Centrino 510M of P4 5100 kopen?

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 494 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit te denken over een laptop en zit nu met 2 modellen

Een DELL 510M:
1,4 Ghz M processor
15" TFT XGA (1024x768)
512 Mb RAM 333 Mhz
40 Gb HDD
DVD/CDRW Combo
etc

en een DELL 5100
Pentium 4 2,66 Ghz
15" TFT SXGA (1400x1050)
512 Mb RAM 266 Mhz
40m Gb HDD
DVD/CDRW Combo etc

De prijs is min of meer gelijk, incl bezorgen EUR 1220 dan heb ik bij de P4 een Wifi kaart gekocht en zijn ze dus beiden wireless.

De verschillen zijn dus de processor, het beeldscherm, snelheid RAM.

Wat raden jullie aan?

Alvast dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:34
Verwijderd schreef op 15 februari 2004 @ 21:44:
Ik zit te denken over een laptop en zit nu met 2 modellen

Een DELL 510M:
1,4 Ghz M processor
15" TFT XGA (1024x768)
512 Mb RAM 333 Mhz
40 Gb HDD
DVD/CDRW Combo
etc

en een DELL 5100
Pentium 4 2,66 Ghz
15" TFT SXGA (1400x1050)
512 Mb RAM 266 Mhz
40m Gb HDD
DVD/CDRW Combo etc

De prijs is min of meer gelijk, incl bezorgen EUR 1220 dan heb ik bij de P4 een Wifi kaart gekocht en zijn ze dus beiden wireless.

De verschillen zijn dus de processor, het beeldscherm, snelheid RAM.

Wat raden jullie aan?

Alvast dank
Oké en wat willen wij er mee gaan doen?
Lees de Faq eens ;) iets meer informatie is wel handig voor ons :)
En het blijft natuurlijk een keuze die je zelf zult moeten maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:00
Ik zou voor de Centrino gaan.
Ten eerste denk ik dat de Centrino veel platter en lichter is dan de normale.
Ten tweede is de accuduur van de Centrino vele malen beter dan bij een normale P4.
Ten derde is er bijna geen snelheidsverschil tussen de 1.4Ghz Centrino en de 2,66Ghz P4. Tenminste, ik denk niet dat je dat erg gaat merken, mede door het snellere RAM.

Het is alleen de vraag of deze dingen voor jou wat uitmaken. Zelfde geldt voor het beeldscherm, wil je per se 1400x1050 of is 1024x768 ook prima. Persoonlijk vind ik 1400x1050 wat klein voor een 15" maar dat ligt echt helemaal aan jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-w
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

j-w

ik zou voor een centrino gaan met 1400x1050 scherm
1024 x 768 is echt te weinig voor serieus werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

j-w schreef op 15 februari 2004 @ 21:50:
ik zou voor een centrino gaan met 1400x1050 scherm
1024 x 768 is echt te weinig voor serieus werken.
Op een 15" beeldscherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-w
  • Niet online

j-w

Verwijderd schreef op 15 februari 2004 @ 21:50:
[...]
Op een 15" beeldscherm?
ja dat heb ik ook. Werkt super lekker.
Als ik een nu een nieuwe laptop zou kopen, zou ik misschien zelfs een 1600x1200 scherm kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja, ik bedacht me ook met dat mijn gebruik misschien wel handig kan zijn..

Voornamelijke Office en Internet..photoshop
Zo nu en dan een spel maar aangezien ik meer oldskool Doom ben en het dus bij Legacy houd zal dat met beide wel goed lukken. Iets als Commandos 3 moet toch ook op beide wel mogelijk zijn lijkt me...

Op zich zijn beide modellen voldoende voor wat ik ermee wil doen... ik zit dus alleen ff met het centrino/p4 verhaal

De centrino is idd lichter en dunner dan de P4..

Maakt de beeldkwaliteit van de monitor nog iets uit of is dat gelijk en kan de sxga alleen een hogere resolutie aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-w
  • Niet online

j-w

zoals al eerder gezegd zou ik proberen een centrino te kopen met een hogere resolutie.
Maar als je echt alleen tussen deze 2 modellen wilt kiezen zou ik de centrino doen als je de laptop veel onderweg wilt gebruiken, en de P4 als je meer op zoekt bent naar een desktopvervanger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ligt sterk aan je wensen, maar de centrino is echt veeeeeel fijner qua gewicht, warmte, lawaai, accutijd, afmetingen enzovoorts... Wifi zit bij centrino laptops ook ingebouwd en de antenne zit veelal in het beeldscherm ingebouwd, daardoor is de ontvangst veel beter dan met die wlan PCMCIA kaartjes.

Een P4 op 2,66GHz, een desktop (!) P4 wordt flink heet, gevolg is dat dat niet lekker werkt op je schoot en de fan vrij veel aan zal gaan. Als je hem altijd op je bureau gebruikt, is dat niet zo'n groot probleem, maar die fan blijf je horen. Zo'n klein fannetje maakt gewoon een rotgeluid en met een centrino gaat die alleen af en toe aan bij volle CPU belasting, zoals bij langdurig encoden of gamen...

Qua scherm is 1400x1050 natuurlijk leuker, maar die processor... :/ Probeer een centrino te krijgen met SXGA scherm en trek daar desnoods 100 euro meer voor uit, 't zal je echt veel beter bevallen :)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Aangezien ik nu op mijn 14" TFT Laptop altijd 1024 draai (hij kan wel meer aan)... moet ik eens serieus nadenken over wat ik nu wil... van xga naar sxga gaan kost bij dell 59,50... valt nog mee dus.. maar aangezien ik al iets over budget is is het dan nog meer iets over budget.

