Toon posts:

Mac adres uitlezen voor 400 PC's?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik moet een diskette maken zodat ik mac adressen kan uitlezen zonder in te loggen op het net werk. Ik moet dat namelijk bij 400 pc's doen en als ik op elke computer dan moet inloggen. ben ik morgen nog niet klaar. Wie heeft er een oplossig voor mij???

Verwijderd

weet niet of het mogelijk is maar ik kan hier in mijn huis tuin en keuken router met ingebouwde switch bij DHCP Active IP Table alle mac adressen zien van de aangesloten pc's in mijn thuis netwerk.

Dus dat zou natuurlijk in een groot netwerk ook mogelijk moeten zijn.

Verwijderd

kun je geen broadcast doen en de arp cache opvragen?

Verwijderd

Topicstarter
Ja zou idd wel kunnen, maar ik moet kijken of de computers kloppen op kantoor nr. dus ik moet gewoon elk kantoor langs

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Geef anders iets meer informatie over wat de bedoeling is. Te beginnen met hoe je netwerk er uit ziet en over welke OSsen we het hebben :)

In het algemeen: een simpel script dat de output van ipconfig doorgeeft is genoeg. Of natuurlijk gewoon serverside werken afhankelik van je netwerk.

offtopic:
ik haal wat ??? weg uit je titel, beetje schreeuwerig. Maak ik de vraag meteen af zodat het wat duidelijker is ;)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
Het is een groot netwerk van een universiteit, Op alle computers staat win 2000. Ik moet eigenlijk een soort script hebben. Dus als ik een diskette in de computer doe dat ie gewoon in dos het mac adress op vraagt, ik heb n.l. geen zin om op elke computer in te loggen.

is het duidelijk genoeg??

Verwijderd

Topicstarter
ow ja, het is een groot novel netwerk

• midget
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-07 11:00
melden de computers btw aan op een domain? via een login script?
En heb je rechten dit script aan te passen

[ Voor 26% gewijzigd door midget op 24-02-2004 14:55 ]

• k-oz
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 29-12-2021

k-oz

do not feed the trolls

Ik denk dat je eerst zelf even met wat moet komen want zo werkt het GOT niet.... lees eens de faqs ..... bitte.

...Microsoft KB article Q172653: "Sometimes Barney Starts Playing Peeka boo on His Own""

Verwijderd

Topicstarter
midget schreef op 24 februari 2004 @ 14:54:
melden de computers btw aan op een domain? via een login script?
En heb je rechten dit script aan te passen
jep

• olof
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07:34
Als je in dos invoert ipconfig/all zie je het mac adres toch?

Of mis ik iets?

• chromeeh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-09 14:01

chromeeh

the Gnome

LanGuard kan het ook :)

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."

• Rac-On
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
kan je ze niet gewoon uitlezen op de dhcp server? En anderd bijvoorbeeld arp paketjes gaan sniffen.

Of een batch script schrijven dat de macadres doorgeeft zodra de compu opstart.

maar ik zou beginnen met je dhcp server... daar ken je ze allemaal vinden

doet niet aan icons, usertitels of signatures

• steffex
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 27-08 19:32
Er zijn freeware/shareware netwerktooltjes waarmee je hele netwerk kunt afscannen. Je krijgt dan uitgebreide informatie van elk workstation... ook macadres meende ik. ff zoeken bij download.com

Verwijderd

Topicstarter
rac-on schreef op 24 februari 2004 @ 15:01:
kan je ze niet gewoon uitlezen op de dhcp server? En anderd bijvoorbeeld arp paketjes gaan sniffen.

