Toon posts:

Van digitale fotocamera naar Videoband. Hoe?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met een probleem.

Mijn opa en oma zijn 50 jaar getrouwd en ik heb foto's en filmpjes gemaakt met mijn Canon Powershot A80.

Nou zit daar een uitgang op zodat ik alles kan bekijken op de televisie. Nou werkt dat gewoon en de foto's en filmpjes zien er mooi uit, alleen nu wil ik alles op videoband zetten zodat die afgespeeld kan worden op de videorecorder van Opa en Oma. Ze hebben geen dvd speler, dus het moet echt op videoband.

De video-in en geluid-in zit op de televisie zelf en niet op de videorecorder. Dus ik sluit de camera op de tv aan. De televisie is verbonden met de videorecorder via een scart kabel. De video neemt gewoon nederland 1 en 2 etc natuurlijk op. Maar hoe zorg ik ervoor dat de videorecorder EXT-1 (waar de canon is aangesloten) gaat opnemen?

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-02 12:29
Gewoon zo'n scart naar 3 tulppluggen adapter kopen van een paar euro. Dan sluit je de video gelijk op je pc aan.

Of je schenk ze er gelijk een DVD spelertje van 40 euro bijg

[ Voor 25% gewijzigd door Bigfoot op 23-02-2004 23:25 ]

Verwijderd

Topicstarter
Maar hoezo naar de Pc dan?

Dus bijvoorbeeld zo'n tulppluggedoe kopen en dan rechtstreeks op de videorecorder aansluiten, of juist op de televisie?

edit: Maar kan ik niet gewoon opnemen zonder iets te hoeven kopen?

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2004 23:30 ]

Verwijderd

Vaak kan je op de videorecorder een kanaal kiezen dat E1 heet het zit in iedergeval "onder" de 1 dus je zet de video op kanaal 1 en drukt dan op p- als je van dat kanaal opneemt dan neem je het beeld op dat op de tv te zien is. Bij mij werkte het in ieder geval met een sharp en een philips videorecorder! Hopelijk werkt het bij jouw ook!!

-= edit =-

Je cam moet dan wel op de tv zijn aangesloten en afspelen anders werkt het niet!

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2004 23:33 ]

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-02 23:14

job

Je videorecorder kan niet het beeld opnemen wat jij via de video-in op je tv tovert.
Het beeld gaat via die tulp naar de tv, maar waarschijnlijk niet naar buiten op je videorecorder. grote kans dat je alleen een scart-in hebt.

Zoals Bigfoot zegt scartblok kopen waar 3 tulpjes opzitten. daar de kabel van de a80 in.
scartblok in je videorecorder en het juiste signaal opzoeken.

[ Voor 20% gewijzigd door job op 23-02-2004 23:30 ]

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 00:19
Dat is een verkeerde gedachtegang. De powershot zit op de EXT1 van de TV aangesloten. Met de video kun je zenders selecteren, maar deze haalt ie niet van de TV af, maar deze heeft hij zelf in het geheugen zitten en haalt de informatie dus van de kabel af. Met andere woorden, als je de TV zou loskoppelen van de video, zou de video nog steeds ned1, 2, 3, enz enz kunnen opnemen.

Wat je moet doen is achterop de video kijken of daar twee scart aansluitingen zitten. De ene zal als uitgang functioneren (van de video naar de TV toe), en de ander waarschijnlijk ook als ingang (zowel uitgang als ingang). Dan koop je een scartblok, met 3 tulpaansluitingen (geel, rood, wit) EN een input/output switch. Deze switch zet je op INPUT. De videorecorder moet dan een knop AUX of EXT of iets dergelijks hebben waardoor deze niet een van de zenders op de kabel laat zien, maar een inkomend signaal op de scart (hij zal hopelijk automatisch de goeie pakken). Misschien heeft de video ook gewoon aan de voorkant van de ronde tulpstekker aansluitingen, dan is het makkelijker om die te gebruiken.

Dit is dan in grote lijnen hoe je het kunt opnemen. Maar ik ben niet geheel zeker van hoe de situatie er nu uit ziet, hoe de boel aangesloten staat, enz. Misschien kun je dat nog even nader uitleggen?