Wat is het verschil tussen die schermen,..alleen en max resolutie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-w
  • Niet online

j-w

Verwijderd schreef op 16 februari 2004 @ 09:29:
Aangezien ik nu op mijn 14" TFT Laptop altijd 1024 draai (hij kan wel meer aan)... moet ik eens serieus nadenken over wat ik nu wil... van xga naar sxga gaan kost bij dell 59,50... valt nog mee dus.. maar aangezien ik al iets over budget is is het dan nog meer iets over budget.

Wat is het verschil tussen die schermen,..alleen en max resolutie?
hmm... bij laptop schermen heb je geen max resolutie, je hebt maar 1 resolutie. Je kunt wel een lagere resolutie draaien maar dat wordt meteen erg lelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zelf heb ik ervaring met deze 2 dell's

dell inspiron 8000 :
Intel Mobile Pentium III
15" tft 1600 X 1200 pixels

dell inspiron 2600
celeron
15" tft 1024 x 768

qua hitte vind ik dat ze beide behoorlijk warm kunnen worden op je schoot vooral de 8000.
qua scherm vind ik de 1600 x 1200 te priegelig en de 1024x768 net te groot en dus korrelig, zelf zou ik dus kiezen voor een centrino met 1400x1050.

zelf heb ik btw 1,5 week geleden een 510m besteld met :
centrino 1.7 ghz
1x512 mb ram 333mhz
60 gb hd
15" tft 1400x1050
dvd/cdrw combo
dell 1400 integrated wireless network card a/b/g
internal bleutooth

ik heb voor de centrino gekozen omdat hij lang mee gaat op de batterij, weinig lawaai maakt, compact is, weinig hitte afgeeft enz...

als ik hem binnen heb zal ik er wel het een en ander over vertellen.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2004 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aike
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Lijkt me duidelijk, ga voor de centrino en voor het 1400x1050 scherm. Ik heb de 500m en die centrino is echt ideaal. Mijn scherm is 14 inch en nog vind ik 1400x1050 niet te klein, maar dat is persoonlijk.

Als je vragen hebt over de 500m, feel free...

Mijn blog over het deployen van Ruby on Rails: RunRails.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ter info: vorige week de knoop doorgehakt en een 510M, Centrino dus, besteld.

Lekker rustig en koel. met de 4cell battery ivm laag gewicht toch 2 uur werktijd. Wlan is perfect, resolutie van 1400 ook prima voor 15". Ik had echt geen 1024 willen hebben.

Bedankt voor jullie adviezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 februari 2004 @ 15:50:
Ter info: vorige week de knoop doorgehakt en een 510M, Centrino dus, besteld.

Lekker rustig en koel. met de 4cell battery ivm laag gewicht toch 2 uur werktijd. Wlan is perfect, resolutie van 1400 ook prima voor 15". Ik had echt geen 1024 willen hebben.

Bedankt voor jullie adviezen.
welke specs heb je besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dell 510M
Centrino 1,4 Ghz
512 Mb Ram
40 Gb HDD
15" SXGA 1400x1050
4 cell battery
DVD/ CDRW

Meer specs kun je eigenlijk niet kiezen.. WLAN is natuurlijk inbegrepen, alsook een sound en videokaart (64Mb), tv-out etc.

Geen bijzonder snel systeem ofzo maar in mijn ogen voldoende voor office, internet en af en toe een spelletje. En voor eur 1250,00 thuis lijkt me best okay toch.

Dat is altijd het nare van dell, dat ze een aanbieding hebben, die afloopt, en gelijk op wordt gevolgd door een nieuwe aanbieding. Altijd spannend of de volgende aanbieding beter/slechter is. Ik kreeg 100,00 korting en dubbel geheugen. Nu is het dubbel geheugen en bezorgkosten, later weer een gratis printer oid.

Oh, om de specs compleet te maken, ik heb er een linksys BEFW11S4 WLAN router bij gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 februari 2004 @ 23:17:
Dell 510M
Centrino 1,4 Ghz
512 Mb Ram
40 Gb HDD
15" SXGA 1400x1050
4 cell battery
DVD/ CDRW

Meer specs kun je eigenlijk niet kiezen.. WLAN is natuurlijk inbegrepen, alsook een sound en videokaart (64Mb), tv-out etc.

Geen bijzonder snel systeem ofzo maar in mijn ogen voldoende voor office, internet en af en toe een spelletje. En voor eur 1250,00 thuis lijkt me best okay toch.

Dat is altijd het nare van dell, dat ze een aanbieding hebben, die afloopt, en gelijk op wordt gevolgd door een nieuwe aanbieding. Altijd spannend of de volgende aanbieding beter/slechter is. Ik kreeg 100,00 korting en dubbel geheugen. Nu is het dubbel geheugen en bezorgkosten, later weer een gratis printer oid.

Oh, om de specs compleet te maken, ik heb er een linksys BEFW11S4 WLAN router bij gekocht.
dank je , zou je me op de hoogte willen houden van b.v. de afleverdatum als je de orderbevestiging hebt?
bij mij zijn er namelijk wat problemen met de leverbaarheid van onderdelen en daardoor durven ze niet meer te zeggen wanneer ik hem nu krijg de orderstatus is dus ook niet meer opvraagbaar bij mij :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jammer dat Dell nog altijd van die trage harde schijven steekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hier zie je dat er meer mensen last hebben van die vertraging : http://forums.us.dell.com...r_status&message.id=82435

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wanneer de leverdatum is? Ik heb hem al..

Dinsdag de 17e besteld.
Woensdag de 18e een mail dat hij in productie ging
Dinsdag de 24e een mail dat hij verstuurd is.
Vrijdag de 27e was hij er..

