Toon posts:

soundblaster live! genaaid?

Pagina: 1
Acties:
  • 144 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
hallo,
ik heb vandaag in Amsterdam by R.computers een gebruikte soundblaster gekocht,.deze zonder drivers enz.alleen de kaart.
deze kaart doet het verder perfect en word netjes erkend door windowsXP pro.
echter kan ik met een Hercules XPS 510 setje geen 5e speaker kiezen,.deze was echter wel goed te horen tijden het afspelen van een mp3-tje.
nu is mijn vraag ben ik genaaid en is het een live!4.1? of is het een ander probleem. ik kan me niet genaaid voellen want ik heb deze gekocht voor 17,50 eN kan deze echter voor 25 euir verkopen,..mar tog als ik deze nu weg doe dan moet er iets niews komen.dus met by-de-taling.
er staat alleen op dat het een live! uitvoering is,.ik dacht dat er geen 4.1 versie was,alleen 5.1 maar moet het op de chip staan dat het een 5.1 versie is?

alvast bedankt _/-\o_ _/-\o_

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-08 11:15
hij moet er zo uit zien:
Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/KD-PC/live%205.1.jpg
en als je 5e speaker werkt, dan is het dus een 5.1 setje....
ik neem aan dat je je front speaker niet kon selecteren? is niet zo heel vreemd, kan mn audigy hier ook niet

TheS4ndm4n#1919

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-07 12:01
Kijk achterop hoeveel aansluitingen er zitten en je weet genoeg :?

Er zijn ook 4.1 (of 4.0 is dat eigenlijk) versies. De gewone oude SoundBlaster Live! en SoundBlaster Live! Player (heb r hier nog eentje liggen). Daarna kwam nog iets van de Live! Digital of Live! Digital 5.1 ofzo, ben daar de tel kwijtgeraakt. Maar het kan best dat het gewoon een 4.0 kaart is, vooral als er maar 2 stereo uitgangen op zitten ;) (groen en zwart, blauw en rood is dan line en mic in, zie de kaart daarvoor). Maak anders ff wat pics of zoek wat chipset- of serienummers op (beginnend met CT dacht ik, geen idee verder)

edit:

Deze heb ik het dus over, ook een Live kaart:

Afbeeldingslocatie: http://www.gaborverhoeven.nl/images/pc/sblivevalue.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door ShittyOldMan op 21-02-2004 20:20 ]

Mijn Home Cinema in aanbouw

Verwijderd

Nou ik krijg ook geen Center Speaker aan de praat met mijn SB Live 5.1 Digital & 5.1 receiver.

Heb 't zo aangesloten:

Afbeeldingslocatie: http://www.starbase01.com/images/other/connection.jpg
Digital is voor DVD's.
Analogue voor games, maar de center doet 't dan nooit. Alleen maar Front L&R en Rear L&R.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2004 20:21 ]

Verwijderd

Topicstarter
[quote]RocketKoen schreef op 21 februari 2004 @ 20:16:

[afbeelding]

zo ziet mijne er ook uit alleen er staat geen 5.1 rechts boven en de digitale output is by my geel en niet oranje
ik zie net dat paradigit een aanbieding heeft de 5.1{digitaal} 29euri die haal ik maandag wel ff op. als er nog mensen zijn die antwoorden hebben?! ik hou me aanbevolen _/-\o_

• jedel
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-02 20:54

jedel

Kevlar

Verwijderd schreef op 21 februari 2004 @ 20:20:
Nou ik krijg ook geen Center Speaker aan de praat met mijn SB Live 5.1 Digital & 5.1 receiver.

Heb 't zo aangesloten:

[afbeelding]
Digital is voor DVD's.
Analogue voor games, maar de center doet 't dan nooit. Alleen maar Front L&R en Rear L&R.
ja dat klopt dan toch?
de sub en center zitten gedeeld met de digital out (op de live 5.1)
ja kan niet en analoog 6 kanalen en digitaal
wel kan je 4kanalen anloog en digitaal (6knalen)

[ Voor 3% gewijzigd door jedel op 21-02-2004 21:04 ]

nu ook XP² workstation --> xp2200² = 3600MHz computing power bp6 (stof-vanger)

Verwijderd

jedel schreef op 21 februari 2004 @ 21:04:
[...]

ja dat klopt dan toch?
de sub en center zitten gedeeld met de digital out (op de live 5.1)
ja kan niet en analoog 6 kanalen en digitaal
wel kan je 4kanalen anloog en digitaal (6knalen)
Wacht ff...
De SPDIF out op mijn SBLive heeft dus 2 functies?
Wanneer ik mijn SBLive instel op Digital Out only fungeerd ie als Digital Out
En wanneer mijn SBlive ingesteld is op Analoge only fungeerd is als Sub/Center?

