Toon posts:

B&W DM602 of LCR60

Pagina: 1
Acties:
  • 1.311 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben nu al een tijdje aan het kijken naar een center speaker. Zoals dus de B&W LCR60 en de behoorlijk duurdere LCR600. Toevallig zag ik ook een Tannoy Sensys DCC in de aanbieding ergens voor 299 euro.
Maar nou heb ik ff een vraagie; Is het niet slimmer om ipv van een dure B&W LCR60 of LCR600 center speaker gewoon een DM602 of DM601 bookshelf speaker te kopen? Afgezien dat de normale center speaker dus goed magnetisch is afgeschermd.
Ik heb nu namelijk al een setje B&W's 602's al fronts (worden uiteindelijk rears maar daar moet ik nog verder voor sparen), ben ik heel tevreden over maar nou komt het; bij een vriend van mij hebben ze de LCR60 (s2) en die heeft al vrij snel dat ie qua laag te snel aan z'n max zit in vergelijking met de andere speakers. In principe zou ik in mijn geval dan voor nog een DM 602 gaan die dient als center speaker.

Ik zal ff voor het gemak opsommen waarom ik denk dat ik beter voor de 602 dan voor de LCR60 kan gaan;
- Goedkoper :Y) (tja ik blijf een student)
- 'Homogener' geluidsbeeld (maar dat vind ik niet een heel belangrijk punt)
- Mooier laag, en de 602 zal minder snel aan zijn max zitten qua laag.

Een ander alternatief zou de Tannoy center speaker zijn. Maar ik weet niet hoe die klink in verhouding met mijn B&W's, maar ja dat weet ik dus ook niet van de B&W LCR60 alleen mag ik er vanuit gaan dat dat wel goed zit aangezien die wordt aangeraden ism de 602.

Graag commentaar en/of ervaringen

• Hertog_Martin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 00:57
Hoi

Als magnetisch afgeschermd in jouw geval echt niets uitmaakt kan je voor de 602 gaan

De LCR60 is meer een 601

De LCR600 is echt een prachtspeaker en die raad ik je het meest aan maarja money is an issue.

Absoluut niet voor de tannoy gaan, dat kan alleen maar het geluidsbeeld verpesten

LCR60 s3 is trouwens al wel een stuk beter dan de s2 maar de lcr600 is zeker de euros meer waard.

maar als je de 602 dus ergens kan plaatsen dat je geen afscherming nodig hebt dan kan je gewoon voor de 602 gaan.

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-12 08:24
Voor het beste geluidsbeeld is 3 dezelfde speakers de beste oplossing. De andere punten die je noemt pak je dan ook gelijk mee. Enige reden om een "echte" centerspeaker te kopen is dat deze veelal makkelijker te plaatsen is en magnetisch is afgeschermd. Dat is makkelijk voor een standaard thuistheater met een TV (is dan ook de enige plek waar een dergelijke center wordt gebruikt)

Mijn Home Cinema in aanbouw

Verwijderd

Topicstarter
OK dan!

THNX voor de snelle reactie! Hier kan ik zeker wat mee!

Alleen breng je me wel aan het twijfelen door me toch die LCR600 aan te raden :)

Ik ben eigenlijk de hele tijd al met het idee aan het spelen om toch die LCR600 te kopen. Misschien toch nog ff geduld hebben tot er ergens een mooi aanbieding is.

Maarja, ik ben eigenlijk toch wel toe aan een center speaker aangezien ik nu tijdelijk zo'n omni audio (hadden m'n ouders geruild voor echte boxen :)) 'konijnenhok' heb.

En idd is daar het midden en hoog eeeeeeerg matig van. Bovendien bij een hoge belasting begint de tweeter te kraken wanneer de woofer het zwaar heeft :? (ja echt waar!)

Als iemand nog ideeen (behalve dat ik moet gaan luisteren, want dat ga ik uiteraard nog wel doen) heeft over de beslissing die ik nog moet nemen welke speaker ik ga kopen hoor ik het graag!

• Necrobic
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Heb hier 4x 602 staan met een LCR600 als center en klinkt prima. Vond de oude center van B&W maar nix (van de 600 serie ben ff type nummer vergeten). Had hem eerst gekocht maar dag erna gelijk die lcr600 gehaald en alle stemmen waren tig keer beter in films (wat me aan de goedkopere center stoorde).

LCR 600 als surround en center lijkt me ook wel fun maar dan wordt et aardig prijzig :)

Ik heb alles, ik mag alles en ik kan alles.

Verwijderd

Topicstarter
gheghe, dat wordt dan wel een beetje teveel van het goede ja :)

Hmz, weer een hele positieve reactie op de LCR600...

Jullie maken het me wel moeilijk om aan mijn banksaldo te denken haha!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-12 16:03

JT

VETAK y0

Ik heb zelf de 600S3 staan en die kan perfect dienst doen als center, zowel qua frequentiebereik als magnetische interferentie: die heb ik namelijk niet als ik hem op mijn tv leg :D

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat het toch de 602 wordt.

Als die tegenvalt kan ik altijd nog de LCR600 kopen en de 602 gebruiken als surround center :Y)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2004 20:44 ]

Verwijderd

Topicstarter
In ieder geval allemaal bedankt voor de snelle reactie!

