijzigd door Zap op 13-03-2004 12:52 ]
#
nu 320kb/s / 14kb/s...
com21/ hengelo
Upload vanochtend
Download vanochtend
Com21 dus
[ Voor 5% gewijzigd door CamU op 13-03-2004 12:59 ]
* Workstation * / * Server * / * Laptop * / Monica: My motto is: "get out before they go down". Joey: "That is so not my mott
Hier nog steeds rond de 300 / 25, echter is het wel een stukje langzamer dan vanochtend. Ook Hengelo, Com21. Ik hoop dat ik niet te vroeg heb gejuiched en dat het zo blijftCougar schreef op 13 maart 2004 @ 12:57:
de cap zit er hier ook weer op. gister even 450kb/s d/l en 28 up/l
nu 320kb/s / 14kb/s...
com21/ hengelo
Verwijderd
Is nu (13:00) teruggevallen naar 58.6 KByte/sec download en 24.8 KByte/sec Upload.
Snelheid is dus als een plumppudding in elkaar gezakt...
COM21 modem / Almelo
Verwijderd
Waar in de rietl woon jij?wouter37 schreef op 13 maart 2004 @ 12:06:
hier Emmen (rietlanden)
gisteren 15 kB/s dat heb ik hier nog nooit gehad (normaal 5-10kB/s). Vanmorgen 19 kB/s en nu weer 14kB/s zou het niet een test geweest zijn van @home om te testen of ze wel genoeg bandbreete hebben?
wouter groet KzmZ
/me in de pimpelmees...
Ik zit nu inmiddels alweer op 12 kB/s
Verwijderd
[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2004 13:10 . Reden: kb = kB voor de confrontatie ]
Verwijderd
Download...23.2 KByte/sec...
Upload...4 KByte/sec...
3 Metingen achter elkaar...gemiddelde waarde
COM21 / Almelo
zilverreiger. Ik zit ook alweer op 12kB/s ik denk dat ze vanacht een test hebben gedaan en nu alle caps erweer op hebben gezetVerwijderd schreef op 13 maart 2004 @ 13:07:
[...]
Waar in de rietl woon jij?
/me in de pimpelmees...
Ik zit nu inmiddels alweer op 12 kB/s
kijk voor mijn kitcar project hier: http://wouters-stekkie.synology.me/joomla/
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
Verwijderd
Upload : 14.5 KByte/sec
Connection : 616.0 Conn/min
Ping test Nederland : 37.0 ms
Upload zit er hier nog niet in, download is wat hoger, ping heeft wat moeten inleveren...
Landgraaf.
Verwijderd
Vergelijk het met bijvoorbeeld Denemarken of Finland, mensen kunnen daar voor een prikkie een 10mbit lijntje (up en down) aanschaffen en vrolijk lopen pompen.
Waar ligt dat nou aan.... ?
"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."
gister haalde ik gemiddeld 14.6 kb/s up
en nu gemiddeld 17 kb/s up
jep. mega verhoging zeg
toch maar adsl dan...
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Verwijderd
waar in almelo zit jij?.. ik @ schelfhorst.. ook COM21?Verwijderd schreef op 13 maart 2004 @ 13:05:
Damn....vanmorgen om ca. 11:00 - 320 KByte/sec download en 28.8 KByte/sec Upload.
Is nu (13:00) teruggevallen naar 58.6 KByte/sec download en 24.8 KByte/sec Upload.
Snelheid is dus als een plumppudding in elkaar gezakt...![]()
COM21 modem / Almelo
ps.. mijn speeds zijn ook weer erg teleurstellend
Gezien de resultaten van anderen lijkt me 't gewoon een capaciteitsprobleem. Die 256 Kbit wordt blijkbaar simpelweg in veel gevallen niet gehaald overdag met COM21.wouter37 schreef op 13 maart 2004 @ 13:14:
[...]
zilverreiger. Ik zit ook alweer op 12kB/s ik denk dat ze vanacht een test hebben gedaan en nu alle caps erweer op hebben gezet
#
Verwijderd
Ik heb geen klachten, naar mijn werk haal ik nog steeds een fantastische upload van 26KBytes/sec en via de test server van xs4all haal ik 427Kbytes/sec download en dat met com21 modem in Harlingen.