Geen problemen bij mij dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zo ik word gek denk ik kreeg net een email van een nieuwe orderbevestiging ze hebben mn order dus gewoon opnieuw ingevoerd verdorie nu beginnnen we dus weer van voor af aan maarja het zal wel aand e onderdelen liggen die ik dr in heb laten zetten ofzo :x
maarja verwachte afleverdatum is bij mij nu dus 15 maart en hij is besteld op 6 februari :x

@ MacKuip : en hoe bevalt ie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gijoy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-09 14:06
Ik heb de 510M nu sinds vrijdag, was binnen 10 dagen geleverd. Vaag genoeg alleen met 2 laptoptassen, heb nu een grote en kleine nylon tas. Had er echt maar 1 besteld en was voordat de gratis tas aktie begon, dus heb nu 100euro korting, dubbel geheugen en een tas. Ik klaag niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danfoss
  • Laatst online: 21:09

Danfoss

Deze ruimte is te koop..

Verwijderd schreef op 02 maart 2004 @ 16:42:
zo ik word gek denk ik kreeg net een email van een nieuwe orderbevestiging ze hebben mn order dus gewoon opnieuw ingevoerd verdorie nu beginnnen we dus weer van voor af aan maarja het zal wel aand e onderdelen liggen die ik dr in heb laten zetten ofzo :x
maarja verwachte afleverdatum is bij mij nu dus 15 maart en hij is besteld op 6 februari :x

@ MacKuip : en hoe bevalt ie?
Vaag ik heb exact hetzelfde gehad!
Ik heb eerst al een ordernummer etc gekregen met verwachte leverdatum 26-feb.
Alleen te tenaamstelling van de order was fout. Hij moest op mijn vaders naam ipv mijn naam (ivm pc prive). Gebeld, ze gingen het aanpassen en sindsdien kan ik de orderstatus niet meer opvragen en heb ik nog steeds geen laptop.

Sys Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Danfoss schreef op 02 maart 2004 @ 17:14:
[...]

Vaag ik heb exact hetzelfde gehad!
Ik heb eerst al een ordernummer etc gekregen met verwachte leverdatum 26-feb.
Alleen te tenaamstelling van de order was fout. Hij moest op mijn vaders naam ipv mijn naam (ivm pc prive). Gebeld, ze gingen het aanpassen en sindsdien kan ik de orderstatus niet meer opvragen en heb ik nog steeds geen laptop.
ja dat is ook niet zoals het hoort lijkt mij , als je het afleveradres veranderd horen ze niet een nieuwe order aan te maken en ik denk dat dat het probleem ook niet is.
Bij mij sprong eerst de afleverdatum op 22 maart daarna gebeld zeiden ze dat er problemen waren met levering van onderdelen en daarna kon ik mn orderstatus ook niet meer opvragen. En nu dus een nieuwe order waarvan ik de status wel van op kan vragen, zul jij ook wel krijgen dan denk ik.
Mag ik je vragen welke specificaties jij hebt besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danfoss
  • Laatst online: 21:09

Danfoss

Deze ruimte is te koop..

1.5Ghz, 15inch XGA, Dell wireless g kaart, 512mb, tasje, XP pro NL en Media cable kit. Rest is standaard.

Sys Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

makejoy schreef op 02 maart 2004 @ 16:55:
Ik heb de 510M nu sinds vrijdag, was binnen 10 dagen geleverd. Vaag genoeg alleen met 2 laptoptassen, heb nu een grote en kleine nylon tas. Had er echt maar 1 besteld en was voordat de gratis tas aktie begon, dus heb nu 100euro korting, dubbel geheugen en een tas. Ik klaag niet ;)
zo zo dat is geluk hebben ;) welke specifitaties heb jij ? en hoe bevalt ie?

@ Danfoss : ok dank u

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoe die bevalt? Prima..

Makejoy,...je hebt nu 2 tassen...wat wil je voor degene die je niet gebruikt hebben?

Zo kun je je 'korting' nog wat verhogen.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nou mijn dell is dan eindelijk verzonden, hij zal ergens volgende week aankomen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En Albert heb je em al binnen?
Ik heb em net besteld. Net op tijd voor de gratis verzendkosten en die 100,- korting. >:)
En nu maar afwachten... :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dell 510m
15"XGA, 60GB, Dell Truemobile 1300 (G), 6 cell battery

Besteld maandag 23 feb en op woensdag 25-2 de bevestiging binnen.
Vrijdag 27-2 te 10.30 uur vertrokken uit Limerick Ierland en op maandag 1 maart om 07.51 uur ingeboekt in de hub Tilburg alwaar op 1 maart 08.55 alweer uitgeboekt te zijn om netjes op 2 maart afgeleverd te worden, binnen 8 dagen dus.

Heb alleen het idee dat mijn toetsenbord aan de onderkant wat ruimte lijkt te hebben waardoor ie als je aan de linkerzijde toetsen intikt een tiental andere toetsen meerammelen omdat dus het hele toetsenbord wat ruimte heeft.

Dat wordt dus effe Dell belle om dat even gefixeerd te krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welke snelheid heb jij Vince en hoe is ie verder naast de probs met de toetsenbord?

Ik heb 1.7ghz besteld met true mobile 1300, dvd+rw, 60gb, 512mb.

Enne btw... nog minpuntje's van de laptop gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hey! Dat met dat toetsenbord heb ik ook...klinkt een beetje gammel he zo..

laat me ff weten hoe dat bij jou opgelost/verlopen is als je wilt.. (emailadres staat in mijn profiel)

Andere problemen: als je het volume van de cdspeler aan hebt staan dan is er via de speakers een ruis hoorbaar. Ook als de volumeschuif laag staat, ook als je geen cd speelt. Pas als je het dempt (en dus geen cd's kunt afspelen) stopt de ruis.