Of een batch script schrijven dat de macadres doorgeeft zodra de compu opstart.

maar ik zou beginnen met je dhcp server... daar ken je ze allemaal vinden
Ja maar de gegevens die bij de mac adressen staan geregistreerd kloppen niet allemaal, Ik moet dus alles gaan controleren en moet dus echt alle pc's langs. Zoek eigenlijk iets van een bat script, alleen weet ik niet hoe ik dat moet maken.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Verwijderd schreef op 24 februari 2004 @ 15:07:
Ja maar de gegevens die bij de mac adressen staan geregistreerd kloppen niet allemaal, Ik moet dus alles gaan controleren en moet dus echt alle pc's langs. Zoek eigenlijk iets van een bat script, alleen weet ik niet hoe ik dat moet maken.
Maar je loopt stage bij netwerkbeheer op een universiteit?

Meteen in de eerste post heb ik gezegd dat ipconfig ws. alle info bevat die je nodig hebt --> speel daar even mee. Check eventueel ook de DOS sites in de SA FAQ.

Probeer een script te bouwen en dan kunnen wij meedenken.

Een loginscript mbv VBScript is natuurlijk ook een goede mogelijkheid. Maar (reagerend op hieronder) is inderdaad ook daar al heel veel over te vinden --> doe een poging en wij denken mee. 'Aan het handje vasthouden' lijkt me voor geen van de partijen handig ;)

[ Voor 18% gewijzigd door F_J_K op 24-02-2004 15:15 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Als overal win2k op draait zal je wel MOETEN inloggen anders kan je vrij weinig uitvoeren. Aangezien je alles ook nog fysiek moet checken zul je aan de slag moeten met een inventarisatie tooltje. Die stuff is al vaker hier op GoT besproken.

https://discord.com/invite/tweakers

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Alle PC's afgaan klinkt me toch heel raar in de oren :P

Kijk hier eens naar:
http://www.microsoft.com/...ols/existing/getmac-o.asp

dat in combinatie met een beetje scripten (zoek even op got!) kan je zo omvormen naar het automatisch inventariseren van die mac addressen.

• __fred__
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07:40
Als je op een universiteit zit, dan hebben ze daar waarschijnlijk wel fatsoenlijke switches. Op die switches kan je via SNMP waarschijnlijk de volgende dingen van elke switchpoort opvragen:

- fysiek poortnummer
- Mac Adres van de client
- eventueel een IP adres (ligt aan de switch)

Anders valt het IP adres wel via RARP op een standaard linuxbakkie te achterhalen. Een goeie universiteit heeft ook altijd een document liggen waarop staat welke poortnummers van welke switch bij welke patchkastjes in welke kamers uitkomen.
Via het IP adres is ook wel te achterhalen welke computernaam eraan hangt en eventueel wie er ingelogd is. Het lijkt me toch dat je niet meer nodig hebt en het mooie is dat je er geen meter voor hoeft te lopen.

Dos diskettes kun je vergeten want voordat je daar een netwerkkaart aan de praat hebt, en dan mag je hopen dat ze nog allemaal dezelfde netwerkkaarten hebben.

• Rac-On
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
edit:

Sorry, ik lees niet goed :X
Maar, waarom is de info van je dhcp server niet goed? Het lijkt me dat daar weinig fout mee kan zijn?

[ Voor 71% gewijzigd door Rac-On op 26-02-2004 15:32 . Reden: niet goed gelezen ]

doet niet aan icons, usertitels of signatures

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 24-08 09:59
__fred__ schreef op 24 februari 2004 @ 15:30:
Dos diskettes kun je vergeten want voordat je daar een netwerkkaart aan de praat hebt, en dan mag je hopen dat ze nog allemaal dezelfde netwerkkaarten hebben.
En daar is juist een erg goede netwerkbootdisk voor : http://nu2.nu/bootdisk/network/

Maar het is hoe dan ook meer werk dan scripten ;)

Abort, Retry, Quake ???

• ZGearloose
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19-01 08:48
sh iparp geeft bij de meeste switches een koppeling tussen ipadres en macadres...maar dan moeten ze wel aan staan en dus is het niet lokaal...
Pagina: 1