Toon posts:

Hostingworx: kan dit zomaar?

Pagina: 1
Acties:
  • 334 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik HAD ooit een domein (atcetera.nl), ik zeg dus HAD, want tot mijn stomme verbazing zag ik zojuist dat MIJN domein plotseling een nieuwe administrative contact heeft gekregen, en wel het hostingbedrijf Hostingworx. Vorige week al viel het mij op dat mijn domein plotseling was terugverhuisd naar de oude provider (hostingworx dus)... Dus: geen site online, geen email meer kunnen ontvangen etc. Het ziet er dus naar uit dat ik dit domein kwijt ben, want ikzelf ben geen administrative contact meer.
Ik heb dit domein dus NIET bij hostingworx laten registreren en de domeinkosten zijn ook altijd keurig netjes betaald. Ook heb ik hostginworx al enkele mailtjes gestuurd, maar no answer...

Hoe krijg ik mijn domein terug? Iemand een idee?

Greets,
Jan

• Gully
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-04-2022

Gully

Master Gully! (tm)

Kan je niet het beste contact opnemen met de service die voor jou dat domain heeft beheerd (waar jij dus voor betaald hebt)?

GullyTM is protected by copyright laws since 1978.

• Baarsjes
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Baarsjes

Unagi

Ja, de belangrijkste partij waar jij nu mee te maken hebt lijkt me inderdaad de aanbieder aan wie jij iedere maand trouw je betalingen voldoet. Welke provider is dit?

http://www.bonuszoeken.nl

Verwijderd

Als de SIDN een domein terugverhuist, dan hebben ze daar een goede reden voor. Meestal is dat omdat de nieuwe provider geen vrijwaringverklaring kan overhandigen binnen drie werkdagen. Een domein wordt nooit zomaar terugverhuisd. Daar wordt altijd onderzoek naar verricht door het juridische team van SIDN. Het lijkt me gewoon dat JIJ niet betaald hebt, daarvoor zul je dan ook een prijs moeten betalen.

Zo te zien heb je er een handje van bedrijven zwart te maken, hier en op Usenet. Gewoon ronduit zielig ben je. Waarom los je het niet op met ons ?

Verwijderd

Is toevallig je contract niet verlopen? Bel ze op en schop :)

• Spyro_the_Dragon
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-04-2013
Op woensdag 19 juni 2002 11:42 schreef CiscoBitch het volgende:
Als de SIDN een domein terugverhuist, dan hebben ze daar een goede reden voor. Meestal is dat omdat de nieuwe provider geen vrijwaringverklaring kan overhandigen binnen drie werkdagen. Een domein wordt nooit zomaar terugverhuisd. Daar wordt altijd onderzoek naar verricht door het juridische team van SIDN. Het lijkt me gewoon dat JIJ niet betaald hebt, daarvoor zul je dan ook een prijs moeten betalen.

Zo te zien heb je er een handje van bedrijven zwart te maken, hier en op Usenet. Gewoon ronduit zielig ben je. Waarom los je het niet op met de provider ?
Kennen jullie elkaar al????

Ha! Ha! Ha! That feisty little dragon Spyro thinks he and his pal can stop me? ME? GNASTY GNORC? NEVER!

• Kettrick
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:00

Kettrick

Rantmeister!

Je kan het best contact opnemen met je eigen hoster, als die niet mee wil werken moet je contact opnemen met SIDN.

Verwijderd

Op woensdag 19 juni 2002 11:45 schreef Spyro_the_Dragon het volgende:

[..]

Kennen jullie elkaar al????
Persoonlijk niet, zakelijk wel, maar als je nl.internet.providers of nl.ondernemen wel eens leest, dan zie je dit mannetje wel vaker actief bezig bedrijven zwart te maken. ik weet dat SIDN altijd een gedegen onderzoek doet voordat zij beslist tot terugverhuizing van het domein.

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Het vorige topic is gesloten bij gebrek aan algemeen fatsoen (behoorlijk schreeuwerig enzo), redelijke onderbouwing, etc: het was niet anders dan een zwartmaak topic. Opzich misschien niet ten onrechte, maar op die manier gaat het er niet aan toe op GoT.

Deze discussie kan blijven lopen, maar blijf houdt het netjes, discusieer redelijk, en onderbouw.

Overigens, wat CiscoBitch zegt, inderdaad lijkt er meer van dit soort praktijken bekend te zijn, check deze google links:

In Google Groups zoeken naar "hostingworx"

En met wat research is eenvoudig te achterhalen dat Directhosting ook van eenzelfde eigenaar is, en over dat bedrijf zijn dezelfde klachten te vinden:

In Google Groups zoeken naar "directhosting"

Misschien is het een idee even contact op te nemen met SIDN, die kunnen je wellicht wat meer over de gang van zaken en je rechten rond dit soort incidenten vertellen.