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2004 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hem een 1.5Ghz genomen, die meerprijs was te verwaarlozen vond ik.
Verder ben ik tevreden, heb niet veel te vergelijk want is mijn eerste notebook.
Heb effe een dag zitten klooien om een Linksys WAP54G i.c.m. mijn SMC router aan de praat te krijgen maar sinds gisteravond is alles on air ;)

Dat toetsenbord: mijn eerste indruk was toen ik hem uit de doos haalde en gebruikte...hee wat klinkt dat rammelig.
Aan de linkerzijde kan ik het toetsenbordje een milimeter of 1 a 1,5 naar beneden drukken en daarom door die speling rammelen de toetsen aan de linkerzijde.

Ik dus effe met Dell bellen en eens kijken hoe de service is:
Werd zeer vriendelijk en uitstekend geholpen. Moest onder telefonische begeleiding mijnm toetsenbordje losmaken, eerst plastic console boven toetsenbord verwijderen, toetsenbord losschroeven (2 schoefjes bovenaan)
en weer opnieu bevestigen. Niet dat dat hielp overigens maar alla, dat was een begin. Aan de helpdesk zat hij gelijk mee te hobbyen op een andere 510m die hij er bij haalde. Toen ik toetsenbordje loshad vlie me op dat het iets hol van vorm was. Dus aan de zijkanten iets opstaand. En dat verklaarde de ruimte russen pcmciaslot en onderzijde toetsenbord.
De helpdesk besloot toen om customercare een nieuw toetsenbord aan mij te laten versturen.
Ben nu dus in afwachting van dat nieuwe toetsenbord wat ik deze week verwacht aangezien ik gisteren daar de orderbevestiging van heb gekregen.

In de tussentijd heb ik op het pcmcia slot en dus onder het toetsenbord een stukje
dik dubbelgevouwen papier van een strookje van 1 cm gelegd en toetsenbord weer vast gezet. Helpt ook perfect want er rammelt geen enkele toets meer.... _/-\o_

Nou moet ik zeggen dan het toetsenbord van de Latitude van een collega van mij ongeveer hetzelfde klinkt dus zal wel typisch Dell verschijnsel zijn.

Al met al tot op heden goed geholpen door een geduldige helpdesk die met je mee wil denken om tot een oplossing te komen....let wel tot op heden!
Ben ik met Chello wel anders gewend :( 8)7

Dat van die ruis is me (nog) niet opgevallen....zal er vanavond eens op letten...je hoort.

Zijn er overigens nog anderen met ervaringen met de Dell Inspiron 510m ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nou, ik heb net ook ff met Dell aan de lijn gehangen. Zelfde verhaal, strip los, schroeven los, alles weer vast. Helpt natuurlijk niks.

Hij ging ff een collega vragen en nu blijkt dat het een bekend probleem is, maar toch geen probleem is. Dell zegt dat je er maar mee moet leren leven want in principe werkt het wel gewoon.

Toen kwam de standaard vergelijking weer: als je een mercedes koopt dan rijdt hij vast 120 maar als hij dan constant een trilgeluid geeft is er toch echt iets mis.

Er zal dus ge-DIY-ed moeten worden. De vraag is alleen waarmee en waar. papier... blijft dat gewoon zitten of heb je het vastgeplakt?

Dell gaat me morgen ff mailen en zeggen waar ik iets kan plakken. Ik zat zelf te denken aan van die plakken voor onder een stoel (tegen het krassen) ofzo...en er dan een op de hoek van de fan en een op het pcm slot. Van hem wil ik ff weten of er ook een op dat metalen CCI ding en op de CPU cooler kan. Die cooler ziet er namelijk niet echt uit als een cooler.

Mocht ik meer weten dan post ik het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zo ik heb m ook binnen nu :)

tot nu toe bevalt hij erg goed ook bij mij trilt t het toetsenbord een beetje maar ik vind het niet zo ergerlijk eigenlijk.
verder valt mijn draadloosnetwerkverbinding af en toe weg maar dat lijkt me wel op te lossen.
verder ziet hij er erg mooi uit mooier dan ik gedacht had en lijkt hij erg robuust.
qua geluidsproductie vind ik m ook lekker stil.
maarja wat wil je ook ik ben een desktop gewend.

ik zal later nog wat meer bevindingen posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/eelcoz/onbekend%20schoon/lap.jpg

deze is voor mij nu in productie dus.. nou het zal mij benieuwen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben wel benieuwd wat ze zeggen waar je dat kan vastplakken dat papiertje of dat tape, wellicht dat je dat effe in een klein tek. wilt laten zien, of een digicam is ook wel handig...;-)

Ik he op het pcmcia slot 2 papierkes gelegd....gewoon los, ga ervan uit dat dat wel blijft liggen maar als het goed is komt er van de week nog een ander toetsenbord en dan check ik het gelijk effe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bij Dell hebben ze een paar sleutel laptops en ook wat afbeeldingen van de binnenkant. Ik vroeg hem al om met groene arcering ofzo ff aan te geven wat veilig plakgebied is.

Mocht ik per tekst iets ontvangen dan doe ik het bij mijn eigen systeem en zet ik wel ff een digifoto online.

Voor diegene die zich er nog niet aan ergert: dat komt snel genoeg ben ik bang..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

levering pas de 26e :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:P bij mij de 18de

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1sectionone1
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:52
bij mij ging die van de 18de, naar de 29ste en nu naar de 26ste maart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En mensen met de 510M... Nog nieuws over de toetsenbord?
Btw... is het mogelijk om Counter-strike op de laptop te spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nou,..Dell heeft tot op heden nog geen foto van de binnenkant met groen gemarkeerde vlakken naar me gemaild. Ik zal zelf wel even iets proberen en het resultaat, incl foto hier posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:46
Omdat hier veel 510m gebruikers zitten, ik heb hem ook besteld vorige week donderdag, basic uitvoering (1.4, 512mb, dvdspeler, 6cell accu etc). Ik kan eigenlijk niet echt wachten tot dat ik hem binnen krijg (hoop geld voor een 17 jarige)... maar ik vroeg mij af, zijn er wat mensen die alvast wat fotos voor mij kunnen maken, om de pijn van het wachten een beetje te verzachten zeg maar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0rbit
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-03-2021
Verwijderd schreef op 14 maart 2004 @ 07:51:
En mensen met de 510M... Nog nieuws over de toetsenbord?
Btw... is het mogelijk om Counter-strike op de laptop te spelen?
Een vriend en studiegenoot van mij heeft een 510M... toetsenbord is erg fijn. Hij gebruikt onboard video dus 3D-prestaties zullen niet super zijn. Toch denk ik dat CS er nog net wel in zit eigenlijk :)

