Toon posts:

Compaq Deskpro 2000, welke controller voor 20 gig schijf?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een Compaq Deskpro 2000 staan met een Intel Pentium mmx en 128 MB Ram.

Er zit een Via Chipset op:

SouthBridge: VIA VT82C586B
http://www.via.com.tw/pdf/productinfo/586b.pdf
NorthBridge: VIA VT82C595
http://www.via.com.tw/pdf/productinfo/595.pdf

Ik heb een Promise Ultra 100 TX2 Ide controller en een Seagate Baracuda IV 20 Gigabyte. Ik was voorbereid voor problemen en die kwamen dus ook: Na de post van de bios kwam de bios van de Promise controller in beeld. Die vond de hardeschijf niet.

Ook als ik de cdrom aansloot vondt hij niks.

Ik heb vanalles geprobeerd:

ATA kabel , geen ata kabel, verschillende jumper settings enz.

Ik heb daarna geprobeerd om de hardschijf direct op het moederbord aan te sluiten maar de compaq heeft een 8 Gig limitatie en de Hardschijf alleen maar een jumper voor de 32 gig limitatie. De seagate tools werken dus ook niet.

Ik denk dat de promise controller niet werkt omdat die een PCI 2.1 ondersteuning nodig heeft en het moederbord die waarschijnlijk niet heeft.

Weet iemand anders nog een oplossing. Zal een Promise Ultra ATA 66 controller wel werken? Ik las in dit draadje dat er mensen zijn die 80 Gig hardeschijven aan de praat hebben gekregen met deze configuratie. Ik heb gezocht op de Hp site naar bios updates maar kan alleen maar bios updates uit 1998 vinden die problemen omtrend het jaar 2000 oplossen.

Welke ATA controller kan wel in deze configuratie?

Verwijderd

Maxtor had zo'n programma om een 40 Gig op een oude pc te zetten....
Ik neem aan dat Seagate dat ook heeft ???

Ik weet alleen niet meer hoe dat programma heet.....:( (Maxblast ? )

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg tijdens het opstarten: 1790-Disk 0 error ik heb gezocht op deze foutmelding en het betekend dat de cmos de capaciteit van de hardeschijf niet kan vaststellen. Als je op F1 druk boot hij wel gewoon.

Ik gebruik Disk Wizzard van Seagate. Maar als ik hierna Windows 2000 probeer te installeren dan zegt hij na de eeste reboot dat hij geen OS kan laden.

• Leon T
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Leon T

Ni!

Ik heb een 40 gig HDtje in mijn deskpro2000 hangen. Heb je al op de compaq site gekeken? Van http://h18007.www1.hp.com...pro/us/download/9329.html kan je een ROMpaq downloaden die hds >8gb ondersteund.

• robbynaish
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-03 11:25
ik heb ook een compaq 2000s server draaien en daar zit gewoon een 60gig schijf in en dat werkt prima.

Verwijderd

Topicstarter
Tweakertje schreef op 24 februari 2004 @ 09:10:
Ik heb een 40 gig HDtje in mijn deskpro2000 hangen. Heb je al op de compaq site gekeken? Van http://h18007.www1.hp.com...pro/us/download/9329.html kan je een ROMpaq downloaden die hds >8gb ondersteund.
Die rompack kan bij mij niet geinstalleerd worden. Ik krijg de melding:

Either there are nog valid drivers on the diskette or there are nog upgradeble devices in this system.

Ik heb gezocht op mijn type en ik krijg alleen maar deze fixes:

http://h18007.www1.hp.com...kpro/us/locate/20_68.html

Geen fixes voor >8 Gig drives. Terwijl mijn systeem wel nieuweris als dat p166 zonder mmx in de link van jou. :?

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Probeer hem eens met de harddisk op CS. Dat zou moeten werken.

En opletten. je hebt de MMX versie en de NON-mmx versie. Zijn 2 verschillende rompacks

[ Voor 51% gewijzigd door Cyberpope op 24-02-2004 23:55 ]

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Verwijderd

Topicstarter
Cyberpope schreef op 24 februari 2004 @ 23:54:
Probeer hem eens met de harddisk op CS. Dat zou moeten werken.

En opletten. je hebt de MMX versie en de NON-mmx versie. Zijn 2 verschillende rompacks
Ik kick hem weer even.

Dit werkt ook niet! Hij vindt nu wel de schijf en maar boot vervolgens niet verder.

Ik ben nu wel zo ver dat het zonder ondersteunde controller echt niet gaat werken. Ik heb al gebeld met hp en die zouden het voor me uitzoeken. Nog niks van gehoord.

Heeft iemand hier een advies voor een goede aan te schaffen controller voor deze machine, desnoods ata 33?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 29-02-2004 13:21 ]

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Kun je wel in de bios komen? Staat daar de 2de controller geactiveerd? Dan de seagate op de secondry, andere hd op de primary en dan een tooltje dat ez-bios o.i.d. laadt?

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Verwijderd

Topicstarter
Nee ik kom absoluut niet in de bios. Ik heb op internet gezocht, en ik kom dingen tegen als: "how do i get into the dam bios". Dit zegt genoeg. Echt de mensen die deze oplossingen hebben bedacht zouden publiekelijk terechtgesteld moeten worden (nou, ja bij wijze van spreke dan he ;) )

Over de meeste Rompack walst hij leuk heen met kan NTLDR niet vinden. Ik heb hier de SP8435 Rompack en als je die uitvoert krijg twee bestandjes in de directory.

Een cabinet file:

586M

En een bestand: SP8435.CVA waarin info staat als je hem met wordpad opent.

Daarom is mijn enige hoop ook gevestigd op een goede die aansluit bij het moederbord.

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

De rompacs moet je in dos uitvoeren, dan maakt hij als het goed is floppies aan om direct te flashen.

Idem met in het bios komen, dat is ook een softpack, wat je moet uitvoeren, waarna hij floppies aanmaakt.... even zoeken.

Als je naar deze pagina gaat:
http://h20000.www2.hp.com...p?locale=en_US&taskId=135

en je heeft daar bij "search products" Deskpro 2000 in, zie je alle mogelijk modelen. Doorklikken kom je bij de drivers uit. Hierbij zitten op de setup's disk die je nodig hebt om in de bios te komen. het model is gewoon de snelhied van je processor + mmx of niet.

Al deze softpacks maken direct diskettes aan die je dan moet gebruiken om te booten. Zo kom je in de bios en kun je ook je bios updaten.

Verwijderd

Topicstarter
Het is me gelukt! In een helder moment had ik de goede flash rom te pakken. En hij is nu geflasht van 97 naar 98 Rom. Nu herkent hij de 80 Gigabyte hardeschijf wel.
Pagina: 1