Grrrrrene schreef op 21 februari 2004 @ 00:05:
Als je alleen XGA gaat draaien zou ik idd gewoon XGA aanraden, scheelt nog wat op de prijs ook. Maar bedoel je dat je dat in spellen gaat doen, of ook in windows? Want juist voor desktop dingen zou ik SXGA nemen, ik vind dat herschalen BTW nog wel meevallen hoor, ik heb hier een 15" TFT met 1024x768 resolutie en dat ziet er in 800x600 resolutie best goed uit in games.
Edit: Overigens is een andere resolutie dan de native resolutie wel minder mooi hoor, maar 't is niet zo dat het er echt niet uit ziet, in windows wel, met letters enzo, maar in games vind ik het heel erg meevallen eigenlijk, maar da's persoonlijk blijkbaar

Er zit natuurlijk wel een verschil in tussen de desktop tft's en de laptop tft's maar mijn 1400x1050 laptop kan idd zonder veel problemen goed beeld geven op 1024x786, het is niet meer superscherp maar het kan wel. Maar mijn oudere Acer travelmate 7100TE heeft wel moeite om van 1024x786 te gaan, daar ziet het er al niet meer uit op 800x600.
Mijn Iiyama ProLite 431S kan zelfs op 640x480 nog redelijk beeld geven.
Maar waarom dus 1024x786? Geloof me, als je eenmaal een tft heb met meer (bv: wxga) wil je niet minder
Het is natuurlijk jou keus, maar je wilt igg toch niet gamen op een laptop. Waarom? Omdat:
A: Response time is erg hoog.
B: te klein voor goed beeld (Ook geen "echt" goede belichting)
C: Je keyboard
En je geeft zelf ook al aan dat je igg niet (vaak) wilt gamen, ga dan toch eens een compu shop in, voor mij part Dixons, daar staan altijd wel paar demo laptops, dan kun je kijken naar het verschil. Het is even wennen (heb ook 2 jaar op 1024x786 gewerkt) maar daarna wil je echt niet anders
Succes met je aankoop.