Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[P4] Moederbord Connector

Pagina: 1
Acties:
  • 55 views sinds 30-01-2008

• Chielos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17-11 13:14

Chielos

Inno Mini Cooper

Topicstarter
Hai

Ik heb net een voeding vervangen van een oude 1.6 pentium 4 en ik kwam tot de conclusie dat aan mijn cheap ass sweex voedingkje een stekker ontbreekt!

Maar ik heb hem natuuurlijk gewoon aangezet en hij doet het gewoon. (was al blij omdat de vorige voeding opgeblazen was en dat de CPU het nog steeds doet :)).

Maar waar is die connector voor? en kan de computer veilig draaien zonder die connector?

De connector zit vlak naast mijn moederbord connector en het is niet de vierkante stekker die zat er wel bij.

• DJ.KRIZZ
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-10 12:51
heb je geen foto/ duidelijkere beschrijving van die connector?

You've got to try it to love it

• IJnte
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 25-11 16:58
heb je misschien een foto van je mobo?? Kdenk niet dat we d'r zo iets mee kunnen...

Exploring the world by bicycle! cyclingsilk.wordpress.com

Verwijderd

is het een 4 pinnige connector?? dit is de stabilisatie connector voor de P4 cpu's deze zorft ervoor dat de CPU een constante stroom krijgt. Is soms wel nodig soms niet. Porbeer het en mocht je systeem niet stabiel draaien zorg dan voor een voeding met P4 connector

Verwijderd

bij mij is de p4 een hele grote dikke kabel van voeding naar mobo ( heb een Gygabite )

• dexx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-10 23:57
volges mij is dat ook de stabilisatie connector voor de p4. die zijn er in 3

uitvoeringen:
de 4 polige vierkante stekker.
een gewone molex en deze die lijkt op 1 deel van de stekker op een at bord...

maar mijn advies als ie stabiel draait. lekker zo laten. krijg je problemen dan toch een andere voeding regelen...

• Chielos

Chielos

Inno Mini Cooper

Topicstarter
Hij lijkt op een deel van een AT.

Maar het kan geen kwaad? Hij kan alleen instabiel raken dus, maar niet dat ie doorbrand?

[update]

Het is dus een witte (niet doorzichtig) platte 6 polige stekker.

[ Voor 25% gewijzigd door Chielos op 24-02-2004 13:09 ]

Verwijderd

Deze dus:
Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/Ampora/Stuff/6pin.jpg

:)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2004 13:16 ]

• Chielos

Chielos

Inno Mini Cooper

Topicstarter
jep :) heb geen camera :) was al aan het zoeken op inet

• Tentacle1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-03 09:12

Tentacle1

60% Puur Sap!

Die AT stekker ga je niet missen ;) Lees: Je hebt hem niet nodig.

[ Voor 37% gewijzigd door Tentacle1 op 24-02-2004 13:24 ]

System specs

Verwijderd

Das geen AT stekker man, das een secondary power connector, die geeft wat extra stroom aan een serverboard op dezelfde manier als die extra 12 volt stekker de CPU wat extra stroom kan geven op sommige mobo's.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/i.dsp/962069455.jpg

Rechtsonder naast de onboard speaker.

Verwijderd

Chielos schreef op 24 februari 2004 @ 12:42:
Hai

Ik heb net een voeding vervangen van een oude 1.6 pentium 4 en ik kwam tot de conclusie dat aan mijn cheap ass sweex voedingkje een stekker ontbreekt!

Maar ik heb hem natuuurlijk gewoon aangezet en hij doet het gewoon. (was al blij omdat de vorige voeding opgeblazen was en dat de CPU het nog steeds doet :)).

Maar waar is die connector voor? en kan de computer veilig draaien zonder die connector?

De connector zit vlak naast mijn moederbord connector en het is niet de vierkante stekker die zat er wel bij.
je bedoelt zo`n kleine 4 polige aansluiting 2 zwarte en twee gele draden.

die is niet verplicht bij somige mobo`s maar bij andere boot ie niet zonder stekkertje. je zou het stekertje van de oude kunnen afknippen verbinden met de 12 volt en de -.

Verwijderd

extra P4/12V/Aux stekker / extra power connector P4

Er zijn tegenwoordig voor huis/tuin tweakers 3 belangrijke soorten:
1x6 Auxiliary Power Connector > AGP Pro 50/100
1x6 Auxiliary Power Connector > Server Boards
2x2 P4/12V Power Connector > Intel P4 ready
(pinouts voor enkele)

Kijk eens in je handleiding als je wilt weten waarvoor jouw secundairy powerconnector dient en wat de spanningen zijn die daarover gevoerd worden.
Je kunt, indien je voeding de benodigde stekker niet bevat, ook een verloopkabel gebruiken, of, zoals Asus veelal doet: gebruik maken van de vierkante P4 stekker die elders op het bordje zit.
het is niet de vierkante stekker die zat er wel bij.
Zie vorige opmerking over Asus.
hij doet het gewoon.
Zolang je bordje prima zónder werkt hebt je geen enkel probleem. Echter, voor betere stabiliteit is het raadzaam om alle powerconnectors te gebruiken (zoals ook in de ATX specs en eerstgenoemde zoekresultaten staat), mits het niet een óf/óf keuze is tussen de 1x6 en 2x2 connector (het Asusvoorbeeld). Het enige wat daarover uitsluitsel kan bieden is je handleiding.

Kortom: kijk welk bordje je hebt en download de handleiding. ;)

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2004 17:56 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.