Al op pricewatch gekeken, maar weinig succes...
Even serieus: Ik ben 29 en game sinds mijn 8e jaar. De verslaafden zijn meestal in FPS of MMORPG. Altijd MMO dus. Niet zo gek, want die games houden nooit op.
Zelf ben ik redelijk verslaafd geweest aan WoW. Op een gegeven moment liet ik sociale activiteiten schieten om te kunnen raiden. Dat was mijn alarmsignaal en ik ben gestopt. Na een jaar weer begonnen, dacht het casual te kunnen doen, maar dat bleek een illusie. Game eraf gegooid, account verkocht en CD’s weggegooid.
Toen ik een nieuwe huisje had heb ik de overweging gemaakt: Of een nieuwe high-end PC, of een game console. Het is een PS3 geworden. Simpele reden: Als ik een nieuwe game heb kan ik ook zo een heel weekend doorspelen of ’s avonds tot 4 uur ’s nachts. Maar als ik de game dan uitgespeeld heb dan is het ook wel klaar. Tot de volgende game uitkomt.
Daarbij laat ik al het andere altijd voorrang krijgen op mijn gamegedrag en neem ik ook zelf initiatief om andere leuke dingen te gaan doen. Zo heb ik een goede balans en geef ik mij gewoon over aan een hele zondag gamen wanneer het uitkomt. Ik vind dat gewoon heerlijk, dus waarom zou ik het mijzelf ontzeggen?
Een ding is zeker: Voor mij nooit meer MMORPG’s. FPS trekt mij toch al minder, dus dat probleem het ik sowieso al niet.
Gamen is misschien generatiegebonden, maar niet leeftijdsgebonden. Wanneer ik over 50 jaar in het bejaardentehuis zit breng ik mijn tijd door met gamen, poker en backgammon. Zeker weten dat ik daar niet de enige in ben.