Dan kan ik toch gewoon een splitter kopen voor in die uitgang en dan nog een extra kabel trekken naar de Sub/Center in op mijn receiver?

Ik kan toch geen Digital & Analoog tegelijk verzenden met deze kaart en mijn receiver kan ook of Digital weergeven of Analoog.

• M14
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 31-07 12:11

M14

OP die SB Live (1024) zit een 4.0 kanaals analoge uitgang. Je kunt 5.1 krijgen met de digitale uitgang.

Over het feit 'of je genaait bent of niet' ... Tja, je had zelf natuurlijk eerst naar de spec's kunnen zoeken. Dan had je geweten dat je met een 5.1 analoge speakerset niks kunt.

Misschien bestaan er omvormers voor die het digitale signaal omzetten naar 5.1 analoog (Ik zeg misschien :)).

Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)

• NLuna
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-06-2023
Lol ik had eens bij Computerland voor 35 Euro een SB Live! Player 5.1 gehaald... bleek het de 5.1 Digital te zijn >:) maar laat eens een foto zien van je kaart. Dan weten we gelijk wat voor kaartje je daar nou hebt.

Specs | P5Q-E P45| C2D E8400 E0 @4.0GHz | Scythe Mugen | TWIN2X4096-8500C5DF | GTX260-216 Black Edition | Dell UltraSharp 2209WAf

Verwijderd

NeoGames.nl schreef op 22 februari 2004 @ 00:07:
Lol ik had eens bij Computerland voor 35 Euro een SB Live! Player 5.1 gehaald... bleek het de 5.1 Digital te zijn >:) maar laat eens een foto zien van je kaart. Dan weten we gelijk wat voor kaartje je daar nou hebt.
Je kunt er om lachen, maar een huiltekentje is gepaster.
Creative heeft op de Digital uitvoering de grote SPDIF connector op de zijkant eraf gesloopt, waardoor je geen Hoontech brackets oid kan aansluiten.
Het woordje Digital slaat ook nergens op, aangezien de Player uitvoering ook al dezelfde digitale uitgang had(oranje uitgang)

• jedel

jedel

Kevlar

Verwijderd schreef op 21 februari 2004 @ 23:10:
[...]

Wacht ff...
De SPDIF out op mijn SBLive heeft dus 2 functies?
Wanneer ik mijn SBLive instel op Digital Out only fungeerd ie als Digital Out
En wanneer mijn SBlive ingesteld is op Analoge only fungeerd is als Sub/Center?

Dan kan ik toch gewoon een splitter kopen voor in die uitgang en dan nog een extra kabel trekken naar de Sub/Center in op mijn receiver?

Ik kan toch geen Digital & Analoog tegelijk verzenden met deze kaart en mijn receiver kan ook of Digital weergeven of Analoog.
volgens mij is het een goed idee om ter zondagmiddag vermaak gewoon nog een keertje de handleiding goed door te lezen (staat ook op de cd)

mijn soundblaster live 5.1 (niet digitaL)
heet een digitalen uit gnag en op de back-plate staatd duidelijk dat deze 2 functies heeft:
of digitale out
of sub/center

ik zou als het kan hem gewoon digitaal aan
sluiten en het hele analoge gedoe achter wegelaten (misschien alleen stereo)

ik wet niet hoe leuk je sub en center het vinden als jE er een kEer perongeluk een digitaal signaal naar toe stuurd (geen idee hoe dat klinkt)

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09:59
Dan hoor je helemaal niks, da's een optisch signaal en dat loopt niet door een gewoon stuk kopersnoer. Maar't kan heel goed zijn dat de digi-out ook dubbelt als sub/center-out, is geloof ik op een Audigy ook zo :P

Ticking away, the moments that make up a dull day

• jedel

jedel

Kevlar

Wormaap schreef op 22 februari 2004 @ 13:38:
Dan hoor je helemaal niks, da's een optisch signaal en dat loopt niet door een gewoon stuk kopersnoer. Maar't kan heel goed zijn dat de digi-out ook dubbelt als sub/center-out, is geloof ik op een Audigy ook zo :P
de ditial out is niet optisch maar coax

• Wormaap
Dan lijkt't me ERG stug dat'ie ook als analoge out dient :| In't geval van een optisch jackje wordt't nog zo gebouwd dat't werkt, maar bij coax geef ik je heel weinig kans.

