Yes, dit wordt me nieuwe heatsink (zie mijn user icon). Ja ik zei het al er zit 33 gram zilver in. Stoffen voor een redelijke prijs die zo goed warmte geleidend zijn bestaan niet
. Nu nog wat artic silver erop en beter kan het niet meer.
Nou gewoon dat losse rondeOp donderdag 14 december 2000 16:44 schreef Alchemy het volgende:
Ik snap echt niet hoe ik dat ding op mijn coppermine pIII zou moeten krijgen...
Verwijderd
Maybe gewoon een puur goud-zilver-koper legering nemen (puurzilver of goud is te zwak in sterkte ) denk dat dat wel een vette heatsink wordt . En dan nog zo groot dat er een 120 mm Delta op kan !
op www.aconto.de en hij is 410 gramOp donderdag 14 december 2000 17:33 schreef Alchemy het volgende:
Leuk ding maar hoe zwaar is dat geval? En waar kan ik specs vinden?
Jah ben lui
Verwijderd
410 is dus een beetje te zwaar he...
Daar begin ik dus echt niet aan. Ze zeggen eigenlijk is 300/320 max...
mwaahhh, bouwen we toch gewoon een ondersteunende constructie onder.Op donderdag 14 december 2000 17:44 schreef Alchemy het volgende:
410 is dus een beetje te zwaar he...
Verwijderd
A jah. Dus jij gaat telkens je kast openschroeven. Koelerzooi eraf halen. Verplaatsen, spul er weer op en dicht schroeven.Op donderdag 14 december 2000 17:45 schreef Master_Egg het volgende:
[..]
Maar als je je kast gaat transporteren dan moet je hem er natuurlijk wel ff afhalen.
Dit is niet veel werk.
Maar dat geleidingspaste word eens een verschrikkelijk troep als je het telkens verschuift.
Verwijderd
En, hoe is de cooling?
Koelt deze cooler beter dan de Artic cooler of de Super Chrome Orb?
Zeker hij koelt zelfs beter dan een FOP38 en dus zeker beter als een Super Chrome orb en Articooler.Op vrijdag 15 december 2000 00:10 schreef Austin_Powers het volgende:
En, hoe is de cooling?
Lekker snuggere opmerking (sorryOp donderdag 14 december 2000 21:31 schreef Rogge het volgende:
33 gram silver in 410gram koeler?? hummm lekkere verhouding?!?
Klopt want die zilveren schijf transporteerd meer warmte sneller dus krijg je verhoudingsgewijs een groter koel oppervlak. tov een alu of koperen koeler. Dus kan je met een goede alu koeler de rest van de warmte van die zilveren schijf afvoeren. Dus meer koeling.Op vrijdag 15 december 2000 10:41 schreef Master_Egg het volgende:
[..]
Lekker snuggere opmerking (sorry) maar als je naar de heatsink kijkt kun je zien dat er een losse schijf op ligt. Misschien dat die wel van zilver is? Voor de duidelijkheid het hele koelblok is dus niet van een legering met zilver gemaakt, maar alleen de ronde schijf is van zilver. Dit zorgt er voor dat de warmte beter opgenomen wordt.
Meh ...
Verwijderd
Puur zilver hoeft in dit geval toch ook niet sterk te zijn? het mag best buigen want zoveel druk staat er niet op. Goud geleid warmte trouwens slechte dan aluminium, dus das een slecht idee.Op donderdag 14 december 2000 16:47 schreef real_raichu70 het volgende:
Maybe gewoon een puur goud-zilver-koper legering nemen (puurzilver of goud is te zwak in sterkte ) denk dat dat wel een vette heatsink wordt . En dan nog zo groot dat er een 120 mm Delta op kan !
idd ja, goud is hier dus niet geschikt voor! Beter hele zilvere koeling eigenlijk maarja dat is zo duur he.Op vrijdag 15 december 2000 10:56 schreef minus0ne het volgende:
[..]
