Toon posts:

[XP] Foutmelding na gloednieuwe windows installatie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb, nadat ik een nieuwe HD had gekocht, Windows XP opnieuw geinstalleerd.
Nu draait alles eerste goed en wel.
Maar als ik de PC voor de 3de keer opstart om de driver te instaleren, krijg ik een de vriendelijk boodschap dat de RPC server is gekapt.
nu heb ik wel vaker tegen dit probleem aangelopen, dankzijn MSblast, maar deze keer kreeg ik MSblast niet weg.
Format C:/ dus.....
Hiermee is het probleem nog niet over, gruwelijk gewoon.

Ik start mijn PC, met de 2de Windows Installatie voor die dag op, na een complete format.
Instaleer de drivers, alleen dit keer zonder Internet verbinding;
Alles gaat goed, ik start de computer opnieuw op......
De RPC server is onverwacht gestopt!!!
Nu kan ik dit bericht bij service's wel uitzetten, maar stel je het alleen maar uit.
Ik ga dus op onderzoek uit, en kom 2 bestanden, genaamd enbiei.exe, en mslaugh.exe.
Na wat gegoogeld te hebben, blijken dit 2 blaster kopien te zijn.
Ik zou nu wel eens willen weten, waar die vandaan komen.
Ik koppel dus het hele netwerk los, reset mijn moden (zou kunnen dat het daarin zit), gooi de PC van paps en mams van het netwerk, en instaleer voor de *sigh* 3de keer Windows............
Ik check msconfig, boot een 2de keer met drivers, check msconfig, boot een 3de keer, met netwerk, en uit het niets, tada!!
De grote mslaugh.exe verschijn truc, maar ook dit keer geen verdwijn truc...

Heeft iemand een tip, om deze hopeloze noob van totale digitale ondergang te redden :P
Anyway alvast bedank!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Welkom op GoT :)

Even samenvattend voordat we hier massa berichten krijgen die over blaster gaan.

Jij wilt zeggen dat je blaster krijgt, zondat je PC aan een netwerk (internet is ook een netwerk :P ) gekoppeld is? :)

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-02 18:06

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Geslipstreamde CD met Virus (MS Blast dus) erop :?
En als je reboot zonder Internet netzolang totdat je een AV+Firewall installeert ??

* nero355 gokt altijd op de Router "firewall" en heeft er nog nooit last van gehad ............ maf :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
* sanfranjake moet beter lezen 8)7 :X
Waar vind je deze bestanden iedere keer terug ? Mischien een specifieke directory waar deze elke keer opduiken ? Blijven er nog partities over op de computer als je C: formatteert ? Of wellicht een andere harde schijf (bijvoorbeeld de oude) waarop de bestanden zichzelf kunnen hebben genesteld ? Wellicht in een archiefbestand (.zip,.rar,.cab, etcetera) ?

Met een bootflop, onder andere te downloaden op te downloaden op www.bootdisk.com en de McAfee command line virusscanner kan je eventueel een virusscan uitvoeren zonder Windows op te starten.

De drivers die je probeert te installeren, staan die op een cd van de fabrikant of een kopie ? Hetzelfde voor de Windows cd. Zoals hierboven vermeld wellicht een geinfecteerde slipstream. Het kan natuurlijk ook een gewone kopie zijn welke een virus heeft opgelopen tijdens het kopieerproces.

Verder misschien eens proberen, weet niet eens of het een logische redenering is omdat ik geen hardware expert ben een volledig de stroom van de pc halen zodat het moederbord geen stroom meer krijgt en een restant aan code in het geheugen achter kan blijven ? Corrigeer me a.j.b. als zoiets niet mogelijk is :)

offtopic:
:* ele

[ Voor 188% gewijzigd door sanfranjake op 22-02-2004 00:36 . Reden: 7(8)7 ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb beide HD's Ntfs gefomateert als een paritie, en mijn Windows Xp installatie CD is een orgineel, dus ik neem aan dat het daar dan niet aan kan liggen.
Net zoals de drivers die bij de hardware werden meegeleverd.
Ook heb ik een verdeelstekkerdoos aan mijn PC hangen, die ik elke keer uitzet.
Ik denk niet dat er dan nog data in het geheugen achterblijft;
Maar als ik mijn computer op het netwerk aansluit, en als ik iets download, bijvoorbeeld een driverupdate, of de update voor windows messenger, heb ik het virus al te pakken.

