Toon posts:

Silverado Koeler

Pagina: 1
Acties:
  • 134 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Deze koeler is net aangekomen bij mij en vervangt mijn FOP38.
Mijn 1000MHz T-bird loopt nu op 1250MHz @ 1.96volt en wordt idle (beetje ie-en en icq-en en winampen) niet heter dan 28°C !!!!!!!
Retevet die cooler, maakt nul geluid, 2 x 2800rpm radiaal fans!!!!

www.aconto.de

• Goingin
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08-02-2023
Link?

Geen }:O??

Shame on you, ik wil wel eens weten hoe warm hij word onder volle belasting, dan hebben we er wat aan.

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Hartstikke fijn, maar wat was de temp eerst met de FOP 38 onder idle en full load en ik kan me herinneren uit de 3dmark 2000 topic uit Processors & Mobo's dat je Thunderbird al liep op 1250 en niet dankzij de silverado.
Athans dat kan ik eruit concluderen.

39

• Goingin
  • Laatst online: 08-02-2023
En het bleef stil :(

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:55

Wimo.

Shake and Bake!

Afbeeldingslocatie: http://www.aconto.de/info/silverado/pic200/50mm_unten.jpg

Lelijk is ie zeker :D

Verwijderd

Topicstarter
Ten eerste: Vollast is 41°C (paar uurtjes qIII-en)
Ten tweede: Tief op met je koeien.
Ten derde: Welke link, naar die cooler staat ie al, maar ja als duits niet je sterkste punt is....
Ten vierde: 3DMARK2000 was op 1224MHz dus goed lezen.
Ten vijfde: Was alleen maar een mededeling, informatief dus.
Ten zesde: FOP38 maakt typhusherrie en koelde op 1224 en 1.96volt maar tot 48°C onder vollast
Ten zevende: Ik gebruik wel Artic Silver paste.
Ten achtste: Hij is zeker niet lelijk, het is een staaltje goede engineering---->> beste koeling met geen extra geluidsproductie t.o.v. standaard kastgeluid en een zeer kompleet pakket tegen een zeer scherpe prijs.

Zo dat was het

Verwijderd

Ziet er wel lief uit dat koelertje. Jammer dat'ie natuurlijk niet op m'n KT7 past *zucht* .. veeeeel te grote oppervlakte die voet.

.. moet ik dus aan de Alpha herrie blijven :+

Verwijderd

Topicstarter
Sorry hoor,
MAAR HIJ DRAAIT OP MIJN KT7!!!!

Verwijderd

Hee :P moest je niets aanpassen ? Tof !

Verwijderd

Past de silverado ook op een Asus A7V?

Verwijderd

Op maandag 11 december 2000 09:28 schreef Austin_Powers het volgende:
Past de silverado ook op een Asus A7V?
Zou makkelijk moeten als'ie op een KT7 past.

Ik heb nog eens op die site zitten studeren, het blok is 60 mm tussen de clips, en 80 mm in de breedte. . . . moet passen :9~

• randje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

randje

LOiK

yo derryl, mein deutsch is niet aan de sterke kant, dus waar hebbie hem vandaan en hoeveel kost ie??

• Theguide
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-06-2025
*grumble* komtie nou mee, nou heb ik m'n fop38 al besteld..... in amerika nog wel... ;(
Dus.

Fuck me if I'm wrong, but isn't your name Gretchen?

• Master_Egg
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-05 09:22

Master_Egg

Schapie schapie schapie!

hhhaaaahhaa :9~ das muB ich haben :9~

• duderuud
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10:14

duderuud

Sliden is koel

Ziet er inderdaad goed uit! Maar als ik het zo bekijk gaat dat ding wel F150,- allin kosten (DM119,- en verzendkosten):(:(

Wel veel geld zeg:(

Motor-Forum.nl

• momania
  • Laatst online: 22:01

momania

iPhone 30! Bam!

Ten tweede: Tief op met je koeien.
Ik denk niet dat je met dit soort uitspraken errug veel vrienden maakt }:O

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vrienden kies ik zelf wel.
En dat zijn zekers geen koeien.

Waar kun je hem kopen, PFFFFFFFFFFFFFFF

Lees eens een keertje

• Master_Egg

Master_Egg

Schapie schapie schapie!

ik heb er net ook eentje besteld. :P Maar hoe gaat de betaling nou precies in zijn werking? Per rembours of moet je vooraf betalen? En hoe lang duurt het voordat er geleverd wordt?

• Master_Egg

Master_Egg

Schapie schapie schapie!

niemand???

