Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Home Made Baybus[PICS]

Pagina: 1
Acties:
  • 37 views sinds 30-01-2008

• wilmocs
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 26-09-2024
hier mijn zelfgemaakte baybus, ik hoor graag wat jullie ervan vinden!

[img]]http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1203/wilmocs-PICT1096.jpg[/img]
dit is dus het eindresultaat, hieronder foto's van het hele proces!

[img]]http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1203/wilmocs-PICT1087.jpg[/img]
de ledjes zitter erin, tuimelschakelaars zitten vast, tijd om te solderen!:)

[img]]http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1203/wilmocs-PICT1090.jpg[/img]
hier zie je hoe de stroom toevoer is geregeld, er loopt constant 12 volt door die middelste draaid

[img]]http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1203/wilmocs-PICT1091.jpg[/img]
hier zie je de weerstanden, en de min draad, iik heb gewoon 1 min draad gemaakt waar alle minnen op uit komen!

[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2004 19:03 ]

• Bloodhoundje
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13:57
wreed en erg netjes!!!! >:)

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:40

Cyphax

Moderator LNX
Misschien is het dan wel een simpele baybus, maar die afwerking vind ik dus zeer netjes.
Ik zou willen dat die van mij (exact dezelfde tuimelaartjes btw) ook zo netjes afgewerkt was maar daar ga ik een cursus solderen voor nodig hebben :)
Hou je het bij een baybus?

[ Voor 10% gewijzigd door Cyphax op 21-02-2004 18:21 ]

Saved by the buoyancy of citrus

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:45
Netjes gemaakt.. maar 3,2 mb aan fotos is niet modem vriendelijk ;)

• brinkdinges
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-10 11:03
Idd, ff resizen :p

Mooi afgewerkt :)

Casemod: Cubeleon

Verwijderd

Bouw hem es in, want ik vind het een raar frontplaatje :?

Uit wat voor kast komt die?

• Laurenz
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-11 11:17
Nou heb ik het idee dat je Powerknopje op "Off" staat,
en dat het ding wel ingeschakeld is.. :P
Of haal ik nou gewoon die tekentjes door elkaar..? 8)7

Erg netjes en mooi afgewerkt verder! >:)

Edit:
nevermind :P
Die schakelaar is voor zn Neons :P

[ Voor 37% gewijzigd door Laurenz op 22-02-2004 00:47 ]

Leave only footprints, take only memories

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:26
netjes gesoldeert. de gehele achterkant ziet er mooi uit.

Je voorkant, tja...dat vind ik dan weer minder, rare frontplaat btw

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

• brinkdinges
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-10 11:03
Dan ken je mijn frontjes nog niet :(
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1203/Frontbezel2%20(klein)%20(WinCE).jpgAfbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1203/Frontbezel%20(klein)%20(WinCE).jpg
Probeer daar maar es een goeie baybus in te bouwen ;(

[ Voor 3% gewijzigd door brinkdinges op 21-02-2004 18:50 ]

Casemod: Cubeleon

• wilmocs
zalik dan maar even men kastje erbij posten:P

die grotere schakelaar is voor mijn neons

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1203/wilmocs-109227vt6NkaU.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1203/wilmocs-10922SurvgQmm.jpg
Voor de rest: misschien eens een kijkje nemen in [How-to] Baybus - met schakelaars en leds voor info
ik weet hoe dat moet, maar ik heb het express niet gedaan, ik ben niet echt een diehard modder, ik vind het gewoon leuk om te doen! en zo als dat ding het nu doet is voor mij genoeg, dag: vol aan, snachts: stil:)

mod-remark: resizen doen we ook om bandbreedte uit te sparen - plaatjes van 2048px resizen met de [ img = 600] tag is dan niet zo handig of modemvriendelijk ;)

[ Voor 97% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2004 19:04 ]

• Entity_Razer
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05-03 10:56
Bravo. echt superstrak afgewerkt. Erg mooi gedaan

The Idea is not to arrive at the grave, safely in a well preserved body, but to slide in sideways at 400 miles an hour screaming of pure joy

Verwijderd

daar sluit ik me bij aan :D

• jwbagger
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-10 14:41

jwbagger

,.-~'`'~-.,

ik snap de opmerkingen niet van mensen die beweren dat hij "wreed" / "erg netjes" / "superstrak" is :?