• nAFutro
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-04-2020

nAFutro

hmm

Verwijderd schreef op 21 februari 2004 @ 20:13:
nu is mijn vraag ben ik genaaid en is het een live!4.1? of is het een ander probleem. ik kan me niet genaaid voellen want ik heb deze gekocht voor 17,50 eN kan deze echter voor 25 euir verkopen
Beetje vaag hoor je bent bang dat je genaaid bent maar wil iemand anders een 2de hands kaart voor een hoger bedrag doorverkopen...

Elke creative produkt heeft een produktcode (CTxxx) of zoiets dergelijks. Staat vaak op de achterkant van je kaart, als je die hebt hoef je alleen nog maar in de knowledgebase te zoeken van Creative, staan vast wel oplossingen

Verwijderd

Wormaap schreef op 22 februari 2004 @ 14:33:
Dan lijkt't me ERG stug dat'ie ook als analoge out dient :| In't geval van een optisch jackje wordt't nog zo gebouwd dat't werkt, maar bij coax geef ik je heel weinig kans.
Volgens mij haal je dingen door elkaar.
Op een optische aansluitinging PAST een jackplug niet eens. Bij een coaxuitgang (in jackformaat) natuurlijk wel.

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:16

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Volgens mij staat er bij een SB live 5.1 kaart er ook gewoon "SB life 5.1" op de kaart geprint, in ieder geval wel op de retail die ik laatst in handen had.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• Wormaap
Verwijderd schreef op 22 februari 2004 @ 14:50:
[...]

Op een optische aansluitinging PAST een jackplug niet eens. Bij een coaxuitgang (in jackformaat) natuurlijk wel.
Je hebt optische in/uitgangen in jack of bracket, coax is tulp-vorm.

Verwijderd

Niet zo moeilijk doen. Standaard heb je instellingen wellicht op stereo gezet of zo, en daarom zal je center-speaker het niet doen. Is goed te krijgen met de Creative surround mixer o.i.d., maar je bent in ieder geval niet genaaid. Eerst eens goed rondkijken op internet, forums en zelf wat info downloaden van de (goed opgezette) site van creative doet vaak wonderen trouwens...

Succes!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb tuurlijk al gekeken by de surround mixer,.daar kan tot 4 boxen kiezen!?
DAT is juist het probleem! ik heb ook al gekeken op de site maar daar kan ik alleen de live 5.1 platium vinden en dat is deze niet, :9

• jedel

jedel

Kevlar

Wormaap schreef op 22 februari 2004 @ 14:33:
lees hier maar als je het beter denk te weten
Verwijderd schreef op 22 februari 2004 @ 14:50:
[...]

dat is ook niet helemaal waar, je hebt ook mini-optical-jacks
mijn portable mini-disk recorder had ene gecombineerde:
line-in
mic-in
optical-in
mini-stereo jack plug aansluiting

Verwijderd

jedel schreef op 22 februari 2004 @ 13:18:
[...]

volgens mij is het een goed idee om ter zondagmiddag vermaak gewoon nog een keertje de handleiding goed door te lezen (staat ook op de cd)

mijn soundblaster live 5.1 (niet digitaL)
heet een digitalen uit gnag en op de back-plate staatd duidelijk dat deze 2 functies heeft:
of digitale out
of sub/center

ik zou als het kan hem gewoon digitaal aan
sluiten en het hele analoge gedoe achter wegelaten (misschien alleen stereo)

ik wet niet hoe leuk je sub en center het vinden als jE er een kEer perongeluk een digitaal signaal naar toe stuurd (geen idee hoe dat klinkt)
Werkt wel, maar alleen met de Creative drivers. NIET met de standaard windows drivers. :)
Fijn weer wat geleerd. :)

Verwijderd

Om even wat duidelijkheid te scheppen: Ik heb ook een Creative live Digital player of zoiets.

Het zit zo: De digitale uitgang is ook de uitgang voor de center/sub. Dit moet je instellen in je creative software(creative mixer geloof ik).

Zo zit het en niet anders, en ik kan het weten :r

• Wormaap
jedel schreef op 22 februari 2004 @ 15:25:
[...]

lees hier maar als je het beter denk te weten
Ik heb gelezen, en daar staat idd dat de digi-out als analoge out gebruikt kan worden. Er staat echter nergens dat dit een coaxiale uitgang is, en op de kleine plaatjes zie je er steeds een jackplugje ingaan. Op elke SB kaart die ik heb gehad (Audigy, Audigy Platinum en een Live Platinum, voor het geval dat je denkt dat dit 100% bluf is :P) was de digi-out op de kaart zelf een optische. Die heb ik ook zelf als analoge out gebruikt. Het enige dat ik zeg is dat't volgens mij niet gaat met een coaxiale uitgang.

Pagina: 1