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://reviews.zdnet.co.uk/i/z/rv/2004/02/dell-insp510m-i1.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icey
Status van dit moment, mijn 510m is in Productie:

Orderdatum: 17/3/2004
Verwachtte afleverdatum: 29/3/2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Track & Trace zegt bij mij

ETA 23/03/2004...

Marre nog nieuws over het keyboard probleem mensen?
Of andere 510M zaken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toetsenbord heb ik zoals gezegd een strookje papier onder liggen en dat is daarmee aardig gefixeerd.....althans voor mij afdoende. Kreeg zoals door Dell beloofd keurig een nieuw toetsenbordje toegestuurd.....helaas was het relutaat niet beter dan het toestenbord met papier eronder....dus maar laten zitten...;-)

Ben overigens nog weel steeds benieuwd naar de foto's met de oplossing van de schuim of wat dan ook...en natuurlijk gebruikservaring van anderen....ik ben tevreden met deze Dell!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1sectionone1
3 maart via Internet besteld, ging niet goed, na elke dag een telefoontje eindelijk 9 maart ingeboekt in het systeem. ETA was 18 maart, werd 29 maart, toen 26 maart.
Is vandaag 19 maart verstuurd, en ETA transporteur is nu 23 maart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uw order is verzonden op 19/3/2004.

Orders bereiken over het algemeen binnen 2 tot 5 werkdagen na de verzenddatum hun eindbestemming

B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 maart 2004 @ 22:14:
[...]

Uw order is verzonden op 19/3/2004.

Orders bereiken over het algemeen binnen 2 tot 5 werkdagen na de verzenddatum hun eindbestemming

B)
ik kan alleen niet po de site van ups omdat het reference numer dat ze hebben opgegeven niet klopt... :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wheeeeeeee hij is binnuh!!!
En ik heb trouwens geen problemen met het toetsenbord.
En met de burlwood cover ziet ie er egt stoer en stylish uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1sectionone1
Ik heb de laptop nu ook binnen.

1,7ghz, sxga, 786mb ram, dvd+rw, BT, dell truemobile 1400

Ik merk niet iets geks aan dit toetsenbord. Enigste probleempje wat ik nu zie is dat plaatjes, zoals de logos en de banners en de smileys erg lelijk en gekarteld zijn. Normale tekst ziet er weer wel heel scherp uit. Weet iemand wat dit is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marijn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-09 03:48
"t kan zijn dat je fonts op een hogere dpi staan.. Dan rekt ie alle plaatjes uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1sectionone1
Ja klopt, fonts waren "standaard" onder dell groter gemaakt. Na het normaal maken van de fonts was alles weer goed, en heb ik nu "echt" een 1400 x 1050 scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1sectionone1
Over het toetsenbord probleem, ik heb dat bij nader inzien ook, maar dit komt pas als er wat harder op de toetsen worden getikt. Het is dus niet zo dat de laatste notebooks dit probleem is opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja...en waarschijnlijk het meest aan de linkerzijde....
Mijn oplossing werkt nog altijd perfect....stukje 120 grams papier dubbelvouwen en onder toetsenbord op het frame van het pcmcia-slot leggen en toetsenbord weer terugmonteren.

Denk dat het gewoon een typisch Dell verschijnsel is mischien?

Voor de rest ben ik blij met mijn Dell....;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb hem nog steeds niet , omdat UPS niet savonds en in het weekend bezorgen, ze weigeren bovendien ook nog hem per PTT op te sturen.. (zodat je hem gewoon op het postkantoor kan afhalen) :( :( :(

nu moet ik speciaal een vrije dag nemen en dat kan pas over een paar maanden, lekker fijn dit.... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0rbit
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-03-2021
Ik heb vandaag ook een 510M gekocht :) Mijn ervaringen zal ik hier posten :)

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom laat je hem niet op je werk afleveren?
Hoef je helemaal geen vrije dag te nemen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

of je meldt je ziek >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand die ook een Dell Inspiron 510m heeft mij helpen met het volgende?

Op de batterij is het scherm minder fel als op netstroom.

Hoe stel ik mij scherm minder fel in als ie op netstroom draait.???

Op de accu is ie automatisch minder fel, en dat vind ik in de huiskamer ook wel prettig als ik die intensiteit ook zou hebben op netstroom maar ja...zou gauw de stekker erin gaat lijkt het wel of de TLverlichting aangaat....
Heb al her en der gezocht en geprobeerd maar helaas....kom er nog niet uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 maart 2004 @ 09:53:
Waarom laat je hem niet op je werk afleveren?
Hoef je helemaal geen vrije dag te nemen....
dat kan niet, omdat ik op mijn werk geen post kan ontvangen. Er zit een portier en die neemt geen pakjes aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1sectionone1
Verwijderd schreef op 25 maart 2004 @ 18:04:
Kan iemand die ook een Dell Inspiron 510m heeft mij helpen met het volgende?

Op de batterij is het scherm minder fel als op netstroom.

Hoe stel ik mij scherm minder fel in als ie op netstroom draait.???

