- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙
Verwijderd
Ik heb met een Delta-fan het verschil tussen 12 V, de raket-stand, en 5 V, de zweefstand kunnen bekijken, scheelt 3 volle graden op de CPU. Niet wereldschokkend dus, en de herrie ook niet waard. Nu heb ik een Papst, ik zit net een burn-in te doen om te kijken wat de feitelijke stressed temperatuur wordt, en die blijft keurig onder de 41 graden, dat is geloof ik heel netjes.
Hier hebben we een heel mooi topic voor bedacht:
[WC] Het grote waterkoelingsvragen topic deel VII
Btw ik voorspel nu al dat niemand je een precies antwoord kan geven, teveel variabelen.
[WC] Het grote waterkoelingsvragen topic deel VII
Btw ik voorspel nu al dat niemand je een precies antwoord kan geven, teveel variabelen.
[ Voor 38% gewijzigd door Silentpuma op 25-02-2004 20:07 ]
Use the Search Luke...
ik heb bij een huisgenoot al wel eens de radiator van een TT Aquarius2 setje gesandwiched tussen 2 12cm fans, dat scheelde ongeveer 5 graden in cpu temps
Verwijderd
Volgensmij ligt dit er heel erg aan hoe hoog je watertemp nu is. Als die al bijna op kamertemp zit zal het bijna niks schelen. Mocht je watertemperatuur ruim 10 graden boven je kamertemp zitten dan kan het ook zo best veel gaan schelen. Exacte temps kan ik je niet geven. Dit zal je toch echt zelf uit moeten proberen. Het is wel zo dat 2 fans op je radiator meer herrie gaan veroorzaken.
Verwijderd
Wat is eigenlijk de bedoeling? Wordt ie nu kritiek warm? Dan zou ik iets anders doen dan meer lucht door de radiator jassen. Zou ik eerder een grotere radiator overwegen.
ik denk niet dat het mogelijk is om hier een goed antwoord op te geven aangezien elke setup weer anders is
ik kan je wel vertellen dat het bij mij zo'n 5 graden scheelt als ik mijn fan op 12 volt zet in plaats van 7 volt
ik kan je wel vertellen dat het bij mij zo'n 5 graden scheelt als ik mijn fan op 12 volt zet in plaats van 7 volt
Verwijderd
Met een beetje lezen was je er achtergekomen dat de TS al best een grote radiator heeft. Sterker nog, er zijn niet veel betere.Verwijderd schreef op 25 februari 2004 @ 20:22:
Wat is eigenlijk de bedoeling? Wordt ie nu kritiek warm? Dan zou ik iets anders doen dan meer lucht door de radiator jassen. Zou ik eerder een grotere radiator overwegen.
@TS: Wat zijn je temps nu. Ik heb een Bl.Ice Extreme en zit ook te denken aan een 2e fan, maar dan voor PushPull. Ik zit nu met een Barton2500+@2386@1,9V op 42 graden stressed. De watertemp zit dan op 32,4 graden, de kamertemp op 22 graden.
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2004 21:40 ]
Pagina: 1