[Ervaringen] Prescott overclockresultaten

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:
  • 1.223 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mJohnny
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-09-2023
Ik ben benieuwd wat jullie ervaringen zijn met de Prescott van intel (voor zover die er zijn), en wat voor overclock resultaten jullie verder ermee hebben berijkt.
Zelf heb ik er afgelopen weekend de 2.8GHz versie aangeschaft (21 feb.) op de pcdumpdag(packdate: 12/02/04).

Mijn setup
MSI 875P Neo
Corsair PC3200 XMS LL 512mb dual channel
Ati Radeon 9600
20 + Maxtor 120 gb HD's
400watt aan Q-tec voeding
en natuurlijk een P4 2.8 Prescott

Ervaring
Mijn ervaring tot nu toe is dat de proc erg heet word, rond de 55 idle.
Hoogste temperatuur die ik heb gezien tot nu toe is 74'C (!) en dat in niet overclocked state. Verder draait de proc dus op een MSI mobo, in de nieuwste bios versie waarbij de Prescott word ondersteund heeft MSI wat onderdelen in de bios disabled (meer hierover hier) . Ik kan dus niet mn CPU bus veranderen in mn bios maar dit is weer wel mogenlijk in windows doormiddel van Core Center, een prog van MSI.
Met het overclocken op standaart koeling haal ik geen geweldige resultaten, maar dat zal komen doordat ik op dat gebied weinig ervaring heb.
Ik haal de 3.1GHz op normale voltage stabiel maar daarna crasht de pc, temp is dan nog "normaal" voor een Prescott rond zon 60'C. Het crashen zal dus aan de geheugen instellingen en/of andere delen van de comp liggen.

Last word
De prestaties van deze nieuwe proc zijn niet verbluffend maar presteerd voldoende voor velen, grote nadeel is dat ie best heet kan worden. De standaart koeling is dan niet aanbevolen bij het overclocken omdat die daarvoor onvoldoende koeling levert. Of de Prescott een goede opvolger is van de Northwood zal die dus nog moeten bewijzen.

[ Voor 44% gewijzigd door mJohnny op 25-03-2004 11:20 ]

PIRAAT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoAC
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:42

BoAC

Memento mori

mJohnny schreef op 24 februari 2004 @ 12:57:
...
Ervaring
Mijn ervaring tot nu toe is dat de proc erg heet word, rond de 55 idle.
Hoogste temperatuur die ik heb gezien tot nu toe is 74'C (!) en dat in niet overclocked state. ...
Heb van een kennis gehoord dat wanneer een lichtere voeding gebruikt werd dat de processor heter werd. (En je gebruikt een Q-Tec die naar ervaringen die ik gehoord heb slechte spanning levert) Mijn raad: Probeer een betere (duurdere) voeding ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13:57
ik krijg er morgen eentje waarschijnlijk een 2.8 es , die gaat onder prom r507 , zal ik hem nog infikken met lucht cooling of meteen onder de prom ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Prescott-related discussies en benches zijn cool, maar bedenk dat je voor overclock-related stuff eigenlijk in Die-Hard Overclocking & Cooling terecht moet. Open aldaar desnoods een nieuw topic met Prescott OC-ervaringen :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mJohnny
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-09-2023
BalusC schreef op 24 februari 2004 @ 13:20:
Prescott-related discussies en benches zijn cool, maar bedenk dat je voor overclock-related stuff eigenlijk in Die-Hard Overclocking & Cooling terecht moet. Open aldaar desnoods een nieuw topic met Prescott OC-ervaringen :Y)
Dit topic kan anders ook wel verplaatst worden als je dat wilt doen want ik denk dat er toch meer reacties betreffend het overclocken hier zullen komen :)
ik krijg er morgen eentje waarschijnlijk een 2.8 es , die gaat onder prom r507 , zal ik hem nog infikken met lucht cooling of meteen onder de prom ?
zet hem maar meteen onder de prom :7

[ Voor 3% gewijzigd door mJohnny op 24-02-2004 13:29 ]

PIRAAT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Gipsy King schreef op 24 februari 2004 @ 13:15:
Een burn-in is absoluut onnodig en heeft hooguit, als het al zo is, tot gevolg dat de CPU trager wordt.

Bron: Anandtech

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Na klein overleg met ReemF toch maar een move richting DOC :)

Processors, Mobo's & Geheugen » Die-Hard Overclocking & Cooling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wicked-Matt
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19-05-2021

Wicked-Matt

Tactical Ops Freak

Een northwood doet het ook prima!

[ Voor 91% gewijzigd door Wicked-Matt op 25-02-2004 00:42 . Reden: hmmmmmmz ]

mijn specs !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
dank u

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 51220

GuardianAngel schreef op 24 februari 2004 @ 13:29:
[...]

Een burn-in is absoluut onnodig en heeft hooguit, als het al zo is, tot gevolg dat de CPU trager wordt.

Bron: Anandtech
volgens het artikel zou je idd niet moeten doen. Wat ik wel weet is dat mijn AMD proc het wel een stuk beter deed na een tijdje burnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
hier is een resultaat van fugger van xtremesystems ,

een standaard prescott 2.8 en een modded prom r507, hij kwam niet verder omdat zijn asus @ max zat zei hij .