Op de accu is ie automatisch minder fel, en dat vind ik in de huiskamer ook wel prettig als ik die intensiteit ook zou hebben op netstroom maar ja...zou gauw de stekker erin gaat lijkt het wel of de TLverlichting aangaat....
Heb al her en der gezocht en geprobeerd maar helaas....kom er nog niet uit...
Eigenlijk heel eenvoudig. Druk op de Fn toets en pijlje beneden / boven om de intensiteit in te stellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icey
Orderdatum: 17/3/2004
Uw order is verzonden op 22/3/2004

Ik verwacht hem morgen. Pakketje is nu in apeldoorn :).

Ik ben al bezig met een uitgebreide review, verwacht een post ergens komende week :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thanks! 1sectionone1.

Is inderdaad echt eenvoudig en veeeeel prettiger aan de ogen in een omgeving met softlicht..... bedankt voor de tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nou het zal mij benieuwen , als het goed is wordt hij vandaag bezorgd! :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marijn
Hoe kan je dat toetsenbord los maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net gebeld en volgens UPS staat het bij hun in het magazijn en volgens DELL, die ik daarna belde, wordt het "zeker en vast" nog vandaag bij mij uitgeleverd.. :?

nou afw88 maar.. Afbeeldingslocatie: http://www.woestforum.nl/forum/html/emoticons/nailbite.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als ze vandaag niet komen, laat ik het geld terugboeken, eens kijken of ze dan wel afspraken kunnen nakomen.. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nog steeds niks, ben benieuwd! Afbeeldingslocatie: http://www.woestforum.nl/forum/html/emoticons/nailbite.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

niet gekomen dus, heb maar meteen even een klachtenmail gestuurd: (namen even onherkenbaar gemaakt)
Geachte mevrouw tralala,

Ik heb vandaag de hele dag vrij genomen en afspraken verzet om het pakket in ontvangst te kunnen nemen, maar UPS is niet geweest. Ik heb tegen vijfen UPS gebeld en die zeggen dat het pakket nooit in uitlevering is gegaan en daarna heb ik DELL custumer service gebeld en die zeggen dat het pakket “zeker en vast” nog voor zessen bezorgd zou worden Het is inmiddels over zessen en UPS heeft zich nog steeds niet gemeld. Ik ben zwaar teleurgesteld. Het is voor mij niet makkelijk vrijaf te nemen en vakantiedagen zijn schaars.

Hier nog even de chronologische volgorde van het geheel:

1: na de eerste afleverpoging van UPS op dinsdag heb ik direct contact opgenomen met UPS dat ik vrijdag thuis was en woensdag en donderdag niet, zij zegden toe dat ze dat zouden doorgeven.

2: woensdag bleek er toch een koerier langs te zijn geweest en wederom heb ik contact gezocht met UPS en die zeiden dat ik pech had en maar gewoon thuis moest zijn, omdat er “niet werd gemord in het systeem.” Ik kon u niet meer bereiken telefonisch en heb toen onderstaande e-mail gestuurd met daarin het verzoek of u de afspraak op vrijdag wilde zetten.

3: ik heb van u antwoord gehad dat er vrijdag bezorgd ging worden en heb speciaal daarvoor die dag vrij genomen.

4: er bleek donderdag toch een bezorgpoging te zijn gedaan door UPS, ondanks dat ik zowel bij u , als bij UPS had aangegeven dat ik er niet zou zijn.

5. vrijdag ben ik de hele dag thuis geweest om op het pakketje te wachten , wat dus uiteindelijk NIET kwam.

Gezien het bovenstaande zult u begrijpen dat ik niet tevreden ben over de bezorgprestaties van UPS en met name ook de communicatie tussen u en UPS. Ik kan voorlopig geen paketten in ontvangst meer nemen tijdens kantooruren en wil dan ook voorstellen dat u het pakket niet met UPS verstuurd, maar met PTT post, zodat die het hier gewoon op het lokale postkantoor kunnen afleveren aangezien ik er ook geen vertrouwen meer in heb dat ik, als ik nog een dag vrij zou nemen WEL het pakket krijg opgestuurd. Als u geen leveringen kunt doen , conform de afspraken binnen een redelijke termijn zal ik helaas genoodzaakt zijn het geld terug te laten boeken door visa.

Met vriendelijk groet, bhfh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1sectionone1
Ik probeerde ook de afspraak te wijzigen om het pakket op een ander adres af te leveren, toen krijg ik van Dell Customer Service te horen dat ze geen wijzigingen konden doorvoeren bij de courier. De courier probeert drie (keer) dagen het pakket te bezorgen (in jouw geval din, woe & don), waarna dan pas een nieuwe afspraak mogelijk was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1sectionone1 schreef op 26 maart 2004 @ 18:51:
Ik probeerde ook de afspraak te wijzigen om het pakket op een ander adres af te leveren, toen krijg ik van Dell Customer Service te horen dat ze geen wijzigingen konden doorvoeren bij de courier. De courier probeert drie (keer) dagen het pakket te bezorgen (in jouw geval din, woe & don), waarna dan pas een nieuwe afspraak mogelijk was.
dat is toch belachelijk!! ze rijden 2x voor niks hierheen terwijl ze WETEN dat ik niet niet thuis ben en de dag dat ik wel aangeef thuis te zijn komen ze niet!! :( :( :( nu zal het nog wel weer een paar maanden duren.. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

batterij verwijderen
scherm helemaal openklappen naar voren en helemaal horizontaal plat leggen, net als een boek helemaal openklappen.
Rechts boven (naast de lampjes) zit een kleine uitsparing, voorzichting kleine schroeverdraaier tussen en dat console opwippen, komt dan helemaal los voor de hele breedte. (is dus ook de cover over de scharnieren)
Je ziet de 2 schoefjes vanzelf zitten en na losmaken kun je toetsenbord losmaken van je geliefde Dell...;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nu wordt er weer gezegd dat ie in transit is.. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb mijn 510m nu 2,5 week in bezit en heb er alleen nog maar goeie ervaringen mee behalve dan dat toestenbord wat aan de linkerkant los zat.
Nog bedankt voor de uitleg hoe je dat toetsenbord er af halen moet vince!
Ik heb nu ook een stukje papier over de pcmca slot heen gelegd en dat scheelt idd al heel veel alleen nu zitten de linker en rechter boven hoek los nu denk ik eraan om onder heel het toetsenbord papier neer te leggen alleen vraag ik me af of dit verstandig is ivm de cooler. Iemand anders nog suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand al de tv-out uitgetest?

