[XP] 'safely remove hardware' alleen voor bepaalde devices

Pagina: 1
Acties:

• Haranaka
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05-04 16:45
Ik heb net gezocht naar een oplossing voor mijn probleem maar verder dan de oplossingen om het icoontje hidden te maken of dmv inactive icons het niet meer te zien, kom ik niet.

Ik gebruik de 'safely remove hardware' functie voor mijn usb stick en mijn digitale camera. Die aparaten zitten er alleen ingeplugd als ik ze daar nodig voor heb. Dus dan is die functie wel wenselijk.
Maar sinds kort heb ik een adsl modem geinstaleerd en nu staat dat icoontje dus altijd daar, en ik begin me er al aardig aan te ergeren.

Vandaar dat ik op zoek ben naar een oplossing om alleen die usb modem uit het rijtje van 'safely remove hardware' te halen.
Of dat ik op een andere makkelijke manier ervoor zorg dat ik mijn digitale camera op een veilige manier eruit kan trekken en dus dat icoontje kan verbergen.

...

Verwijderd

Ik snap niet echt wat je bedoelt, ik trek alles er zo uit als ik er mee klaar ben het gemak van USB toch!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-02 18:06

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Verwijderd schreef op 20 februari 2004 @ 22:10:
Ik snap niet echt wat je bedoelt, ik trek alles er zo uit als ik er mee klaar ben het gemak van USB toch!
Tjaa kan maar niet echt slim om met je Digi Cam enzo te doen ;)

Maar ehh.... : hoezo staat je modem in het rijtje ?? Raar.........nog nooit gezien :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Verwijderd

nero355 schreef op 20 februari 2004 @ 22:17:
[...]

Tjaa kan maar niet echt slim om met je Digi Cam enzo te doen ;)
da's een kwestie van 'smaak'. als je ff wacht tot het ledje aangeeft dat er geen dataverkeer is, is het risico minimaal, maar natuurlijk wel aanwezig :)
Maar ehh.... : hoezo staat je modem in het rijtje ?? Raar.........nog nooit gezien :)
die speedtouch roggen doen dat.
had ik eerst ook. oplossing: tig keer erin en eruit (jaja, ons mam ergerde zich ook), en op een gegeven moment was hij uit het overzicht. modem deed het nog wel.

maarre, fixeer je er niet te lang op want mijn kristallen bol zegt dat je binnen een jaar een ander modem neemt. die usb roggen zijn nou niet je van het :)

• Haranaka
Toch moet het wel mogelijk zijn lijkt me, er zijn zat usb devices die je aan kan sluiten op een usb poort zonder dat windows loopt te mekkeren met dat icoontje van savely remove hardware. Op mijn eigen computer (probleem is bij mijn ouders) heb ik een usb muis en printer aangesloten zonder dat icoontje. En als ik mijn usbstick erin gooi dan springt het icoontje in beeld.

Maar ook hier zit op een usb poort een scanner aangesloten, die kan ik ook niet savely removen en dus heb ik ook geen last van dat icoontje zolang er geen digicam/modem ingeplugd zit.

De savely remove hardware is wel handig voor dingen die je vaak in en uit moet pluggen als de computer aanstaat. Maarja zo'n modem, wanneer haal je die er nou uit :?

...

• Haranaka
*schop*

Echt niemand een idee?

...

Verwijderd

Ik heb een interne kaartlezer, en daardoor staat ook voordurend die "safely remove hardware" icoon in m'n system tray, iemand die een manier weet om hem daar weg te halen MAAR wel te behouden voor m'n memorypen?
Pagina: 1