Ik ben gameverslaafd...hoe kom ik eraf?

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 10.398 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kegeltje26
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-02 18:55
Yo,

Al heel me leven lang, tot aan me 28ste jaar toe....

In golven alsmaar games spelen, vanaf me 7e jaar. en dat terwijl ik een Geneeskunde opleiding volg en bijna dokter wordt. IK heb er strax geen tijd meer voor en moet er dus vanaf...

Iemand oplossingen???

In golven verslaafd bedoel ik dus, dat ik soms ff me PC weinig aanraak, maar dan bennik verslaafd aan iets anders (lees: sex, muziek maken/luisteren), daarna weer een tof spel ontdek (dus zoals laatst, weer tijd weggegooid met banen maken voor Trackmania) en dan zit ik er zeker 10 uur p/dag aan....

Of doe ik iets verkeerd?

HELP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

kegeltje26 schreef op 23 februari 2004 @ 05:45:
zit ik er zeker 10 uur p/dag aan....
das niks :P

Je moet per dag gewoon een duidelijk schema maken. Gamen mag, maar beperk het dan tot een uurtje of twee (of drie :P). Ik merk zelf dat als ik het druk heb dat ik dan veel minder game. Maar als ik niets concreets te doen heb, dan zich ik gerust een hele dag te gamen. Een duidelijk schema helpt bij mij zeker :)

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UnderFlow
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-01-2024
Door zelfdiscipline.

Werkt dat niet kun je het ook drastischer aanpakken door bijvoorbeeld je pc in een kamer te zetten met een slot op de deur waar jij de sleutel niet van hebt oid.

Maaruh een beetje gamen op zijn tijd kan geen kwaad :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-12-2024

DeX

Zelfdicipline is inderdaad de key.
En als je jezelf niet vertrouwd, lever je je videokaart in voor een 4 Mb PCI kaartje. Dan kan je nog wel Word draaien voor je studie, maar gamen zal niet echt lekker gaan. Maar gewoon jezelf er vanaf helpen moet te doen zijn. Ik heb ook wel eens dat ik "verslaafd" ben aan een game, maar als ik wat anders moet doen dan kan ik het heus uitzetten (gelukkig).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kettrick
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:17

Kettrick

Rantmeister!

Beetje hetzelfde verhaal als stoppen met roken lijkt me ;)

gewoon niet meer doen!

Als je jezelf dat kan vertellen ben je klaar, en dan is stoppen ineens heel erg simpel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yori1989
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 04-05 20:38
denk je.... en de volgende dag loop je weer met een pakje sigareten over straat ! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzz_Lightyear
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:39

Buzz_Lightyear

To infinity and beyond!

Misschien moet je al je games verkopen... :9

wat heb je in de aanbieding? vroeg de Game verslaafde :*)

An Explanation of l33t Speak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX
  • Laatst online: 24-12-2024

DeX

yori1989 schreef op 23 februari 2004 @ 07:50:
denk je.... en de volgende dag loop je weer met een pakje sigareten over straat ! ;)
Ja dat hang er vanaf hoe sterk je bent. Roken was voor mij ook gewoon een beslissing: Niet meer roken.
Nooit meer gedaan ook.

Sommige mensen zullen inderdaad "hulp" nodig hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nimmolon
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 24-03 20:39
Ik ben ook verslaafd aan computers, gelukkig werk ik er maar 8 uur per dag mee, en kan ik mijn vrije tijd aan mij hobby besteden 8)7 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXX
  • Laatst online: 02-05 15:23

EXX

EXtended eXchange

Alsof games alleen iets is voor mensen < 20 jaar.

* EXX wordt over een paar maandjes 40, heeft een full time job en gamed thuis ook bijna elke dag, vooral first person shooters

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bAdmuTs
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-03 15:42

bAdmuTs

mAzE

Ben zelf 22 jaar en game ook nog elke dag, vroeger was het tv kijken en nu gamen. Heb een full-time job en na me werk eten en meteen 8er de computer tot een uurtje of 12. Behalve als ik in de kroeg zit natuurlijk :D

In nomine Patris, et Filii, et Spiritus Sancti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 89432

Waarom zou je ermee stoppen? Zo erg is het toch niet? Ik noem het zelf een 'uitééngelopen hobby :+ '. In plaats van dat je nou effe pro gamer wordt kan je ook nog wat geld verdienen ;) .

Maar als je het écht druk krijgt met je baantje zal het ook wel wat minder worden lijkt me zo.

succes =]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.I.G.
  • Laatst online: 20-02 06:36

M.I.G.

[like an alien]

Wat bij mij heeft gewerkt is gaan werken. Tijdens studie heb je veel meer tijd over om te gamen en te doen. Maar als je gaat werken, dan kom je vaak moe thuis en dan is lekker voor de buis hangen eerder van toepassing dan naar boven rennen om weer iedereen af te knallen oid.

Maar dat is bij mij het geval.

Of ervoor te zorgen dat je naast je studie iets anders te doen hebt, ga sporten in sportschool of lees een boek oid...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:27
als je geen tijd meer hebt om te gamen dan kick je vanzelf wel af.... geen moeite doen om nu al af te gaan kicken dus ;)

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WJP
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-01 19:36

WJP

Shibby

ik doe het meestal zo:

pas als ik dit af heb... mag ik weer computeren

en dat geeft je wel een goed gevoel dan. (maar het werkt niet altijd >:) )

Specs -- D2OL @ COMPUTERFREAKED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mennuz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 05:49
Ga computers onderhouden op een middelbare school in je vrije tijd. Dan wil je na 4 weken al niets meer van computers weten :P :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dream0r
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Ik was zelf ook game verslaafd, hoe eraf te komen? Zelf disipline, maar wat bij mij ook goed werkt is het uninstalleren van de games die je graag speelt. Dan is de neiging toch al gauw minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 2557

Ik heb gewoon van gamen me werk gemaakt :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:51
Je moet gewoon jezelf een limiet geven: alleen op bepaalde dagen, of op bepaalde uren...

Ben zelf ook game-verslaafd maar probeer het toch enigszins te doseren...

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 77587

De oplossing is natuurlijk heel simpel (ahem):

Koop een John Romero game

of

Ga pas weer een game kopen/spelen als Duke Nukem 4ever uitkomt........... :)

(voor bijwerkingen lees de bijsluiter van uw locale games dealer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:36
Eerst je studie, dan andere dingen :Y). Ik zou zeggen : beter gameverslaafd, dan rookverslaafd :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 102735

Ik weet precies wat je meemaakt...

Ik heb vroeger 3 keer de tweede klas moeten doen op 3 verschillende scholen omdat ik alleen maar aant NESene en SNESsen was.

Veel later dreigde mijn relatie er aan kapot te gaan. Mijn huidige vrouw dreigde het toenmalige huwelijk te cancellen en we zijn een tijdje uit elkaar geweest.
Ik speelde alleen nog maar CS.
Om 20.00 uur keek ik haar weg naar bed en was ik tot diep in de nacht aan het fraggen....
Uiteindelijk zijn we een tijdje uit elkaar gegaan en toen pas kwam bij mij het besef dat ik fout bezig was...
Dat besef komt dus altijd als het te laat is! Het gaat tot nu toe goed, al betrap ik me erop nog wel vaak de behoefte te hebben aan gamen. Ik denk bijvoorbeeld nog wel vaak op de dag aan DesertCombat en de maps en akties van de vorige avond.

Mijn oplossing was destijds te stoppen met CS. Nu speel ik regelmatig DesertCombat, maar alleen op momenten als dat haar uitkomt. Werkt perfect.

