Toon posts:

[fedora] /var/lib/rpm gewist

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb met Fedora de /var/lib/rpm dir gewist. :'( 8)7 :? :X (dit lijkt me duidelijk hoe dom ik het zelf vind)
Ik heb gekeken op google maar ik krijg alleen maar rpm van allerlei programma's tegen.Wat kan ik het beste doen om mijn oude RPM in eer te herstellen?

• _Squatt_
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Misschien dat je met 'rpm --rebuild-db' (dacht ik, check de manpage) de boel nog kunt herstellen. Anders: opnieuw installeren (al dan niet je /etc eerst backuppen).

edit:
't is dus 'rpm --rebuilddb', check dit topic voor wat meer tips.

[ Voor 34% gewijzigd door _Squatt_ op 23-02-2004 18:30 ]

"He took a duck in the face at two hundred and fifty knots."

Verwijderd

Je kunt "rpm" ook als source krijgen, unpacken met tar xvzf rpm* en met ./configure, make, make install opnieuw proberen te installeren. Pak wel de goede versie! Ik denk dat dat je enigste oplossing is, of je moet iemand vragen om die dir te sturen, misschien dat je hem gewoon kan vervangen.......

• _Squatt_
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 23 februari 2004 @ 19:31:
Je kunt "rpm" ook als source krijgen, unpacken met tar xvzf rpm* en met ./configure, make, make install opnieuw proberen te installeren. Pak wel de goede versie! Ik denk dat dat je enige oplossing is, of je moet iemand vragen om die dir te sturen, misschien dat je hem gewoon kan vervangen.......
Hij heeft het programma nog wel, dat staat onder /usr. In /var/lib/rpm staat echter de database met geinstalleerde programma's.

Iemand anders kan 'm wel die dir sturen, maar de kans is klein dat die precies dezelfde pakketten heeft geinstalleerd.

"He took a duck in the face at two hundred and fifty knots."