[divx 2 DVD] Geen geluid versterker, wel op TV ?

Pagina: 1
Acties:

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:51
Het volgende is mijn probleem:

Ik heb een Xvid film naar DVD omgecodeerd. Als ik een van de VOB files op m'n PC open, in PowerDVD bv, dan staat er bij de info dat de audio Dolby Digital 2.0 192 kbit is (zo heb ik het ook in AC3Machine gecodeerd). Stop ik vervolgens die DVDR in m'n standalone DVD speler, dan blijft het helemaal stil op m'n versterker, maar op m'n TV heb ik wel geluid. M'n versterker geeft in het display wel aan: Dolby Digital 2.0, maar ik hoor helemaal niets. De DVD-speler doet de downsample op de SCART rechtstreeks naar de TV wel, dus het audio-signaal staat wel op de schijf.

Ter verduidelijking, dit is wat ik gedaan heb:
1) extract wav uit avi mbv. tooltje
2) converteer wav naar AC3 mbv. AC3Machine
3) codeer avi naar mpg2 mbv. AVI2DVD
4) mux mpg2 file + ac3 file samen naar vob files (ifoedit)
5) fix ifo files zodat de tabel klopt (ifoedit)
6) brand naar DVD mbv. CloneDVD

Heeft IEMAND een idee waarom ik geen geluid uit m'n versterker hoor, maar wel op de TV ? (Je kunt mogelijke technische problemem of aansluitingsproblemen met m'n versterker uitsluiten) Heb ik iets verkeerd gedaan met het AC3 coderen waardoor blijkbaar m'n versterker dat signaal niet weergeeft ?

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:51
Niemand een idee? Ben toch niet de enige die wel eens een DivX of Xvid naar DVD geconverteerd heeft?

Aanvulling: Blijkbaar genereert AC3Machine van BeSweet geen goede AC3 stream dus daar zal het wel aan liggen. Andere manier zoeken maar, om een .wav om te coderen naar AC3. Kom ik wel uit :)

[ Voor 50% gewijzigd door Haay op 26-02-2004 14:30 ]