Xvid met ac3 naar DVD met dd5.1

Pagina: 1
Acties:
  • 711 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Jay-v
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Topicstarter
Hallo mensjes,

(Ja,kheb de search gebruikt en ken doom9 en dvdrhelp al :P)

Ik ben nu al een tijdje bezig met het omzetten van xvid films naar dvd en dat werkt perfect.
Ik doe dat als volgt:

-Geluid strippen met virtualdub,
-Eventueel Subs erin branden.
-Daarna in tmpegplus encoden.
-En dan authoren met tmpgenc dvd author.

Maar zo als ik het nu doe krijg ik pcm audio op me dvd speler, hoe kan ik Dolby digital krijgen?

(kweet niet zeker of het hier mag maar ik gebruik deze guide http://www.extradvd.nl/html/divx2dvd.htm)

Verwijderd

Er is een plug-in beschikbaar voor DVD Author om Dolby Digital ac3 geluid te encoderen/decoderen. Kijk op:

http://www.pegasys-inc.com/en/product/tsp_ac3.html

• Jay-v
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Topicstarter
Dat ga ik meteen even proberen....., ik laat wel weten of het werkt

• Jay-v
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Topicstarter
Ik kom er niet uit, Kheb mijn film.
(film.avi)
En mijn gestripte geluid.
(filmgeluid.wav)

Het geluids bestandje moet ik dus eerst door die soundplayer heen knallen. maar hoe????

die gooi ik dan in tmpgenc plus om er een mpg file van te maken,
maar nu wil ik mijn dolby geluid er bij hebben. Hoe krijg ik dat gedaan.:?

Heeft iemand een korte guide of kan iemand het even uitleggen?

edit:

**Oeps verkeerde knopje**

[ Voor 6% gewijzigd door Jay-v op 24-02-2004 14:59 ]

Verwijderd

een .wav kan je niet DD5.1 van maken.. jah "gefaked"... je moet dus een AC3 bestand er van zien te maken en die omzetten.. niet de wav.. dat lukt je niet

• Jay-v
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Topicstarter
Hoe haal ik dan een ac3 file uit mijn film? :?

Verwijderd

Op www.doom9.org staat denk ik wel iets voor je.

• cool_zero
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-10-2022
Maar dat(het rippen van ac3 uit een film) staat niet echt duidelijk op www.doom9.org. Je kunt het in iedergeval voor elkaar krijgen door met virtualdubmod bij de streamlist de stream (audio in dit geval) op direct stream copy te zetten en dan op save wav te klikken. Je kunt daarna de .wav file renamen naar .ac3, want het is namelijk geen wav stream maar een ac3 stream. Je kunt het daarna gewoon met ac3filter weer afspelen.

• grolo2010
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:45
Het i-net bestaat wat betreft video uit meer dan doom9 ik vond deze guide
http://www.dvdrhelp.com/forum/userguides/186739.php
goed werken.
Ik heb de guide van jou ook eens bekeken, maar daar is geen sprake van ac3 (5.1) geluid, maar wav en als je een geluidsfile hebt omgezet naar 2.0(wav) krijg je natuuurlijk nooit meer 5.1.

[ Voor 41% gewijzigd door grolo2010 op 25-02-2004 17:44 ]

• cool_zero
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-10-2022
grolo2010 schreef op 25 februari 2004 @ 17:40:
Het i-net bestaat wat betreft video uit meer dan doom9 ik vond deze guide
http://www.dvdrhelp.com/forum/userguides/186739.php
goed werken.
Daar staat dus bijna hetzelfde als wat ik deed, alleen daar gebruiken ze de demux knop, wat een betere oplossing is idd.
Ik heb de guide van jou ook eens bekeken, maar daar is geen sprake van ac3 (5.1) geluid, maar wav en als je een geluidsfile hebt omgezet naar 2.0(wav) krijg je natuuurlijk nooit meer 5.1.
Omdat het op direct stream copy staat komt er uit de .wav output hetzelfde bestand als dat je uit demux haalt. Het heeft alleen de verkeerde extensie. Als je hem op full process zet dan komt er inderdaad een 2.0 wav bestand uit.

• Henkus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-02 20:04
Je moet AC3 Machine hebben daar gaat het perfect mee.

Kijk hier even: Hier wordt het duidelijk en in het nederlands uitgelegd.

http://www.sectie.be/divx2dvdr/divx2dvdr.htm

De programma's die hier voor nodig hebt kun je op dezelfde website vinden.

Ik heb het zelf ook pas sinds kort geprobeerd en het werkt perfect

Met AC3 Machine kun je ook surround maken van gewoon mp3 geluid, geen 5.1 maar je boxen achter werken dan wel.