Ik hoop werkelijk waar dat je hier uit weet te komen man!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:52

Phydomir

Dennis

Hier nog een gameverslaafde...

Maar ik heb een voordeel, woon nog thuis, geen verplichtingen, dus als ik wil gamen kan dat ook gewoon...

Wil er ook niet vanaf.

Maar goed, ik denk dat als je eenmaal een vaste baan hebt het gamen vanzelf minder wordt.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXX
  • Laatst online: 02-05 15:23

EXX

EXtended eXchange

Anoniem: 102735 schreef op 23 februari 2004 @ 11:02:

Ik heb vroeger 3 keer de tweede klas moeten doen op 3 verschillende scholen omdat ik alleen maar aant NESene en SNESsen was.

Veel later dreigde mijn relatie er aan kapot te gaan. Mijn huidige vrouw dreigde het toenmalige huwelijk te cancellen en we zijn een tijdje uit elkaar geweest.
Om 20.00 uur keek ik haar weg naar bed en was ik tot diep in de nacht aan het fraggen....
Uiteindelijk zijn we een tijdje uit elkaar gegaan en toen pas kwam bij mij het besef dat ik fout bezig was...
Dat besef komt dus altijd als het te laat is! Het gaat tot nu toe goed, al betrap ik me erop nog wel vaak de behoefte te hebben aan gamen. Ik denk bijvoorbeeld nog wel vaak op de dag aan DesertCombat en de maps en akties van de vorige avond.

Mijn oplossing was destijds te stoppen met CS. Nu speel ik regelmatig DesertCombat, maar alleen op momenten als dat haar uitkomt. Werkt perfect.

Wow, das wel heftig. Ik heb een soortgelijke oplossing. Ik game elke avond terwijl zij GTST zit te kijken. Een half uurtje tot 3 kwartier aan de PC en dan uit met dat ding.

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trinsec
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:28

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Ow, ken het probleem. Zoiets als bij mij 'internet verslaafd' en daarmee vooral internet-games. Mjin studie lijdt er zwaar onder, en als ik niet internet, hang ik voor de buis. :/ Ik wil best veranderen, ik weet alleen niet hoe. En zeggen 'nu niet gamen' werkt gewoonweg niet bij me.

when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlterMann
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-04 00:16
* AlterMann ging steeds 's nachts gamen als zn vriendin dr was.. Vond ze ook nie zo leuk.. Denk je, die ligt toch te maffen? Klopt, maar ze wordt wel 1000 keer per nacht wakker, en dan zit ik weer achter de pc :X
Plus dat ik dan meteen een gat in de dag sliep :X
Hoe gestopt? Uhm.. In bed liggen en denken: Gamen? Neh.. Slapen... En dat 10000 keer ofzo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Sachiel
  • Niet online
Ik ben ook heel erg veel minder gaan gamen sinds ik samenwoon met m'n vriendin.
Ik kreeg steeds vaker het commentaar dat ik steeds achter de PC zat en te weinig bij haar. Toegegeven, de eerste tijd blijft het heel erg kriebelen, maar na verloop van tijd gaat de behoefte gewoon weg. Er zijn nu soms dagen dat ik m'n PC niet eens aanzet.
Maar gelukkig is zij ook niet helemaal vies van games/computers. Zij heeft mijn oude PC gekregen en we hebben sinds een paar maanden een Gamecube. Vaak zitten we gewoon allebei te gamen/computeren. Soms met z'n tweeen achter de Gamecube en soms gewoon ieder op z'n eigen PC.

Nee ik heb 't nog niet zo slecht getroffen volgens mij :)

Tip voor gamers die net een relatie hebben:
Blijf wel gamen en probeer duidelijk te maken dat dat je grote hobby is. Maar schik je wel naar je partner en probeer met mate te gamen. Er komt anders gegarandeerd heibel over.

[ Voor 3% gewijzigd door .Sachiel op 23-02-2004 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swandertj
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-04 15:42
Ik ben zelf ook gameverslaafd (1st person shooters zijn mijn life zo ong.) maar sinds kort heb ik dus ook een vriendin. Maar het betere is, zij houdt net zoveel van gamen als ik. Dus we hebben gewoon een relatie, maar in plaats van bijvoorbeeld naar de bios te gaan of uitgaan (doen we nog steeds hoor) gaan we gewoon naar een lannetje of we gaan online fraggen. Mja ik wil niet af van mn games, maar ik wil wel minderen, want mn schoolresultaten zijn wel misschien goed, maar werkstukken schieten niet echt op he ;).

[ Voor 18% gewijzigd door Swandertj op 23-02-2004 12:20 . Reden: typo's ]

http://battlelog.battlefield.com/bf3/user/v0ax_/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Laatst online: 12:25
Zolang er momenteel niks onder het gamen lijdt lijkt het me niet zo'n ramp dat je 'gamesverslaafd' bent. En zolang je er plezier aan beleeft lijkt het me toch niet zo heel erg? Je bent pas echt verslaafd als je móet spelen terwijl je er eigenlijk niks eens zin in hebt ;)

En misschien een leuke twist: ga nu zoveel mogelijk gamen zodat je het over een tijdje, als je eigenlijk geen tijd meer hebt voor games, het helemaal zat bent en je je dus mooi kan concentreren op de belangrijke dingen :P

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:26
Gewoon een kwestie van zelfdisipline. Eerst huiswerk, dan gamen. Werkt bij mij al jaren zonder problemen.

Edit: koop een brakke monitor, zodat je na een uurtje ofwat barstende koppijn hebt :P

[ Voor 30% gewijzigd door Teun_2 op 23-02-2004 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzz_Lightyear
  • Laatst online: 21:39

Buzz_Lightyear

To infinity and beyond!

Tjonge, het lijkt wel de club van de anonieme gameverslaafden... de AG :o

Vertel je verhaal, je bent onder lotgenoten...laat je emoties gaan :'(

edit:
Waar kan ik me aanmelden? :9

[ Voor 15% gewijzigd door Buzz_Lightyear op 23-02-2004 12:41 ]

An Explanation of l33t Speak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kegeltje26
Anoniem: 2557 schreef op 23 februari 2004 @ 10:13:
Ik heb gewoon van gamen me werk gemaakt :Y)
Das helemaal ideaal, ben je eigenaar van een gamezine ofzo?? _/-\o_
Anoniem: 102735 schreef op 23 februari 2004 @ 11:02:

Hey thnx.

Maar zo erg als bij jou is het nog nie nee... lol

Dan valt het meer bij me mee dannik dacht hehe. Bij vriend van mij is het ook zo gegaan... en ik heb hem met multiplayergames in aanraking gebracht, Medal of Honor. Toen ie eenmaal bij een clan ging brak de pleuris uit bij hem. Hij kon soms 32 uur gamen! Hmmm...misschien is er nog hoop ;)
.Sachiel schreef op 23 februari 2004 @ 12:13:

Tip voor gamers die net een relatie hebben:
Blijf wel gamen en probeer duidelijk te maken dat dat je grote hobby is. Maar schik je wel naar je partner en probeer met mate te gamen. Er komt anders gegarandeerd heibel over.
Kep al 4 jaar een relatie, dus of zij is gek, of ik bof :P

Enne, nee zij gamed niet, idd soms eenzame uurtjes voor haar :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 33436

-

[ Voor 99% gewijzigd door Anoniem: 33436 op 14-04-2021 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Laatst online: 22-04 11:20

Bosmonster

*zucht*

Toen ik op school zat was het voor mij ook lastig.. maar nu ik gewoon een fulltime baan heb is de discipline snel opgebracht :) Met alle verplichtingen heb je er gewoon geen tijd meer voor en ga je de uurtjes die je er wel tijd voor hebt heel wat meer waarderen.