Waarom heet alles waaraan iemand tijd en moeite heeft besteed gelijk _goed_ of _mooi_ ?

Ik weet het uit eigen ervaring ook dat het moeilijk is om gaatjes op 1 nette, rechte rij te plaatsen. Maar de lampjes/schakelaars zitten totaal niet uitgelijnd op het midden van het plastic, en de grote schakelaar rechts lijkt dat wél te zijn :? dat maakt echt een héle schele indruk :{
verder zijn de plaatsingen van de schakelaars/lampjes wel behoorlijk scheel geboord: logisch dat je geen knopjes door het roostertje in het midden heen wilt plaatsen, maar deze 'oplossing' ziet er niet echt strak uit eigenlijk... je had ook alle knopjes net iets verder uit elkaar kunnen zetten bijvoorbeeld...

In de foto hieronder heb ik overigens geen rekening met dat rooster gehouden (anders blijf ik knopjes schuiven), ik heb hier gewoon de plaatsingen van de knopjes vergeleken ten opzichte van de meest linkse knopjes. (heb de hulplijnen waarmee ik dit heb bekeken weggelaten). Die foto "analyseren" mbv photoshop is niet als mierenneukerij bedoeld, ik had er wel aanleiding toe om er wat beter naar te kijken: zo op 't eerste gezicht ziet het er óók niet recht uit, daar heb ik niet persé photoshop voor nodig.
Afbeeldingslocatie: http://jw.innovatix.nl/got/baybus.jpg
(pijltjes in de richting waarheen ze eigenlijk hadden moeten staan)

Sorry, maar 't zit dus gewoon niet recht :|

verder: vind ik de baybus gewoon rechttoe-rechtaan. Wat is er nu nog zo bijzonder aan een baybus waarmee je wat lampjes/fannetjes aan kan schakelen dat daar een apart topic voor moet komen :? Zelfgemodde temperatuurmeter erin of een eenregelig displaytje voor wat stats ofzo.. DAT is nog een bijzonderheid in een zelfbouwbaybus... Maar een paar schakelaars/draadjes/weerstandjes/ledjes kopen en dat aan elkaar hangen, ik zie 't bijzondere er niet aan...

Zouden de mensen die deze mod zo de hemel in prijzen uit kunnen leggen WAT er nou zo bijzonder of strak aan is :? want ik begrijp het echt niet :|

disclaimer: ik bedoel 't niet beledigend richting de topicstarter of iets dergelijks, maar eerder als niet-begrijpend richting de mensen die hier zo enorm positief op hebben gereageerd. Degene die deze baybus heeft gebouwd heeft er uiteraard z'n uiterste best op gedaan, en inspanningen zijn altijd een compliment waard natuurlijk. Het is alleen goed te zien dat het handwerk is, er zitten gewoon schoonheidsfouten in. Het resultaat is dus níet zo superstrak ofzo, en dat moet ook kunnen worden gezegd lijkt me.
Wat ik overigens WEL een behoorlijke misser vind van de topistarter: die knopjes+ledjes zitten totáál niet uitgelijnd op de grote knop, en ook niet op het midden van het plastic. DAT vind ik echt een grove fout. Verder zijn het gewoon schoonheidsfoutjes. (En ik ben de eerste die er wat van zegt.)

• SetsunaKaede
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-07-2024

SetsunaKaede

Ing.Dr.Prof.Onz.In

Sorry JWBagger, maar ik zie je punt niet... als ik naar dat plaatje van jou kijk lijken al die dingen behoorlijk recht te staan hoor... en verder, ik vind net als de rest van de reakties hier dat ding best netjes, gevoel voor subtiliteit van de TS imho.

edit:
en resize je pic ff, over mierenneuken gesproken... je post verneukt de layout. (niet als flame bedoeld overigens)

[ Voor 21% gewijzigd door SetsunaKaede op 22-02-2004 00:07 ]

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-11 12:28

dawuss

gadgeteer

Imo is dit:
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1203/wilmocs-PICT1091.jpg
toch best netjes :)

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Verwijderd

Jup, k heb n hoop minder nette troep gezien...