[ Voor 47% gewijzigd door Henkus op 26-02-2004 07:27 ]

Mijn rig : https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1864567

• Jay-v
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Topicstarter
Thnx voor de hulp, het is me nu gelukt..... kga zo eens proberen een dvdtje te maken van lotr3 :)

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:51
Ikzelf heb problemen ondervonden met dat AC3Machine. Zie mijn TOPIC met een vergelijkbare vraag. Na verder zoeken kwam ik erachter dat AC3Machine GEEN 100% compliant AC3 spoor genereert. En na nog verder zoeken kwam ik erachter dat het enige goede programm dat dat WEL doet het programma AC3 Encoder is, dat een onderdeel is van Sonic Scenarist.

Uiteraard ga je een stereo .wav die je uit een DivX / Xvid avi ge-extract hebt omzetten naar een Dolby Digital 2.0 stream. De informatie voor 5 discrete kanalen is simpelweg niet meer aanwezig in die wav file. Maar 2.0 dolby surround werkt ook best aardig :)

• FX16
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-02 12:25
Als je een Xvid of divx hebt die met ac3 is gecodeert zal virtualdub het geluid als wav wegschrijven TENMINSTE! dat zegt Vdubb
ik had het geluid uit een film geript en toen had ik nog geen ac3 decoder,ik klik de geripte wavfile aan en hij verdomt te spelen ,bleek het dus gewoon de geripte .ac3 te zijn

Er is een plugin voor TMPG encoder waarmee je dat AC3 geluid in je DVD 5:1 audio kan krijgen

Verwijderd

Probeer dit eens:

Extract AC3 audio from an AVI

http://www.doom9.org/virtualdub_procedures.htm#ac3extraction

Vergeet de stap met BeSliced (Fix File) niet !!

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2004 15:23 ]

• Henkus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-02 20:04
Haay schreef op 27 februari 2004 @ 14:48:
Ikzelf heb problemen ondervonden met dat AC3Machine. Zie mijn TOPIC met een vergelijkbare vraag. Na verder zoeken kwam ik erachter dat AC3Machine GEEN 100% compliant AC3 spoor genereert. En na nog verder zoeken kwam ik erachter dat het enige goede programm dat dat WEL doet het programma AC3 Encoder is, dat een onderdeel is van Sonic Scenarist.

Uiteraard ga je een stereo .wav die je uit een DivX / Xvid avi ge-extract hebt omzetten naar een Dolby Digital 2.0 stream. De informatie voor 5 discrete kanalen is simpelweg niet meer aanwezig in die wav file. Maar 2.0 dolby surround werkt ook best aardig :)
Ik heb nu zo'n 10 films gecodeerd met ac3 machine en nog geen problemen gehad.

Mijn rig : https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1864567

Verwijderd

Ikzelf heb problemen ondervonden met dat AC3Machine.
Bij mij werkt AC3Machine helemaal niet! Als ik de gehele procedure volgens sectie.be volg en op give me AC3, dan gebeurt er helemaal niets! Volgens GSpot is het een NTSC bestand met AC3 5 channel! Eerst Virtual Dub MOD gebruikt, met dat Demux, daarna AC3Machine gebruikt, maar hij doet niets! Iemand enig idee of ik nog een extra codec moet installeren? De bestanden azid.dll en AC3-Enc.dll staan in die map! En BeSweet.exe heb ik ook aangegeven. Het enige wat ie doet is een dosvenstertje opstarten en meteen weer sluiten... Wie kan mij helpen? Thx!

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2004 09:00 ]

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-02 16:10

Ik heb ook problemen met AC3machine, maar ik heb een ac3 5.1 file en die wil ik graag van 23,97 frames converteren naar 25 fps. Met wel programma moet ik dat doen? Want AC3machine maakt er af en toe een zooitje van (staat ook op wel op de site van BeSweet...)

Verwijderd

Door Happy Man - Saturday 13 March 2004 01:06

quote:
Ikzelf heb problemen ondervonden met dat AC3Machine.

Bij mij werkt AC3Machine helemaal niet! Als ik de gehele procedure volgens sectie.be volg en op give me AC3, dan gebeurt er helemaal niets! Volgens GSpot is het een NTSC bestand met AC3 5 channel! Eerst Virtual Dub MOD gebruikt, met dat Demux, daarna AC3Machine gebruikt, maar hij doet niets! Iemand enig idee of ik nog een extra codec moet installeren? De bestanden azid.dll en AC3-Enc.dll staan in die map! En BeSweet.exe heb ik ook aangegeven. Het enige wat ie doet is een dosvenstertje opstarten en meteen weer sluiten... Wie kan mij helpen? Thx!
---------------------------------------------------------------------------------------------------------

Geluid ongeacht ac3 of Mp3 demuxen met Virtualdubmod.
Van ac3 mogelijke framerate veranderen met ac3 machine of de besweet gui.
Probeer de map waar besweet zich bevind in de map met ac3machine te plaatsen.
werkt dit nog niet probeer dan de besweet gui daar gaat het ook mee.
Pagina: 1