• Hertog_Martin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 00:57
Ik heb trouwens zelf 4 601's en wanneer ik het geld ervoor heb komt er hier een lcr600 bij

ik heb geluisterd naar het verschil tussen de lcr60 en de lcr600 en de lcr60 vond ik echt bagger en de lcr600 is echt geweldig en klinkt net zo goed/beter als de 603's (mag ook wel voor het geld)

Verwijderd

Kijk eens op Hifi.nl bij de tweede hands. Ik heb daar laatst twee Matrix 3 series 2 voor 300 euro gekocht. Staan zat speakers te koop daar. En met B&W kun je je geen buil vallen.

Ted

Verwijderd

Topicstarter
Misschien 2e hands idd wel een goede optie...

Verwijderd

Topicstarter
Nog niet eens aan gedacht; kun je eigenlijk wel een enkele B&W speaker kopen?
Ik ging er eigenlijk van uit dat dat wel kon aangezien de prijzen van speakers altijd per stuk zijn :?

Mijn 602's zaten namelijk ook gewoon als koppel in 1 doos dus nou twijfel ik eigenlijk :?

Zo niet; heeft er iemand interesse in een enkele 602? :+

Soort van inkoopactie zeg maar :D ....

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2004 12:00 ]

• JT

JT

VETAK y0

Neh, kan niet :P Heb je toch gelijk een center rear ? :P

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

Verwijderd

Topicstarter
:D tja, das waar

• xdc
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-11 19:15

xdc

Verwijderd schreef op 22 februari 2004 @ 11:56:
Nog niet eens aan gedacht; kun je eigenlijk wel een enkele B&W speaker kopen?
Ik ging er eigenlijk van uit dat dat wel kon aangezien de prijzen van speakers altijd per stuk zijn :?

Mijn 602's zaten namelijk ook gewoon als koppel in 1 doos dus nou twijfel ik eigenlijk :?

Zo niet; heeft er iemand interesse in een enkele 602? :+

Soort van inkoopactie zeg maar :D ....
ik heb misschien wel interesse
omdat een van mijn 602's kaduuk is .. het is even afwachten of deze onder de garantie valt... zoniet dan is de reparatie waarschijnlijk duurder dan 1 nieuwe en heb ik dus interesse ,

ik weet meer binnen 10 dagen.

[ Voor 6% gewijzigd door xdc op 22-02-2004 14:29 ]

slimmehotspot.nl

• StarTAC
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-05 14:34
JT schreef op 22 februari 2004 @ 12:46:
Neh, kan niet :P Heb je toch gelijk een center rear ? :P
Ik had een tijdje terug bij Staffhorst Mordaunt Short 902 speakers gekocht, en toen vroegen ze hoeveel ik er wilde 1 of 2. Ik wilde er 2 maar ik vroeg toen of ik ze ook los kon kopen dan want dat vond ik nogal vreemd, aangezien ze wel samen in 1 verpakking zaten.
Maar bij staffhorst kan je geloof ik ook wel B&W 602's kopen, dus bel ze eens of dat ook bij die speakers kan.

iRacing Profiel

• JT

JT

VETAK y0

Ow, nou ja, vraag het dan is.

Ecodan warmtepomp

Verwijderd

Topicstarter
Dat wordt dus ff navragen bij staffhorst. En anders eventueel samen met xdc shoppen :D !

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik heb het ff nagevraagd; de B&W DM602 is alleen als een setje van twee te koop :(
Ze zijn namelijk per twee verpakt. Dat wist ik op zich al wel, maar ik hoopte dus dat ze ze per stuk verpakt zouden hebben liggen.

Dus uhh xdc, ik hoor het wel als je samen wil gaan shoppen :)

• xdc

xdc

je moet even wachten op mijn reactie omdat B&W mijn speaker op dit moment in onderzoek heeft ..

ik laat het je binnenkort weten

slimmehotspot.nl

Verwijderd

Topicstarter
OK thnx xdc! Ik wacht met smart :)
:z
Ik ben benieuwd, ik hoop voor je dat je speaker nog onder de garantie wordt gefixt. Maar stiekem hoop ik natuurlijk dat je een nieuwe moet kopen >:) })

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2004 19:41 ]

• xdc

xdc

slecht nieuws voor TS

ik heb een nieuwe woofer gehad van B&W
dus gaat niet door .... succes in ieder geval !

[ Voor 6% gewijzigd door xdc op 26-02-2004 14:09 ]

slimmehotspot.nl

Verwijderd

Topicstarter
Wel beterz dat je een nieuwe woofer hebt gekregen. Ik ging er eigenlijk al wel een beetje vanuit. Wat dat betreft is B&W zeker wel relaxed!

Dan moet ik nog maar ff kijken hoe ik het ga doen :s

Verwijderd

(sorry, kan nergens knop vinden voor pm of mail ofzo? dus dan maar zo proberen ;))
edit: ah found it, lamaar :) was vroeger volgens mij zo'n icoontje aan de rechterkant maar das vast veranderd.

zoetepils, zoek je nog iemand om de 602 samen mee te kopen?

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2004 08:14 ]

• xdc

xdc

slimmehotspot.nl

Verwijderd

Topicstarter
:) ik schrok er even van dat er iemand weer eens wat gepost had.
Maar ik ben idd nog steeds op zoek (low profile om het zo maar eens te noemen) naar iemand die ook op zoek is naar een enkele 602!

Dus ik zou graag contact met je op willen nemen, mijn e-mail adres staat gewoon in mijn profiel gegevens, maargoed, voor het gemak; w.zoetebier@students.uu.nl
Pagina: 1