Storing TV-kaart bij harde schijf activiteit

Pagina: 1
Acties:

• Jeroen-S
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-08 14:57
ik heb een nforce2 based mobo (asus a7n8x deluxe), een S-ATA Hitachi 7k250 en een bt878 based tv-kaartje (leadtek) en ik heb het volgende probleem:
wanneer er harde schijf activeit is (zoals file copy, maar ook al als ik emule gewoon aan heb staan), ontstaan er horizentale strepen door het beeld over de hele lengte en breedte van het scherm op alle zenders. ik gebruik dscaler, maar het gebeurt ook bij de leadtek software.

Dit gebeurde niet bij mijn oude systeem (zelfde tv-kaart, maar KT333 mobo en P-ATA IBM 120-GXP harde schijf).

Ik heb al andere PCI sloten geprobeerd en ik heb ook met alu folie lopen prutsen, maar hielp allemaal niet. ik heb ook geverifieerd dat er geen IRQ conflicten zijn (das namelijk 5 voor mn tv-kaart en 15 voor mn S-ATA controller). Heb ook getest of het misschien ligt aan cpu stress... maar dat is niet zo, dan krijg je gewoon dropped frames, dat ziet er heel anders uit. ook alle dscaler instellingen gecheckt (filters, deinterlace etc etc)... niks helpt.

Wat denken jullie ervan? harde schijf niet genoeg magnetisch afgeschermd (betwijfel ik zelf, want geen problemen bij oude hdd) of iets anders?

bvd voor de hulp,

Jeroen

Verwijderd

Is je voeding zwaar genoeg???

• DUX
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 05-08 12:12

DUX

blijft ook nu voor Oranje

Ik vraag me af of je alleen dropped frames krijgt bij een zware CPU-last. Volgens mij had ik hier ook last van namelijk bij mijn Pinnacle PCTV Pro toen ik nog CPU-kracht te kort schoot. Maar dit is een hele tijd geleden, dus helemaal zeker weten doe ik het niet.

Als je de mogelijkheid hebt: probeer de TV/Videokaart in een andere PC :)

.    < G o o o o o o o o g l e >
Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende

Verwijderd

Ik heb een Leadtek TV 2000 expert kaart... en merk dezelfde problemen met downloaden. Bijvoorbeeld met Torrent of copieren van bestanden. Soms stopt het beeld ook even dan of krijg ik blokjes in beeld.

Ik heb een P4 2,53 Ghz cpu... die zou snel genoeg moeten zijn.

• Losha
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-10-2025

Losha

clear my path motherfucker

hier:
a7n8x-deluxe 1700+
pctv
s-ata maxtor 120gb
chieftec 360watt
zelfde probleem :(

merk wel dat die strepen pas optreden bij echt forse hd-activiteit
kleine bestandjes niet..pas bij grote films e.d.

ik gok dan ook dat de hardeschijf dan niet genoeg vrijhoud voor de activiteit van de tv-kaart (wegschrijven van data)
edit:
volgens mij buffert de tv-kaart zijn data via de hardeschijf namelijk

[ Voor 12% gewijzigd door Losha op 22-02-2004 17:03 ]

• Jeroen-S
tv kaart in anders systeem hoef ik niet echt te proberen.. want ik weet dat het probleem er niet was in mijn oude systeem.

heb btw een xp 2600+ en een antec 350 W voeding... zou dus wel goed moeten gaan.

losha: ik weet dat ik bij mijn oude systeem zelfs tv kon kijken tijdens het defraggen zonder enige problemen.. dus ik denk niet dat jou verklaring klopt
verder zie ik dat je ook een s-ata hdd hebt... zou hier het probleem kunnen zitten.. had namelijk een p-ata hdd in mijn oude systeem en geen problemen. zijn de s-ata kabels misschien slecht afgeschermd??

• Losha
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-10-2025

Losha

clear my path motherfucker

s-ata werkt anders dan p-ata
dus mijn verhaal hoeft niet perse fout te zijn
mischien dat s-ata niets reserveert voor andere activitieit maar p-ata wel ?!

als je de s-ata-kabel verdenkt..wikkel die eens in alufolie
(hopelijk levert dat geen dataverlies..maar valt te proberen...)

[ Voor 30% gewijzigd door Losha op 22-02-2004 17:16 ]

• Jeroen-S
ok net geprobeerd... hielp niet :(

ik betwijfel trouwens sterk of de video-stream op de hdd gebufferd wordt... misschien kan iemand anders hier duidelijkheid over verschaffen

• Jeroen-S
niemand kan me hiermee helpen?

• __fred__
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:35
Ik vermoed dat je het toch eerder moet zoeken in extra afscherming van je TV-kaart door storing van je S-ATA kabels en vooral je S-ATA controllers op de HDD / Moederbord. P-ATA (100/133) Werkt op een frequentie van 100/133 Mhz met 16 bits datakanaal. S-ATA werkt op 1,5Ghz met een 4 bits datakanaal.
De UHF band van je TV loopt grofweg tussen de 300 en 1000 Mhz, VHF is denk ik iets minder van toepassing, maar loopt ongeveer van 150 tot 300 Mhz.
Hoogfrequente digitale signalen storen ook (analoge) signalen op lagere frequenties, leg je telefoon maar eens naast je radio of speakers.
Verder heeft het ook geen zin om je kabels, controllers en HDD af te schermen omdat de stralingsbron zich dan binnen de gecreeerde kooi van faraday bevindt. De kooi gaat zich dan zelf gedragen als antenne. Je moet dus de ontvanger inpakken in metaal. Of dat gaat lukken lijkt me de vraag aangezien een kooi van faraday alleen werkt als er nergens signaal naar binnenkomt en het lijkt me niet dat de PCI bus bijvoorbeeld afgeschermd is voor signalen op 1,5 Ghz.