Mijn Home Cinema in aanbouw

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 23 februari 2004 @ 23:28:
Vaak kan je op de videorecorder een kanaal kiezen dat E1 heet het zit in iedergeval "onder" de 1 dus je zet de video op kanaal 1 en drukt dan op p- als je van dat kanaal opneemt dan neem je het beeld op dat op de tv te zien is. Bij mij werkte het in ieder geval met een sharp en een philips videorecorder! Hopelijk werkt het bij jouw ook!!

-= edit =-

Je cam moet dan wel op de tv zijn aangesloten en afspelen anders werkt het niet!
Was dat ook via een scart uitgang?

Verwijderd

Ja, ik had de tv en de video aangesloten via een scart kabel. De Cam (een sony handycam geloof ik) had ik op de 3 tulpstekkertjes aan de voorkant van de tv aangesloten. Zodra ik met de cam afspeelde nam ik met de video (via de scart aan de tv gekoppeld) op van kanaal e1

-= edit =-
Ga ff een tukkie doen :Z , zie morgen wel of het gelukt is! suc6 :P

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2004 23:47 ]

Verwijderd

Topicstarter
Aha, ik heb ook die E1 en ook E2 zenders op de videorecorder.

Hij wil wel nederland 1, rtl 4 en ga maar door opnemen dan, maar niet de tulpstekkertjes aan de voorkant van de tv. Oscar, zijn bij de tulpstekkertjes aan de voorkant van je televisie een frequentie of EXT-1?
Want bij is het EXT-1

Wat moet ik toch doen om ervoor te zorgen dat mijn videorecorder de ext-1 van mijn televisie leest.

Ik heb trouwens 2 scart-uitgangen op mijn videorecorder.

Merk tv en videorecorder beide Aristona

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01:55

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Je moet die hele TV wegdenken uit de keten.

Je het verkeer tussen je TV en je video is "eenrichtingsverkeer". maw; je video kan niet van je TV iets opnemen.

Het idee is dat je de via een tulp>scart verloopje de camera direct op je video aansluit.

Wise enough to play the fool

Verwijderd

Topicstarter
Oke, dus als ik het goed begrijp ga ik morgen naar de winkel om een tulp-to-scart hulpstuk te kopen. Vervolgens sluit ik mijn camera op het tulpstuk aan en plaats vervolgens de scart direct op de videorecorder. Vervolgens weten jullie zeker dat de videocamera direct de camera ziet en dat ik kan gaan opnemen?

Ik heb dus 2 scart-aansluitingen op de videorecorder. Dit is input en output?

Als ik het hulpstuk straks plaats moet ik dan iets instellen op de videorecorder?

Alvast bedankt mensen, ik zal morgen het tulpstuk kopen

• cosmoOo
  • Laatst online: 27-02 06:55

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

Dit moet gewoon kunnen op elke redelijk moderne tv.

je sluit alles gewoon zo aan als je het nu hebt, dus camera op front-in van tv en vcr met scart verbonden met tv.

op je vcr zet je de tuner op E1,

en op je tv stel je in het menu bij recording properties oid, in dat je Front -> Ext1 wil hebben, ipv van TV -> Ext1

Als je tv deze optie niet heeft, elke tv met een aantal scart aansluitingen kan dit meestal wel, 38cm slaapkamer tv'tjes misschien niet.

anders kan het idd via kabels ook, op je video dan gewoon e1 of e2 instellen, afhankelijk welke scart aansluiting je gebruikt, probleem is alleen misschien dat je niet ziet wat je doet maar dat zie je als het goed is toch al op je camera displaytje.

It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.

Verwijderd

Topicstarter
cosmoOo schreef op 24 februari 2004 @ 00:22:
Dit moet gewoon kunnen op elke redelijk moderne tv.

je sluit alles gewoon zo aan als je het nu hebt, dus camera op front-in van tv en vcr met scart verbonden met tv.

op je vcr zet je de tuner op E1,

en op je tv stel je in het menu bij recording properties oid, in dat je Front -> Ext1 wil hebben, ipv van TV -> Ext1

Als je tv deze optie niet heeft, elke tv met een aantal scart aansluitingen kan dit meestal wel, 38cm slaapkamer tv'tjes misschien niet.

