Toon posts:

[ PHP ] Memberssysteem fout

Pagina: 1
Acties:
  • 43 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen, ik zit met een probleempje...Ik ben een site aan het maken, en daar wil ik ook een inlogsysteem invoegen..Nou krijg ik daar telkens een aantal fouten:

als ik hiernatoe ga : http://www.webservice4u.nl/schakel_v3/ , krijg ik deze fout :Warning: session_start(): Cannot send session cache limiter - headers already sent (output started at /usr/local/psa/home/vhosts/webservice4u.nl/httpdocs/schakel_v3/index.php:12) in /usr/local/psa/home/vhosts/webservice4u.nl/httpdocs/schakel_v3/index.php on line 234.

Ik heb de code die bij het membersysteem zat dus toegevoegt in me eige pagina, en daar gaat het dus fout, want als ik naar de inlogpagina ga zonder dat ik de layout eromheen gebouwt heb ( http://www.webservice4u.nl/schakel_v3/index2.php )

De code van dit stukje is:

PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
<?
session_start();

require("config.php");

// Verwijder deze comment en de onderstaande regel als je een eigen stylesheet gebruikt...
echo "<link rel=\"stylesheet\" content=\"text/css\" href=\"style.css\">";

if(!$login){
?>

Niet ingelogd<br><br>
> <a href="login.php">Log in</a><br>
> <a href="aanmelden.php">Meld aan</a>

<?
}
if($login AND session_is_registered('memberid')){
$query = mysql_query("SELECT * FROM members WHERE memberid = '$memberid'");

while($object = mysql_fetch_object($query)){
$gebruikersnaam = $object->gebruikersnaam;
$priveberichten = $object->pm;
}

$query = mysql_query("SELECT * FROM priveberichten WHERE naar = '$memberid'");
$result = mysql_num_rows($query);
?>

Ingelogd als : <? echo $gebruikersnaam ?><br><br>

> <a href="loguit.php">Log uit</a><br>
> <a href="profiel.php">Memberlijst</a><br>
> <a href="profiel.php?mid=<? echo $memberid ?>">Mijn profiel</a><br>
> <a href="wijzig.php">Wijzig gegevens</a><br>
<?
if($priveberichten){
?>
> <a href="priveberichten.php">Privé- berichten</a> ( <? echo $result ?> )

<?
}
}
?>

Kan iemand mij vertellen wat ik fout doe 8)7 ?

Voor degenen die het zelf willen bekijken: http://www.webservice4u.nl/schakel_v3/members.zip . Naja ik hoor t vast wel...

// edit ik heb de beveiliging ff weggehaald :P

[ Voor 43% gewijzigd door .oisyn op 24-02-2004 00:00 ]

Verwijderd

Noem me gek, maar ik krijg continu een 401 "Authorization Required" melding als ik je links aanklik. Misschien een idee om dat weg te halen :)

Verwijderd

Je hebt waarschijnlijk een aantal lege regels staan rond regel 12.
Probeer onderstaand stukje code maar eens te vervangen voor de code eronder :
Te vervangen code :
if(!$login){
?>

Niet ingelogd<br><br>

<?

Vervangen door onderstaande code zonder lege regels :
f(!$login){
?>
Niet ingelogd<br><br>
<?

Misschien dat je verder in de code ook nog zoiets hebt staan, gewoon lege regels weghalen.

• MatHack
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

MatHack

Dev by day, Gamer by night

session_start() moet worden gedaan voordat er überhaubt iets naar de browser wordt gestuurd. Het beste is dus om session_start() bovenaan de pagina te zetten i.p.v. halverwege.

There's no place like 127.0.0.1

• Shadowman
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Het probleem is dat er aan het begin van je php-file al data is verstuurd naar de browser. Hierdoor kunnen er geen headers meer worden toegevoegd. Je zou is kunnen kijken of er tekst wordt verstuurd of of er iets staat voor de <?-tag.

* Shadowman vraagt zich wel af of je hebt gezocht :?
zoeken op: :Warning: session_start(): Cannot send session cache limiter - headers already sent (output started at
tweede hit

offtopic:
Je kunt de code leesbaarder maken met de volgende tags: [code=php] aan het begin en [/code] aan het eind van het codeblok

• Woef
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Shadowman schreef op 23 februari 2004 @ 21:11:
Het probleem is dat er aan het begin van je php-file al data is verstuurd naar de browser. Hierdoor kunnen er geen headers meer worden toegevoegd. Je zou is kunnen kijken of er tekst wordt verstuurd of of er iets staat voor de <?-tag.

* Shadowman vraagt zich wel af of je hebt gezocht :?
zoeken op: :Warning: session_start(): Cannot send session cache limiter - headers already sent (output started at
tweede hit

offtopic:
Je kunt de code leesbaarder maken met de volgende tags: [code=php] aan het begin en [/code] aan het eind van het codeblok
PHP:
1
2
3
ob_start();
// hier de header die gezonden moet worden
ob_end_flush();

Dit lijkt me de oplossing, toch?

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:00

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Hoi, welkom op GoT :)
Lees ook even de verplichte kost, namelijk De P&W FAQ en De "quickstart"
Daarin staan algemene richtlijnen over het posten in P&W. De Algemene GoT FAQ is natuurlijk ook belangrijk

Verder is dit een vrij basic probleem dat al heel vaak is langsgekomen, en bovendien ook gewoon in de documentatie staat. Zoals gezegd mag je nog geen output hebben voordat je session_start (), header () of setcookie () aanroept. Let er dus op dat de <? aan het begin van je php files staat (geen spatie ertussen enzo), en dat je in tussentijd niets geoutput hebt. De header laat al zien waar de output is gestart, dus dat moet niet zo moeilijk op te lossen zijn lijkt me. Succes

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.