Planet DNS

Pagina: 1
Acties:

• htca
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:32
Gisteren heb ik bij iemand thuis zijn PC ingestalleerd, ikzelf gebruik XS4All ADSL. Hij gebruikt een planet ADSL abbo. Bij mij thuis, werkte alles als een zonnetje, ik prikte de PC in de speedtouch 510 (multipc) en kreeg via DHCP automatisch een ip:10.0.0.151 en gateway 10.0.0.138. Surfen en mailen was geen enkel probleem.
Echter toen ik bij hem alles geinstalleerd had, kabels getrokken, splitter ingezet, modem/router (eveneens een speedtouch 510) aangesloten en cd-tje gedraaid. Bleek dat ik geen contact kon maken met de mailserver en ook niet kon internetten. Tevens was het niet mogelijk om het eigen IP van de modem (extern ip) te pingen. Het interne IP wel.
Via de webinterface kon ik inloggen op de router. Nadere inspectie gaf aan dat er een error was met de DNS server, de connectie was wel up en running. Het interne netwerk was eveneens up en running, maar onder advanced-diagnostics stond een vraagteken achter WAN. Waaruit bleek dat de DNS server niet te vinden was.
Ik heb gezocht op hier op het forum, maar betwijfel of het helpt om een ander DNS in te voeren in de netwerk settings van de PC, omdat het ook niet lukt om op externe IP adressen te pingen. Ik heb dat ook niet geprobeerd, omdat ik gisteren geen enkele netwerkverbinding had ter plaatse en kan het nu ook niet proberen omdat ik niet ter plaatse ben.
Resultaten van zoeken:
Planet Internet ADSL Probleem
planet internet ADSL wat is er aan de hand ?
het is weer zover planet heeft weer eens DNS problemen
Het GROTE -post hier je snelle DNS servers

Weet iemand of er gisteren een storing was op het netwerk van planet? Ik kon vanmorgen niets vinden op de planet site of net5 teletekst.

• Mr_Gee
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-05 12:05

Mr_Gee

Ik Heb Gesproken

heb je wel de goeie DNS er in gezet?
vroeger was dat 195.121.1.33
maar nu is dat 195.121.1.34
en als backup 195.121.1.66
misschien dat dat helpt..

(beide van planeet)
maar betwijfel of het helpt om een ander DNS in te voeren in de netwerk settings van de PC,
Andere DNS invoeren moet helpen, volgens mij kan je zelfs die van een andere ISP
er in zetten.
(heb je de proxy uit staan?)

[ Voor 41% gewijzigd door Mr_Gee op 23-02-2004 10:09 ]

Proffesioneel Platzak

Verwijderd

Gister nergens problemen mee :)

Ik twijfel of een DNS server er wel wat mee te maken heeft.
Het kán zijn dat je modem (ken de settings niet) pingen blokkeert.

Ik zou eerst eens kijken of je wel naar buiten kan komen zonder DNS server.

open bijvoorbeeld deze link: http://194.159.73.70/
(pagina van Demon internet, dus 100% zeker buiten Planet netwerk)

Als dat wel lukt, dan kan je pas zeggen dat je connectie up-en-running is.
Dan kan je verder kijken of het inderdaad de DNS is die niet lekker draait.

Verwijderd

De andere pc's moeten wel geconfigureerd worden......

Gebruik je winxp of win2k dan doe je start, uitvoeren type cmd, dan kom je in het dos venster

doe ipconfig /release
daarna
ipconfig /renew

e voila, je krijgt een nieuw adres van de router.

die moet dan wel werken

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 februari 2004 @ 10:14:
De andere pc's moeten wel geconfigureerd worden......

Gebruik je winxp of win2k dan doe je start, uitvoeren type cmd, dan kom je in het dos venster

doe ipconfig /release
daarna
ipconfig /renew

e voila, je krijgt een nieuw adres van de router.

die moet dan wel werken
Als hij de in de router config webinterface kan komen. . . Denk ik dat het niet aan zijn interne netwerk ligt :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 februari 2004 @ 10:16:
[...]

Als hij de in de router config webinterface kan komen. . . Denk ik dat het niet aan zijn interne netwerk ligt :)
Dan moet de router wel gereset worden

• htca
Router aan en uitzetten heeft niet geholpen en eveneens het disconnecten en reconnecten niet. Vanmorgen nog steeds geen verbinding. Morgen maar eens met planet bellen.

[ Voor 29% gewijzigd door htca op 23-02-2004 10:59 ]

• htca
Ik heb geprobeerd rechtstreeks naar het ip van www.google.com en www.planet.nl te pingen. Maar alle requests waren timed out.
Verder krijg ik het scherm van de router op advanced - diagnostics- WAN - Connections - IP connectivity - ping adres=195.190.243.172
Dit adres is vanaf een andere lokatie wel te pingen, ver staat eronder: remote peer IP adress was not reachable.

Verwijderd

Ik betwijfel of je echt wel een (goede) verbinding hebt.
Pagina: 1