Verwijderd

Ik denk juist dat je het in de softwarehoek moet zoeken.

Ik heb een VIA-chipset en als ik de zgn. 'latency patch' niet installeer, dan kraakt mijn geluidskaart bij HDD-activiteit. Compleet andere hardware en situatie, I know, maar wie weet helpt het je op weg. Ik weet niet of er een latency patch voor een nForce chipset is, maar het is wel een search waard lijkt me.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2004 14:52 ]

• Jeroen-S
ik heb net een heel stel ide drivers getest: een aantal versies van de nvidia sw ide drivers en de standaard xp drivers... maar allemaal zonder resultaat.

iets als een latency patch is er niet voor de nforce2 chipset volgens mij...

• __fred__
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:35
De via PCI latency bug was combinatie van een smerige bug in de VIA IDE controller en de implementatie van het afspelen van geluid uit het RAM geheugen door de soundblaster live.
De via PCI bus controller had de latency zo laag staan dat de soundcard veelvuldig afgekapt werd bij het afspelen van data uit het geheugen. Een drukke PCI bus (bijvoorbeeld bij harddisk activiteit, dat trekt je PCI bus aardig dicht) verergerde dat probleem.
Bovendien corrumpeerde de via southbridge de data naar de HDD wanneer deze te snel afgekapt werd in zijn PCI burst transfer. Deze twee problemen werden met deze patch in één klap aangepakt.
Buiten VIA zijn er echter geen fabrikanten bekend met deze specifieke bug in hun PCI implementatie.
Misschien een andere software bug, maar deze iig niet.

http://adsl.cutw.net/dlink-dsl200-via.html

Verwijderd

Ik had dergelijke problemen ook met mijn Pinnacle PCTV Pro kaart toen ik de orginele software gebruikte.

Sinds ik studio 8 gebruik zijn deze problemen voorbij

Misschien is het een optie om eens ander software te proberen

• Jeroen-S
ik heb iig de leadtek software geprobeerd... en dat hielp niet. wat kan ik nog meer proberen?

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:54
Jeroen-S schreef op 23 februari 2004 @ 18:45:
ik heb iig de leadtek software geprobeerd... en dat hielp niet. wat kan ik nog meer proberen?
IRQ's , indeling pci-sloten. Zorg ervoor dat de raid controller en tv-kaart niet in hetzelfde gedeelde pci slot zitten. Daarnaast geen ACPI maar Standaard PC gebruiken :). En drivers installeeren voor je raid controller...

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21:22

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Wellicht zit je SATA controller op je PCI bus, en met de vrij forse bandbreedte die die trekt i.c.m. de TV-kaart, zit je misschien tegen de limiet van de PCI bus aan te tikken... (133mb/sec, theoretisch, ligt in de praktijk vaak ietsje lager)

Hier stond een dode link.

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Precies, hetzelfde gehad: http://www.tv-cards.com/m...pic.php?t=4313&highlight=

zie ook dit topic: slecht capturen op een S-ATA Raptor 74 GB

Op het moment nog geen oplossing voor. Het is een probleem tussen de SI3112A SATA controller, de nForce2 chip.. en bandwidth op de PCI bus.

• Jeroen-S
bedankt voor de info superaars... ik ga denk ik een s-ata/p-ata verloopstukje proberen. weet iemand of die dingen invloed hebben op performance... en misschien hoe duur ze zijn?

• vierkant228
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-04-2025
verloop heeft geen zin, werk je nogsteeds met sata controller, ik las dat het de combinatie sata-Nforce is, al geprobeerd zonder dual channel?, alle andere Nforce opties uit (soundstorm, lan)

is maar idee, heb geen benul of het werkt (

• Jur
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jur

Dus....

Ik heb met mijn Leadtek 2000xp kaart ook altijd strepen gehad sinds ik een A7N8X bord heb gekocht.
Uit pure ellende heb ik mijn oude PCTV Rave er maar weer in gestopt, en die doet het wel goed.

• Jeroen-S
ok... ik sta op het punt om mijn s-ata harde schijf te verkopen... als ik in de bios s-ata uitschakel en gewoon een p-ata hdd gebruik, ben ik dan van het probleem af?

superaars.. misschien kun jij daar iets zinnigs over zeggen...

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Ik heb ten einde raad ook maar weer een p-ATA schijf gekocht, problemen gelijk opgelost. s-ATA controller kun je gewoon aan laten staan als er maar geen schijf aan hangt :P

• Jeroen-S
mooi... bedankt voor de hulp

• Brigitte
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Excuses voor het omhoog schoppen van een wat ouder topic, mocht dit niet zijn toegestaan. Ik mis echter een andere oplossing die bij mij heeft gewerkt bij hetzelfde probleem, en wellicht is het nuttig voor degenen die hetzelfde probleem ondervinden en niet willen afzien van het gebruik van een S-ata harde schijf.

Mijn systeem: A7N8X deluxe met onboard Silicon 3112 controller en een Seagate 7200.7 S-ata harde schijf. De problemen begonnen na installatie van een TV kaart (Cinergy 400) en bestonden uit ernstige artifacts (ik verdacht in eerste instantie de grafische kaart).

De installatie van een Promise S-ata controller (Sata 150TX2 plus) bleek echter de gouden greep en de problemen zijn helemaal voorbij.
Pagina: 1