• jwbagger

jwbagger

,.-~'`'~-.,

SetsunaKaede schreef op 22 februari 2004 @ 00:06:
Sorry JWBagger, maar ik zie je punt niet... als ik naar dat plaatje van jou kijk lijken al die dingen behoorlijk recht te staan hoor... en verder, ik vind net als de rest van de reakties hier dat ding best netjes, gevoel voor subtiliteit van de TS imho.

edit:
en resize je pic ff, over mierenneuken gesproken... je post verneukt de layout. (niet als flame bedoeld overigens)
allereerst: dat mijn post de layout een beetje vernachelde (ja een beetje maar, 120 px te breed) wíst ik ja. Ik dacht niet dat mensen daarover zouden vallen... maargoed, ik heb er wel extra van de zijkanten afgesneden zodat hij niet te breed is. wat je wilt. (gebruik F5 als hij nu nog te groot is)

En die dingen staan niet recht, trek zelf maar eens wat lijnen in photoshop (of wat voor programma je zelf bekend mee bent), en je zult zien dat ze niet gelijk staan. Ik zag dit al met 't "blote oog": ik had wel een aanleiding om er wat beter naar te kijken, 't is niet dat ik zit te mierenneuken om te mierenneuken ofzo...

Maargoed, jij/jullie vind/vinden het kennelijk wel recht, wat 't imho niet is. Maakt niet uit, jullie mening, en de topicstarter is de enige die het in 't echt na kan meten of gewoon kan zien door een recht latje langs te leggen :)

Blijven alleen nog wel sowiezo twee punten staan die je niet hebt geprobeerd te weerleggen: die knopjes+ledjes zitten écht niet (verticaal gezien dus) in het midden van het plastic, en totaal niet uitgelijnd t.o.v. de zwarte knop. En ten tweede: wat is er nou tegenwoordig nog zo bijzonder aan een baybus met deze functionaliteit?

[ Voor 3% gewijzigd door jwbagger op 22-02-2004 00:46 ]

Verwijderd

jwbagger schreef op 21 februari 2004 @ 23:39:
blablablabla ik weet alles beter blablabla
Oh allesbeterwetende god, mag ik u aanraken? Of bent u daar te tof voor?

:/

[ Voor 88% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2004 00:54 ]

Verwijderd

Ja, en dat had nou juist wel wat minder netjes gekund, dat zie je aan de buitenkant van de kast niet.
SetsunaKaede schreef op 22 februari 2004 @ 00:06:
Ik zie het punt wel, ik kan JWB alleen maar gelijk geven, het is niet symmetrisch en de gaten zijn niet nauwkeurig genoeg geplaatst.
Verwijderd schreef op 22 februari 2004 @ 00:53:
[...]

En waar slaat dit op?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2004 00:56 ]

• Paulus0013
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 04-10 23:06

Paulus0013

pom pom

[...]

dit is een FLAME en geen opbouwende kritiek zoals de post van jwbagger wel was.
en FLAMES zijn NIET gewenst hier.

verder ben ik het wel eens dat het niet bepaald recht is en dat er weinig speciaals meer aan is eigenlijk.
maar dat neemt niet weg dat TS er zijn best voor heeft gedaan en er blijkbaar trots op is, anders post ie het hier niet.
het is alleen zo jammer, want hier op GoT is zoiets niet meer dan standaard, net als windows, blowholes etc. die dingen hebben we inmiddels wel erg vaak zien langs komen.

[ Voor 19% gewijzigd door Paulus0013 op 22-02-2004 00:57 ]

• lowfi
  • Laatst online: 23-11 20:13
snap niet dat je je druk kan maken over niet rechte knopjes van iemands anders pc

wat een kut leven heb je dan

• jwbagger

jwbagger

,.-~'`'~-.,

quote:
jwbagger schreef op 21 februari 2004 @ 23:39:
blablablabla ik weet alles beter blablabla

PARDON :|
Geboortedatum Thursday 23 June 1988
ga eens naar bed jij.

ik probeer gefundeerd iets te melden, en ik heb nérgens gezegd dat ik alles beter zou weten. waarom zet je dat dan in een quote van mij?