Afbeeldingslocatie: http://fugger.netfirms.com/4200pi.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door Gipsy King op 24-02-2004 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Anoniem: 51220 schreef op 24 februari 2004 @ 14:41:
[...]
volgens het artikel zou je idd niet moeten doen. Wat ik wel weet is dat mijn AMD proc het wel een stuk beter deed na een tijdje burnen.
De mijne niet :)

Maar alle gekheid op een stukje, normaal post ik niet in dit soort topics maar ik kwam bij toeval dit soort opmerkingen tegen.

Het is en blijft absoluut grote onzin die zgn. burn-in. Denk dat een DOC-er gewoon gevoelsmatig wil dat de CPU beter presteert en dat dit niet aangetoond kan worden.

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87749

nouja, OC van 200 mhz vind ik maar niks...heb mijn 2.4C op 3.3 hier(northwood)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spice
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-06-2024

Spice

- Mijn vader is een tovenaar -

Bij hardocp zijn ze ook aan het overklokken gegaan:
http://www.hardocp.com/article.html?art=NTg5
Er staat o.a. een statement van MSI:
The 865PE Neo2-P Platinum Edition is designed to support the Intel(r) next generation Pentium 4(r) processor: Prescott. However, owing to the different manufacturing process and power management, we've made some voltage limits in the BIOS to protect the Prescott P4 CPU from burning out. Meanwhile, you'll also find that there is no CPU voltage settings to adjust. This is also for system protection

Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamer
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:26

Gamer

mobile

Gipsy King schreef op 24 februari 2004 @ 16:07:
hier is een resultaat van fugger van xtremesystems ,

een standaard prescott 2.8 en een modded prom r507, hij kwam niet verder omdat zijn asus @ max zat zei hij .
mooie overclock, dat wel.
maar valt me eigenlijk wat tegen, een P4C kan hogere fsb snelheden toch aan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
volgens mij ook , volgens hem niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 24404

Ik heb ook wel interesse in de Prescott. Nu volg ik al enige tijd de reviews e.d. hiervan en ik weet dat je voor Game en Workstation performance gewoon beter een Northwood kan nemen.

Waar ik wel nieuwsgierig naar ben en blijkbaar de enige want ik kan het niet verder vinden is het volgende:

Welke performance levert de Prescott in database (MSSQL of MySQL) en applicatie benchmarks (Java / .NET specifieke) benchmarks?

Met de 1mb cache en verbeterde Hyperthreading lijkt me dat deze performance beter moet zijn dan de Northwood (op de EE na dan).

Iemand hiervan al benchmarks gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kakaroto
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:33
je ziet het echt goed dat intel de pipelines langer heeft gemaakt, dat de Mhz'en verder opgeschroeft kunnen worden.
4100Mhz op 1.55v _/-\o_

IK zou persoonlijk toch wachten tot er een nieuw socket uit is: nu vin ik dit een soort voorproefje van de "echte" power van De prescott.

[ Voor 35% gewijzigd door Kakaroto op 24-02-2004 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
Kakaroto schreef op 24 februari 2004 @ 19:45:
je ziet het echt goed dat intel de pipelines langer heeft gemaakt, dat de Mhz'en verder opgeschroeft kunnen worden.
4100Mhz op 1.55v _/-\o_

IK zou persoonlijk toch wachten tot er een nieuw socket uit is: nu vin ik dit een soort voorproefje van de "echte" power van De prescott.
als je goed koeld zoals r507 is 4500mhz een uitzondering meer :p

net zoals mijn oude 3.2 wel was :p

[ Voor 3% gewijzigd door Gipsy King op 24-02-2004 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kakaroto
Gipsy King schreef op 24 februari 2004 @ 19:48:
[...]

als je goed koeld zoals r507 is 4500mhz een uitzondering meer :p

net zoals mijn oude 3.2 wel was :p
Zeker, met je ES sample kan je makkelijk fugger eruit blazen.
Bizar hoge FSB's en 5:4 >:)

Succes dude

[ Voor 5% gewijzigd door Kakaroto op 24-02-2004 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
lets hope so

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincentio
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Kakaroto schreef op 24 februari 2004 @ 20:27:
[...]

Zeker, met je ES sample kan je makkelijk fugger eruit blazen.
Bizar hoge FSB's en 5:4 >:)

Succes dude
Tja, ware het niet dat Fugger natuurlijk ook een ES had. Als er een als eerste een Intel CPU op Xtreme heeft dan is het Fugger wel. Het enige was dat zijn ES nog van de allereerst batch afkomstig was en daarom iets minder was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
die score die hier stond was met een gewone 2.8e , en geen es sample

ik zit er nog aan te denken om die prescott meteen te lappen , alleen kweet niet goed hoe , en me prom kop natuurlijk ook :)

net zoals dit :

Afbeeldingslocatie: http://home.t-online.de/home/320072397750-0001/P4_2.8_lapped.JPG

[ Voor 37% gewijzigd door Gipsy King op 24-02-2004 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick2001
  • Laatst online: 08-05 06:11

Rick2001

9950X delidded en direct die

Ik vind de prestaties gewoonweg slecht in vergelijking met mijn Northwood processor.

