Toon posts:

Sinds implementatie router in het netwerk trage verbinding*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
mijn netwerk thuis: 1 pc win 98, 1 win xp, 1 win 98.

ik heb een 1 poortsrouter van sitecom aangesloten op een switch. Voordat ik de router kreeg deed het internet het prima... Een download snelheid van 110 kb/s was normaal. Maar sinds de router is het allemaal anders.

Als ik mijn eige pc in een DMZ groep zet dat is het internet redelijk... stabiel, alleen is de download snelheid maximaal 60 kb/s.

Als ik mezelf uit de DMZ groep zet dat is de download snelheid weer normaal alleen is het zo onstabiel als maar kan. Tijdens gamen op internet bijvoorbeeld...

Ik heb een zyxel ethernet modum en DEMON is mijn provider..

WAT MOET IK In GODS NAAM DOEN OM MIJN INTERNET VERBINDING WEER NORMAAL TE KRIJGEN?!?!?!?!?!?!

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:50

ShadowBumble

Professioneel Prutser

ook welkom op got en ik raad je aan de search te gebruiken net toevallig ook nog een probleem gezien met een zyxel en sitecom router.

o en caps zijn echt niet nodig hoor :P

Probleem Demon ADSL met Sitecom router

ben de lulligste ook niet ;)

En dan nog Als ik je goed begrijp heb je eerst een Zyxel dan een 1 poorts router en dan een switch erachter hangen ?

Lijkt me ook niet echt de ideale opstelling.

[ Voor 45% gewijzigd door ShadowBumble op 24-02-2004 10:49 ]

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-08 18:05

PcDealer

HP ftw \o/

Koop een echte router. Ik heb zoveel problemen met mijn cheap-ass Edimax gehad... en gebruik de search als eerste.

LinkedIn WoT Cash Converter

Verwijderd

Topicstarter
gebruik de search als eerste..? wat is dat dan? nog nooit van gehoord. Maar waarom kan deze opstelling niet dan?

• GoodspeeD
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-08 16:02
Verwijderd schreef op 24 februari 2004 @ 15:53:
gebruik de search als eerste..? wat is dat dan? nog nooit van gehoord. Maar waarom kan deze opstelling niet dan?
Een 1 poorts router? Hoe krijg je dat voor elkaar? Neem toch aan dat er minimaal twee poorten op zitten of niet? Een WAN en een LAN?

Heb overigens al vaker gelezen dat de doorvoersnelheid van Sitecom routers niet echt super is. Dus bij de snellere abbo's zoals Demon DSL Express 8192/1024 zou ik zeker een fatsoenlijke router ala Draytek ofzo nemen.

[ Voor 25% gewijzigd door GoodspeeD op 24-02-2004 15:55 ]

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-08 12:58

ralpje

Deugpopje

http://gathering.tweakers.net/forum/find
En zoek daar eens op jouw probleem.
Staat je router trouwens in bridge mode of als NAT?

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Verwijderd

Topicstarter
hmm ja ben erachter was er even niet bij :O

maarja kan ik wel doen maar probleem is anders d8 ik zo.

• GoodspeeD
Verwijderd schreef op 24 februari 2004 @ 15:55:
hmm ja ben erachter was er even niet bij :O

maarja kan ik wel doen maar probleem is anders d8 ik zo.
Het is gewoon een regel hier om eerst te zoeken. Je zult versteld staan van het aantal mensen dat dezelfde problemen of vragen heeft als jou.

Verwijderd

Topicstarter
hij staat in NAT. (enable NAT). Ja heb een WAN en LAN poort btw.

• BHQ
  • Laatst online: 10:35

BHQ

En je vind het raar dat je games het niet meer doen als je DMZ ofwel portmappings weggeknikkers zijn :?

Verwijderd

Topicstarter
weet niet waar jij het over hebt...

als ik mezelf in die dmz zet kan ik games serven. Als ik me eruit zet dus achter de firewall doet ie het niet goed. Nu heb ik het zelfs zover dat ze bijde haperen tijdens downloaden en/of games op internet

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Dit heeft dus niets met Overige Hardware te maken..

Move OH->NT

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Waar zijn al die caps in je titel en topicstart voor nodig? :/

Lees dit eens door, je kunt er je voordeel mee doen: http://gathering.tweakers.net/forum/faq

• BHQ
  • Laatst online: 10:35

BHQ

Hmm, lijkt me niet dat die router helemaal snugger is dan... Ruilen een optie?

• grhmpf
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 29-05-2022

grhmpf

Android <3

Ik vraag me af waarom je ten eerste je pc als dmz host wilt hebben en ten tweede waarom je een sitecom router hebt als je ook zo'n zyxel modem van demon hebt. Zo ver ik weet kan je die namelijk ook als router instellen....(de 650).

• GoodspeeD
grhmpf schreef op 24 februari 2004 @ 20:36:
Ik vraag me af waarom je ten eerste je pc als dmz host wilt hebben en ten tweede waarom je een sitecom router hebt als je ook zo'n zyxel modem van demon hebt. Zo ver ik weet kan je die namelijk ook als router instellen....(de 650).
Die Zyxels die je krijgt bij Demon kun je niet als router instellen. Toevallig vorige week bij een maatje geinstalleerd en in de beschrijving stond niets over een router mode. Alleen bridge.

DMZ is handig als je wil hosten. Dan hoef je niet perse je poorten enzo te worden, maar kun je gewoon alles hosten.

[ Voor 11% gewijzigd door GoodspeeD op 25-02-2004 14:25 ]

Verwijderd

GoodspeeD schreef op 25 februari 2004 @ 14:24:
[...]

Die Zyxels die je krijgt bij Demon kun je niet als router instellen. Toevallig vorige week bij een maatje geinstalleerd en in de beschrijving stond niets over een router mode. Alleen bridge.

DMZ is handig als je wil hosten. Dan hoef je niet perse je poorten enzo te worden, maar kun je gewoon alles hosten.
Bovenstaande punten zijn allebei niet helemaal correct.

Zyxel van demon omstellen in router mode(let wel op het Etehrnet adres van de Zyxel door te geven).
1. http://www.zyxel.nl/p650/z009.html

2. DMZ
hoeft niet altijd te werken bij het hosten van games, aangezien sommige games weer andere softwarematig aansturing hebben(dus niet alleen de poorten).
(b.v. geen NAT router aansturing, Hosting alleen op publieke ip adressen).
DMZ heeft echter andere doeleinden..
(dus omstellen in modem mode is vaak een laatste optie).

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2004 18:56 ]

Verwijderd

GoodspeeD schreef op 25 februari 2004 @ 14:24:
[...]

Ik heb hier sinds een paar weken Demon, met zo'n Zyxel en er staat zelfs in de handleiding hoe je dat ding in Router mode kan zetten.
Pagina: 1