Dus ik denk dat dit probleem zich vanzelf oplost zodra je afgestudeerd bent en werkt.

(hehe hoewel ik dit weekend een uurtje of 15 heb 'verspild' aan KotOR :P)

[ Voor 10% gewijzigd door Bosmonster op 23-02-2004 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HCMarX
  • Laatst online: 20:47
Ik ben wel een soort van verslaafd aan internet/games, maar bij mij is het meer een soort tijdvulling.

Vroeger heb ik wel eens een hele herfstvakantie lang Civilization II gespeeld voor een uur of twaalf per dag.

Tegenwoordig zit ik gewoon veel te internetten op de momenten dat ik thuis ben, maar school/vrienden/innen gaan wel voor en ik ga ook liever een bakkie doen bij wat vrienden dan dat ik thuis zit te gamen, maar als ik een vrije dag heb dan wordt er gewoon ontzettend veel geinternet en gegamed.

Al merk ik wel dat het steeds meer wegtrekt. Toen ik 13-16 was was het echt erg, maar de laatste twee jaar (17-18) is het eigenlijk al voor meer dan de helft verdampt.

Gamecube (games) kopen of ruilen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 29330

Phydomir schreef op 23 februari 2004 @ 11:06:

knip000RZZ :P

Maar goed, ik denk dat als je eenmaal een vaste baan hebt het gamen vanzelf minder wordt.
Dat dacht ik vroeger dus ook,
Het gaat vanzelf wel over als ik een vaste baan heb dus niet.
De zin in gamen word alleenmaar erger en erger ik heb nu al 4 jaar een vaste baan en zit nog steeds elke avond tot een uur of 12 a 2 snachts achter de pc of gamecube , GBA SP of PS2 (waarvan 2 van de 7 dagen samen met me vrouwtje is).
En dan de weekenden als het pokke weer is dus nix aan me auto kan verbouwen dan zit ik echt de heledag aan me console of pc geplaakt.

De enigste oplossing lijkt voor mij gewoon alles de deur uit maar dat doe ik niet :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Laatst online: 22-04 11:20

Bosmonster

*zucht*

Anoniem: 29330 schreef op 23 februari 2004 @ 17:39:
[...]

Dat dacht ik vroeger dus ook,
Het gaat vanzelf wel over als ik een vaste baan heb dus niet.
De zin in gamen word alleenmaar erger en erger ik heb nu al 4 jaar een vaste baan en zit nog steeds elke avond tot een uur of 12 a 2 snachts achter de pc of gamecube , GBA SP of PS2 (waarvan 2 van de 7 dagen samen met me vrouwtje is).
En dan de weekenden als het pokke weer is dus nix aan me auto kan verbouwen dan zit ik echt de heledag aan me console of pc geplaakt.

De enigste oplossing lijkt voor mij gewoon alles de deur uit maar dat doe ik niet :P.
Of een vriendinnetje zoeken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bosmonster schreef op 23 februari 2004 @ 17:46:
[...]

Of een vriendinnetje zoeken ;)
uhm nog eentje :P , ik woon al samen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 75298

ikzelf vind gamen het leukst als ik ergens voor op de vlucht ben.
als ik alles af heb wat ik af moet hebben vind ik het niet zo leuk.

ik denk dat je ergens voor op de vlucht bent. praat er eens over met een psycholoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calvin&Hobbes
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-01-2024

en dat terwijl ik een Geneeskunde opleiding volg
Das dan een mooie afstudeeropdracht: hoe genees ik mezelf! 8)7

Maar serieus, gewoon inplannen, ik installeer games alleen in de schoolvakanties en zodra die voorbij zijn deinstalleer ik die shit weer. En af en toe speel dan wel mijnenveger/patience maar dat zijn van die games die niet zo lang duren en je mooi tussendoor kan doen tijdens het maken van een verslag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtuv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-05 16:24
Haal die mooie videokaart uit je pc, en stop er een 4mb pci dingetje in... mooie nieuwe spellen kun je dan toch niet meer spelen :)
ok d'r blijft genoeg verslavends over op internet enz.. maar het zal je er wel een tijdje van weerhouden

sterkte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 84924

Geinig Topic.....

Ook ik heb last (van een milde vorm) van game-verslaving...... 8)
Goed om te weten dat er meer mensen zijn met dit 'probleem' trouwens.
Als ik geen vriendin (en werk) had, dan zat ik de hele dag/nacht te fraggen via DC en CoD. Nu weet ik het te beperken tot 8 uurtjes per week of zo. Maar ik ben zo een hele dag/weekend 'kwijt' als ik niet uitkijk 8)7 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 45287

Beetje lullig maybe ,maar uit spielerij blijven zou al een hoop helpen .

Ik zit ook best vak achter de pc en dan echt onzinnig .
De helft van de tijd kijk ik op gamesites en forums en ben ik aan het downen inplaats van gewoon die coole games te spelen .
Ik wou dat games gewoon ineens in de winkel lagen dat zou me al veel tijd schelen .

snapt iemand me nog ? :)

Stel een 1,5 uur limiet op vrije avonden en dan nog een kwartier om te surfen en dan uit dat ding ...vooral aan laten staan trekt me steeds terug naar dat pokkescherm.
en geloof me dit is sterker dan roken ,want daar ben ik makkelijk mee gestopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yori1989
  • Laatst online: 04-05 20:38
afkicken ???? , gewoon kappen met die hap :)
je kan je zelf toch wel in bedwang houden , hoop ik ;)
games uninstalle heeft geen zin want binnen 10 min staat ie er weer op :P
teminste bij mij dan :9 hehe
;) ik ben ook verslaafd aan game :D , ben zelf nog 14 :P maare
ik ben flink addict :) dus ik denk dat ik wel weet hoe het in elkaar zit :P hehe

sterker nog , iemand bij ons ik de straat wist niet eens dat me moeder een zoon had :9 , zovaak kom ik buiten :P

Dit soort dingen kun je moeilijk van jezelf eisen omdat er vaak toch niks van terecht komt...

[ Voor 25% gewijzigd door yori1989 op 23-02-2004 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 90533

ghe ghe, grappig.

Ik ga deze week proberen geen "There" te spelen, normaal gesproken speel ik dat 8+ uur per dag. Ik ben dus aardig verslaafd.

Ik ga nu ff een week wat rl dingen doen en daarnee weer verder "gamen", maar dan alleen nog na 20:00.

Tot zover gaat alles volgens plan :p...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:06

Jag

kegeltje26 schreef op 23 februari 2004 @ 05:45:In golven alsmaar games spelen, vanaf me 7e jaar. en dat terwijl ik een Geneeskunde opleiding volg en bijna dokter wordt. IK heb er strax geen tijd meer voor en moet er dus vanaf...
Waar studeer je? Ik heb trouwens weinig tijd om spelletjes te spelen naast mijn geneeskunde studie (Utrecht, eerstejaars).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubix
  • Niet online
Zorg dat er daadwerkelijk leukere zaken in je leven zijn dan gamen. Zo ben ik ook een stuk minder gaan computeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hidde
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-04 12:47
Haal wat belangrijke bestandjes willekeurig uit de map van de game zodat ie niet meer loopt, dan wordt je pissed en heb je geen zin meer en ga je wat anders doen. :)

(ik ga dan een andere game doen... :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93354

hehe ik zie al hoer het mij mij gaat aflopen ;) Ik ben nu 17 en ben niet echt verslaafd denk ik maar vanaf het moment dat ik uit school kom tot s'avonds laat zit ik achter de comuter, zelfs soms ook als ik helemaal niks te doen heb dan zit ik alleen maar naar het scherm te staren :S mjah beter een compu verslavind denk ik dan dat ik mezelf iedere dag bezuip bij vrienden he ;) Maarja zit nu ook bij een vriend van me te lannen, in 3 dagen maar een paar uur geslapen. Denk dat ik toch wel een beetje verslaafd ben :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 90533

Anoniem: 90533 schreef op 23 februari 2004 @ 21:18:
ghe ghe, grappig.