Dit is de score die ik haal met mijn 2.8E prescott op 3.8GHz.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/rick2003/Prescott%202.8E%20superpi%20270mhz%20fsb.JPG

Temperaturen zijn ook echt hoog te noemen. Ik draai maximaal met 52 graden en watercooling terwijl de Northwood net aan 34-35 graden komt na een lange tijd.
Ook stressed de prescott de voeding enorm, terwijl ik echt een goede voeding heb die veel stroom kan leveren.

[ Voor 29% gewijzigd door Rick2001 op 24-02-2004 21:30 ]

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RTX 2060 SUPER - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 2x990PRO 2TB - 2x980PRO 2TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kakaroto
Gipsy King schreef op 24 februari 2004 @ 21:10:
die score die hier stond was met een gewone 2.8e , en geen es sample

ik zit er nog aan te denken om die prescott meteen te lappen , alleen kweet niet goed hoe , en me prom kop natuurlijk ook :)

net zoals dit :

[afbeelding]
Wees creatief ;)
Je kan een oud of kapotte socket 478 mobo gebruiken en daar je cpu op zetten, hoef je ook gelijk geen zorgen te maken over gebogen pinnen.

Een ander manier is gewoon net als je koelblok lapt.

Me ouwe P4 2.4C had ik de HS eraf gehaald en dan gelapt en erweer terug op gezet. (beetje lijmrubber eraf gesneden zodat er nog steeds druk op staat)
(NIET DOEN ALS ER GELEIDTIN TUSSEN ZIT, die zit toch nu al op de prescott???? )

Zonder HS werkt het best, maar ik weet niet of je promm de core niet crusht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
hij crushed hem niet, maar ik heb dan geen goed contact ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kakaroto
Gipsy King schreef op 24 februari 2004 @ 21:44:
hij crushed hem niet, maar ik heb dan geen goed contact ...
Dan een coldplate ertussen stoppen mss?.

Maar volgens mij zit er toch tin tussen, dus dan ruk je je core er ook uit.
Volgens mij stond dat ergens op het net ...
Maar scheelt het veel dan met prommie? je zit toch al ver in de min.

[ Voor 32% gewijzigd door Kakaroto op 24-02-2004 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
het lappen schijnt op alle systemen wel nut te hebben ,

de prom kop is ook niet echt een juweeltje :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 24404

Kunnen jullie (mJohny, BioBlade en Rick2001) ook een Pi-fast draaien? Dan kunnen we het vergelijken met de resultaten op de site van Serenity:

http://www.ministryofoverclocking.net/pifast/index.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:27

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Waarom heet deze de E versie en geen D?? Of is D de EE editie?

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
Anoniem: 24404 schreef op 24 februari 2004 @ 22:07:
Kunnen jullie (mJohny, BioBlade en Rick2001) ook een Pi-fast draaien? Dan kunnen we het vergelijken met de resultaten op de site van Serenity:

http://www.ministryofoverclocking.net/pifast/index.php
ik doe dat begin volgende week ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick2001

Rick2001

Nou, ik kan vast zeggen dat Pifast met een prescott geen pretje is. Het levert dus echt slechte resultaten op.
Ik draai op 3.8GHz met dezelfde settings als met de northwood en hetzelfde geheugen met dezelfde settings en haal met de prescott maximaal een tijd van 56 sec. terwijl dit met de northwood 52 sec. zijn. Dat is een groot verschil in tijd.
Dus pifast met een prescott is niet echt lekker.

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RTX 2060 SUPER - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 2x990PRO 2TB - 2x980PRO 2TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:06

Jack

MHz Matters

nog een reviewtje :)

http://www.legitreviews.com/Reviews/prescott_oc_1.shtml

daar halen ze:

3528mhz @ default Vcore
3780mhz @ 1,55V
op een Asus p4c800e deluxe

:9

maar als ik de berichten zo lees, dan is de kracht van de Prescott dat het ver door kan schalen... en niet zo zeer het concurreren met de Northwood.

[ Voor 29% gewijzigd door Jack op 24-02-2004 23:05 ]

[Specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:52
ik denk dat het goede oc materiaal nog wel komt.. Dit zijn de eerste proc's en langzamerhand zullen er wel goede tussen komen.. Lijkt mij toch wel?

En als er mobo's komen die echt lekker met Prescotts willen oc'en kan je ook mal knallen denk ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spice
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-06-2024

Spice

- Mijn vader is een tovenaar -

Ga je gang ben zelf ook een fanatiek tweaker, je kent/weet van de risico's, uit het stukje van hardocp, een site die erg goed is en niet zomaar iets publiceert:

Contact MSI directly spawned some very interesting conversations. MSI’s Andy Tung’s initial response to us spelled out that MSI was concerned with users that may not have a full understanding of the system and MSI was wanting to limit the voltage changes they could implement. This is course totally understandable, but still it does not answer why you would only take the Vcore option away from a Prescott board. Further questioning revealed that there is some genuine concern about the Prescott’s durability under enthusiast voltage and clock situations.