• Paulus0013

Paulus0013

pom pom

BasBzrk schreef op 22 februari 2004 @ 00:57:
snap niet dat je je druk kan maken over niet rechte knopjes van iemands anders pc

wat een kut leven heb je dan
pff kap eens met flamen hiero zeg
meneer post toch zelf zijn 'mod' dan staat het toch vrij onze mening te geven, of mag deze alleen positief zijn ofzo??

beetje waardeloze opmerking van je.

• jordz.
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-06 17:34
Mooi gedaan! Ik wil dat ook een keertje maken :) maar dan met 5/7/12 volt enzo! En dat me power & hdd led uitgaan, zijn zo licht 's nachts :P

Arch Linux

• BLN
  • Laatst online: 13:39

BLN

Best wel vaag JW, De foto die je gebruikt om te laten zien hoe scheef t is. Is onder een hoek genomen. Die zie je ook in jou lijn, maar ik geloof nooit dat die lijn in de zelfde dieptehoek staat als de foto, dus je argument is neit helemaal 100.

If it ain't broken, don't fix it

• jwbagger

jwbagger

,.-~'`'~-.,

@ BasBzrk >> ik maak me niet druk om zijn knopjes. je hebt mijn post dus niet goed gelezen. ik verbaas me er alleen over dat iedereen er zo lovend over doet terwijl die scheve knopjes mij direct opvallen.

@ Paulus0013 en Exter >> pff, ik dacht dat ik de énige was die er zo over dacht :) tnx ;)

en nog eenmaal: ik kat helemaal die mod niet af: het écht storende had ik gemeld, dat is de verticale alignment waar totaal niet op gelet is. De scheve knopjes zijn beter te classificeren als een schoonheidsfoutje, en wat deze mod nu zo 'apart' zou maken zie ik ook niet. Die laatste twee punten verbaasde ik me over, dat dat niemand eerder was opgevallen, en dat meld ik alleen. Waarom er dan opeens gelijk met flames in 't rond gesmeten moet worden is me eventjes een raadsel :|

[ Voor 3% gewijzigd door jwbagger op 22-02-2004 01:06 ]

• dawuss

dawuss

gadgeteer

Ik heb zelf ook eens iets dergelijks gemaakt, maar dan lang niet zo netjes ;) Dat ging vooral om de functionaliteit.
Ben helaas niet in de gelegenheid om er pics van te maken hier, omdat ik niet thuis ben :)
Deze mod is verder inderdaad niet heel bijzonder, maar niemand verplicht niemand naar dit topic te kijken, dus why bother :D
edit: O ja, en ik respecteer de mening van jwbagger, en ik kan me voorstellen dat het allemaal opbouwend bedoeld is (is het ook) maar omdat je er zo veel "moeite" voor hebt gedaan, met zo'n plaatje en al, komt het een beetje onsympathiek over :)

Kunnen we het dan nu wer over de mod hebben :P

[ Voor 55% gewijzigd door dawuss op 22-02-2004 01:11 ]

micheljansen.org

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:47

PD2JK

ouwe meuk is leuk

[...]
Proost! Drink d'r nog één.... ;) (net als ik)

Het is toch leuk om de creaties te zien van mensen die zoiets in elkaar boren en draaien. Ook al zijn er al zoveel van die dingen (zelf) gemaakt. De TS'er laat gewoon zien wat hij gemaakt heeft en 'vraagt onze mening er over'. jwbagger doet dat dus ook. In dit geval positieve kritiek en geen lof. Dus ik snap niet dat er dus mensen zijn die het topic verzieken met flames naar meninggevers... :/

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

Verwijderd

BiX schreef op 22 februari 2004 @ 01:02:
Best wel vaag JW, De foto die je gebruikt om te laten zien hoe scheef t is. Is onder een hoek genomen. Die zie je ook in jou lijn, maar ik geloof nooit dat die lijn in de zelfde dieptehoek staat als de foto, dus je argument is neit helemaal 100.
Beste kerel, de foto's zijn clickable, je hebt er helemaal geen hulplijnen voor nodig...