Ik ga deze week proberen geen "There" te spelen, normaal gesproken speel ik dat 8+ uur per dag. Ik ben dus aardig verslaafd.

Ik ga nu ff een week wat rl dingen doen en daarnee weer verder "gamen", maar dan alleen nog na 20:00.

Tot zover gaat alles volgens plan :p...
I failed :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deem
  • Laatst online: 05-05 21:51

Deem

Ontcijfer mij!

*

[ Voor 101% gewijzigd door Deem op 18-06-2012 08:55 ]

"May our framerates be high and our temperatures low."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silentsnow
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

naimed schreef op 24 februari 2004 @ 01:05:
Mijn tip: Zoek een knappe vriendin!
We zitten hier op GoT, niet vergeten he ;)

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:39

Dennahz

Life feels like hell should.

Als je je tijd wilt besteden aan altijd maar gamen / computeren is dat je eigen keuze. Als je het echt niet meer wil dan is het niet moeilijk om te stoppen.. het is immers niet iets verslavends?

Als je ook gewoon es wat andere dingen gaat doen als een dagje weg, uitgaan e.d dan zul je zien dat je je een stuk beter voelt.

En ja, ik spreek uit ervaring.

[ Voor 7% gewijzigd door Dennahz op 24-02-2004 09:19 ]

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Laatst online: 01-05 10:37

Remy

I usually get 100% accuracy

De MSN-smileys werken hier niet KinkFan, dus :S hoef je niet te gebruiken :) En dat je nu al binnen 5 uur failed is fout! Maak er 24u van, en ga andere dingen doen. Blijf van die PC af! (geldt ook voor de topicstarter). Ga een filmpje kijken oid, of iets anders rielexend :)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 6104

EXX schreef op 23 februari 2004 @ 09:21:
Alsof games alleen iets is voor mensen < 20 jaar.

* EXX wordt over een paar maandjes 40, heeft een full time job en gamed thuis ook bijna elke dag, vooral first person shooters
Same here (32 jaar)
Overigens speel ik al vanaf 1996 op internet..... Vroeger speelde ik quake1 en daar was ik echt verslaafd aan.. maargoed, wij speelde ook in de top10 van europa met ons team, dus dat was niet zo gek... aangezien de mensen waar ik mee speelde allemaal vrienden van me waren, was het erg "logisch"

Tegenwoordig speel ik nog wel, maar niet veel. Na een uurtje of 2 ben ik het meestal wel zat... Normaal speel ik bijna alleen nog op maandag met vrienden en collegae (erg leuk trouwens)

Je moet je afvragen of het invloed heeft op je leven... Als je niets anders te doen hebt, wat is er dan mis mee?

Mijn tip... ga gewoon andere dingen doen... afspraken met mensen maken, 's avonds andere bezigheden werkt het best.

Ik ben inmiddels al jaren niet meer verslaafd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:39

Dennahz

Life feels like hell should.

Je moet je afvragen of het invloed heeft op je leven... Als je niets anders te doen hebt, wat is er dan mis mee?
Idd, als je thuis gaat blijven om te kunnen gamen / internetten.. das pas verslaafd :)

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 52359

Haha, ik herken veel van de problemen hier, ik speel ook TE VEEL online ut :(
En ik ben ook addicted to anime, dus als ik niet speel, zit ik de hele dag te zoeken naar anime, en te kijken uiteraard. Toen kreeg ik een vriendien. Die vond het heel vreemd dat ik nog tekenfilms zat te kijken op mijn leeftijd :P. Maar we hebben wat afspraakjes gemaakt, en uiteindelijk alles goed gekomen, en ik zit ook minder vaak achter de computer, wat uiteindelijk wel goed was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

naimed schreef op 24 februari 2004 @ 01:05:
Mijn tip: Zoek een knappe vriendin! Ze word ineens veel interessanter dan die digitale doos.
En als die nauw ook best wel vaak een spelletje doet ?, zoals die van mij Sven Coop , CS , HL , Mariokart DD , BurnoutII enz enz.

Dan helpt het nog niet echt veel om minder tegaan gamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JediUberknaft
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 25-02 13:26

JediUberknaft

May Da Force B With You !

Tja, ik ben opzeker ook zwaar gameverslaafd ( FPS ), maar zoals al reeds meerdere malen hierboven vermeld, gaat het opzeker om zelfdiscipline. En ga inderdaad 2 x per week lekker naar de sportschool ofzo. En gamen moet in principe kunnen, maar zodra je merkt dat je toch weer terugvalt... kappen !

Ik zelf merk ook dat ik vaak alleen maar aan gamen denk; wanneer komt die game ? He die game demo is uit, he er is een patch voor die, he er is een mod voor die ... bla bla bla ..
Maar ik weet dat zodra er weer verandering in mun leven komt qua bijv. vriendin enzo, dat ik daar dan ook gelijk mee kan combineren. Niet meer elke dag uren achter de pc gamen. Zo is het meestal gegaan, en zal het volgende keer ook weer gaan. Nogmaals, het draait echt om zelfdisci ! En als je van jezelf weet dat zodra je een game op de pc hebt staan, er niet af kan blijven ... Dan weet je wat je moet doen !

I.I.G succes !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 86074

Ik ben ook redelijk verslaafd, maar heb het nu enigszins beperkt. Ik koop minder games, echt alleen wat ik HEEL graag wil. Daarnaast, ja, als je eenmaal bezig bent, dan kom je er moeilijk vanaf, zeker als ik eenmaal UT2k3/4 aan het spelen ben. Maar ook onlin e heb ik mezelf beperkt tot minder games, je kunt zowieso niet alles spelen, en zo voel je je ook niet verplicht het te spelen. Maar ja, ik heb nu 3 jaar internet, en sinds die dag is het echt vervelend hard gegaan. Eerste half jaar continu Diablo II gespeeld, en echt IEDERE second die ik overhad, slapen was er niet meer bij bijna. Ik probeer dat toch niet meer te krijgen, want het gaat dan een keertje fout. Ik probeer het vooral niet meer een MOETEN te laten zijn, doordat andere mensen die je kent het ook iedere dag/moment spelen. Maar uiteindelijk is het een goeie zet geweest, en je hebt meer speelplezier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 104228

Ik heb de oplossing! Zoek een heel lieve vriendin die NIET van computeren houd! wedden dat je er een stuk minder achterzit. Eerst tot je grote ergenis, maar na een tijdje went het wel....weg verslaving!

Als je strax docter bent kun je gewoon niet zoveel meer gamen... dat is een paar week frustrerend..maar dan went dat ook wel! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cybermans
  • Laatst online: 30-04 23:06
* cybermans had in een grijs verleden de neiging om games soms maar 10 min te spelen.
ik downloade ze (doe ik dus nu niet meer en alle goede games heb ik gekocht en de rest getrasht), installde ze en speelde heel even en daarna ging ik weer wat anders doen. Om die reden ben ik over gestapt naar linux waar een stuk minder games voor zijn. Ik speel nu minder games maar besteed wel meer tijd aan een game, bijvoorbeeld heb al dik veel tijd gestoken in neverwinter nights en americas army. Wat je ook kan doen is voor een mac gaan. Als je vind dat je teveel besteed aan online gaming neem dan bv een goedkoper abonnement met een limiet ofzo zodat je wel moet minderen met gamen want anders moet je bij dokken.
suc6 in ieder geval.