I discussed the Vcore change question with the board designer over last weekend. Base on my understanding, the reason we didn't offer that when Prescott is populated was because a new Intel VID design on Prescott: "Dynamic VID" (VID becomes variable on different stages). According to the board designer, if M/B (BIOS) overwrite the Vcore, Dynamic VID will become invalid which might damage the CPU (Prescott Core) when power stage changed.

[ Voor 7% gewijzigd door Spice op 24-02-2004 23:36 ]

Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kakaroto
Rick2001 schreef op 24 februari 2004 @ 22:51:
Nou, ik kan vast zeggen dat Pifast met een prescott geen pretje is. Het levert dus echt slechte resultaten op.
Ik draai op 3.8GHz met dezelfde settings als met de northwood en hetzelfde geheugen met dezelfde settings en haal met de prescott maximaal een tijd van 56 sec. terwijl dit met de northwood 52 sec. zijn. Dat is een groot verschil in tijd.
Dus pifast met een prescott is niet echt lekker.
Is ook logisch, de prescott presteert op gelijke MHz langzamer door de langere pipeline die prescott heeft. Dus in feite heeft de Northwood een hogere IPC.

Enige wat ik interessant vindt is de doorschaling van de MHz'en.....
Dus denk vanaf 4GHz dat ze snel worden ofzo..

[ Voor 6% gewijzigd door Kakaroto op 24-02-2004 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Kakaroto schreef op 24 februari 2004 @ 23:38:
[...]
Enige wat ik interessant vindt is de doorschaling van de MHz'en.....
Dus denk vanaf 4GHz dat ze snel worden ofzo..
Je kan het beter zo zien:

Snelheid = IPC * MHZ

Northwood Mhz = 1.1 * Prescott Mhz

En die factor blijft dan constant. Zoiets is het, alleen de factor klopt voor geen ..

Doordat de prescott verder door schaalt, ben je uiteindelijk sneller dan de hoogste northwood, maar je moet wel achterlijk hoog gaan.

Vooral als je bijvoorbeeld 4525 Mhz in wilt halen :X moet je ver gaan met een prescott.

offtopic:
Bioblade, ik denk dat je over de 4,8 Ghz heen moet voordat je je northwood PiFast breekt
(hoewel, je kan hogere mem MHZ-en halen doordat je zelf je multiplier kan kiezen)

[ Voor 3% gewijzigd door ANdrode op 25-02-2004 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87749

Met deze nieuwe core zijn we toch ook van de SNDS problemen af?

edit: Jack WOW daar halen ze 7600 MB/s _/-\o_

[ Voor 28% gewijzigd door Anoniem: 87749 op 25-02-2004 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 79743

@androde: zo makkelijk kan je het niet zeggen zoals oa blijkt uit nieuws: Intel Pentium 4 E Prescott en P4 EE 3,4GHz reviews dit artikel. volgens dit artikel is het zo dat een 'trage' northwood sneller is als een 'trage' prescott maar een 'snelle' prescott is sneller dan een 'snelle' northwood.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
ik heb hem binnen alleen 1 ding wat zwaar tegen valt ,,,

het zou een engenering sample worden , het is een ''review sample geworden'' ze zullen me dik verkeerd hebben verstaan ofzo

iig tis iig de volgende :

prescott 2.8e
sl79k malay 0407

:) nu nog inbouwen , begin volgende week zal dat worden , ik ga er een
uitgebreide review van maken ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.voidyourwarranty.nl/images/reviews/PRESCOTT%20PROJECT/intel%20box.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.voidyourwarranty.nl/images/reviews/PRESCOTT%20PROJECT/prescott%20%202.8e.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.voidyourwarranty.nl/images/reviews/PRESCOTT%20PROJECT/prescott%202.8e%202.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.voidyourwarranty.nl/images/reviews/PRESCOTT%20PROJECT/boxed%20cooler.JPG

[ Voor 62% gewijzigd door Gipsy King op 25-02-2004 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLuna
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-06-2023
Komop he B!O, inbouwen dat ding >:)

Specs | P5Q-E P45| C2D E8400 E0 @4.0GHz | Scythe Mugen | TWIN2X4096-8500C5DF | GTX260-216 Black Edition | Dell UltraSharp 2209WAf

• Rick2001

Rick2001

Dit is de prescott die ik heb.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/rick2003/Prescott%202.8E%20frontside.JPG

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/rick2003/Prescott%202.8E%20backside.JPG

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/rick2003/Prescott%202.8E%20heatsink.JPG

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/rick2003/Prescott%202.8E%20package.JPG

Anoniem: 53253

Die van Bioblade ziet er maar maf uit? WTF is er met de heatspreader gebeurt? Lijkt wel alsof je er met een haakse slijper overheen bent gegaan.

• Jack
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:06

Jack

MHz Matters

Anoniem: 53253 schreef op 26 februari 2004 @ 00:19:
Die van Bioblade ziet er maar maf uit? WTF is er met de heatspreader gebeurt? Lijkt wel alsof je er met een haakse slijper overheen bent gegaan.
of hij is een lompe aap die niet kan lappen :P ;)

[Specs]

• Gipsy King
Jack schreef op 26 februari 2004 @ 01:06:
[...]

of hij is een lompe aap die niet kan lappen :P ;)
was standaard zo die spreader ,

btw rick we hebben dezelfde core, alleen de mijne komt uit malay

Anoniem: 67185

Wat mij idd is opgevallen, ik heb nu al een stuk of 6 Prescott 2,8GHz systemen in elkaar gezet, maar echt bij elk systeem lag de temperatuur rond de 57 graden Celcius. Zelf met een Zalman CNPS7000AlCu werd hij nog superwarm.

