Tvout en Breedbeeld tv's . Hoe Kan Dit?

Pagina: 1
Acties:
  • 149 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb mijn LG 28fz10X breedbeeld tv aangesloten op mijn radeon 9500 non pro.
als ik nu een 16:9 dvd wil afspelen met windvd en mijn tv op auto zet.
geeft hij aan dat het 4:3 is. en dat terwijl dit mijn overlay instellingen zijn.

Weergave modus voor overlapping:
Cinema

Instellingen Cinamamodus:
Schermvullende video

Hoogte Breedteverhouding voor weergaveapparaat:
16:9 (breedbeeld)

Is het gewoon onmogelijk om via tv out een echt 16:9 signaal te versturen of ligt het aan mij?

(de dvd's die ik heb getest is LOTR TTT en Training Day)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik ervan weet (radeon 8500 & Thompson breedbeeld TV) is het inderdaad niet mogelijk. Je mist op iedere TV (zelf één met 'normale' verhoudingen altijd wel een stuk). Meen dat je voor NVIdia kaarten middels de software TVtool wel wat aan dit probleem kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien met powerstrip een custom resolutie aanmaken in 16:9 formaat en die resolutie voor de tv-out instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:44
Ik weet niet of het met winDVD kan (dacht van wel), maar zoek even de optie op 'hoogte/breedte verhouding behouden' of iets dat er op lijkt. Deze instelling zorgt ervoor dat je op je 4:3 monitor de juiste beeldverhouding hebt, dus met extra zwarte balken die worden aangemaakt. Zet deze optie uit en je hebt het anamorphic beeld zoals het op de DVD staat. Op je monitor ziet alles er dan smal uit. Je TV stel je dan in op 'volbeeld' of iets soortgelijks (dat het beeld dus enkel in de breedte wordt opgerekt, niet in de hoogte). Dan heb je weer de normale verhouding van de film en gaan er geen beeldlijnen verloren door de 4:3 TV out.

Mijn Home Cinema in aanbouw

Verwijderd

Topicstarter
dit gaat denk ik niet lukken want om volledig beeld te krijgen moet ik overscan aan zetten.
en dan word er al wat van het beeld weggehaald :(.
weet iemand toevallig of het nut heeft om een mpeg2 kaart te kopen?
kan ik dan wel normaal een dvd kijken op mijn tv?

• amontillado
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:14
dat beetje beeld ben je ook kwijt als je het op een standalone dvd speler afspeelt, die heeft ook wat overscan.
In mijn geval is de overscan van de dvd-speler +/- gelijk aan de overscan van de tv-out. Ik gebruik zelf zoomplayer om af te spelen, daar heb je een vergelijkbare optie als SoM naar verwijst, werkt prima op die manier.
(overigens kun je met zoomplayer ook een heel klein beetje in/uitzoomen waardoor je als je wil waarschijnlijk het wel zo kan afstellen dat het precies uitkomt met de overscan)

[ Voor 1% gewijzigd door amontillado op 26-02-2004 15:38 . Reden: typo ]

"All that we see or seem, is but a dream within a dream" E.A. Poe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
het is me nu gelukt met zoomplayer :)

Instellingen Cinamamodus moest ik op Identiek aan bron zetten.
anders veranderde de ratio niet op de tv.

maar ben niet zo blij met de kwaliteit vergeleken met wat ik op de monitor zie .

ik kan een Creative dxr2 krijgen voor 10 euro kopen ga ik het verschil merken als ik deze ga kopen dus word het beeld net zo als dat van een dvd speler? ik heb nu een radeon 9500 non pro

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2004 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShittyOldMan
  • Laatst online: 18:44
Is het niet verstandiger om te kijken voor een goedkope losse dvd speler? Kost misschien maar 40,- a 50,- euro tegenwoordig en geeft beter beeld dan een tv out en is makkelijker in gebruik. Is dan wel duurder dan die dxr2 kaart, maar misschien iets om toch over na te denken.
Zo'n dxr kaart geeft naar mijn weten overigens wel beter beeld dan de tv out, ik weet alleen niet hoe het met de aansturing zit (nooit gebruikt zo'n ding), of je dus ook een aparte dvdplayer kunt gebruiken ipv die standaard creative, maar ik neem aan van wel :)

Mijn Home Cinema in aanbouw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met power DVD kan dit wel. De TV als 2de monitor zetten en gaan met die banaan. Ik doe dit hier al een tijdje (wel met een ATI Radion 9000 Pro). Op 1 en dezelfde uitgang is dit een probleem. Dus TV-out en VGA nie tezamen en het moet lukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakerbee
  • Laatst online: 14-09 11:35

tweakerbee

dus..?

Persoonlijk blijf ik de kwaliteit van een TV-out toch veel slechter vinden dan een gewone DVD speler. Het is jammer dat je voor divx-xvid vaak wel een computer nodig hebt (of een dure DVD speler), anders zou ik die rotzooi helemaal niet meer gebruiken.
Voordat iedereen moord en brand gaat schreeuwen, ik heb het o.a. geprobeerd met een GF2MX, Radeon9700Pro en een Intel ExtremeGraphics2 chip. :)

You can't have everything. Where would you put it?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
die dxr2 kaart is maar 10 euro.
en ik heb een logitech z-640 aan mijn pc hangen voor spellen en films.
als ik dan een dvd speler koop moet ik de hele tijd de draden verwisselen en volgensmij kan ik die z-40 niet op een dvd speler worden aangesloten.

daarom haal ik liever die dxr2 kaart dan een dvd speler .
tenminste als het beeld net zo goed is als dat van een dvdspeler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 11:04
Het kan wel.(ik kan het hier ook met een 9800pro). Het nadeel is dat op onze (breedbeeld) tv geen automagische optie heeft. meestal zet ik hem op breedbeeld en stel de rest via pc in. (gebruik media player classic).

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
dalijk ga ik ff die dxr2 kaart ophalen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb hem nu en het beeld vergeleken met tv out is SUPERRRRRR!!!!! :D
alleen heb ik geen geluid :(
ik had gehoopt dat het geluid via mijn geluidskaart zou komen maar het geluid gaat door die digital out op die dxr2 kaart :(
Pagina: 1