Strava | Runkeeper | Endomondo (mijn leikr uploads)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kegeltje26
Jag schreef op 24 februari 2004 @ 00:33:
[...]
Waar studeer je? Ik heb trouwens weinig tijd om spelletjes te spelen naast mijn geneeskunde studie (Utrecht, eerstejaars).
Leiden, deed de klassieke hoorcollege en practica vorm.'Ging op een gegeven moment niet meer naar college, en voor tentamens 1 of 2 weekjes stampen (hing vooral van de hoeveelheid stof af). Bij me coschappen had ik soms nog dat ik tot 4:00 aan het gamen/internetten was nadat dat ik was thuisgekomen, enkele uurtjes slapen en dan om 7:00 naast me bed om weer in het ziekenhuis te draaien. Tsja en nu me eindverslag nog uittypen, maar zodra ik dat ding aanzette floept Trackmania of BF1942 icoontje weer verleidelijk op me scherm 8)7

Anyway oplossing voor gevonden, ben ff bij me Pa gaan bivakkeren, zodra ik op zijn computer een spel start, of te lang op Internet nar iets anders surf, moet ik weer terug naar me werk. Het helpt wel :P
Anoniem: 29330 schreef op 24 februari 2004 @ 12:20:
[...]

En als die nauw ook best wel vaak een spelletje doet ?, zoals die van mij Sven Coop , CS , HL , Mariokart DD , BurnoutII enz enz.

Ruilen? Mijne speelt geen games, ga jij me vriendin uitwonen, ga ik met de jouwe gamen ;)

(In de vakantie natuurlijk :P 8)7 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 75298

D-I-S-C-I-P-L-I-N-E-

LEER JE NIET IN HET SPELLETJE AMERICAS ARMY.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 100675

Yo,

Al heel me leven lang, tot aan me 28ste jaar toe....

In golven alsmaar games spelen, vanaf me 7e jaar. en dat terwijl ik een Geneeskunde opleiding volg en bijna dokter wordt. IK heb er strax geen tijd meer voor en moet er dus vanaf...

Iemand oplossingen???

In golven verslaafd bedoel ik dus, dat ik soms ff me PC weinig aanraak, maar dan bennik verslaafd aan iets anders (lees: sex, muziek maken/luisteren), daarna weer een tof spel ontdek (dus zoals laatst, weer tijd weggegooid met banen maken voor Trackmania) en dan zit ik er zeker 10 uur p/dag aan....

Of doe ik iets verkeerd?

HELP!
Alleen gamen als je NIET aan het werk bent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasta
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

Anoniem: 75298 schreef op 25 februari 2004 @ 15:34:
D-I-S-I-P-L-I-N-E-

Discipline leren spellen leer je daar ook niet ;)

Maar goed, ik ben zelf niet echt meer een gamer, alleen af en toe als ik een flashback aan een leuke adventure heb, dan installeer ik em meestal wel en ga em dan ook spelen. Dan kan ik ook wel vrij lang opblijven om toch maar weer die puzzel op te lossen of iets in die trend. :)

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bleet
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bleet

Losing my edge.

Anoniem: 75298 schreef op 25 februari 2004 @ 15:34:
D-I-S-C-I-P-L-I-N-E-

AA is voornamelijk propaganda, dus nee, discipline leer je niet...

[ Voor 208% gewijzigd door Bleet op 25-02-2004 16:52 ]

Last.fm |
If bullshit could fly, i'd be an astronaut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nimmolon
  • Laatst online: 24-03 20:39
Als je het toch leuk vind, waarom niet. Je moet er gewoon rekening mee houden dat je voldoende beweging blijft krijgen, en contacten met de buitenwereld zijn gewoon belangrijk. Je vervreemd nogal van de mensheid als je achter je computer leeft.

En dan bedoel ik niet dat contact met die MSN chick aan de andere kant van het land :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:06

Jag

kegeltje26 schreef op 25 februari 2004 @ 15:19:
[...]

Leiden, deed de klassieke hoorcollege en practica vorm.
Kan je bij jullie kiezen tussen twee vormen van onderwijs dan? Wij hebben een nieuw curriculum sinds 1999. Dan heb je de meeste werkgroepen/practica/andere lessen met verplichte aanwezigheid (krijg je ook punten voor). Dan skip je ook wat minder snel een les :). En ik vind de nieuwe onderwijs vorm ook wel prettig werken eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-BRAIN
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-04 20:09
knikker je pc je raam uit.

ben je van je verslaving af :p

tjah sorry mensen heb het hele topic niet gelezen.
Dit is dus reaktie op topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikkuh84
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:27
Anoniem: 29330 schreef op 24 februari 2004 @ 12:20:
[...]

Heb het er met elkaar over dat je vind dat je teveel achter je pc zit ( gamen enz )dan komen er vast wel ideeen uit wat je kunt gaan doen ipv gamen ... iig ik heb ook tegen mijn vriendin gezegd dat ik teveel achter de pc zat en niet zoveel erachter wilde ... en ze wilde me helpen zodat ik minder achter de pc zou gaan zitten ... nu spreken we veel vaker af, dus heb ik minder tijd om achter de pc te zitten :)

Conclusie: Heb het er met je vriendin over om wat anders te gaan doen ipv gamen :)

Acer Aspire 8930G | Intel Core 2 Duo T4600 | 4GB DDR3 | GeForce 9600M GT |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 92301

ZoZoZo veel dingen om er vanaf te komen 1=Zelfdiscpline (werkt niet bij mij >.<)
2=Goede vrienden (te jong (13))
3 Brakke monitor (hier beschik ik over
Mijn eigen tip. Heb een Brakke monitor+brakke computer=DagDag gameverslaving

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tetsuo
  • Laatst online: 02-04 11:02
Ik was een aantal jaren geleden ook flink verslaafd aan de pc, maar sinds ik een vaste baan heb en al de hele dag achter de pc moet zitten, speel ik echt een stuk minder. Het komt en gaat in vlagen, soms zit ik nog weleens een paar uur te gamen als er weer eens een leuk nieuw spel uitkomt maar na een paar avonden heb ik het weer gehad.

Oh ja een vriendin helpt echt, nou ja mijn vriendin vind het ook wel grappig om Mario Kart te spelen op de Gamecube dus wat dat betreft heb ik wel een beetje geluk :). Samen spelen is altijd leuker ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kegeltje26
5 jaar later...

Niet echt meer last van gameverslaving...

Ik heb het sterker nog de meeste games wel gezien... Begon het niks te vinden dat eenzame gamen en de buitenlucht weinig te zien. Plus er komen niet echt nieuwe genres meer uit, het is de zoveelste MMORPG, FPS of RTS game.

Ik heb nu een PS3 en game vooral met vrienden. En dat is dus af en toe in de weekenden en dan vooral partygames (Singstar, Buzz! etc).

Kortom het komt wel eens goed :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

kegeltje26 schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 11:40:
5 jaar later...

Niet echt meer last van gameverslaving...

Ik heb het sterker nog de meeste games wel gezien... Begon het niks te vinden dat eenzame gamen en de buitenlucht weinig te zien. Plus er komen niet echt nieuwe genres meer uit, het is de zoveelste MMORPG, FPS of RTS game.

Ik heb nu een PS3 en game vooral met vrienden. En dat is dus af en toe in de weekenden en dan vooral partygames (Singstar, Buzz! etc).

Kortom het komt wel eens goed :P
En zijt ge dokter geworden? :)

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kegeltje26
Snake schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 11:46:
[...]

