Toon posts:

reciver van jvc

Pagina: 1
Acties:
  • 32 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
hallo mede tweakers

ik ben aan het kijken voor een reciever
ik wil deze koopen de jvc rx-8032 http://www.jvc.nl/product.php?id=RX-8032V&catid=66
wat voor speakers kan ik er het beste bij koopen
ik had deze in gedachten http://www.eltax.com/prod...ektronik.php?varenr=01830
wat denken jullie er van
gaat dit een beetje klinken

hoe weet ik nou hoe veel watt een speaker moet zijn bij die reciever die is namelijk 100 watt
hoe zit dit nou precies ???

8)7 groetjes

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-07 12:01
Bij deze het verzoek om even in onze faq te kijken:
AV FAQ; Veelgestelde vragen
Daar staat een aardig stuk over vermogens e.d. Het komt er op neer dat je er niet op hoeft te letten. Iedere degelijke versterker kan met iedere degelijke luidspreker overweg. Het is niet zo dat een 100W speaker het beste werkt op een 100W versterker (wat sommige mensen nog wel eens denken), het staat er geheel los van. Let er gewoon helemaal niet op, dat ishet beste.

Wat je wel moet doen is even wat winkels binnenstappen. Het liefst de betere audiowinkels, dus niet degene waar ze ook wasmachines verkopen. Neem een eigen CD'tje mee, en ga eens luisteren naar de speakers onderling. Probeer in het begin ook niet op de prijzen te letten (duurder is niet altijd beter namelijk). Doe dit in een aantal winkels, neem er gerust de tijd voor, naar deze speakers zul je de komende jaren wellicht dagelijks naar moeten luisteren, dus bespaar je niet op een ritje naar omliggende steden als dat noodzakelijk is.

Schrijf ook op welke merken/typen je bevallen. Op den duur kom je er wel achter welke speakers jij mooi vind klinken. De mooiste voor een goeie prijs kunje vervolgens naar tevredenheid kopen. Je doet er dus verstandig aan om eerst zelf wat kennis in te winnen, en vooral ervaringen op te doen. Dat is eigenlijk ook een soort van eis wat we hier stellen. Losse vragen van 'welke speakers zijn goed' schieten namelijk niet zoveel op. Iedereen noemt wat modellen, het liefst degene die men zelf heeft, en dan nog heb je geen idee wat jij goed vindt klinken.
Bespreken mag overigens gerust (zie de policy voor richtlijnen), maar dan wel nadat je zelf op pad bent gegaan, hebt vergeleken, maar dan een mooie topicstart met modellen die jij goed vond klinken en stel dan je eventuele verdere vragenof suggesties. Maar begin voor nu dusin de winkel :)

Mijn Home Cinema in aanbouw

Dit topic is gesloten.