Verwijderd

Negotiator, HostingworX is niet van dezelfde eigenaar als Directhosting. Ik werk namelijk voor hostingworx. Zoek het op in de kvk-register en met de whois van SIDN in plaats van hier een loze bewering te doen. Je zal zien dat het twee bedrijven zijn die niks met elkaar te maken hebben.

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Op woensdag 19 juni 2002 12:26 schreef CiscoBitch het volgende:
Negotiator, HostingworX is niet van dezelfde eigenaar als Directhosting. Zoek het op in de kvk-register en met de whois van SIDN in plaats van hier een loze bewering te doen. Je zal zien dat het twee bedrijven zijn die niks met elkaar te maken hebben.
Het zijn juist overeenkomstige gegevens die opvielen bij zoeken in de whois' waarop ik mij uitspraak basseerde, dus loze beweringen, dat vind ik ook allemaal wel meevallen.

Maar wat dat betreft zul jij het misschien beter weten als ik, met een e-mail adres wat eindigd op @hostingworx.net :D

Alhoewel dat van mijn kant rede zou kunnen zijn natuurlijk om jouw objectiviteit in deze draad te betwijfelen.

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09:04

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Quote van UseNet:
From: Sitemaster Atcetera [mailto:primeltje@hotmail.com]
Subject: RE: Mijn domein: atcetera.nl

Goedzo,
dan zal ik binnenkort dat pand van jullie eens even grondig gaan verbouwen,
want dit pik ik niet! Ik heb altijd netjes betaald en heb daar ook bewijzen
van. Ik zal voor elke dag dat mijn domein nog op jullie naam staat 500 euro
schadevergoeding wegens gederfde inkomsten rekenen en dan zullen we voor de
rechter wel eens kijken wie er hier nu een wanbetaler is. Ook zal ik er niet
voor terugdeinzen om hostingworx op alle mogelijke manieren een slechte naam
te bezorgen, nieuwsgroepen en forums zijn wel handig daarvoor...
[knip ranzige, rascistische taal[/knip]
Als je je hier geregistreerd hebt met alleen als doel om dat bedrijf hier op GoT zwart te maken wil ik je vriendelijk vragen een ander doel in je leven te zoeken..

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Verwijderd

tis altijd moeilijk te beoordelen wie er fout is, als hostingworx de domeinnaam zomaar heeft overgezet kun je daarvoor met de sidn contact opnemen. wat betreft hostingworx, die moet gewoon een procedure beginnen als ze vinden dat ze in hun recht staan.... dit uitvechten op deze manier is gewoon erg kinderachtig....

• wicher|IA
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-04-2023
h'm
Ik heb zelf toch geen slechte ervaringen met Hostingworx. Reageren altijd erg vlot op e-mails ook.

(Ja ik heb een e-mail @orangeweb.nl, op eigen naam geregistreerd via Hostingworx)

• capedro
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04 15:52
Op dinsdag 18 juni 2002 13:28 schreef ArgusVeendam het volgende:
Hey,

Ik HAD ooit een domein (atcetera.nl), ik zeg dus HAD, want tot mijn stomme verbazing zag ik zojuist dat MIJN domein plotseling een nieuwe administrative contact heeft gekregen, en wel het hostingbedrijf Hostingworx. Vorige week al viel het mij op dat mijn domein plotseling was terugverhuisd naar de oude provider (hostingworx dus)... Dus: geen site online, geen email meer kunnen ontvangen etc. Het ziet er dus naar uit dat ik dit domein kwijt ben, want ikzelf ben geen administrative contact meer.
Ik heb dit domein dus NIET bij hostingworx laten registreren en de domeinkosten zijn ook altijd keurig netjes betaald. Ook heb ik hostginworx al enkele mailtjes gestuurd, maar no answer...

Hoe krijg ik mijn domein terug? Iemand een idee?

Greets,
Jan
Zoals Kees al heeft gezocht ben je niet lekker bezig.

De eigenaar van dit bedrijf kan
• Aangifte doen bij de politie vanwege discriminatie (racistische uitlatingen in e-mail)
• Aangifte wegens smaad bij de politie (zwart maken van een bedrijf/persoon)!.

En rekeningen moeten gewoon betaald worden }:O

My weblog

• i2Paq
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-05 13:41

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Helaas heb ik een gelijksoortig probleem gehad met mijn domein (nee, niet mijn homepage in mijn profiel).
Ik verhuisde van de ene (oude) ISP naar de andere (nieuwe) maar dit deed de eerste te vroeg, moest pas een maand later.
Geen probleem, maar wel werd in de daarop volgende 4 weken mijn domein 5x verhuisd, steeds door mijn oude ISP.
Was voornamelijk een DNS isseu, maar ik werd er gek van.
Heb uiteindelijk met een brief van de rechter mijn oude hostingprovider "gedwongen" hiermee te stoppen onder dwang van een boete per dag.
Dat hielp, maar heb er wel veel elende van gehad, zowel financieel als werk.