Puur zilver hoeft in dit geval toch ook niet sterk te zijn? het mag best buigen want zoveel druk staat er niet op. Goud geleid warmte trouwens slechte dan aluminium, dus das een slecht idee.
als je toch je moeders juwelen op je proc wil gooien:
diamant geleidt nog beter
Thermal Conductivity @20°C - W m-1 K-1
Diamond ( C ) 1300-2100
Zilver: 429 W/mK
Koper: 401 W/mK
Aluminium: 237 W/mK
I’m not like the OTTERS
Verwijderd
Okay dan , we gaan gewoon voor een koeling met passive immersion , vullen we heel dat waterdichte kastje met FC7100 vloeistof (maar 4000$ per liter) en laten er dan een heel buizensyteem met vloeibare stikstof op -200°C doorlopen , is je brander en HDD ook nog gekoeld !
Verwijderd
Mag ik vragen waar je deze info vandaan heb? Ik heb nergens op internet een vergelijking kunnen vinden, en hij is volgens mij ook nog op geen 1 respectable hardware site getest. Nou zegt dit natuurlijk niet alles maar het blijft toch raar.Op vrijdag 15 december 2000 10:33 schreef Master_Egg het volgende:
[..]
Zeker hij koelt zelfs beter dan een FOP38 en dus zeker beter als een Super Chrome orb en Articooler.
P.S. Voor de mensen die nog een arcticooler besteld hadden. Newark en Farnell (onderdeel van Newark) hebben ze pas weer rond 26/02/2001 binnen
Mvg,
gaZzy
Hier vandaanOp vrijdag 15 december 2000 16:24 schreef gazzy het volgende:
[..]
Mag ik vragen waar je deze info vandaan heb? Ik heb nergens op internet een vergelijking kunnen vinden, en hij is volgens mij ook nog op geen 1 respectable hardware site getest. Nou zegt dit natuurlijk niet alles maar het blijft toch raar.
P.S. Voor de mensen die nog een arcticooler besteld hadden. Newark en Farnell (onderdeel van Newark) hebben ze pas weer rond 26/02/2001 binnen![]()
Mvg,
gaZzy
Verwijderd
Mja iemand post een temperatuur daar zou ik toch niet in 1x blind op af gaan. Die temperatuur is hoogstwaarschijnlijk niet stressed gemeten.Op vrijdag 15 december 2000 17:24 schreef Master_Egg het volgende:
[..]
Hier vandaanhttp://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/85435
Verwijderd
Teveel Realgamer gelezen en heeft teveel geld. Toch is die Silverado koeling leuk omdat de Alpha koeler met een fan, Attech en Fop 38 ook te zwaar zijn volgens de AMD specificaties. Gewoon een kopere plaatje opleggen (copper shim) en hoppa het gewicht wordt overal verdeeltOp vrijdag 15 december 2000 15:55 schreef real_raichu70 het volgende:
Okay dan , we gaan gewoon voor een koeling met passive immersion , vullen we heel dat waterdichte kastje met FC7100 vloeistof (maar 4000$ per liter) en laten er dan een heel buizensyteem met vloeibare stikstof op -200°C doorlopen , is je brander en HDD ook nog gekoeld !
Ik heb 't ff opgezocht in Binas:Op vrijdag 15 december 2000 11:49 schreef actieman het volgende:
als je toch je moeders juwelen op je proc wil gooien:
[..]
Aluminium: 237
Goud: 318
Koper: 390
Zilver: 429
DIAMANT: 165 (staat er echt)
(W /m /K @20 C)
Dus: zilver geleidt het best
Choose life
Verwijderd
Okay ik heb die shit ook eens in de Realgamer zien staan , maar bij m'n maat op z'n werk hebben ze een server staan die zo gekoeld wordt . Is echt wel erreug VET . EN het maakt geen geluid ! Alleen de pomp dan , maar zet die in een ander lokaal en je bent er ook vanaf ! alleen van je kast afblijven , als die -200°C is en je komt eraan is het mijn fout ni da uw vingers blijven vastplakken >:)!