Net of dat zoveel beter is. Je betaald meer voor een paar Kbytes/sec upload snelheid erbij, het is maar waar je je geld aan wilt uitgeven. Enige goede alternatief is demon en dat is bijna nergens beschikbaar in de snelste variant. De KPN abonnementen zijn al helemaal ruk, 80 euro voor een vergelijkbare downloadsnelheid als @home nu heeft is schandalig.
[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2004 13:30 ]
Verwijderd
Nou moet je ook niet moeilijk gaan doen.Phusebox schreef op 13 maart 2004 @ 13:19:
hier is de verhoging er dan ook...
gister haalde ik gemiddeld 14.6 kb/s up
en nu gemiddeld 17 kb/s up
jep. mega verhoging zeg
toch maar adsl dan...
24 maart is het af.
[ Voor 95% gewijzigd door kakanox op 13-03-2004 13:45 ]
Ga toch fietsen.
En mag ik eventjes informeren wat dat met @Home te maken heeft?kakanox schreef op 13 maart 2004 @ 13:33:
ik heb TweakDSL UltraDSL (Cambrium), 2-8 MBps / 1MBps ADSL. Dit loopt over de slet, een Linux-servertje ( specs ). Hiermee behaal ik op een willekeurige zaterdagochtend (waarschijnlijk heeft er nog wel iemand een trage download ofzo openstaan) het volgende resultaat:
[afbeelding]
We zitten in omgeving Arnhem, weet niet hoeveel invloed dat heeft bij tweakdsl. Afstand tot de aangesloten telefooncentrale is welgeteld 2,2 km (hoe belangrijk is dat eigenlijk? hoor er vanalles van dat bij die snelle aansluitingen dat heel belangrijk is..)
Virussen? Scan ze hier!
Systeem Specs
Verder hoorde ik nog een gerucht dat het nieuwe abo van @home waarschijnlijk in de plaats van @home breedband komt ? Ik hoorde vage geruchten (via-via-via) dat het een 100mbit netwerk zou worden... Misschien dat m00se hier meer uitspraken over kan/mag doen ?
Edit : snelheden zijn nu wel erg vaag, ene moment max 50k/s en 8kb/s up... andere moment 400kb/s en 17kb/s up... raar
[ Voor 15% gewijzigd door sorted.bits op 13-03-2004 13:42 ]
Ik ga met je mee ...yowen schreef op 13 maart 2004 @ 13:34:
ik zit weer op de oude snelheid. Ik wacht gewoon 24 maart af. Als het dan niet echt 28 - 30 is ga ik naar andere provider.
Ben @Home beetje zat, bij 17/18kb/sec houd het hier welr op nu ( gemiddeld met 10mb file nog geen eens 16 )
Dat lijkt me wel erg sterk... dan zou het gat tussen Basis (312 kBit/sec) en dat nieuwe abbo (100 Mb/sec) wel erg groot worden... trouwens, denk niet dat @Home mensen zomaar éénzijdig het contract mag opzeggen....sorted.bits schreef op 13 maart 2004 @ 13:38:
Verder hoorde ik nog een gerucht dat het nieuwe abo van @home waarschijnlijk in de plaats van @home breedband komt ? Ik hoorde vage geruchten (via-via-via) dat het een 100mbit netwerk zou worden... Misschien dat m00se hier meer uitspraken over kan/mag doen ?
Wel is @Home idd met 10/100 Mb/sec toestanden bezig (zie een artikel op de frontpage een tijd geleden), maar als dat er definitief komt zie ik dat persoonlijk meer gebeuren in de vorm van één of 2 twee nieuwe typen abonnementen.
[ Voor 18% gewijzigd door wildhagen op 13-03-2004 13:43 ]
Virussen? Scan ze hier!
Ehh... eind september bedoel je in veel gevallen.Verwijderd schreef op 13 maart 2004 @ 13:27:
Iedereen kan hier wel blijven zeuren over hun snelheid, maar @home is nog bezig en eind maart wordt voor de meeste mensen pas de snelheid gegarandeerd.
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
Zou het niet erg vinden hoor, als ik maar gewoon op hetzelfde maandelijkse bedrag zitwildhagen schreef op 13 maart 2004 @ 13:41:
[...]
