Toon posts:

[xp install] Nieuwe configuratie is erg langzaam

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het volgende probleem:
Ik heb een nieuw moederbord Asus A7V600 Socket-A DDR400 AGP8x
Ik heb een nieuwprocessor + koeler AMD Athlon XP 2500+ 333FSB Socket-A
Ik heb Dimm 512 MB PC3200 DDR

En een oude maxtor DiamondMax Plus D740X 40 gig.

Ik heb alles aangesloten en het werkt prima. Ik wil booten via cdrom lite-on en ook dat gaat goed. De windows xp installatie gaat beginnen. Alleen deze is heel erg traag en ben na 2,5 uur op de netwerkinstallatie. Dat lijkt me veel te traag vooral omdat het oude systeem het wel prima deed en ik een uurtje kwijt was aan xp installatie.

Ik heb het geheugen laten checken ende processor ook (bij paradigit). Het medrbord lijkt het ook prima te doen. Dus ik denk dat er ergens iets fout gaat met de overdracht van gegevens naar de harddisk.

Ik heb de instellingen in de bios bekeken en die staan op auto wat door maxtor en asus wordt aanbevolen.

In de search kon ik niets vinden en bij google ook niet.

Kan iemand de gouden tip geven?

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-02 18:06

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Heb je andere kabels geprobeerd ?? En die Maxtor is niet nieuw denk ik dus als je die met een Maxtor HD Tool na zou willen kijken voor fouten lijkt me wel handig ;)

En al die "Brakke HD config FAQ" gecheckt ?? misschien dat daarin iets staat dat helpt ??

Succes :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de kabels geprobeerd maar heb slechts een ' nieuwe' kabel met blauw uiteinde. Kan je hiervoor ook andere normale ide kabels gebruiken?

De maxtor tool is een optie ik ga nu op zoek naar een machine waqar ik hem even in kan hangen.

Verwijderd

Topicstarter
Geen fouten gevonden door de maxtor tool.

Nog meer opties?
Heb de schijf ook al gedefragmenteerd, hielp niet.

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-02 18:06

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Brakke HD/IDE controller :? Hoop van niet maar toch ............. als je hem nog kan omruilen ??

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• Sjod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

Sjod

Ik ben goed luisterend

Waarschijnlijk staat in je bios de cas settings van je geheugen op 2.5 of 2 zet deze is op 3. de asus A7V600 staat erom bekend dat hij de spd niet goed uitleest.
Pagina: 1