En zijt ge dokter geworden? :)
yep...

met specialisatie bezig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20:34
Hulde voor het zinvol kicken van je eigen topic, mag ook wel gezegd worden! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KatirZan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-04 12:34

KatirZan

Wandelende orgaanzak

Heb een hele lange periode ook een flinke "verslaving" gehad wat betreft gamen achter de PC. Liep eigenlijk vanaf mijn 14e tot mijn 18e.

Vaak na school direct PC aan (ookal zeiden mijn ouders dat dat dus niet mocht) etc..etc.. echter had ik het ongeluk dat ik heel makkelijk kon leren, mijn scholing heeft er niet onder geleden zeg maar....

Sinds ik een vaste baan heb, full-time, is de verslaving een stuk minder geworden, maar de klap is mijn huidige vriendin, ik kan het gewoon niet aanzien om haar alleen te laten terwijl ik zit te gamen. Zij verveelt zich terwijl ik mijzelf zit te vermaken met een potje CoD of een paar uurtjes WoW.

Een vriendin die NIET gamed is serieus de beste oplossing voor deze verslaving, mits je natuurlijk je vriendin bovenaan stelt en niet vind dat gamen belangrijker is dan wat dan ook.

Ik zit zelf, voor mijn werk, zo'n 10 uur per dag achter een flink aantal monitoren en als je dan thuis komt dan ben je eigenlijk wel blij dat je niet persé achter je PC hoeft te gaan zitten omdat je al veel te veel uur er achter hebt gehangen.

Wabbawabbawabbawabba

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 316512

Zorg ervoor dat de games niet meer leuk voor je worden.

Ikzelf game soms wel veel, maar probeer zoveel mogelijk pauzes te nemen. Verder gaan vrienden, familie, werk altijd voor.

Succes, ik heb meerdere keren gezien/gelezen dat mensen zeer verslaafd aan games zijn. Niet onderschatten zoiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordloeder
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 27-07-2024
Inderdaad, sociaal wezen (lees: vrienden, vriendin, sport/ hobby) is het "makkelijkste" om er van de verslaving af te komen.
Een (bij)baantje scheelt ook al heel veel, het eet tijd en je leert mensen kennen.

Succes!

Trouwens voor mij geldt ook, ik werk al zo'n 8 uur per dag met de pc...thuis heb ik er dan ook geen zin meer in. De pc dan he ;)

[ Voor 23% gewijzigd door lordloeder op 12-10-2009 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

lordloeder schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 12:25:
Inderdaad, sociaal wezen (lees: vrienden, vriendin, sport/ hobby) is het "makkelijkste" om er van de verslaving af te komen.
Een (bij)baantje scheelt ook al heel veel, het eet tijd en je leert mensen kennen.

Succes!
Bijbaantje is idd een goeie, alhoewel dat vooral voor jongere mensen geldt.

Verder is gamen in feite een hobby, je hoeft je er niet voor te schamen. Hoeveel mensen kijken niet elke avond TV? Dat is precies hetzelfde vind ik zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21:37
Tjah, ik ben geen echte gamer, maar zit wel (enorm) veel achter de computer. Op het werk, maar ook thuis dan 's avonds nog weer tot een uurtje of wat.

Ik heb wel een vriendin en de weekenden brengen we sowieso vaak samen door, dan zit ik er bijna niet achter. Verder zien we elkaar door de week ook vaak 1 avond (minimaal) en sport ik 1 avond ik de week en zondag 's morgens.
Blijven er maar 3 avonden (of vaak maar 2, want de vrijdagavond valt dan ook bij het weekend) over waarin ik echt de hele tijd computer. Dus een vriendin werkt voor mij ook prima. En sporten en dergelijke is ook zeker goed voor je. En als je er af en toe even uit moet, neem een hond. Die zorgt voor afleiding, je moet die hond opvoeden en dat kost tijd en discipline. En je moet hem/ haar natuurlijk ook regelmatig uitlaten. Allemaal tijd buiten en tijd niet achter de computer, je gaat je zeker een stuk beter voelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stacheldraht
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14-04-2020

Stacheldraht

Frankfurt am Main

Een gameverslaving kan echt een ramp zijn en het kan vrij lastig zijn om er vanaf te komen :(

http://www.dag.nl/binnenl...meverslaving-enorm-155539

[ Voor 28% gewijzigd door Stacheldraht op 12-10-2009 12:31 ]

Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 52211

Anoniem: 316512 schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 12:27:
Verder is gamen in feite een hobby, je hoeft je er niet voor te schamen. Hoeveel mensen kijken niet elke avond TV? Dat is precies hetzelfde vind ik zelf.
Single-player gamen is een hobby, daar kan je op ieder moment mee ophouden (saven en afsluiten), indien nodig zelf voor langere tijd en maanden later een spel terug oppikken.

Bij online gamen wordt het vaak een sociale verplichting, net zoals b.v. iedere avond in de kroeg hangen met wat vrienden* om je te bezatten.

* alcoholici hebben geen vrienden, alleen excuses om te kunnen drinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordloeder
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 27-07-2024
Klinkt misschien stom, maar je pc op je slaapkamer blijft er eentje die makkelijk opgelost kan worden.
Als je op internet naar verslaving / game verslaving zoekt, kun je al een end komen.

Bijv:
http://www.medicinfo.nl/%...4633-a44d-eaa8d3eb06c6%7D

Het belangrijkste is denk ik inzien waarom je wilt stoppen. Wat wil je anders of gaan bereiken? Dat kan juist je grootste motivator zijn. Erkenning is al een grote stap in imo. Je bent er dan al mee bezig.

Goeie vragen om te zien of je wel verslaafd bent:
http://www.smithandjones....ftest-verslaving_2_2.html

[ Voor 11% gewijzigd door lordloeder op 12-10-2009 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 52211 schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 12:38:
[...]

Single-player gamen is een hobby, daar kan je op ieder moment mee ophouden (saven en afsluiten), indien nodig zelf voor langere tijd en maanden later een spel terug oppikken.

Bij online gamen wordt het vaak een sociale verplichting, net zoals b.v. iedere avond in de kroeg hangen met wat vrienden* om je te bezatten.

* alcoholici hebben geen vrienden, alleen excuses om te kunnen drinken.
Hoeft niet per se. De meeste online spellen bieden de mogelijkheid om te stoppen wanneer je wilt, zonder dat andere spelers er (veel) last van (kunnen) ondervinden.

Net als bij WoW bijvoorbeeld. Je kan dat prima sturen, als je wilt stoppen wanneer je wilt is dat goed te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 52211

Ja natuurlijk valt dat te sturen. Alcohol, drugs, tabak enz. kun je ook zo mee stoppen. Alleen geldt dat niet voor iedereen blijkbaar. Het zijn de mensen die deze controle niet hebben die er niet mee kunnen ophouden die er verslaafd aan raken.

De sociale verplichting is mn. een gemakkelijk excuus om er toch maar mee door te gaan.

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 52211 op 12-10-2009 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
  • Nu online
hulp zoeken, serieus. Een verslaving is in je eentje vrijwel niet te verslaan, enkel als het niet al te ernstig is. Je zoekt blijkbaar iets om je tijd mee op te vullen en iets waar je opgewonden van raakt. Een soort van zingeving. Ga op zoek naar echte zingeving, zoek uit wat je met jezelf wilt in het leven. Wat geloof je bv.

Je kan wel stoppen met je gameverslaving, maar als je er een werk/sex/muziek verslaving van maakt heb je er nog niets aan. De oplossing zit in met mate genieten van deze dingen, maar in je eentje gaat je dat echt niet lukken.