Dat lijkt me wel erg sterk... dan zou het gat tussen Basis (312 kBit/sec) en dat nieuwe abbo (100 Mb/sec) wel erg groot worden... trouwens, denk niet dat @Home mensen zomaar éénzijdig het contract mag opzeggen....
Wel is @Home idd met 10/100 Mb/sec toestanden, maar als dat er definitief komt zie ik dat persoonlijk meer gebeuren in de vorm van één of 2 twee nieuwe typen abonnementen.
Hoor je mij echt niet zeuren dat ik met 10mb/sec ipv 200kb/sec download
Dan hoeft er geen enkel contract te worden opgezegt (prijsverlaging mag altijd) en je kan natuurlijk gewoon upgraden naar de duurdere.
Verwijderd
bij mij gaat ie lekker hoor, 31 kb steady upload, 400kb steady download met mirc, lekker mjammie, mag nog wel wat sneller, maar hey heb wel een motorola...Verwijderd schreef op 13 maart 2004 @ 13:10:
Ik heb zo'n gevoel dat Almelo zo echt in elkaar zakt..
Download...23.2 KByte/sec...![]()
Upload...4 KByte/sec...
3 Metingen achter elkaar...gemiddelde waarde
COM21 / Almelo
sluitersveld....
Shit net je reactie gewijzigtwildhagen schreef op 13 maart 2004 @ 13:41:
[...]
Dat lijkt me wel erg sterk... dan zou het gat tussen Basis (312 kBit/sec) en dat nieuwe abbo (100 Mb/sec) wel erg groot worden... trouwens, denk niet dat @Home mensen zomaar éénzijdig het contract mag opzeggen....
Wel is @Home idd met 10/100 Mb/sec toestanden bezig (zie een artikel op de frontpage een tijd geleden), maar als dat er definitief komt zie ik dat persoonlijk meer gebeuren in de vorm van één of 2 twee nieuwe typen abonnementen.
he, je meent het.kenny89 schreef op 13 maart 2004 @ 13:59:
misschien is speedtest niet zo betrouwbaar.
Verwijderd
[ Voor 7% gewijzigd door Minkie op 13-03-2004 14:08 ]
Joke, stop toch met koken, kom uit de keuken. Want ik wil zo graag samen met je neu......tronenbommenstickers op mijn nieuwe tas gaan plakken.
Verwijderd
ze hebben opeens mn upload verlaagd
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2004 14:32 ]
Nouja heb nog geen volle 256kbit gehaalt mja;)
Verwijderd
Goh..Verwijderd schreef op 13 maart 2004 @ 14:31:
OK , gisteravond om 2 uur , had ik toen een snelheid van rond de 450kbdown en 29kbupload, ik heb nu weer ff getest, resultaat : 12kb/sec upload 290kb download
ze hebben opeens mn upload verlaagd![]()
zaterdagnacht 2 uur en zaterdag overdag 14 uur...
op welk tijdstip zullen er nou meer mensen online zijn?
Systeem Specs
Verwijderd
Afijn, ik test vanavond nog wel een keer en als het in rustige uren wel 30KBytes/sec is ben ik tevreden, het down- en uploadwerk doe ik toch in de nacht.
Haalde half uur geleden max 12-13, nu 20.
Hopelijk zijn nu ook alle probs voorbij met lag enzo tijden hosten van WC3 games. Ging tot een paar weken terug nog goed.
Achterlopen? Nee. Middenmoot!
Kijk naar landen zoals Engeland, Australie en de grootste gedeeltes van de V.S. - die hebben het nog slechter dan wij hoor. Over heel het midden-oosten en afrika maar even niet te praten...
Verwijderd
Download : 211.5 KByte/sec
Upload : 23.8 KByte/sec
Connection : 583.0 Conn/min
Ping test Nederland : 32.0 ms
Kloten dus... Ik hoop dat dit nog wat beter wordt
Zijn er al officiele berichten over die 512 upgrade, en evt. info over de prijs? Hoorde vaag iets van september, maar nog niets officieels wel?
"We need to have a talk about the birds and the bee gees..."
FreeStroke: Playing acoustic guitars at eleven!
Dit topic is gesloten.
![]()