anders kan het idd via kabels ook, op je video dan gewoon e1 of e2 instellen, afhankelijk welke scart aansluiting je gebruikt, probleem is alleen misschien dat je niet ziet wat je doet maar dat zie je als het goed is toch al op je camera displaytje.
Hmm klinkt logisch, alleen volgens mij zit dat niet op mijn televisie. Ik denk dat ie een jaar of 6/7 is. Hij heeft hetzelfde interface als philips toen. Toch maar voor het tulp-scart hulpstuk gaan?

edit:
Als ik straks op E2 werk, kan ik dan niks zien op mijn televisie scherm? Het is namelijk zo dat bij mijn powershot het display uitgaat als ik hem aansluit via de tulp kabel. En volgens mij geen manier om het display aan te laten :/

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2004 01:02 ]

• ShittyOldMan
  • Laatst online: 00:19
Verwijderd schreef op 24 februari 2004 @ 01:00:

Hmm klinkt logisch, alleen volgens mij zit dat niet op mijn televisie. Ik denk dat ie een jaar of 6/7 is. Hij heeft hetzelfde interface als philips toen. Toch maar voor het tulp-scart hulpstuk gaan?

edit:
Als ik straks op E2 werk, kan ik dan niks zien op mijn televisie scherm? Het is namelijk zo dat bij mijn powershot het display uitgaat als ik hem aansluit via de tulp kabel. En volgens mij geen manier om het display aan te laten :/
Je kunt 'm enkel op de TV aansluiten als deze het signaal ook via de scart naar buiten gooit (en je dus ook een scart naar de videohebt lopen). Voor de zekerheid zou ik gewoon zo'n blokje met switch halen.

Het beeld krijg je dan gewoon te zien op je tv, die zet je op het gebruikelijke video kanaal.

Mijn Home Cinema in aanbouw

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-02 12:29
OK, hoeft niet via de PC, kan ook rechstreeks van de camera. Maar als je TV-out op je PC videokaart heb kun je van die foto's een mooie slideshow maken, met effecten en eventueel geluid erbij.

Verwijderd

Thomas1985, wat is de stand van zaken momenteel?! Bij mij is het inderdaad EXT-1 E1 en E2 staan voor de scart aansluiting van de video, maar daar was je volgens mij al achter... Als de scart op de E1 zit en je zet het kanaal van de video ook op E1 dan moet het eigenlijk wel werken (deed het bij mij tenminste wel)

Verwijderd

Topicstarter
Ja, ik snap precies wat je bedoelt, alleen bij mij werkt het niet. Het ligt eraan of de televisie het signaal van ext-1 dan ook doorstuurt, maar dat doet hij niet en kun je ook niet instellen. Te oude televisie denk ik.

Ik ga vanmiddag gewoon even zo'n tulp-scart hulpstuk kopen en dan zal het wel goed komen.

Wat is trouwens het verschil tussen een tulp-scart met switch en één zonder switch? Of zeg ik nu iets raars? :>

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 februari 2004 @ 11:54:
....

Wat is trouwens het verschil tussen een tulp-scart met switch en één zonder switch? Of zeg ik nu iets raars? :>
Een tulp-scart met switch dan zit er een knopje op waarmee je kan kiezen tussen in of out. Dus als de cam zit aangesloten op de video met de scart en hij staat op in dan wordt het signaal van de cam naar de video gestuurd. Staat hij op out dan wordt het signaal van de video naar de cam gestuurd. Bij een scart zonder switch is het geloof ik alleen in maar dat weet ik niet zeker (misschien dat de verkoper in de winkel je dat kan zeggen)

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-01 18:26
Ken je niet iemand met een tv/video-combinatie? Die heb ik, en dan kan je direct opnemen wat je op tv ziet...

Verwijderd

RemcoDelft schreef op 24 februari 2004 @ 12:43:
Ken je niet iemand met een tv/video-combinatie? Die heb ik, en dan kan je direct opnemen wat je op tv ziet...
Bij deze dus! ;)

Verwijderd

Topicstarter
***Carnaval
Winkels dicht :(

Verwijderd

Topicstarter
Jooo, ik heb de tulp-scart met switch en alles is gelukt!

Bedankt mensen
Pagina: 1