Bedankt voor de tip met de bootflop, ik ga het vanmiddag ff proberen.
Ik laat het wel weten als het lukt!

--------------------------------------------Edit---------------------------------------

Kijk net mijn PC'tje na, word het ding geteisterd door een nog een virus!!
Isass.exe, deze staat dus niet in msconfig, niet in register, en taskman beweert heel fijn dat het een systeemproces is :'(
Ik ben schijnbaar ook de enigste die in het netwerk hier last van heeft!
Ik ga dus nu weer ff fijn Windows 98 instaleren, kijken of ik er dan ook last van heb!

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2004 09:26 ]

Verwijderd

"Maar als ik mijn computer op het netwerk aansluit, en als ik iets download, bijvoorbeeld een driverupdate, of de update voor windows messenger, heb ik het virus al te pakken.
"

M.a.w.: je krijgt telkens pas een virus als je je PC met jet netwerk verbind of iets download..
Dat is niet wat je eerst vertelde...!!!
Zo wordt het wel een ander verhaal...

Verwijderd

Topicstarter
Sry, maar ik kom hier ook pas vanmorgen achter;
Ik zit nu al vanaf 7 uur aan die PC te kloten, en het ene virus naast het andere vliegt erop.
Ik heb nu al in mijn verzameling, MSBlast.exe, MSLAUGH.exe, ENVIEI.exe en isass.exe.
Ik heb op een forum; http://computercops.biz/m...e=viewtopic&p=61745#61745 gevonden dat er een Windows proces is dat Lsass.exe heet, en een virus dat Isass.exe heet.
Dit wordt een lange vakantie |:(

• NoNoAD
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 24-01 22:15
Heb je toe vallig de update van de Blaster virus van microsoft al op diskete gezet en na herinstallatie eerst deze diskette gedraaid???

gr, NoNoAD

skullcrusher

Verwijderd

Topicstarter
Nope, ik heb alleen de orginele CD's met drivers gebruikt, maar op het moment dat de netwerk kabel word ingeplugd, wordt ik bestookt met virussen.
Ik snap er nix van. :P

• jpvk007
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06:56
ik heb hetzelfde probleem gehad. ik heb daarna een virusscanner gedownload (moet je ff de link ergens opschrijven, dan hoef je niet te zoeken) met de laatste update (een mcafee+superdat) en deze zo snel mogelijk geinstalleerd. deze een keer laten scannen en je probs zijn over.

Verwijderd

Topicstarter
http://www.freewebs.com/miraclebv/screenie.JPG
Ik heb net Zone alarm op mijn PC gezet, en hij vist er nu al 3 IP adressen uit van mensen die mij die virussen sturen.
Kan iemand mischien een whois op deze IP's doen, aangezien ik het nogal druk heb?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2004 10:09 ]

• PokkeNoise
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-08-2023

PokkeNoise

leesbaar met bril

Wel even de goeie volgorde aanhouden, als je alleen maar installeert zonder daarna de Microsoft security patch te draaien ben je onbeschermd en dus direct weer te besmetten.

1. Patch downloaden en installeren. http://www.microsoft.com/...ity/bulletin/MS03-026.asp
2. Virus eraf knikkeren, bestandsnamen al bekend die je moet verwijderen.
3. Verder gaan met vakantie houden
4. In het vervolg de search op GoT gebruiken. *** LEZEN - RPC crasht/ shutdown gestart ***

? weet jij wat.

Verwijderd

Topicstarter
En mijn computer is weer helemaal in orde, en we leefden nog lang en gelukkig;

Heej mensen, allemaal heel erg bedankt voor de tip die jullie me gaven, anders zat ik nu zowat de hele vakantie aan mijn PC te kloten!

Cya around on GoT!!!
Pagina: 1