• Paulus0013

Paulus0013

pom pom

@ jwbagger: gemeld aan een modje, reacties zijn gewoon beneden peil van die mensen.
iemand laat hier zijn gemaakte ding zien, dan mag enige opbouwende kritiek toch wel :?
iemand post denk ik echt niet met het id om alleen maar lovende woorden te lezen, daar leer je immers ook niets van.
beetje kritiek kan geen kwaad en maakt mensen scherp ;)

• dawuss

dawuss

gadgeteer

Misschien is dit topic:
Het 'Post hier je kleine mods' Topic - Deel 5 voor de volgende keer een beter alternatief. Daar krijg je misschien net wat betere reacties :)

micheljansen.org

• jwbagger

jwbagger

,.-~'`'~-.,

BiX schreef op 22 februari 2004 @ 01:02:
de lijn die ik in die foto heb gezet, is ook niet bedoeld om de onderlinge fouten van de knopjes te tonen. Die fouten heb ik met de rode pijltjes aangegeven. Die rode lijn heb ik er even vlug in gezet om te laten zien dat het midden van die knopjes/ledjes NIET het midden van de zwarte schakelaar + plasic bay is. Het ZOU misschien kunnen dat die inderdaad een pixel of 2 afwijkt, mijn excuses voor deze enorme fout :X

Maargoed, hier een image van mijn originele meet-lijnen:

Afbeeldingslocatie: http://jw.innovatix.nl/got/lijnen.jpg

wat heb ik hier gedaan: De horizontaal-volgende lijnen zijn 100% evenwijdig met de randen van het platic en zijn georienteerd op de plaatsing van de meest linkse schakelaar+led. De verticaal-volgende lijnen heb ik in de hoek gezet die ik kreeg van schakelaar en led aan de linkerkant + schakelaar en led aan de rechterkant. Dan heb je twee lijnen die tussen een groepje van een schakelaar+led staan, met de onderkanten naar elkaar gericht. Dit copypasten zou een gelijke afstand op moeten leveren. wat dus in de foto niet zo is.

nu tevreden?

• mozinator
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-12-2020
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1203/wilmocs-10922SurvgQmm.jpg
hier ziet het toch goed uit

• jwbagger

jwbagger

,.-~'`'~-.,

dawuss schreef op 22 februari 2004 @ 01:06:
edit: O ja, en ik respecteer de mening van jwbagger, en ik kan me voorstellen dat het allemaal opbouwend bedoeld is (is het ook) maar omdat je er zo veel "moeite" voor hebt gedaan, met zo'n plaatje en al, komt het een beetje onsympathiek over :)
zie m'n disclaimer onderaan de eerste reactie van mij: daar meld ik duidelijk dat ik 't NIET als belediging t.o.v. de topicstarter bedoel, en dat ik zijn inspanningen wel dégelijk waardeer en respecteer.
Verwijderd schreef op 22 februari 2004 @ 01:09:
Beste kerel, de foto's zijn clickable, je hebt er helemaal geen hulplijnen voor nodig...
daar heb je gelijk in, ik zag het dus ook op 't eerste gezicht gelijk, en dat was voor mij aanleiding om het wat verder te bekijken m.b.v. photoshop (voordat mensen gaan bewijzen dat ik juist géén gelijk had en dat ik juist in die oogopslag verkeerd keek). Maar het valt idd gelijk op dat 't niet 100% strak zit. Gelukkig dat er meer mensen zijn die dit gelijk zien :)
Paulus0013 schreef op 22 februari 2004 @ 01:12:
@ jwbagger: gemeld aan een modje, reacties zijn gewoon beneden peil van die mensen.
iemand laat hier zijn gemaakte ding zien, dan mag enige opbouwende kritiek toch wel :?
iemand post denk ik echt niet met het id om alleen maar lovende woorden te lezen, daar leer je immers ook niets van.
beetje kritiek kan geen kwaad en maakt mensen scherp ;)
Het schijnt toch meer de gewoonte te zijn om als een kudde achter de topicstarter aan te rennen, gauw topic kijken, foto's doorscrollen, "oeh mooi" posten, en door naar het volgende topic. Niet dat iedereen zo doet, er zijn vast ook mensen die gewoon serieus hebben gekeken naar het topic en deze mod wél mooi vinden, maar ik vrees dat er toch een aantal kuddedieren tussen de complimenten zit.
van ver weg zie je de puisten op een vrouwengezicht ook niet. need to say more?

ANYWAY: NU WEER ONTOPIC!
dit was mijn laatste post over deze onenigheid, dit topic moet niet verder vervuild worden. m'n mail adres staat in m'n profile, mochten mensen nog verder willen discussiëren.