• Master_Egg

Master_Egg

Schapie schapie schapie!

hallo zeg wat je allemaal niet moet om je topic onder de aandacht te krijgen. :Z

• Master_Egg

Master_Egg

Schapie schapie schapie!

en nog een keertje. :Z

Verwijderd

hallo .. om de 10 minuten zeg :( ... je kunt ook overdrijven...

Verwijderd

dus ja hoe gaat de betaling nou.. wil ik ook wel weten!!! :)

• zeef
  • Laatst online: 13:23
[quote}
yo derryl, mein deutsch is niet aan de sterke kant, dus waar hebbie hem vandaan en hoeveel kost ie??
[/quote]

voor de niet duits sprekers onder ons :

http://www.aconto.de/engl/small.htm

Verwijderd

Phatte Cooler man :P
zou die ook op mijn Fcppga Converter passen>:)

Verwijderd

hehe ik heb hem ook besteld... beter >:)

• KALN
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-05-2025
Ziet er lagwekkend uit die koeler.

Ik hou het gewoon bij mijn alpha, die zorgt er ook voor dat mijn TB 900 @ 1030 38 graden wordt(met }:O). Idle 24 graden.

Trouwens ik vind deze best duur. 115 DM voor de koeler en dan ook nog eens 35 tot 45DM verzendkosten. En voor die prijs heb ik een beetje lawaai wel over, want ik heb er nu totaal geen last meer van, net als luisteren naar een stofzuiger, die hoor je ook niet meer na een tijdje :P

• EraZor
  • Laatst online: 09:32

EraZor

Don't mention the war

Jezus man D.A.R.R.Y.L. , ben je een beetje vroeg opgestaan ofzo? Als je alleen maar gaat lopen zeiken op vragen en opmerkingen, flikker dan alstjeblief op! Ik dacht dat we hier waren om elkaar te helpen?! O+

• Lynx
  • Laatst online: 10:31
darryl heeft helemaal gelijk:

TIEF OP MET JE KOEIEN :( !!!!!!!!

• TGEN
  • Laatst online: 21:31

TGEN

Hmmmx_

Koe roels, en 1,96V is niet goed voor je proc.

Pixilated NetphreaX
Dronkenschap is Meesterschap
DragonFly

• Master_Egg

Master_Egg

Schapie schapie schapie!

Op dinsdag 12 december 2000 15:11 schreef [TLT]Lynx het volgende:
darryl heeft helemaal gelijk:

TIEF OP MET JE KOEIEN :( !!!!!!!!
ik zou het niet zo willen zeggen want zelf draai ik }:O maar er zijn zinvollere projecten zoals entropia bijvoorbeeld.

http://www.fightaidsathome.org/

Verwijderd

Topicstarter
Beste Erazor,

Erase jezelf eens, ik maak informatief topicje en mensen nemen niet eens de moeite om goed te lezen, ja dan wordt ik er een beetje moe van.

Haha met je 35dm verzendkosten, is echt niet zo. BTW alpha is ook niet goedkoop

• KALN
  • Laatst online: 29-05-2025
Kan misschien wel zo zijn maar waarom vermelden ze dat dan op deze pagina:

http://www.aconto.de/engl/small.htm
Freight/Insurance is between DM 35,-- to DM 45,-- depending on country of destination and weight of goods
Alpha was 90 Piek BTW (korting)

• Woef
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
maaaaaaai 119 mark !!!! Niet normaal !!!!

Verwijderd

Levertijd 3 weken hoe werkt dat ding is dat gewoon een luchtkoeler?

Verwijderd

Hello Tweakers:

My Name is Georg Schlomka, and I am with A Conto, who make the Silverado cooler.

I understand little of your language, but her e are some facts about the Silverado:

The price is DM 119,--, shipping to the Netherlands is DM 18,--.

It is a very powerful cooler, but the main purpose is silence - at the preferred voltages (adaptors included), it operates at less than 18 dB/A.

If you think it is too expensive, consider that it has 50 Gramms of pure silver - ask in your bank about the price of silver!

Note: Current delivery time for the Silverado is 4 weeks, due to high demand and christmas, of course.

Happy tweaking, and feel free to email me with any questions.

Georg Schlomka
A Conto GmbH

Verwijderd

Topicstarter
Beste Erazor,

Ik heb maar 138 mark betaald inclusief belastin en verzendkosten effe een update btw over de prestatie.

Afbeeldingslocatie: http://home.soneraplaza.nl/qn/prive/r.philippo/CPUbench.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.soneraplaza.nl/qn/prive/r.philippo/Viahardware.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.soneraplaza.nl/qn/prive/r.philippo/leukhe.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.soneraplaza.nl/qn/prive/r.philippo/leukerjpg.jpg

Verwijderd

*Grinnik* :P

Volgens mij worden er binnenkort veel Silverdao's besteld D.A.R.R.Y.L .. wat jij ...
B-) 1.3Ghz op 30 graden.. jeeeemig

Ojah en GEEN herrie. 18 db is een luis die niest *D

Verwijderd

Ik denk dat ik toch maar zo'n Silverado dingetje ga kopen. Zijn er overigens nog ergens reviews te lezen over dat ding, want in alle cooler-roundups ben ik nog nooit die Silverado tegengekomen.