Ik heb daardoor zelf toch nog maar een 3 Ghz Northwood besteld :)

• Gipsy King
Ik ben nu begonnen met het lappen van me onderdelen

totaal plaatje :

nb blokie :

Afbeeldingslocatie: http://www.voidyourwarranty.nl/images/reviews/PRESCOTT%20PROJECT/nb%20abitcooler%20lapped.JPG

de prometeia evap(kop) :

Afbeeldingslocatie: http://www.voidyourwarranty.nl/images/reviews/PRESCOTT%20PROJECT/lapped%20prom%20head.JPG

de prescott :

Afbeeldingslocatie: http://www.voidyourwarranty.nl/images/reviews/PRESCOTT%20PROJECT/lapped%20prescott%20!!.JPG

[ Voor 19% gewijzigd door Gipsy King op 26-02-2004 22:32 ]

• Syngrow
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 27-12-2024

Syngrow

Framerate is life

Ziet er netjes uit, had het resultaat al via live webcam gezien maar op foto is het nog veel beter :P

Contact is zo optimaal denk ik, alleen de heatspreader verwijderen is nog beter ;)

enter the cool world of high performance
[ Intel C2D E6600 @ 5304MHz ][ Biostar TForce P965 Deluxe ][ Geforce2 MX400 PCI ][ Crucial Ballistix PC2-5300 CL3 ]

• Gipsy King
ja maar dat zal ik maar niet doen , denk dat me temps er zo ook al wel op vooruit gaan :)

Anoniem: 86832

Wat bedoel je met lappen ?

en hoe krijg je die heatspreader van die cpu zo mooi glimmend en waar komt die koperachtige kleur vandaan ?

• Gipsy King
dat koper zit onder die zilverlaagje ( aluminium ,origineel)

en de cpu en al die andere dingen zijn gelapped met waterproof schuurpapier van grid 400 tot 2500 o.a verkijgbaar bij www.tweakstore.net

:)

Anoniem: 79743

door het lappen is die zo mooi glimmend ;) lappen is gladschuren

edit: te laat...

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 79743 op 27-02-2004 00:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 86832

Gipsy King schreef op 26 februari 2004 @ 23:56:
dat koper zit onder die zilverlaagje ( aluminium ,origineel)

en de cpu en al die andere dingen zijn gelapped met waterproof schuurpapier van grid 400 tot 2500 o.a verkijgbaar bij www.tweakstore.net

:)
alleen bij prescott's ? of ook bij northwoods ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kakaroto
Anoniem: 86832 schreef op 27 februari 2004 @ 00:10:
[...]

alleen bij prescott's ? of ook bij northwoods ?
Bij alle intels met HS, zelfs op een ouwe Celeron ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:52
Darn :) Lees net dat mijn IS7 ook prescotts ondersteund vanwege wat features van abit...

als er lekkere OC cores zijn maar ff 1tje scoren. Ga een waterkoelset (Silverprop Pro voor geinterreseerden) van Hielke overnemen.. Ff kijken hoe dat loopt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
ik ga vanavond maybe inbouwen, maar kijk maar es na rick 2001,s core die ocd ook goed :p

soon results van de mijne! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 83481

(2.8 Prescott, p4p800 deluxe (bios 1.15), zalman 7000a-cu, corsair value pc3200 512mb, tt silentpower 420W) @ 3.7GHz stabiel, idled bij 52 graden. Die core is zo slecht nog niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
het gaat iets vlotter dan verwacht

Afbeeldingslocatie: http://www.voidyourwarranty.nl/images/reviews/PRESCOTT%20PROJECT/prom%20installed.JPG

zo dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kakaroto
Gipsy King schreef op 27 februari 2004 @ 21:09:
het gaat iets vlotter dan verwacht

[afbeelding]

zo dan :)
komop, waar blijven de benches :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bliep
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14-06 16:42
vol verwachting klopt/srtreeft mijn hart, naar een aantal_benches van BioBlade :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105193

ik heb vorige week een pentium 4 2,8 ghz 800FSB met Hyper Treading gekocht _/-\o_ , is deze precott nu sneller of niet? en is hij zoals hier overgeklokt naar 3,7 of 8 ghz wel sneller of ook niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pisart
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Anoniem: 105193 schreef op 28 februari 2004 @ 09:52:
ik heb vorige week een pentium 4 2,8 ghz 800FSB met Hyper Treading gekocht _/-\o_ , is deze precott nu sneller of niet? en is hij zoals hier overgeklokt naar 3,7 of 8 ghz wel sneller of ook niet?
Op gelijke snelheid zal de northwood sneller zijn, maar als je de prescott op 3.8ghz zet dan is het toch vanzelfsprekend dat die sneller is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
ik ga zeer spoedig draaien , weet niet precies wanneer alle stuff binnen is , zeker binnen 2 daagjes

iig hier was de doos nog :

Afbeeldingslocatie: http://www.voidyourwarranty.nl/images/reviews/PRESCOTT%20PROJECT/pack%20date.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
om dat me system nog niet kan draaien doordat me xt nog niet af is heb ik maar even die boxed cooler gelapped... ook wel leuk

lapped cooler :

Afbeeldingslocatie: http://www.voidyourwarranty.nl/images/reviews/PRESCOTT%20PROJECT/boxed%20cooler%20lapped.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLuna
Lol je moet toch wat doen he ;)

En waar komt dat kopere rondje ineens vandaan?

