Toon posts:

Win XP, 2 gebruikers, ADSL

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal

Ik heb sinds kort ADSL en heb windows XP als besturings systeem.
Op de computer zijn 2 gebruikers profielen ingesteld en nu wil ik het graag zo instellen dat we allebei aangemeld kunnen zijn in win xp en ook allebei verbinding met internet kunnen hebben.

Is dit mogelijk zonder een router aan te schaffen??

Wie helpt mij??

vriendelijke groet,

pieter

Verwijderd

aangemeld bij wat? windows? msn?
welk modem?

Verwijderd

Verbinding delen . . .
Lijkt me dat de search daar voldoende in kan helpen.

• Appie Heijn
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:34
Natuurlijk is dat mogelijk. Standaard krijgt elke gebruiker internet :) Internet delen is niet nodig naar mijn bescheiden mening

[ Voor 31% gewijzigd door Appie Heijn op 23-02-2004 10:32 ]

44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L

• htol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-04-2024
Kijk eerst even in het FAQ

• orca
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-08-2025

orca

Zwem goed, Broeder.....

normalerwijs kan je maar een actieve sessie hebben in XP en alle sessies kunnen internetten als je ADSL hebt.

wil je soms dat het downloaden via p2p door kan gaan terwijl een ander persoon een sessie heeft en aan het browsen is?

Ask not what your computer can do for you ! Ask what you can do for your computer ! ! !

• monkel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:50
een router heb je nodige bij meer pc's niet bij meer gebruikers

Verwijderd

monkel schreef op 23 februari 2004 @ 10:32:
een router heb je nodige bij meer pc's niet bij meer gebruikers
kan ja. . . is de makkelijkste oplossing . . .
maar 't werkt perfect zonder . . .
zolang je maar 2 netwerk kaarten in de 'server' knalt,
2e netwerk bouwen klaar is kees.

Router is gewoon makkelijker en vaak veiliger . . .

Verwijderd

Topicstarter
Ja precies
Er kan maar 1 actieve sessie zijn
En ik bedoel p2p downloaden terwijl de ander kan browsen

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 februari 2004 @ 10:34:
Ja precies
Wat wil je nou?
Je verbinding over 2 PC's hebben? of puur 2 gebruikers op 1 PC ?? ?? ??
Meer info zou echt helpen :)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 23 februari 2004 @ 10:42:
[...]

Wat wil je nou?
Je verbinding over 2 PC's hebben? of puur 2 gebruikers op 1 PC ?? ?? ??
Meer info zou echt helpen :)
1 pc, 2 gebruikers, bij de 1e gebruiker p2p downloaden, 2e gebruiker e-mailen en surfen

• DJ^
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

DJ^

hmmz

Verwijderd schreef op 23 februari 2004 @ 11:06:
[...]

1 pc, 2 gebruikers, bij de 1e gebruiker p2p downloaden, 2e gebruiker e-mailen en surfen
Werkt dit standaard dan al niet???
Met kabelinternet werkte dit altijd wel, en dit gaat toch om hetzelfde principe.
Als het standaard niet werkt, wil ik ook graag de oplossing weten want ik krijg eind deze week mijn adsl pakketje als het goed is thuis bezorgd.

hmmz

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

DJ^ schreef op 23 februari 2004 @ 11:18:
[...]

Werkt dit standaard dan al niet???
Met kabelinternet werkte dit altijd wel, en dit gaat toch om hetzelfde principe.
Als het standaard niet werkt, wil ik ook graag de oplossing weten want ik krijg eind deze week mijn adsl pakketje als het goed is thuis bezorgd.
Met kabel heb je ook constant een verbinding... En bij ADSL moet je veelal eerst inbellen...

Maar volgens mij moet het gewoon kunnen...
Heb je het al uitgeprobeerd, dan had je het gauw genoeg geweten of het kan ja of nee...

Maar in principe moet het wel gewoon werken... Want als gebruiker 1 inbelt... Dan wordt bij gebruiker 2 toch 'gezien' dat er een verbinding is? :?

En waarom doe je p2p, mail en surfen niet gewoon in 1, zodat die ander niet hoeft aan te melden? :? Meeste p2p programma's kan je toch naar de systemtray doen, zodat je er geen of weinig last van hebt... :)

• DJ^
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

DJ^

hmmz

GJ-tje schreef op 23 februari 2004 @ 11:26:
[...]

Maar in principe moet het wel gewoon werken... Want als gebruiker 1 inbelt... Dan wordt bij gebruiker 2 toch 'gezien' dat er een verbinding is? :?
Als je in xp gewoon switch user doet (dus dat de ander ingelogd blijft) moet dat inderdaad gewoon werken.
En waarom doe je p2p, mail en surfen niet gewoon in 1, zodat die ander niet hoeft aan te melden? :? Meeste p2p programma's kan je toch naar de systemtray doen, zodat je er geen of weinig last van hebt... :)
Z'n zusje mag misschien niet onder zijn account ;)
Er zijn genoeg redenen te bedenken om de boel te scheiden.

hmmz

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
GJ-tje schreef op 23 februari 2004 @ 11:26:
[...]
Misschien omdat het p2p gedaan wordt door een andere gebruiker, die zijn spul door wilt laten gaan als even iemand anders erbij moet? :+
Anyway; Als je gewoon always online bent is het in ieder geval geen probleem. Als je inderdaad moet inbellen denk ik dat dit ook wel zonder problemen werken gaat. Want inderdaad, die PC ziet dat er reeds een verbinding is en zal deze gaan gebruiken. :)

🌞🍃

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

DataBeest schreef op 23 februari 2004 @ 11:31:
[...]

Misschien omdat het p2p gedaan wordt door een andere gebruiker, die zijn spul door wilt laten gaan als even iemand anders erbij moet? :+
Kan je toch net zo goed de p2p app op de systemtray (background) zetten, dan ziet niemand het toch ook niet... 8)7

• KatirZan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-05 12:23

KatirZan

Wandelende orgaanzak

Verwijderd schreef op 23 februari 2004 @ 10:34:
Ja precies
Onzin

XP professional en home editie kunnen 12 sessies max per pc aan (daarna wordt het wel erg traag allemaal)

Op het moment dat 1 user inlogged, shit aanzet en een active logout doet (logout maar wel active) dan kan een andere user ook active worden etc...

Het kan dus gewoon :)

Wabbawabbawabbawabba

Pagina: 1