Wel tof dat je het bij jezelf al herkent als verslaving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anno
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16:47

Anno

Griefmaker#2862

Bij mij is het meer een uit de hand gelopen hobby die neigt naar verslaving. Ik heb een periode WoW gespeeld ongeveer 2 en half jaar waarin het bijna een verslaving was...... Hmm dat 'bijna' kan ontkenning zijn. Ik speelde circa 35 a 40 uur per week. Daarin tegen had ik wel goed sociaal leven.

Bij WoW was het downen van bosses dat mij de kick gaf. De hele week lang een boss proberen te downen en als het dan lukte dan was dat zo te gek. Het nadeel hiervan was dat je moest raiden en op vaste tijden van b.v. 20:00 tot 23:30. En als je in een goeie raid guild wilde zitten dan moest je dit ook nog vier keer per week doen.

Toen ik ben gaan samenwonen ben ik gestopt met WoW. Gedag gezegd, abonnement opgezegd en WoW van mijn computer verwijderd. En niet meer achterom gekeken. Als ik was doorgegaan was dit niet gezond geweest voor mijn relatie met mijn vriendin.

Voor mij is gamen om dit moment weer een hobby (15 uur in de week). Al kan dat per game verschillen. Hierom vraag ik nog wel eens aan mijn vriendin of het niet te gek wordt.

Leuk dat dit topic weer een kick heeft gekregen, erg interessant om te lezen.

Mijn advies is acuut stoppen dit werkte bij mij met WoW en roken. Als dit niet lukt zou ik hulp zoeken bij je ouders, vrienden of een professionele instelling.

[ Voor 9% gewijzigd door Anno op 12-10-2009 14:24 . Reden: *advies uitgebreid ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 284904

Leuk topic omdat de vraag mij ook wel eens bezig houdt.

Ik heb een periode gekend dat ik heel veel Magic the Gathering: Online speelde. Ik was er best goed in en op een gegeven moment ging ik toernooien spelen. Die toernooien duren erg lang als je in de finale komt en dat gebeurde dus wel eens. Dan zat je van 8 uur 's avonds tot 7 uur 's ochtends te gamen.

Er kwam een moment dat ik in zag dat ik teveel bezig was met het spel: informatie zoeken, strategieën bedenken en het spelen ervan koste me veel tijd en slaap. Ik heb toen accuut al mijn online en offline kaarten verkocht (op 1 offline deck na voor de herinnering, ik speel er nooit meer mee).

Nu ben ik een aantal jaar verder en ben ik getrouwd, heb ik een baan en helemaal niet meer de behoefte om Magic te spelen. Ik houd echter nog steeds van gamen. En nu ik met een burn-out thuis zit staat m'n Xbox vaak te draaien. Nou vraag ik me af hoeveel uur je in een normale situatie (je hebt gewoon werk of een studie) moet gamen om niet het gevaar te lopen om verslaafd te raken. Ikzelf deed het dus voor de burn-out zo'n 15 uur per week (bij mij vervangt het gamen de TV).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stacheldraht
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14-04-2020

Stacheldraht

Frankfurt am Main

Anoniem: 284904 schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 14:46:
Nou vraag ik me af hoeveel uur je in een normale situatie (je hebt gewoon werk of een studie) moet gamen om niet het gevaar te lopen om verslaafd te raken. Ikzelf deed het dus voor de burn-out zo'n 15 uur per week (bij mij vervangt het gamen de TV).
Ik heb redelijk veel last van een gameverslaving gehad, en ik ben er eigenlijk af gekomen door de volgende pro tip. Dezelfde hoeveelheid tijd die je aan gamen besteed moet je aan sporten/leren (vul maar in besteden). Dus 4 uur gamen was in mijn geval vlak daarna of de volgende dag 4 uur sporten.

Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Stacheldraht schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 15:06:
[...]
Dezelfde hoeveelheid tijd die je aan gamen besteed moet je aan sporten/leren (vul maar in besteden). Dus 4 uur gamen was in mijn geval vlak daarna of de volgende dag 4 uur sporten.
Dus alsje 9 uur werkt op een dag mag je daarna 9 uur gamen? Dat zul je wel niet bedoelen :) Zelf squash en zaalvoetbal en heb ik een grote sociale waarmee ik niet game. Ik denk dat ik spoken zie en dat ik me een beetje gek heb laten maken door de media. Tegenwoordig zien ze al heel snel een verslaving in iets dat je leuk vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fZeroNewbie
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-08-2024

fZeroNewbie

believe the reggie(revo)lution

De meeste verhalen die ik hier zie gaan volgens mij nog niet over een verslaving. Als je 10 uur per dag gamed wil dat nog niet zeggen dat je verslaafd bent. De echte verslaving begint op het moment dat er spraken is van een bepaalde dwangmatigheid. Andere zaken in het leven moeten wijken voor het gamen en het niet of nauwelijks kunnen stoppen met gamen. Een klein beetje spelen iedere dag is voor een verslaafde dan ook geen oplossing. Dan sluimert het misschien een tijdje zo door, totdat er zich weer een kans voor doet en dan begint het hele feest weer van voor af aan.

Op het moment dat je bijvoorbeeld merkt dat je dingen gaat verzinnen/liegen om meer te kunnen gamen dan heb je een serieus probleem (bijv. ziek melden, vriendin ontwijken, dead-lines uitstellen etc.). Het uninstallen van de spellen is geen optie want voor dat je het weer her installeer je ze weer en ben je weer bezig. Voor een game verslaafde is helaas het uiteindelijke gevolg meestal dat er helemaal niet meer gespeeld kan worden. (iig niet wat hij graag wilt, want vaak is het ook game/genre specifiek.)

Het probleem hierbij is vooral dat je dit op zo'n moment niet meer zelfstandig op kunt lossen. Door grote schaamte en/of ontkenning duurt het soms heel lang voordat iets dergelijks uit komt en serieus genomen wordt. Dus mocht je het gevoel hebben dat je verslaafd bent, zoek iemand in je omgeving om je daarbij te helpen. Nog belangrijker, denk je iemand te kennen die verslaafd is, houdt het in de gaten en doe iets met de signalen die je oppikt. Een groter plezier kan je volgens mij niemand doen.

Heb het hele traject van dichtbij meegemaakt met iemand in mijn naaste omgeving die gokverslaafd is. Het slechtste wat je voor die persoon kan doen is weg kijken bij de symptomen en niet in grijpen. Realiseer je echter wel dat het afkicken van een verslaving een lang en vervelend proces is met meestal ook wat terugval, bedrog en confrontaties etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rinzwind
  • Laatst online: 02-05 08:22
Als je 10 uur per dag gamed wil dat nog niet zeggen dat je verslaafd bent
Als je dat dagen achter elkaar doet ben je gameverslaafd... En juist gameverslaafden zien tussen de regels door argumenten dat het allemaal wel meevalt en het erger kan ;) Wat zelfbedrog is. Wat ook kan meespelen is een gebrek aan sociale contacten door situaties en samenloop omstandigheden wat ver terug kan gaan. Je hebt verder niets omhanden en dat spelletje is zoo leuk. Wat je sowieso kunt doen is wat gaan sporten (lopen, joggen, fietsen), dvd'tje kijken (is toch patroon gamen doorbreken). Een vriend(in) tegenkomen is ook een goede ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterBelgium
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 30-04 11:34
Ben ook gestopt. Als je merkt dat je humeur kan verpest raken door niet te kunnen gamen, dan heb je een niveau van psychologische afhankelijkheid bereikt dat makkelijk een "verslaving" kan worden genoemd.