Specs | P5Q-E P45| C2D E8400 E0 @4.0GHz | Scythe Mugen | TWIN2X4096-8500C5DF | GTX260-216 Black Edition | Dell UltraSharp 2209WAf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
zit standaard op die boxed cooler :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kakaroto
pisart schreef op 28 februari 2004 @ 09:57:
[...]

Op gelijke snelheid zal de northwood sneller zijn, maar als je de prescott op 3.8ghz zet dan is het toch vanzelfsprekend dat die sneller is. :)
Een prescott op 3.8GHz is langzamer dan een northwood op 3.8GHz, zie rick2001.
De prescott is pas sneller met hogere Mhzen dus boven de 4GHz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pisart
  • Niet online
Kakaroto schreef op 29 februari 2004 @ 03:30:
[...]

Een prescott op 3.8GHz is langzamer dan een northwood op 3.8GHz, zie rick2001.
De prescott is pas sneller met hogere Mhzen dus boven de 4GHz.
Idd... Ik bedoelde wanneer je dan de northwood op 2.8ghz laatte dan is de prescott sneller. De prescott moet het van de hoge mhz'en hebben. Maar ik had het een beetje slecht geformuleerd |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kakaroto
pisart schreef op 29 februari 2004 @ 08:54:
[...]

Idd... Ik bedoelde wanneer je dan de northwood op 2.8ghz laatte dan is de prescott sneller. De prescott moet het van de hoge mhz'en hebben. Maar ik had het een beetje slecht geformuleerd |:(
Dan nog is de northwood in de meeste fronten sneller als beide op stock draaien.
Zie de reviews van de prescott.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 71531

ik heb een vraagje ik heb voor me vriend een CPU uitgekozen hij wou namelijk 3ghz hebben en daar heb je 2 soorten van namelijk de 3 ghz met 512kb cache en de ander is die prescott met 1MB cache. Me vraag was merk je het verschil erg veel als je van 512kb naar 1 mb gaat :? . Je zal wel denken natuurlijk maar kan je daarmee een tijdje vooruit mee ?.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pisart
  • Niet online
Kakaroto schreef op 29 februari 2004 @ 13:07:
[...]

Dan nog is de northwood in de meeste fronten sneller als beide op stock draaien.
Zie de reviews van de prescott.
Yep, dat heb ik toch in mijn eerste post gezegd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 71531 schreef op 29 februari 2004 @ 13:19:
ik heb een vraagje ik heb voor me vriend een CPU uitgekozen hij wou namelijk 3ghz hebben en daar heb je 2 soorten van namelijk de 3 ghz met 512kb cache en de ander is die prescott met 1MB cache. Me vraag was merk je het verschil erg veel als je van 512kb naar 1 mb gaat :? . Je zal wel denken natuurlijk maar kan je daarmee een tijdje vooruit mee ?.
Wat ik tot nu toe heb gemerkt, is dat het qua performance eigenlijk niets uitmaakt, de Northwood met 512KB L2 cache is op gelijke clocksnelheid zelfs iets sneller. Ik weet niet of er in de toekomst applicaties komen waarmee je profeit zou hebben met 1MB cache geheugen.
Zelf heb ik ook pas de keus moeten maken, een 3GHz Prescott of een 3GHz Northwood. Ik heb gekozen voor de Northwood, aangezien de temperatuur van de Prescott zowiezo erg hoog ligt op stockspeed. Ik akn trouwens niet wachten, want als het goed is komt mijne dinsdag binnen :D
Kan ik eindelijk mijn nieuwe mobo en processor gebruiken!

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 67185 op 29-02-2004 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
ik heb gekozen voor de prescott om verschillende redenen ,

- boven 4ghz is ie sneller als northwood,
- ht in directx 9.0 benchmark's en games is sneller
- hij oc'd geweldig onder een prom (zeker met een r507 prom just like me :P)
-Toekomst..

hij is bijna draaiende ik hoef alleen nog maar een radiator te hebben en dan gaan we , ----> Project Prescott <----

8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hmm zoals ik lees is de northwood beter maar kan het zo zijn dat je later beter overweg kan met de prescott ? omdat ie meer cache heeft het is nog een nieuwe core. Me vriend wil ze cpu standaard gebruiken misschien eventueel OC dat is niet eht aan de orde gekomen maar liggen de Temps echt erg hoog? zodat je extra maatregelingen moet nemen. Daarmee bedoel ik, kan de originele cooler wat je erbij krijgt wel Koel houden zoals in winter en Zomer? want dat is erg belangrijk niemand wilt een toasted CPU wat behoorlijk centjes kost ook al kan het niet gebeuren omdat ie overheatprotection heeft maar je weet maar nooit :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 64623

