Laatst werd ik getipt door een vriend om eens aan één of ander reseller pakket te denken. Hij vertelde dat ze gezocht hadden op internet en dat je voor € 20 al een leuk pakket had bij HostingworX, hun voorlopige keuze. Klonk goed allemaal, ik kan met slechts enkele domeinen voor mezelf al goedkoper uit zijn en wat meer controle is altijd goed. Maar ik heb dus geen know-how in huis om aan co-locating te gaan doen. Dus moest het wel iets van dedicated hosting zijn, voor zeg maximaal € 30 per maand om te beginnen. Een en ander moet makkelijk uit te breiden zijn met nieuwe domeinen, ook voor eventuele klanten, die dan ook zo'n mooi control panel erbij krijgen. Dus ben ik op zoek gegaan naar de mogelijkheden. Dit zijn mijn eisen (om mee te beginnen, moet goed uit te breiden zijn):
- Kosten per maand: maximaal € 30
- Ruimte: minimaal 1 GB
- Traffic: minimaal 6 GB per maand
- PHP (incl. cronjobs), MySQL (tevens voorkeur voor Linux/Apache)
- Voldoende domeinen (20) en emailadressen
- Gebruikersvriendelijk control panel voor klanten
En dit zijn de resultaten (met de belangrijkste features en verschillen):
Keuze 1: HostingworX ("reseller small pakket")
Ruimte: 2 GB
Traffic: 25 GB per maand
Control panel: Plesk
MySQL DB: 50
Aantal domeinen: ongelimiteerd
Aantal emailadressen: ongelimiteerd
Cronjobs: ja
Ervaringen: webhosters.nl webhosters.nl (wisselvallig)
Prijs per maand: € 20 (excl. btw, geen opstartkosten)
Algemene voorwaarden: vrij summier in contract
Keuze 2: ActiveDomain ("Reseller NL 1")
Ruimte: 1 GB
Traffic: 10 GB per maand
MySQL DB: ongelimiteerd
Control panel: DirectAdmin
Aantal emailadressen: 50 (= totaal aantal)
Ervaringen: webhosters.nl (positief)
Prijs per maand: € 15,99 (excl. btw, opstartkosten € 10)
Algemene voorwaarden: nog niet aanwezig, wordt aan gewerkt
---
Wat de specs betreft: die spreken in het voordeel van HostingworX. Beide control panels zijn volgens mij prima, ik werk momenteel al met Plesk. Beetje traag, maar wel tevreden.
Qua ervaringen valt er niet al te veel te vinden naar mijn mening. Een topic m.b.t. HostingworX hier op GoT heb ik maar niet meegenomen in mijn beoordeling. Maar ik wil toch wel een betrouwbare partner op dit gebied, dus wil ik natuurlijk graag ervaringen etc. over beide bedrijven en pakketten van jullie weten. Ik heb eigenlijk niet eens een lichte voorkeur eigenlijk (specs HostingworX beter, ActiveDomain lijkt me op de één of andere manier toch wat betrouwbaarder), vandaar ook dat ik dit post. En misschien hebben jullie wel andere tips voor mij
- Kosten per maand: maximaal € 30
- Ruimte: minimaal 1 GB
- Traffic: minimaal 6 GB per maand
- PHP (incl. cronjobs), MySQL (tevens voorkeur voor Linux/Apache)
- Voldoende domeinen (20) en emailadressen
- Gebruikersvriendelijk control panel voor klanten
En dit zijn de resultaten (met de belangrijkste features en verschillen):
Keuze 1: HostingworX ("reseller small pakket")
Ruimte: 2 GB
Traffic: 25 GB per maand
Control panel: Plesk
MySQL DB: 50
Aantal emailadressen: ongelimiteerd
Ervaringen: webhosters.nl webhosters.nl (wisselvallig)
Prijs per maand: € 20 (excl. btw, geen opstartkosten)
Algemene voorwaarden: vrij summier in contract
Keuze 2: ActiveDomain ("Reseller NL 1")
Ruimte: 1 GB
Traffic: 10 GB per maand
MySQL DB: ongelimiteerd
Control panel: DirectAdmin
Aantal emailadressen: 50 (= totaal aantal)
Ervaringen: webhosters.nl (positief)
Prijs per maand: € 15,99 (excl. btw, opstartkosten € 10)
Algemene voorwaarden: nog niet aanwezig, wordt aan gewerkt
---
Wat de specs betreft: die spreken in het voordeel van HostingworX. Beide control panels zijn volgens mij prima, ik werk momenteel al met Plesk. Beetje traag, maar wel tevreden.
Qua ervaringen valt er niet al te veel te vinden naar mijn mening. Een topic m.b.t. HostingworX hier op GoT heb ik maar niet meegenomen in mijn beoordeling. Maar ik wil toch wel een betrouwbare partner op dit gebied, dus wil ik natuurlijk graag ervaringen etc. over beide bedrijven en pakketten van jullie weten. Ik heb eigenlijk niet eens een lichte voorkeur eigenlijk (specs HostingworX beter, ActiveDomain lijkt me op de één of andere manier toch wat betrouwbaarder), vandaar ook dat ik dit post. En misschien hebben jullie wel andere tips voor mij