De GoT-HT Federatie presenteert jou ons nieuwste item wat onze fed zo leuk en actief maakt naast de reeds vele dingen die we aan jou brengen......
8 Bits of Hattrick zal een regelmatig interview zijn van 8 antwoorden gekozen uit een totaal van 11 (10+1) vragen. Iedere donderdag zal deze hier geplaatst worden door mij.
De 10 vragen staan vast, de extra vraag is een wisselvraag die door de geïnterviewde mag worden gesteld aan de volgende kandidaat. Vandaag een extra bijzondere 8 Bits, omdat de wisselvraag speciaal gesteld zal worden…Later meer.
User van de week : KdB
KdB zal voor de meesten iets onbekender zijn dan de gemiddelde die hard user. Desalniettemin heeft Koen in een dik jaar tijd al een heel team om zich heen gebouwd. Opgericht op 25 februari, waarschijnlijk in de vakantie waarin hij zich aan het vervelen was. Na vier seizoenen heeft hij al mooi twee jaar in de VI.e klasse gespeeld, daarna twee jaar in de V.e. Dit jaar gaat hij proberen om zo veel mogelijk geld te verdienen. Mooie anekdotes over Koen heb ik niet veel meer, misschien dat hij zelf nog iets moois toe kan voegen. Spam dus zijn gastenboek deze week helemaal vol, het is niet voor niets een eer om user van de week te zijn.
De vragen
1. Hoe is de naam van je team ontstaan?
Ik zat ’s nachts een keer een beetje te surfen toen ik hattrick ontdekte. Ik schreef me meteen in, maar had er niet zulke hoge verwachtingen van. Kdbunited was dan ook de eerste naam die in me opkwam, het komt van Koen de Bakker. Overigens wordt ik door een hoop vrienden in het dagelijks leven ook KdB genoemd.
2. Wat is je grootste blunder die je tot nu toe gemaakt hebt? Denk hierbij aan bijv. opstelling, aankopen, training enz.
Grote blunders heb ik niet echt gemaakt, ik heb heel snel alle regels en fora gelezen. Wel dacht ik dat daytraden niet zo moeilijk zou zijn, maar zo’n 100 transfers later en m’n teamspirit op moorddadig had ik nog nauwelijks winst gemaakt.
3. Op welk moment stond je echt te dansen op de tafel van vreugde?
M’n promotie naar de V was natuurlijk fantastisch, maar ik kan me herinneren dat toen ik m’n eerste uitstekende en formidabele trainee had ik zelfs nog blijer was!
4. Stel: Je bent 1 dag programmeur van Hattrick. Wat zou jij tweaken?
Ik zou zeker het daytraden aan banden leggen, omdat ’t niets met een voetbalmanager te maken heeft (en omdat ik ’t niet kan

Daarnaast zou ik de formatie ervaring afschaffen. Het is toch veel leuker wanneer je volledig vrijstaat in je formatie keuze? Op die manier zou meer nadruk worden gelegd op het tactische in plaats van het economische vlak binnen HT.
5. Wat is het gekste dat je gedaan hebt, om toch nog een wedstrijd van je team te volgen?
Ik heb nooit zulke hele gekke dingen gedaan, natuurlijk heb ik wel eens iemand gebeld om de uitslag te vragen en regelmatig op vakantie internet cafés bezocht. In Griekenland zat ik eens in een restaurant waar maar 1 pc stond, maar ik kon daarvan gewoon gebruik maken. Bleek dat je de playlist van het hele restaurant kon regelen vanaf die pc… gelijk ff die Griekse troep een stukkie naar beneden verplaatst
6. Op welke GoT user zou je jaloers kunnen zijn en waarom?
Tja, heel afgezaagd, maar dan toch echt mankit. Waarom? Zijn team is misschien niet zo goed als dat van Xanathorn, maar de internationals die hij heeft en ook de status die hij langzaam internationaal opbouwt is super.
7. Wat zou naar jouw mening waarde toe voegen aan de federatie en/of ons forum?
Het forum moet lekker zo blijven, onoverzichtelijk, maar wel gezellig. Daarbij denk ik dat j_du_pee wel wat leuke statistieken uit de hoge hoed kan toveren die samen met de Got ratings het volgen van elkaars team nog meer stimuleert. Daarnaast kijk ik natuurlijk ook vol verlangen uit naar de GoT site, die er eindelijk aan lijkt te gaan komen.
8. Niets gaat eeuwig door. Voorspel na welk seizoen de stekker er bij Hattrick uit gaat?
Over een jaar of 5 zal de belangstelling afnemen doordat er weer leukere spellen op de markt komen. Ook de ontwikkeling van andere media zal dan van invloed zijn, kijk bijvoorbeeld naar Japan, waar ze alleen games via de mobiele telefoon spelen. Extralives is zelf trouwens ook bezig een nieuw spel te ontwikkelen, dus ik ben benieuwd.
De wisselvraag van de vorige week
Zie special later vandaag
De nieuwe wisselvraag
Als het mogelijk was om van alle teams ter wereld er 1 over te nemen, welk team zou je dan nemen en waarom?
Volgende week is de user die deze vraag gaat beantwoorden:
mankit