En dan heb ik het eerder over een verslaving a la roken dan over drank/drugs, in mijn geval. Het is niet iets wat je dagelijkse leven of je sociaal leven schaadt, maar het feit dat je "niet zonder kan" is niet helemaal gezond. Daar zit hem dus idd het verschil tussen de verhalen die je hier hoort en de "ernstigere vormen" van verslaving (waarbij het schadelijke hem zit ofwel in de graad van verslaving (alles aan de kant zetten tot in die mate dat het je leven schade toebrengt) ofwel in het feit dat de activiteit zelf schadelijk is (drank, gokken, drugs,...)). Het zijn echter, allebei, exact dezelfde mechanismes in je hoofd, dus let op, het ene kan afglijden in het andere.

Bij mij was het de onschuldige vorm, maar toch zeker een verslaving, hoewel ik helemaal niet zo hard-core was. Als ik aan vijf uur per week kwam, zal het veel geweest zijn. Alleen, als ik dan even tijd had (dagje vrij zonder vrouw bijvoorbeeld) en er kwam dan iets tussen waardoor ik toch niet kon gamen (bijvoorbeeld, de vrouw beslist voor de gezelligheid toch thuis te blijven) dan merkte ik dat dat mijn humeur serieus kon verzieken, in die mate dat ik niet kon genieten van alternatieve activiteiten.

Dát soort afhankelijkheid is een verslaving, maar niet noodzakelijk een waar je onmiddellijk van af moet. Het is eerder zoals roken (gesteld dat roken niet fysiek schadelijk zou zijn): je moet stoppen omdat je dat wilt, en dan werkt "cold turkey" het best. Als dat niet helpt, hulp zoeken.

Goed om te horen dat TS geraakt is waar hij wilt komen in het leven. Eén tip: mensen zoals wij zijn gewoon verslavingsgevoelig. Wij hebben de neiging al wat we doen op het niveau te willen doen dat het ons een kick geeft, en zullen dus ook sneller work-aholic of iets dergelijks worden (schijnt ook een typisch "geek" trekje te zijn, btw). Altijd een beetje afstand van jezelf bewaren, en proberen na te denken of je emotionele gehechtheden aan activiteiten/zaken wel rationeel zijn.

Ikzelf ben ook gestopt, en kan me nu goed inbeelden waarom zoveel rokers na maanden terug beginnen. Het gevoel gaat maar heel traag weg.
___

Verdere verduidelijking: kijk naar alcoholgebruik. In mijn studententijd was ik een serieus cafébezoeker. Der waren weken dat élke avond 15+ pintjes betekende. Toch ben ik daar nooit of te nooit maar in de buurt van verslaving gekomen, want in het weekend, in vakanties en tijdens de blok, stopte ik van de ene dag op de andere volkomen, en had ook nooit de neiging om zelfs maar een pintje te pakken. Daarentegen de man die élke avond een whisky nodig heeft voor het slapengaan, en niet kan slapen als hij dat niet heeft, is verslaafd. Of diens verslaving een probleem is, is uiteraard een tweede punt...

[ Voor 23% gewijzigd door DexterBelgium op 13-10-2009 11:10 ]

T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ditvoorst
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 29-11-2018
Ikzelf heb een WoW veslaving achter de rug.

Mijn ouders wisten dat ik veel speelde dus kon ik maar 3uur per dag, maar daar stopte het niet, we destijds een router met draadloze routers voor je pc: De router lag overdag achter slot en grendel, dus als ik dan eerder thuis kwam kon ik niet gamen. Oplossing een sleutel na laten maken om toch te kunnen gamen. spijbelen deed ik toen niet, want deed ik dat complete pc weg voor rest van het jaar. Maar zodra me ouders weekje op vakantie waren, speelde ik letterlijk van 24/7. En woonde ik ook alleen op me woonkamer/badkamer.

Destijds had ik een vriendin, die ik op een gegeven moment achter WoW plaatste en mijn vrienden ook, ik ging nooit meer stappen wat gezelligsdoen, werken had ik geen zin meer in alleen maar wow wow wow.

Dit heb ik gestopt door abrupt te stoppen alles weg tegeven en me account te verkopen. Zelfs huilen kwam eraan te pas.

Maar ik ben blij dat ik dit gedaan had, want mijn sociaal leven wat ik hierna terugkwam was echt om van te genieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peerke1987
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 24-04 22:39
@ DexterBelgium

Heel netjes verwoord! Een goede beschrijving van hoe men verslaafd kan zijn, heb er verder dan ook niks op aan te merken. Opzich het gamen is niks ernstig, zie het inderdaad als een hobby! Je kunt nogsteeds sociaal zijn, echter wanneer inderdaad je humeur er op achteruit gaat omdat er iets tussen komt en op deze manier niet kunt genieten van andere alternatieven moet je misschien toch gaan nadenken.

Ik heb zo ook m'n ups en downs, het is voor mij geen probleem om 8uur te gamen. Maar als ik iets anders beters te doen heb, heb ik ook geen probleem om het gamen los te laten. Ik denk pas wanneer je voor jezelf gaat beseffen dat je prioriteiten ergens anders liggen, dan pas kun stoppen zou je dat willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obscure
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07-12-2022

Obscure

Twinkie??

zoals al vaker naar voren is gekomen schema's maken (heb ik zelf ook geprobeerd werkt wel maar ik ging ze negeren na een tijdje :p ) maar ja kan bevoorbeeld eerst studeren (huiswerk maken ect) / werken en dan als beloning te gamen.
want als je het gaat verbieden voor jezelf ga je vanzelf iets anders zoeken dus in de meeste gevalen is dat dan een tv of een boek ( ja ja voor de echte diehard? ;) ) dan hebben we je over een paar weken / maanden weer dat je verslaaft bent aan tv kijken / boeken lezen .
of je kan een tweede hobby nemen zoals fietsen / vissen (of wat anders) als voorbeeld bios: je kan er met vrienden heen of met je vriend(in) dat is dan al snel 2 uur minder op je game verslaving plus je gaat om met je vrienden / vriend(in).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EcoR
  • Registratie: Juli 2008
  • Niet online
Tijdens mijn studie speelde ik ook vrij veel op de pc. Nu ik een baan heb en samenwoon met mn vriendin heb ik mn gamebak de deur uit gedaan en daar voor in de plaats een Xbox gekocht.

Nu speel ik ongeveer 2 keer per week een paar uurtjes op een avond dat mn vriendin bezig is met haar knutselhobby of bij vrienden is. Daarnaast gewoon veel andere hobbies hebben (muziek maken, sporten, uitgaan, etc.) zorgt voor voldoende afleiding.

Ik merk nu dat ik gemakkelijk 'even' een uurtje kan spelen om vervolgens de zooi weer uit te zetten zonder dat het in mijn hoofd blijft spoken dat ik nog verder moet.

* EcoR is al 8 maanden bezig om in Oblivion de laatste quests te doen maar het heeft geen haast :p *

Acties:
  • 0 Henk 'm!

EcoR schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 11:54:
Tijdens mijn studie speelde ik ook vrij veel op de pc. Nu ik een baan heb en samenwoon met mn vriendin heb ik mn gamebak de deur uit gedaan en daar voor in de plaats een Xbox gekocht.

Nu speel ik ongeveer 2 keer per week een paar uurtjes op een avond dat mn vriendin bezig is met haar knutselhobby of bij vrienden is. Daarnaast gewoon veel andere hobbies hebben (muziek maken, sporten, uitgaan, etc.) zorgt voor voldoende afleiding.
Ben jij mij? :)

Maar als je dus gewoon een baan hebt, 2 uur per dag een game speelt en verder je sociale contacten onderhoud/sport en andere hobby's hebt hoef jij je dus geen zorgen te maken?
Pagina: 1 2 Laatste