Aangezien wij (ik en mijn vriendin) binnenkort gaan verhuizen heb ik besloten
dat ik een subwoofer wil gaan bouwen. Dit ook omdat ik een eigen bureau ga bouwen heb ik geen ruimte om mijn huidige luidsprekers (Eltax Millennium 500)
te plaatsen. Deze gaan dan naar de woonkamer.
Zelf zat ik te denken aan een redelijk kubusvormige kist met daarin 1 12" of 15"
basspeaker.
Voordat ik ga vragen naar details geef ik eerst aan dat de woofer gebruikt gaat
worden op een hobbykamer van 10m2 en dat deze geplaatst gaat worden onder het bureau (dat ik zelf ga bouwen, diepte bureau min. 1 meter).
Nu hoeft het voor mij niet knoeterhard maar beetje lekker kunnen stampen, zonder al te veel vervormingen zou ideaal zijn.
Ondanks het aandachtig doornemen van de topic
van Tbusquet (kan het topic niet
meer terugvinden
) waarin een zeer fraai voorbeeld van een subwoofer wordt getoond wou ik toch een paar dingen weten:
Wat is een goed merk basspeaker? Op Conrad.nl staan genoeg basspeakers, maar de
merken zeggen mij totaal niets.
Welk materiaal kan ik het best gebruiken voor de kast ? Mdf lijkt me het beste,
maar is wel behoorlijk zwaar.
Hoe kan ik een enkele subwoofer aan een bestaande hifi-versterker (Technics SU-610)
koppelen, deze versterker heeft gewoon twee stereouitgangen voor speakers A + B ?
Wat voor frequentiewisselaar heb ik nodig, en hoe moet ik deze eigenlijk monteren
in de box ?
Is dempingswol een noodzaak in een subwoofer ?
Zijn basreflexpijpen aan te raden? Aangezien we in een 2 onder 1 kap woning komen
te wonen, en ik met mijn hobbykamer op de hoek zit, moet het niet al te veel door-
dreunen. Zelf zou ik zeggen, zonder pijpen...
Wat voor kabel is het beste aan de binnenkant van de speaker?
Hoe maak je de circel in het hout perfect rond met dezelfde diameter als de klank wandopening van de basspeaker?
Wat voor lijm/kit kun je het beste gebruiken om de speaker goed te dichten, naden e.d ?
Het zijn nogal een hoop vragen, maar met de antwoorden kan ik tenminste een start maken.
Alvast bedankt.
dat ik een subwoofer wil gaan bouwen. Dit ook omdat ik een eigen bureau ga bouwen heb ik geen ruimte om mijn huidige luidsprekers (Eltax Millennium 500)
te plaatsen. Deze gaan dan naar de woonkamer.
Zelf zat ik te denken aan een redelijk kubusvormige kist met daarin 1 12" of 15"
basspeaker.
Voordat ik ga vragen naar details geef ik eerst aan dat de woofer gebruikt gaat
worden op een hobbykamer van 10m2 en dat deze geplaatst gaat worden onder het bureau (dat ik zelf ga bouwen, diepte bureau min. 1 meter).
Nu hoeft het voor mij niet knoeterhard maar beetje lekker kunnen stampen, zonder al te veel vervormingen zou ideaal zijn.
Ondanks het aandachtig doornemen van de topic
meer terugvinden

merken zeggen mij totaal niets.
maar is wel behoorlijk zwaar.
koppelen, deze versterker heeft gewoon twee stereouitgangen voor speakers A + B ?
in de box ?
te wonen, en ik met mijn hobbykamer op de hoek zit, moet het niet al te veel door-
dreunen. Zelf zou ik zeggen, zonder pijpen...
Het zijn nogal een hoop vragen, maar met de antwoorden kan ik tenminste een start maken.
Alvast bedankt.
[ Voor 3% gewijzigd door Snowwie op 25-02-2004 12:58 ]