Ik volg dit op de voet :)
Ik ben namelijk ook in de markt voor een nieuwe proc, deze 3.2c is niet meer wattie geweest is namelijk. Maar ik twijfel verschrikkelijk veel wat ik nu moet kopen.
Er van uitgaande dat ik er op vooruit moet gaan,
Persoonlijk denk ik niet dat een 2.8E een goede keus is voor onder een al dan niet r507 prom. omdat dan m'n mobo tegen kan gaan werken. Als ik zo'n 4.4ghz wil halen wat zowiezo redelijk onwaarschijnlijk is zal ik al een fsb van 314mhz moeten hebben. Geen idee of m'n max3 dat wil hebben. M'n geheugen zit dan ook op de max met 251mhz op strakke timings met 3.35v. Een 3.0e is interessanter dan.
Of een 3.4c en dan 1:1 mem maar die kost dan weer aardig wat meer.
Of dat ik even de tijd moet uitzitten en wachten op de nieuwe minder warme stepping van de prescott.
Allemaal keuzes die in m'n hoofd zitten. moeilijk, moeilijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
ik ga gewoon voor high fsb :p dat bevalt me beter >:)

is ook beter voor 3dmark en gaming ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja ik ben het ermee eens :) Het wordt er allemaal niet gemakkelijker op hehe.
Maar om even op Vegito in te gaan: Ja je kan een Prescott gewoon goed koel houden met de standaard cooler, deze is namelijk echt gewoon goed.

Veel beter ontworpen heatsink als bijvoorbeeld degene die je bij een 3.0Ghz Northwood krijgt meegeleverd. Je zal dus gewoon zomers en 's winters moeten kunnen draaien zonder problem. Maar je moet er niet vanuit gaan dat je heel veel kan oc'en denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nou dat is een duidelijk antwoord :) . Nee idd een grote OC verwacht ik ook niet misschien kom je niet ver met OC want elke cpu is anders dus met andere OC resultaten.Zijn doel is gewoon een snelle en een computer waar je lang mee kunt doen zonder dat je problemen krijgt in de toekomst alleen ik kwam er niet uit welke het beste was omdat er vele verschillende soorten zijn de prescott is de nieuwste die is uitgekomen maar ik ben er in iedergeval uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petervandamned
  • Laatst online: 08-05 16:33
Anoniem: 64623 schreef op 29 februari 2004 @ 20:20:
Ik volg dit op de voet :)
Ik ben namelijk ook in de markt voor een nieuwe proc, deze 3.2c is niet meer wattie geweest is namelijk. Maar ik twijfel verschrikkelijk veel wat ik nu moet kopen.
Er van uitgaande dat ik er op vooruit moet gaan,
Persoonlijk denk ik niet dat een 2.8E een goede keus is voor onder een al dan niet r507 prom. omdat dan m'n mobo tegen kan gaan werken. Als ik zo'n 4.4ghz wil halen wat zowiezo redelijk onwaarschijnlijk is zal ik al een fsb van 314mhz moeten hebben. Geen idee of m'n max3 dat wil hebben. M'n geheugen zit dan ook op de max met 251mhz op strakke timings met 3.35v. Een 3.0e is interessanter dan.
Of een 3.4c en dan 1:1 mem maar die kost dan weer aardig wat meer.
Of dat ik even de tijd moet uitzitten en wachten op de nieuwe minder warme stepping van de prescott.
Allemaal keuzes die in m'n hoofd zitten. moeilijk, moeilijk.
keuzes in mijn hoofd ook >:)
enkel me bankrekening niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLuna
Hey mkleingeld.... ik heb dus ook HyperX BH-5 ( PC3200 ) in me P4 systeem ( IC7-G V-modded met 2.4C ). Dit systeem deed eerst altijd de 3.6 GHz, om te benchen weliswaar, standaard draaide die op 3.3 GHz altijd. Dit was superstabiel, toen had ik nog me GeiL Golden Dragon PC3500. Sinds ik me HyperX heb wilt ie niet meer stabiel in Windows komen boven de 3.3 GHz... alleen Single Channel doet ie nog de 3.5 GHz, maar dat is dan ook alles. Kortom beetje raar, wou vragen of jij hetzelfde probleem hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 64623

Nee, dat probleem heb ik hier niet. Maar mijn proc heeft gewoon z'n scherpe randjes verloren zo gezegt. Die 4,3ghz pifast run zit er niet meer in hier. Maar dat ligt niet aan het geheugen.
Weet je zeker dat je Hyperx BH5 is? Omdat ik wel eens gelezen heb dat de 875 chipset wel eens problemen heeft met een hoge 5:4 mem clock en CH5 mem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLuna
Anoniem: 64623 schreef op 01 maart 2004 @ 11:32:
Nee, dat probleem heb ik hier niet. Maar mijn proc heeft gewoon z'n scherpe randjes verloren zo gezegt. Die 4,3ghz pifast run zit er niet meer in hier. Maar dat ligt niet aan het geheugen.
Weet je zeker dat je Hyperx BH5 is? Omdat ik wel eens gelezen heb dat de 875 chipset wel eens problemen heeft met een hoge 5:4 mem clock en CH5 mem.
Nope, had die blauwe heatspreader er een stukje afgehaald... en er stond toch echt BH-5 op. Dus weet het ook niet, maarja ik ga soon A64 halen. Hopen dat ie daarmee wel goed werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
hij draaid, ben nu even os installen ,drivers etc

daarna tweaktime

Afbeeldingslocatie: http://www.voidyourwarranty.nl/images/reviews/PRESCOTT%20PROJECT/prescott.jpg

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bioblade heb je trouwens al gebench op standaard mode? ben er erg nieuwsgierig naar natuurlijk ook je OC en de uitslagen Ook wat erg belangrijk is de temps van de Prescott want er wordt veel gezegd dat die veel warmte afgeeft wil nu weten of dat echt daadwerkelijk ernstig hoge temp heeft op normale snelheid :) .

