Toon posts:

probleem-Sweex router en UTP kabel

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Probleem:

UTP kabel van router naar pc werkt niet. Als ik de kabel aansluit op de router gaat het lampje van LNK knipperen. Nu zou je denken vervang de kabel en het moet werken. Dat is ook zo. Alleen... Die kabel is te kort.

Standaard UTP kabel 15M, alles werkt.
Zelf gemaakte UTP kabel 25M (door de vloer, onder het huis door, naar boven etc) en het werkt niet.
Zelf gemaakte 2e UTP kabel werkt niet, 3e ook niet.

Ik heb me netjes aan de kleuren gehouden en heb de kabels getest en het werkt. (zoals in andere posts aangegeven blijken de kleurtjes wel belangrijk te zijn) Het lijkt inderdaad wel of de Sweex router een te zwak signaal send voor dit soort afstanden.

Als ik namelijk vanaf mijn Sweex router met een 5M kabel naar een standaard HUBje ga, en vanaf dit HUBje met dezelfde eigengemaakte 25M kabel naar de pc dan werkt het wel. Maarja dat is natuurlijk niet de bedoeling.

Iemand een idee?

Verwijderd

Topicstarter
Niemand een idee?? Als ik de netwerkkaart op 10Mb zet werkt het wel. Misschien toch teveel verlies of te zwak signaal. Maar CAT5 kan makkelijk tot 100Mb.

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-07 17:18

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Ik denk dat je zelf al antwoord op je probleem geeft : "Het signaal is te zwak" ;)
Wat ik me ook afvraag : als je aan het uiteinde van die 25 m. kabel eerst je HUB aansluit en dan je PC werkt het dan wel :? Lijkt mij wel een nette oplossing namelijk :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Verwijderd

Topicstarter
Jah dat zou handig zijn, alleen is de router het centrale punt in het huis. Van daar dus 3x 25M ergens heen. Naja wat ik nu ook heb gevonden is dat als ik de NIC vast op 10Mb zet de verbinding wel tot stand komt. Voor internet natuurlijk voldoende. Morgen ga ik het proberen bij degene waar de kabels liggen