Verwijderd

Topicstarter
Rectificatie:

Beste lezers,

Zoals jullie wellicht hebben gemerkt, hebben/hadden het hostingbedrijf
Hostingworx en ondergetekende, een (helaas door mijn toedoen) hoog
oplopend conflict omtrent enige (niet-betaalde) domeinnamen. Door
omstandigheden aan mijn kant ben ik gisteren bij dhr. Stajsic van
Hostingworx behoorlijk over de rooie gegaan, zoals jullie in eerdere
berichten wellicht hebben gelezen. In mailtjes aan dhr. Stajsic heb ik
hem bedreigd en beledigd.

Ik heb inmiddels contact opgenomen met dhr. Stajsic waarin ik deze
bedreigingen/beledigingen terugneem en mijn welgemeende excuses
hiervoor heb gemaakt. Dhr. Stajsic heeft mij verteld deze excuses te
aanvaarden op voorwaarde dat ik een rectificatie zal plaatsen. Bij
deze dus...

Eerlijk is eerlijk: ik heb nooit klachten gehad over Hostingworx. Zij
zijn een prima provider, profesioneel, snelle service en ook nog een
goedkoop, vergeleken met providers die vergelijkbare hostingpakketten
aanbieden. Ik wil diegene die overwegen een domein/hostingpakket aan
te schaffen, dan ook adviseren om ook eens een kijkje te nemen bij
Hostingworx (http://www.hostingworx.net).

Nogmaals: mijn welgemeende excuses aan dhr. Stajsic van Hostingworx en
aan iedereen die zich door mijn berichten aangesproken voelt.

Jan Bakema

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

Ligt ut nou aan mij of stinkt er iets naar rotte vis in dit topic? :?

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:48
Lekker spam / zwartmakkelijk topic. Gewoon meteen dicht gooien, laat ze die ruzie maar ergens anders uitvechten.

Verwijderd

[topic=529084]

leek mij ook, maar de modjes denken er toch anders over :+

• RUFFNECK
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01-05 10:05

RUFFNECK

Poentje

Ja iets klopt hier dus nie, vinnik.
eerst klagen en dan zeggen, nooit klachten gehad.

Dr. Hyde & Mr. Jackal? (ofzow :))

Verwijderd

Ik werk voor hostingworx, en ik ben blij in ieder geval 1 topic op slot kan. dhr. bakema heeft al veel schade berokkent ook met zijn rectificatie. ook usenet is bevuild met zijn zogenaamde rectificaties in opdracht van ons, deze meneer doet er echt alles aan om ons zwart te maken. Enige wat ik kan vertellen is dat we aangifte hebben gedaan bij de politie te Ede, en onze advocaat is al juridische stappen aan het ondernemen. Valt me op dat we veel e-mailtjes hebben gekregen van mensen die zich juridische adviseurs noemen, met de raad om aangifte etc. te doen.

• Bender
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-05 21:01
Op woensdag 19 juni 2002 16:36 schreef ArgusVeendam het volgende:
Rectificatie:
Eerlijk is eerlijk: ik heb nooit klachten gehad over Hostingworx. Zij
zijn een prima provider, profesioneel, snelle service en ook nog een
goedkoop, vergeleken met providers die vergelijkbare hostingpakketten
aanbieden. Ik wil diegene die overwegen een domein/hostingpakket aan
te schaffen, dan ook adviseren om ook eens een kijkje te nemen bij
Hostingworx (http://www.hostingworx.net).

Jan Bakema
Dit komt meer over dat je dit moet zeggen van hn omdat jer anders je domaintje niet terug krijgt :D:D

Verwijderd

Topicstarter
Deze rectificaties zijn wel degelijk 'in opdracht' van hostingworx, getuige dit mailtje dat ik van dhr. Stajsic heb gekregen:

"Geachte heer Bakema,

Ik aanvaard uw excuses onder de voorwaarde dat u in de nieuwsgroepen
waar u heeft gepost een rectificatie plaatst.

Zodra u de rectificaties heeft geplaatst, zal ik meteen de aangifte
terugtrekken, wellicht kunnen we dan op zakelijke voet verder gaan en
een regeling treffen.

Met vriendelijke groet,
Richard Stajsic
HostingworX Internet
"

Dus niet 'zogenaamde rectificaties' meneer ciscobitch!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Volgens mij wordt er hier inderdaad maar een half verhaal verteld. Bij SIDN zijn de zaakjes echt wel goed geregeld en een domein kan ook echt niet oververhuisd worden zonder jouw toestemming, tenminste als het door jou aangevraagd is, dus als jouw handtekening onder de vrijwaringsverklaring staat.

Maare dit is niet echt de plaats om dat soort dingen uit te vechten lijkt me, het enige wat je daarmee bereikt is dat de betrokken bedrijven een slechte naam krijgen, terwijl daar misschien niet eens echt rede toe is.

Verwijderd

Ik gooi het topic maar op slot, in feite is alles gezegd en zijn alle problemen m.b.t. Hostingworx opgelost. :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.