Ik dacht dat platinum toch het best warmte-geleidende metaal was? 
Ook het duurste dan.......
Ook het duurste dan.......
Intel Core i7 SandyBridge 2600k - Asrock z68 Extreme 4 - 8GB G.Skill Ripjaws XF3 2133Mhz Cas9 - EVGA GTX750Ti FTW ACX - Eizo FORIS 23" 1080p IPS FS2332 6TByte Raid-0 Array - 1Gigabit Broadcom Netlink - Creative X-Fi Titanium - DTS ||| Xbox One - TheXS NL
Platina is alleen nog zeldzamer (en dus duurder) dan goud, zilver en koper maar geleidt niet beter.
Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II
Verwijderd
Oh yeah , by the way . Ik zen 14 , dus GEEN geld teveel . Mensen die mij willen sponsoren voor mini-mono bike race of zo'n passive immersion project kunnen mij altijd contacteren !
Oeps zat met m'n gedachten bij die cdr's 
Hoezo geleidt platina niet beter? volgens mij heb ik toch echt ergens gelezen(8> dat het heel snel heel warm kan worden en heel snel heel koud?????
Hoezo geleidt platina niet beter? volgens mij heb ik toch echt ergens gelezen(8> dat het heel snel heel warm kan worden en heel snel heel koud?????
Intel Core i7 SandyBridge 2600k - Asrock z68 Extreme 4 - 8GB G.Skill Ripjaws XF3 2133Mhz Cas9 - EVGA GTX750Ti FTW ACX - Eizo FORIS 23" 1080p IPS FS2332 6TByte Raid-0 Array - 1Gigabit Broadcom Netlink - Creative X-Fi Titanium - DTS ||| Xbox One - TheXS NL
Dat snel warm en koud worden heeft met soortelijke warmte te maken. Bij water is dit het tegenovergestelde en dus erg handig bij(water)koeling, want het neemt dan de warmte op van het koellichaam zonder zelf veel in temp te veranderen. Het koelblok moet wel goed geleiden, dus warmte van de ene kant naar de andere kant transporteren en daar zijn koper en zilver het beste in.
Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II
Verwijderd
Verwijderd
Stomme vraag misschien met die zilverkoelers enzo, maar als je computer ooit afgeschreven is en nieuwe procs andere koelers nodig hebben, kun je zo'n silverado dan bij de juwelier inleveren, en zouo dat dan n og wat opleveren?
Op www.overclockers.com heb ik laatst een heel verhaal gelezen ver geleiding en verschillende materialen enzo. De schrijver had zich er erg in verdiept enzo.
Enkele dingen werden er zeer helder. Sommige mensen zeggen dat alluminium beter warmte kan afgeven aan lucht dan koper oid. Dit is echter niet waar. Een HEEL KLEIN beetje misschien, maar het stelt helemaal niets voor(stralingswarmte enzo...dit was echt verwaarloosbaar).
En ten tweede was er ook dat wanneer je 2 lagen metaal op elkaar zet dat je een soort 'barriere' krijgt voor warmte. De (warmte)energie heeft er moeite mee om van de ene plaat metaal naar de andere te gaan (of je er nou silverprut tussensmeert of niet, het blijft lastig). Beter is om een koeler uit 1 stuk te hebben. Alpha's met een koperlaagje zijn ook alleen maar leuk voor het oog, maar zouden niet beter koelen.
Dus met andere woorden, zo'n los stukje zilver lijkt erg stoer, maar ik heb niet het idee dat je er erg veel mee opschiet.
ok, so i said. no offence.
Enkele dingen werden er zeer helder. Sommige mensen zeggen dat alluminium beter warmte kan afgeven aan lucht dan koper oid. Dit is echter niet waar. Een HEEL KLEIN beetje misschien, maar het stelt helemaal niets voor(stralingswarmte enzo...dit was echt verwaarloosbaar).
