Toon posts:

Audigy LS en Gigabyte 8PEN-XP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Van de week kapte mijn audigy 2 ermee hij gaf geen geluid meer, nou jah heel zachtjes als je de koptelefoon op had (maar ook echt zachtjes) omdat ik nog garantie had ben ik naar funprice gegaan en heb ik hem kunnen omruilen, aangezien hun de audigy 2 niet meer hadden en de audigy LS ervoor in de plaats is gekomen, kreeg ik deze keurig nieuw in doos mee, nou heb ik hem in mn pc geinstalleerd en doet deze kaart precies hetzelfde, nou heb ik nog een andere pc staan en daar doet het geluid het wel, Ik heb een Logitech Z560 set erbij en als je daarmee aan de volume knop zit hoor je gekraak, maar een heel zwaar geluid, het lijkt een beetje of er wind in een microfoon waait, dat soort geluid, weet iemand of er toevallig een probleem is tussen de audigy Ls en mijn Gigabyte 8PEN-XP (misschien chipset?)

Verwijderd

Topicstarter
Schop *niemand??*

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-07 12:01
Het gekraak van de speakers is mogelijk een gare potmeter in de speakers en staat dan verder los van de geluidskaart.
Is het niet misschien iets heel stoms als het volume ofzo wat ergens niet goed staat ingesteld? Loop even de audiomixer langs (rechtsonderin, dat speakertje), kijk onder opties en vink alle audio schuiven aan, misschien staat er iets naar beneden (wave of front bijv.).

Ik heb laatst toevallig nog een systeem in elkaar gezet met de 8PENXP en een audigy, maar dat gaf volgens mij geen problemen. (heb je de drivers er wel eerst afgehaald voordat je de nieuwe erop hebt gezet?)

Mijn Home Cinema in aanbouw

Verwijderd

Topicstarter
ja, ik heb de drivers er eerst vanaf gehaald, en het geluid (de eerste kwart van het volume) klinkt alsof je wind in en microfoon hoort waaien, ik heb windows eropnieuw opgezet en toen de drivers geinstalleerd maar het probleem blijft.
Alle volumes staan goed, daar ligt het ook niet aan...

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu wat contact gehad met iemand van gigabyte, deze zeggen dat het een irq conflict moet zijn, maar dat is het niet hij heeft nu al in verschillende pci sloten gezeten en andere irq gekregen maar dat helpt nog steeds niet.