Verwijderd

dit is idd een hele goeie koeler. vooral dat geluid en als je dan naar koeler rounups kijkt staan die met 50 dB/a bovenaan (laagste temp.) dus dit vind ik eigenlijk best wel het geld waard.

Verwijderd

Vage site inderdaad van die Silverado koeler. Erg onoverzichtelijk, maar goed...heb dat ding besteld en ik zie wel of er wat aan de deur wordt afgeleverd over 3-4 weken.

Verwijderd

wat bedoel je nou weer eigenlijk met koeien? dat progje van dpc? dat zou toch niet je proc belasten? (waarschijnlijk is dit een hele domme vraag maarja8-))

• EraZor
  • Laatst online: 09:32

EraZor

Don't mention the war

Zeg D.a.r.r.y.l., Als je zegt dat mensen niet goed lezen, moet je zelf ook even beter lezen hoor. Ik heb 't helemaal niet over de prijs gehad hoor :P

• Wimo.
  • Laatst online: 21:55

Wimo.

Shake and Bake!

Afbeeldingslocatie: http://www.ned-cool.nl/images/370CuEl.jpg

Mijn koeler :7

Verwijderd

Topicstarter
Sorry hoor,

Bedoelde ook KALN

Verwijderd

DARRYL:

Heel erg leuk allemaal die benchmarks.

ik zag ten eerste dat je een VoltageMOD op je mamaplank hebt uitgevoerd (VCore = 1,99Volt). Ik dus ook...

Maarre, post eens de resultaten bij CPU STRESSED IPV IDLE!!! Draai eens Qwak3 voor een half uurtje en post dan eens de resultaten van VIA CPU monitor....

Ik geloof er nog geen zak van dat deze resultaten onder stressed conditions zijn.

Je kan ook een screenshot van je gehele scherm laten zien. Zien we dat de koe draait; die ook een redelijke belasting geeft; niet helemaal; want de opwarming die de videokaart extra geeft meet je dan niet; maar toch....

Mochten deze resultaten inderdaadc echt zijn; dan moeten we zo'n koeler maar eens met zijn allen gaan aanschaffen! 30'Graden celsius stressed; (Nu, zal wel niet kloppen..)

Verwijderd

Ik heb gewoon een huis tuin en keuken koeler van Eynstein hij is wel aangepast door hun met aan andere fan, ze noemen hem zelf de super super koeler :)

Hij is ongeveer net zo groot als een alpha koeler, mijn Athlon Tb1000@1200 is idle 25 C (beetje internetten, etc) en stressed 38 C de voltage is dan 1,8 volt. En dat voor +/- 40 piekjes *D, er zit wel Arctic Silver tussen.
Misschien ook een aanrader, hij staat niet op hun website maar ze leveren hem bij een TB 1GHz of hoger totdat ze er meer op voorraad hebben.

Verwijderd

Lijkt mij ook wel een leuk coolertje. Maar ik zie toch eerst liever reviews van een onpartijdige 3e. Ik lees trouwens dat er 3 standen op zitten :) zacht,standaard, en turbo. Op de turbo modus komt hij waarschijnlijk niet op die beweerde 18 dB/A.

Op de website tref ik trouwens geen geluidswaarden in dB/A aan maar in Sones. Dit is niet zo nauwkeurig. In de stilste stand 'flustermodus' produceert deze koeler 0,5Sn.

0.5 sone = 30 phons (dat betekent: een geluid met 0,5 sone is even hard als een 1000 Hz toon van 30 dB),
1 sone = 40 phons,
2 sones = 50 phons,
4 sones = 60 phons etc.

Op Turbo modus produceert hij 1,5 sone.
Maar het lijkt me zeker een leuk koelertje :P

Ik vind het wel grappig dat die gast van Noisecontrol zich in deze discussie mengt. Hij weet blijkbaar hoe belangrijk dit is voor de product-promotie ;)
En wat betreft die Zilverprijs, die valt best wel mee hoor. FL 400,- voor een kilo zilver. Dus voor 50 gram kom ik om FL 20,- :z
Daar kan hem de prijs van die koeler toch niet in zitten ;)

Kunnen we trouwens niet met z'n allen een hele doos van die dingen bestellen. Ik wil er ook wel een.
Anderen ook wel geloof ik. :)

• Treb
  • Niet online
Wat zit er eigenlijk tussen dat zilveren plaatje en het eigenlijke koelblok ?
Zit daar ook iets van geleidende pasta tussen ?
Wie heeft meer info.....