En ten tweede was er ook dat wanneer je 2 lagen metaal op elkaar zet dat je een soort 'barriere' krijgt voor warmte. De (warmte)energie heeft er moeite mee om van de ene plaat metaal naar de andere te gaan (of je er nou silverprut tussensmeert of niet, het blijft lastig). Beter is om een koeler uit 1 stuk te hebben. Alpha's met een koperlaagje zijn ook alleen maar leuk voor het oog, maar zouden niet beter koelen.
Dus met andere woorden, zo'n los stukje zilver lijkt erg stoer, maar ik heb niet het idee dat je er erg veel mee opschiet.
ok, so i said. no offence.
Verwijderd
Empirisch onderzoek dus je dus in de praktijk.
1)De Hedgehog is een kopie van een alpha koeler in koper. Met dezelfde fan dus een aanmerkelijk slechtere koelwaarde
2)Bij tests blijkt dat een laagje koper of zilver van 1mm of minder al een daling van 2 graden gemiddeld oplevert t.o.v. alleen maar aluminium bij een ge'lapte' koelplaat ( met pasta ertussen )
3) al een 5% betere warmte afdracht betekent dus bij een 60 watt hitte cpu, dat 3 watt niet wordt afgevoerd. Is al gauw een graad of twee verschil. De echte afdracht verschillen tussen koper en aluminium liggen in de 25 %....
T'is ook niet zo verwonderlijk, koper geleidt beter (electriciteit EN warmte) en heeft dus minder verlies, == afdracht door straling (warmte dan...)
Ojah, no offense taken
!
we praten gewoon over onze hobby ..
1)De Hedgehog is een kopie van een alpha koeler in koper. Met dezelfde fan dus een aanmerkelijk slechtere koelwaarde
2)Bij tests blijkt dat een laagje koper of zilver van 1mm of minder al een daling van 2 graden gemiddeld oplevert t.o.v. alleen maar aluminium bij een ge'lapte' koelplaat ( met pasta ertussen )
3) al een 5% betere warmte afdracht betekent dus bij een 60 watt hitte cpu, dat 3 watt niet wordt afgevoerd. Is al gauw een graad of twee verschil. De echte afdracht verschillen tussen koper en aluminium liggen in de 25 %....
T'is ook niet zo verwonderlijk, koper geleidt beter (electriciteit EN warmte) en heeft dus minder verlies, == afdracht door straling (warmte dan...)
Ojah, no offense taken
we praten gewoon over onze hobby ..
Verwijderd
Is het niet slimmer/goedkoper om een wat goedkopere koeler te nemen en daar een coldplate onder te duwen? zegmaar zilver of goud?
Duurt wel lang met dat ding... wil'm testeOp maandag 08 januari 2001 21:24 schreef Newt-of-OCshop het volgende:
We zijn druk bezig met een nieuw project, ik zal een puntje van de sluier oplichten; er komt een Alpha PEP66T Silver Edition (Ultra) en een Alpha PAL6035MFC Silver Edition (Ultra)
Maar het geluid dat ervan af komt hoe is dat?
Is dat minder of meer dan de Fop38??
Op turbo stand he??
Is dat minder of meer dan de Fop38??
Op turbo stand he??
Verwijderd
dan smelt je dat schijfje toch ff en giet je het erin >:)>:) dan heb je ultra-koelerDus met andere woorden, zo'n los stukje zilver lijkt erg stoer, maar ik heb niet het idee dat je er erg veel mee opschiet.
neem gewoon cusil, een zilver/koper legering, geleidt nog beter dan puur zilver, is het verschil tussen koper en zilver en dat dan nog een keer zullen we maar zeggen
12x 280Wp ZO, 9x 280Wp + 8x 465Wp ZW, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV
Pagina: 1