[ Voor 9% gewijzigd door jwbagger op 22-02-2004 01:28 ]

• wilmocs
ik snap ff de hele situatie niet...
dat die dingen scheef zitte oke...
maar dat er zo'n *(&*^^ probleem van gemaakt moet worden...
ik heb dat ding met een boor gemaakt, dus niet met een toren die recht naar beneden boort, en ik heb idd niet genoeg tijd genomen om het af te tekenen, daarintegen heb ik het soldeer werk naar mijn mening helemaal perfect gemaakt, en dat was ook mijn bedoeling:
van buiten mag het soms lelijk zijn, maar het gaat toch altijd om hetgeen wat vanbinnen zit!:P

dat sommige dingen beter kunnen oke, maar ik heb dit ding helemaal!!!!! naar mijn smaak gemaakt, en dat vind ik mooi, en dat kan iedereen inzien, duz je kan niet gaan zeggen: je had beter die grote knop niet kunnen doen blablabla...

en ik wil ook best kritiek, anders had k het niet gepost, en wat JWB nu post, vind ik echt cool, maar dat iedereen daar weer tege aan moet gaan zeiken vind ik zwaar d0m! bedankt JWB voor je kritiek, ik ga zeker nadenken om een nieuwe rechte te maken, als ik daar zin in heb :P ;)

[ Voor 97% gewijzigd door wilmocs op 22-02-2004 01:47 ]

• Paulus0013

Paulus0013

pom pom

wilmocs schreef op 22 februari 2004 @ 01:35:
ik snap ff de hele situatie niet...
dat die dingen scheef zitte oke...
maar dat er zo'n *(&*^^ probleem van gemaakt moet worden...
ik heb dat ding met een boor gemaakt, dus niet met een toren die recht naar beneden boort, en ik heb idd niet genoeg tijd genomen om het af te tekenen, daarintegen heb ik het soldeer werk naar mijn mening helemaal perfect gemaakt, en dat was ook mijn bedoeling:
van buiten mag het soms lelijk zijn, maar het gaat toch altijd om hetgeen wat vanbinnen zit!:P

dat sommige dingen beter kunnen oke, maar ik heb dit ding helemaal!!!!! naar mijn smaak gemaakt, en dat vind ik mooi, en dat kan iedereen inzien, duz je kan niet gaan zeggen: je had beter die grote knop niet kunnen doen blablabla...
post het dan niet als je niet tegen kritiek kan |:( 8)7

en btw WIJ maken geen probleem van de situatie, dan doen de mensen die blijkbaar alleen WOOOOOW wat mooi , prachtig, helemaal top. etc... willen zien ;)

edit: ok snap hem :>

[ Voor 11% gewijzigd door Paulus0013 op 22-02-2004 01:48 ]

• wilmocs
@ check edit!:) was aan ut edite toen jij ook aan ut type was:P

AUB nu weer reacties die niet tot betrekking hebben: scheefheid knopjes en ledjes, waar daar heb ik nu wel genoeg van gehad, en daar kan ik nu wat mee, duz heb je meer wat nog niet gezegt is? ZEG HET:)

[ Voor 124% gewijzigd door wilmocs op 22-02-2004 01:50 ]

• Oxi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-11-2022

Oxi

Ik ben niet zo'n fan van de open contacten achterop maar het is wel netjes en degelijk afgewerkt. De ledjes/schakelaars zitten niet écht op 1 rij maar op het oog maakt het niet echt veel uit. Bij mij zit 1 ledje te ver omhoog, denk je nou echt dat iemand het ooit gemerkt heeft :?
De gaatjes in het midden zijn natuurlijk klote voor het design maar had je geen ander plaatje dat in die kast pastte zonder die gaatje? Of ze wegwerken en daarna een kleurtje er overheen?

Afbeeldingslocatie: http://www.oxipage.nl/download/download.php?cat=casemod&image=DSCN1503.jpg&thumb=1
Mijn baybus, zo zie ik het liever,
vanwege kortsluiting aangezien de rest
vd kast van staal is.

Ik moet jwbagger in 1 ding gelijk geven, in zowat elk topic krijgt de mod in kwestie allemaal reacties dat het mooi en wreed is terwijl het soms niet om aan te zien is...