Ik heb het geprobeerd maar bij "Eigenschappen voor Intel(R)......." Zie ik onder devices alleen notebook staan terwijl de s-video kabel er echt in zit.

Als ik de kabel in mn desktop steek heb ik wel beeld op tv.
Dus ik kan wel aannemen dat de kabel goed is.

Het is overigens een 7 pins kabel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik bovengenoemde probleem heb ik inmiddels opgelost nu heb ik op vrij veel plaatsen onder mn toetsenbord papier liggen, echter er zij nog wel wat toetsen die ik wat te veel lawaai vind maken maarja ik ga een andere keer nog wel is wat meer papier er onder stoppen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marijn
Bedankt !! 't is hier nu ook beter.. papier rechts boven en links onder.

O ja hoe zit 't eigenlijk met de factuur? zit die in het pakket? (zat er niet bij)

[ Voor 41% gewijzigd door marijn op 27-03-2004 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

marijn schreef op 27 maart 2004 @ 19:57:
Bedankt !! 't is hier nu ook beter.. papier rechts boven en links onder.

O ja hoe zit 't eigenlijk met de factuur? zit die in het pakket? (zat er niet bij)
Factuur werd bij mij een paar dagen later met de gewone post bezorgd.

Die toetsenbord truuc ga ik ook maar eens proberen.

Hebben meer mensen trouwens last van een hoge pieptoon die uit de adapter komt? Ik denk dat ik die maar eens ga laten vervangen door Dell, piep is echt precies zo hoog dat ie extreem irriteerd.

Menno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icey
Ik ben bezig met een vrij uitgebreide review met screens van hoe het afgeleverd word, wat er in de doos zit, fotos van alle kanten om een indruk te geven van de grote, gewicht ect etc.

Bedoeld om mede gotters te helpen bij de keuze.

Ik wou toestemming vragen aan Vince King voor zijn stukje tekst over het stukje papier onder het toetsenbord... En of sommige van jullie nog goede ideeen/belangrijke dingen heeft om te melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marijn
Hebben meer mensen trouwens last van een hoge pieptoon die uit de adapter komt?

Menno
d'r komt hier helemaal geen geluid uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Natuurlijk mag je die tekst gebruiken, hoe meer tips hoe makkelijker voor allemaal.

Mijn adapter geeft ook een heel hoog frequente toon, aangezien ik een scherp gehoor heb heb ik dat al op dag 1 gehoord.....
kan het zijn dat dat te maken heeft met het feit dat de omvormer erin dat geluid maakt?
Maar als er mensen zijn die zeggen dat ze een compleet stille adapter hebben dan kan dat 2 dingen betekenen: of hij is stil inderdaad of (met alle respect) je hoort dat hele hoge toontje gewoon niet en dus denk je dat ie stil is.

Ben benieuwd naar meer ervarigen met de adapters.

Overigens...wellicht is het tijd voor een speciale [Inspiron510m ervaring] topic? of gewoon hier doorgaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icey
Verwijderd schreef op 27 maart 2004 @ 21:44:
Overigens...wellicht is het tijd voor een speciale [Inspiron510m ervaring] topic? of gewoon hier doorgaan...
daar was ik mee bezig omdat er zoveel mensen zijn die een 510 hebben...

Fotos, specs, revieuws, ik heb al een hele berg ;)

Ik hoop dinsdag dat af te maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 maart 2004 @ 21:44:
Mijn adapter geeft ook een heel hoog frequente toon, aangezien ik een scherp gehoor heb heb ik dat al op dag 1 gehoord.....
kan het zijn dat dat te maken heeft met het feit dat de omvormer erin dat geluid maakt?
Maar als er mensen zijn die zeggen dat ze een compleet stille adapter hebben dan kan dat 2 dingen betekenen: of hij is stil inderdaad of (met alle respect) je hoort dat hele hoge toontje gewoon niet en dus denk je dat ie stil is.

Ben benieuwd naar meer ervarigen met de adapters.
Hmm, ik heb even vergeleken met een toongenerator en de frequentie zit ergens tussen de 15 en 17 kHz, veel mensen zullen dat niet horen. Maar ik irriteer me er eigenlijk mateloos aan, ruis zou veel fijner zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icey
Om alvast een stukje te laten zien waar ik mee bezig ben, en klein stukje:

Afbeeldingslocatie: http://www.i-cey.net/got/dell/delllaptopconfiguratie.gif
Algemeen
ProcessorIntel Pentium M (Centrino) tot maximaal 1.70 GHz
ChipsetIntel 855GME
Power-saving technologyEnhanced SpeedStep
Geheugen256 MB 266 MHz DDR RAM standaard, uitbreidbaar tot maximaal 2 GB
Gewicht2.57 kg
Video/Beeldscherm
Beeldschermgroote14,1-inch TFT XGA maximaal 1024 x 768, 16,8 miljoen kleuren
15-inch TFT XGA maximaal 1024 x 768, 16,8 miljoen kleuren
15-inch TFT SXGA+ maximaal 1400 x 1050, 16,8 miljoen kleuren
VideocontrollerIntel 855GME geïntegreerde chipset
Videogeheugen32 MB bij een systeem met minder dan 256 MB SDRAM
64 MB bij een systeem met meer dan 256 MB SDRAM
Opslag / Drives
Hardeschijf20, 30, 40 of 60GB 4200 rpm Ultra ATA harde schijf
2de 40-GB 5400 rpm Ultra ATA harde schijf voor modulaire media bay
Cdrom/dvd24x Cdrom of
8x Dvdrom of
Combinatiestation: 24x/10x/24x CD-RW en 8x DVD of
DVD+RW:
4x DVD+RW/2x DVD+RW, CD-RW 24x/10x/24, 8x DVD, 24x CD
Uitbreidingsmogelijkheiden / aansluitingen
Pcmcia1 x Type II
ModemV.92 56K Modem
LanIntel PRO/100 VE Network Connection
Parallel ports1
Serial ports1
Infrared ports1
PS/2 portsNEE!
VGA port1
IEEE 1394 ports1
USB ports2x usb2.0
Video-out S-Video aansluiting, composite mogelijk via verloopje
Wireless
StandaardDraadloze Intel ProWireless 2100 (802.11b) mini-PCI-kaart
Optioneel:Draadloze Dell TrueMobile 1300 802.11 b/g mini-PCI-kaart
Optionele interne draadloze Dell TrueMobile 1400 (802.11a/b/g) mini-PCI-kaart
Optionele Dell TrueMobile 300 Bluetooth-module (1.1)

Klopt het zo, zijn er nog belangrijke dingen die er absoluut bij moeten?

[ Voor 36% gewijzigd door Icey op 28-03-2004 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een plaatje van een echte 510m misschien? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icey
Verwijderd schreef op 28 maart 2004 @ 18:01:
Een plaatje van een echte 510m misschien? :)
Dit is enkel een stukje van het geheel... ik heb een hele verzameling, reviews, info, en wat er mis mee kan zijn (toetsenbord). Fotos maak ik morgen bij daglicht :). Ook een documentatie van de inhoud van de doos etc etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1sectionone1
Volgens sisoft sandra zit er in mijn systeem een Toshiba MK6021GAS. Volgens mij is dit 4200rpm schijf. Heeft de rest ook een 4200rpm schijf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ziet er volledig uit wat mij betreft dat overzicht.

En ik moet dat Sisoft Sandra er effe bijzoeken maar ik heb dacht ik inderdaad ook gelezen dat ik ook een 4200 toeren festplatte heb...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icey
De Toshiba MK6021GAS is idd 4200rpm. Foutje van mij, ik was in de war. In de 2e optionele hdd module kan een 5400...

@ marijn. Aangepast :>

[ Voor 7% gewijzigd door Icey op 28-03-2004 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marijn
Hey Icey, het is s-video en composite. (heb je een verloop kabeltje voor nodig)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icey
Die gasten van ups hebben niet echt geduld, Ik thuisgebleven voor hun, bellen ze aan, mijn moeder was dacht ik thuis. Maar 10 seconden later deed er niemand open, dus ik loop naar beneden.

Toen reden ze al weg :/

15 seconden ofzo :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• christiaann1985
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Ik heb ook een Dell 510m, ben er zeer tevreden over!!
Heb nog wel wat vragen:

- Als je een tweede batterij koopt, moet je die dan plaatsen op de plek waar normaal de cd-rom speler zit?

- Ik heb het toetsenbord zelf ook vastgezet, vond het wel vervelend. Maar het papiertje zit niet meer zo goed, zijn er mensen die andere oplossingen hebben?

- Hoe snel is mijn pentium 1,4 vergeleken met een gewone pentium 4??

- Bestaan er ook hoezen voor laptops, zodat ik het gewoon in mijn rugzak kan stoppen. Die Dell tas is wel erg groot en je ziet zo wat erin zit..
Heb zelf gezocht maar niets gevonden..

verder vind ik het ding prima werken, batterij gaat lang mee, hij is stil, wordt niet erg warm en ziet er mooi uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icey
De Pentium-M vs. Andere mobile processoren:

Pentium-M Pentium 4 M Athlon XP Mobile
1.3 GHz (Banias) 2.0 GHz (Northwood) 1900
1.4 GHz (Banias) 2.2 GHz (Northwood) 2000
1.5 GHz (Banias) 2.4 GHz (Northwood) 2100
1.6 GHz (Banias) 2.6 GHz (Northwood) 2200
1.7 GHz (Banias) 2.8 GHz (Northwood) 2400
1.6 GHz (Dothan) :? :? GHz (Northwood) :? :? :?
1.7 GHz (Dothan) :? :? GHz (Northwood) :? :? :?
1.8 GHz (Dothan) :? :? GHz (Northwood) :? :? :?

(c) FongWan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IK HEB HEM!!

ik wa toevallig thuis! maar alles lijkt verder compleet, geen problemen met het tb trouwens, het lijkt me allemaal erg degelijk en het werkt ! moet wel nog even alle software-rommel eraf halen! (opnieuw formatteren)

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/eelcoz/onbekend%20schoon/desktop.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• christiaann1985
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Ik probeer mijn laptop aan te sluiten op de tv maar dit wil niet lukken. Heb een kabel gekocht, sluit die aan en ik klik met rechter muisknop op bureablad, die graphic options en dan "output to" vervolgens "intel blabla clone"
Die vinktie echter nooit aan.. idee'tjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

christiaann1985 schreef op 29 maart 2004 @ 18:28:
Ik probeer mijn laptop aan te sluiten op de tv maar dit wil niet lukken. Heb een kabel gekocht, sluit die aan en ik klik met rechter muisknop op bureablad, die graphic options en dan "output to" vervolgens "intel blabla clone"
Die vinktie echter nooit aan.. idee'tjes?
Ja daar heb ik ook problemen mee. Hoeveel pins is jou tv-out kabel?
Pagina: 1 2 Laatste