[ Voor 45% gewijzigd door Anoniem: 71531 op 01-03-2004 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
ik heb net me os installed en getweaked...

ik zal even sisoft sandra benches doen op stock ....

en later met vele oc's

tot zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
zo hier de default results:P

erg goed vind ik zelf

Afbeeldingslocatie: http://www.voidyourwarranty.nl/images/reviews/PRESCOTT%20PROJECT/prescott%202.8e.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oguz286
  • Laatst online: 23-02 10:10
Nu nog benches @ max :D
Ik ga even een slabbertje pakken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
tweaken doet men geduldig ....

haastige spoed is zelden goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fulcrum2000
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-12-2024

Fulcrum2000

Ik wil een threadripper...

BioBlade, vergeet ook niet om even Pifast te draaien :P

AMD Ryzen 9 5950X | Asus ROG Strix X570-E Gaming | G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC (64 GB total) + Samsung 980 Pro 1TB (M.2) | Corsair Hydro H100x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zo dat is niet vies hoor ook nog default ziet er goed uit :) . Idd haastige spoed is zelde goed komt ergens bekend voor in een liedje van het basisschool hehe. Nu nog de default en OC temps want dat is een belangrijk factor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:10

Exigence

dnkroz

Gipsy King schreef op 01 maart 2004 @ 21:17:
tweaken doet men geduldig ....

haastige spoed is zelden goed
Zo makkelijk kom je er niet onderuit ;)
Naja, morgen meer :) >:) :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
ik hou liever van rustig aan >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:10

Exigence

dnkroz

Gipsy King schreef op 01 maart 2004 @ 22:04:
ik hou liever van rustig aan >:)
O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-t-r-e-m-e
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-06 23:07
Ik heb nu een northwood 2600@3515 MHz lopen met fsb@270MHz. Hmmm...zou wel graag een prescott willen hebben, heb ik wat om mee te spelen. M'n northwood haalt de 3600 ook nog wel, wel met moeite, maar de rek is eruit. M'n geheugen heeft trouwens ook wel moeite met een fsb van 275, met 270 helemaal niet, stabiel als een huis :? Zal wel de max zijn. Heb dus eigenlijk een snellere proc nodig ipv 2600. En m'n wc-setup houdt m'n northwood @3515MHz stressed rond de 35 graden. Ik kan de prescott dus wel hebben :)

Jammer dat de volt setting van het mobo voor m'n mem niet hoger kan als 2,85 volt (en nee, ik ga niet m'n mobo modden)

[ Voor 13% gewijzigd door X-t-r-e-m-e op 01-03-2004 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

tja niet iedereen heeft een WC zoals je me vriend daarom ben ik nieuwsgierig naar de temp voor de OC en na de OC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
temperatuurs overzicht voor de vragende:

northwood 3.2 @ default r507 prometeia : -57
prescott 2.8 @ default r507 prometeia : -51

worden dus stukje warmer als de voorganger :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick2001

Rick2001

Gipsy King schreef op 01 maart 2004 @ 23:04:
temperatuurs overzicht voor de vragende:

northwood 3.2 @ default r507 prometeia : -57
prescott 2.8 @ default r507 prometeia : -51

worden dus stukje warmer als de voorganger :)
@Bio, welke versie van Sandra is dat precies die jij gebruikt ?
Ik heb namelijk hele andere default waarden voor de compare systems.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
sisoft 2004 pro

www.pcextreme.org ---->downloads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 89946

Bioblade je had het over Windows "tweaken" wat doe je dan allemaal ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick2001

Rick2001

Bio, het is natuurlijk wel de bedoeling dat je vergelijkt met [SMT] processoren. Doordat je vergelijkt met niet [SMT] (oftewel HyperTreading ingeschakelt) ingeschakelde processoren lijkt het alsof de Prescott snel is, echter is dit zeker niet het geval in benchmarks. Ook is het zo dat met 3d benchmarks de Prescott niet sneller is op dezelfde frequentie in vergelijking met de Northwood. Eigenlijk is de Prescott flink langzamer bij de meeste benchmarks. Tot nu toe is de enige ietsje snellere benchmark SuperPI die met de Prescott ietsje sneller is. PiFast is het helemaal niet waard om op te starten, dat scheelt namelijk echt veel in vergelijking.
De Prescott is dus eigenlijk ongeveer even snel als de Northwood met uitgeschakelde HyperTreading.

Pagina: 1 2 3 4 Laatste