[ Voor 10% gewijzigd door Oxi op 22-02-2004 09:47 ]

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

• wilmocs
De gaatjes in het midden zijn natuurlijk klote voor het design maar had je geen ander plaatje dat in die kast pastte zonder die gaatje? Of ze wegwerken en daarna een kleurtje er overheen?
dat was het probleem, geen enkel ander frontje past erin :'(
de front is namelijk net ff iets breder dan normaal...
en wegwerken, dan moet ik gaan veilen ofzo?? aangezien elk frontje in men kast die gaatjes heeft hou je er wel een bepaalde structuur in, en dat vind ik persoonlijk wel mooi!

en persoonlijk vind ik de manier waarop jij de achterkant hebt, de bedrading zeer iritant, je kan je der geen weg uit maken, en met kortsluiting hoef ik me geen druk te maken, want alles zit er zo strak op...

[ Voor 20% gewijzigd door wilmocs op 22-02-2004 10:36 ]

• LeonM
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-10 14:18
@ TS

Ik heb zelf ook een Neon Light case, maar bij mij zitten die frontjes dus niet echt stevig erin. Heb jij er geen last van dat je iedere keer het frontje eruit drukt door die schakelaartjes te bedienen?

• wilmocs
bij mij zitten ze er iets te stevig in :P
nee ik heb er geen last van, ik heb wel fftjes met een paar tikke het front is naar beneden getikt zodat het wat strakker zit, maar met die knopjes werkt perfecT!

Verwijderd

Wilmocs > Leuk gedaan, niet bijzonder ofzo, maar je moet toch ergens beginnen... En ja, ik moet toegeven, die knopjes en ledjes zitten ook niet helemaal recht, maar om er zo'n probleem van te maken... Zelf maken is nog altijd leuker dan een kant-en-klare kopen. Ook m'n complimenten voor je soldeerwerk, erg netjes! Ik heb niet zo gauw een foto bij de hand van mijn baybusachterkant, dat is één grote dradenbende. (Baybus is ook iets uitgebreider dan deze ;)).

Jwbagger > Ben het wel met je eens, maar discrimeren op leeftijd doen we niet aan he ;)
Laat niemand dit verkeerd opvatten zodat we weer een hele zinloze discussie krijgen ;)

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Wat ik me altijd afvraag: wat vinden jullie zo cool aan die tuimelschakelaars van een halve euro? Ik heb ook weleens een baybus gebouwd voor iemand met dergelijke schakelaartjes erin, en het staat als modder op een vlaggenschuit (even omgedraaid ;)).
De moeren staan niet mooi, je kunt er bijna geen vermogen mee schakelen en ze zijn in no-time kapot als je niet uitkijkt.

• dawuss

dawuss

gadgeteer

Inderdaad, ik heb hiervoor van die hele simpele vierkante 2- en 3weg wipschakelaartjes gebruikt. Wederom geen pics, maar het ziet er ongeveer zo uit:
Afbeeldingslocatie: http://image01.conrad.com/m/7000_7999/7000/7000/7000/700092_LB_00_FB.EPS.jpg
Veel degelijker, maar ook veel duurder dan een tuimelschakelaartje :)

micheljansen.org

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:47

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Die had ik ook eerst, 6 op een rij ziet er wel leuk uit.

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

• BLN

BLN

jwbagger schreef op 22 februari 2004 @ 01:16:
[...]

de lijn die ik in die foto heb gezet, is ook niet bedoeld om de onderlinge fouten van de knopjes te tonen. Die fouten heb ik met de rode pijltjes aangegeven. Die rode lijn heb ik er even vlug in gezet om te laten zien dat het midden van die knopjes/ledjes NIET het midden van de zwarte schakelaar + plasic bay is. Het ZOU misschien kunnen dat die inderdaad een pixel of 2 afwijkt, mijn excuses voor deze enorme fout :X

Maargoed, hier een image van mijn originele meet-lijnen:

[afbeelding]

wat heb ik hier gedaan: De horizontaal-volgende lijnen zijn 100% evenwijdig met de randen van het platic en zijn georienteerd op de plaatsing van de meest linkse schakelaar+led. De verticaal-volgende lijnen heb ik in de hoek gezet die ik kreeg van schakelaar en led aan de linkerkant + schakelaar en led aan de rechterkant. Dan heb je twee lijnen die tussen een groepje van een schakelaar+led staan, met de onderkanten naar elkaar gericht. Dit copypasten zou een gelijke afstand op moeten leveren. wat dus in de foto niet zo is.