• randje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

randje

LOiK

Op dinsdag 12 december 2000 23:36 schreef Noisecontrol het volgende:
The price is DM 119,--, shipping to the Netherlands is DM 18,--.
If you think it is too expensive, consider that it has 50 Gramms of pure silver - ask in your bank about the price of silver!
50 gram?
was toch iets van 30 gram???

Verwijderd

Nee, oorspronkelijk 33 gram, maar nu 50 gram....for whatever reason!
Ik ben erg benieuwd begin januari wat ie gaat doen!

• C0nscious
  • Laatst online: 09-05 01:36

C0nscious

Mysteryman.

En wat denken jullie hiervan? :P

http://www.burning-issues.co.uk/hardware/cooler/cooler.htm
http://www.quietpc.com/cpucooling.php
http://www.silentpc.nl/prod11.htm

54,40 bij silentpc en 39,-
(de "Silent Systems, Socket 7 / 370 / A" volgens mij is dat dezelfde) bij informatique.nl.

Ook zeeeeer stil en goede cooling...

Ik twijfel nu dus tussen die megadure Silverado koeler - vaag ding trouwens - en die molex...

Any thoughts?

"My life has taken another turn again. The days can go on with regularity over and over, one day indistinguishable from the next. A long continuous chain. Then suddenly, there is a change."

Verwijderd

Ik heb nu de Arcticooler besteld en die Silverado, zodra ik ze binnen heb, ga ik testen...daarna kan ik het je laten weten.

• ken
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17-12-2024

ken

wat ik wil weten is:

hoeveel db onder laag, middel en hoogste stand

18 db is dat de laagste stand ???

hoop dat iemand mijn vragen kan beantwoorden

Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L

Verwijderd

Op zaterdag 16 december 2000 15:08 schreef Moondust het volgende:
Ik heb nu de Arcticooler besteld en die Silverado, zodra ik ze binnen heb, ga ik testen...daarna kan ik het je laten weten.
Waar heb je die arcticooler besteld dan? Farnell en Newark krijgen em pas weer 26/02/2001 binnen :'(

Verwijderd

Topicstarter
Beste John_Hook,

Stressed wordt ie 40°C/41°C na een uurtje quake3.
En koelt dan binnen een paar minuten weer af naar de 30°C.

Maar dan geloof je me toch niet, ik ben hier alleen maar informatief beziggeweest en niet om op te scheppen, maar om mijn bevindingen te delen.

Verwijderd

'k vind hem wel sweet :9~

Verwijderd

Ik heb mijn Arcticooler inderdaad bij Newark gekocht en alleen een bevestiging gekregen van mijn order met de medeling dat ie op backorder was. Dat hij pas in februari komt, wist ik niet, daar hebben ze me niet over geinformeerd. Ik vind het niet leuk, maar goed, ik heb nu die Silverado gekocht en die zal wel binne 4 weken komen. Die Duitsers zijn vaak wel op tijd, hahaha!

• HermeS
  • Laatst online: 20:40
op deze koeler zit ik nou net tewachten, bij nog steeds nfo aan het zoeken (daardoor kwam ik in dit wat oudere topic), van de mensen die heb nu 2 a 3 maanden geleden besteld hebben ,. Hoe bevalt ie!!!

• Kookie
  • Niet online
Ja , inderdaad. Hoe bevalt dat ding nou. Ik zit te denken aan een alpha 6035 maar hoe zit het nu met die silverado?

Verwijderd

Dat dit een topcooler is mag duidelijk zijn, en ook nog stil, wat wil je nog meer?
Voor 50 piek eentje, ja, maar de meeste goeie dingen kosten nou eenmaal geld. Aleen die naam zeg, doet me denken aan het wilde westen. Wordt dat ding soms met een postkoets bezorgd???:7

Verwijderd

http://62.26.211.77/cooling/tests/silverado_3.htm

hier een test met geluidsfragmenten!

• HermeS
  • Laatst online: 20:40
link werkt niet, en onder cooling staat ie niet!

• NightOwlNL
  • Laatst online: 20:49
Op zondag 10 december 2000 23:17 schreef D.A.R.R.Y.L. het volgende:
Ten eerste: Vollast is 41°C (paar uurtjes qIII-en)<<Hier ook al>>
Ten tweede: Tief op met je koeien.<<wrom dat nu weer???????>>
Ten vierde: 3DMARK2000 was op 1224MHz dus goed lezen.<<eerst maar es 3dmark versieren daarna es kijke>>

Zo dat was het
Pagina: 1