[XP] Kerneltijden in Windows Taakbeheer Rood*

Pagina: 1
Acties:
  • 162 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• markweb4871
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-05 20:18
Ik heb even een vraag, als ik kijk onder windows taakbeheer naar mijn kerneltijden zijn deze meeste van de tijd rood. Dit is slecht voor de preformance van de PC heb ik gehoord.

Wie kan mij precies uitleggen wat het inhoudt, hoe ik het corrigeer, en hoe ik kan voorkomen dat het terugkomt.

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/markstiens/lol/kernel.JPG

Ik heb een
OS: WinXP Professional 5.1 Service Pack 1 (Build #2600)
CPU: AMD Athlon XP 3000+ (Barton) , 2.17 GHz
Video: Standaardbeeldscherm on ATi ASUS Radeon A9600XT (1024x768x32bpp 85Hz)
Sound: NVIDIA(R) nForce(TM) Audio
Memory: Used: 167/512MB
Uptime: 5h 17m 11s
HD: [C:] 57.59/152.66 GB
Connection: NVIDIA nForce MCP Networking Controller - Pakketplanner-minipoort @ 100.0 Mbps (Rec: 2582.18MB Sent: 51.48MB)

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:14
Je topicstart is wat vaag; kerneltijden is niet iets wat je erg veel kunt tunen. Verplichte kost, zeg maar ;)

Search: [rml][ BC3] Win2K Taakbeheer : Kerneltijden?[/rml]

Verwijderd

Beeld -> kerneltijden weergeven

dan ist weer groen ;)

Het is dus gewoon om onderscheid te maken... had ook pimpelpaars kunnen zijn

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2004 16:24 ]

• Lennieboy83
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-05-2024
Ik heb het eerder gezien bij Balusc wellicht kan hij hierover meer zeggen :?

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/i/?UserID=16810&FotoID=629

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-05 12:04
Kernel tijd is toch gewoon cpu usage die niet gekoppeld is aan een progje (bijv. je viruscanner die bezig is) maar gekoppels is aan wat windows nodig heeft, bijv. voor het aansturen van je drivers, kopieren van bestanden en het versturen van dingen over het netwerk.

Toch?

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-05 11:08

Jimbolino

troep.com

volgens mij heeft het te maken met slechte drivers

Kijk even wanneer het voorkomt, bijvoorbeeld bij: disk activity of 3d apps.

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-05 23:54

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Je PC kan 3 dingen doen:
-Bezig met gebruikers programma's ("groen")
-Bezig met OS ("rood als je show kernel aan hebt staan")
-Idle.

Het beste kan hij idle zijn: dan is je PC direct beschikbaar als je iets wilt beginnen. (aan de andere kant: eingelijk heb je dan een te krachtigie pc)
Verder ligt het aan de programma's of er veel OS werk in zit of dat je gebruikers programma bezig is. Als er een koetje op je pc (zie Dutch power cows ) verwacth je 100% user datata. Tijdens defragmenteren verwacht je dat hij 99% in je OS bezig is.
Normaal verwacht je tot 50% tijd in je OS, ECHTER DAT HANGT VAN JE APPLICATIE AF.

Dit is alleen maar slecht als dit eerst een laag percentage is en plotseling omhoog schiet. Dit b.v. als je een security patch hebt geinstalleerd, of als je disk bijan vol is
Hoe ku je dat verbeteren? Dan moet ej uitzoeken waar je OS mee bezig is.
B.V. staan er veel grote directories waar je PC moeite mee heeft? is je disk bijna vol?
als programmeur kun je hier wellicht meer invloed op uitoefenen dan als gebruiker.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dit heeft niks met CPU's te maken. Ze gaan niet uit zichzelf activiteit vertonen :+ Het OS is hier dus het "probleem". Hence de move Processors, Mobo's & Geheugen > Windows Operated Systems :)

Om even op het "probleem" terug te komen: dat is de CPU-usage dat Windows gebruikt voor het aansturen van hardware. En dat is beslist niet slecht voor de performance. Sterker, je hebt het zelfs nodig! B)

[ Voor 19% gewijzigd door BalusC op 24-02-2004 20:23 ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Titel edit zodat het OS in je topic titel staat.

Kleine aanvulling - het is natuurlijk niet wenselijk dat je PC uitsluitend met hardware bezig is - heel veel 'rood' in je taskmanager als je geen IO intensieve taken aan het doen bent is is dan ook meestal wel slecht B)
Pagina: 1