nu tevreden?
Nou tevreden? Dit is wel een hele scheve boel die je hier getekend hebt. Ik blijf erbij dat die verticale lijnen niet kunnen kloppen om de simpele reden dat die foto dus onder een hoek staat en ik neem niet aan dat je professionele maatgevings software hebt gebruikt hier. En sorry dat de TS een mm of 0.2 heeft afgeweken van je ijklijn.

• BLN

BLN

<modder in poetische mood>Tuimelschakelaars geven gewoon t gevoel dat je echt lekker iets omschakelt. dat TIK als je m omzet en dat r dan allemaal dingen gebeuren is echt zow wieuw:D En dan t glanzen wat ie doet, t geeft ook een beetje dat cockpit gevoel natuurlijk. <modder in poetische mood/>

• NewbieNeo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15:47
vind 't soldeerwerk wel netjes gedaan, alleen had ik ook liever isolatie (in de vorm van krimpkous ofzo) gezien, tegen evt. kortsluiting...

voor de rest houd ik niet zo van tuimelschakelaartjes, steken mij te ver uit. :P
heb liever klik-schakelaartjes, zoals bijv. in me eigen mod..
vind ik toch net wat strakker staan.. ;)
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1203/fanbusNN1.jpg

offtopic:
ik snap ook echt niet waarom mensen in topics reageren als ze voor de rest toch niets constructiefs erin te melden hebben

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-11 19:30
Kaj. schreef op 22 februari 2004 @ 14:15:
Wat ik me altijd afvraag: wat vinden jullie zo cool aan die tuimelschakelaars van een halve euro? Ik heb ook weleens een baybus gebouwd voor iemand met dergelijke schakelaartjes erin, en het staat als modder op een vlaggenschuit (even omgedraaid ;)).
De moeren staan niet mooi, je kunt er bijna geen vermogen mee schakelen en ze zijn in no-time kapot als je niet uitkijkt.
Da's toch logisch ...

De weg van de minste weerstand. Want dit is lekker makkelijk, gewoon een rijtje gaatjes boren ( ook nog scheef als het ff kan ) en je bent klaar.

En vijltje / figuurzaakgje erbij pakken ? Veel teveel werk :o

nu bouw ik geen baybussen (automagisch all the way) maar dit is mijn favo :
Afbeeldingslocatie: http://212.160.129.211/KATALOG/element/912428fm.gif

[ Voor 10% gewijzigd door Sine op 22-02-2004 17:31 ]

Repareren doe je zo.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
ziet er netjes uit hoor :) ik vind zo'n zelfgemaakte toch altijd een stuk beter dan een gekochte

Verwijderd

BiX schreef op 22 februari 2004 @ 14:57:
[...]

Nou tevreden? Dit is wel een hele scheve boel die je hier getekend hebt. Ik blijf erbij dat die verticale lijnen niet kunnen kloppen om de simpele reden dat die foto dus onder een hoek staat en ik neem niet aan dat je professionele maatgevings software hebt gebruikt hier. En sorry dat de TS een mm of 0.2 heeft afgeweken van je ijklijn.
Dat valt nogal mee, die pic is toevallig aardig recht van voren genomen.
Omdat ik veel van tekenen hou heb ik ook maar eens een paar lijnen getrokken.

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/lodioo/new1/frontje.jpg

En omdat ik ook veel van knippen en plakken hou zie je hier hoe het beter zou kunnen, alles ff uit de losse pols he...

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/horseflower/new5/front.jpg

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2004 17:38 ]

• wilmocs
blijven we door gaan over die mm die ik fout heb geboord? of komen jullie nog met iets waar ik wat aan heb lol....

/edit;
never mind, close topic pls..

[ Voor 16% gewijzigd door wilmocs op 22-02-2004 17:57 ]

Verwijderd

Hoezo? Je wilde toch graag meningen horen?
Ik probeer je alleen maar wat op weg te helpen...

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Ok, en nu is het wel weer leuk geweest...
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.