Ik heb een vraagje die waarschijnlijk een beetje richting n00b neigt . Ik heb al gezocht hiero op GOT maar kon niet echt iets duidelijks vinden .
Ik ben een tijdje terug aan het overclocken geweest op de simpelste manier . Een mooie nieuwe koeler op me processor , en daarna de multiplier stapje voor stapje omhoog gooien . Nu draait mijn XP 1700 op 1700 Mhz ipv 1400 en alles werkt nog owk .
Nu is er echter het volgende . Ik wilde graag gaan overclocken door een hoger FSB te nemen maar ik ben geloof ik een beetje in de war geraakt . In de bios van mijn moederboord is bij de settings "manual" het maximum 250
. Ik dacht altijd dat het FSB een maximum had van wat de processor + het moederboord + het RAM-geheugen aankunnen met z'n allen ?
Dit is mijn hardware :
Asus A7V600 mobo (via chipset , 400 mhz max ?)
AMD XP 1700+ (266 Mhz fsb max ? )
Apacer DDR-ram (PC2100 , dus 266 Mhz fsb max ? )
Ik dacht dus altijd dat mijn FSB maximaal 266 mhz kan zijn op het moment ??? Wat mis ik hier/ zie ik over het hoofd dat de FSB maar max. 250 kan zijn ?
Ik heb og bizar weinig verstand van voltages enzo dus als het daaraan ligt ?
<edit>
Sorry topic beetje op de onjuiste plaats . Zag te laat met posten , verplaats naar wens.
</edit>
Ik ben een tijdje terug aan het overclocken geweest op de simpelste manier . Een mooie nieuwe koeler op me processor , en daarna de multiplier stapje voor stapje omhoog gooien . Nu draait mijn XP 1700 op 1700 Mhz ipv 1400 en alles werkt nog owk .
Nu is er echter het volgende . Ik wilde graag gaan overclocken door een hoger FSB te nemen maar ik ben geloof ik een beetje in de war geraakt . In de bios van mijn moederboord is bij de settings "manual" het maximum 250
Dit is mijn hardware :
Asus A7V600 mobo (via chipset , 400 mhz max ?)
AMD XP 1700+ (266 Mhz fsb max ? )
Apacer DDR-ram (PC2100 , dus 266 Mhz fsb max ? )
Ik dacht dus altijd dat mijn FSB maximaal 266 mhz kan zijn op het moment ??? Wat mis ik hier/ zie ik over het hoofd dat de FSB maar max. 250 kan zijn ?
Ik heb og bizar weinig verstand van voltages enzo dus als het daaraan ligt ?
<edit>
Sorry topic beetje op de onjuiste plaats . Zag te laat met posten , verplaats naar wens.
</edit>
[ Voor 6% gewijzigd door Khaine op 20-02-2004 14:11 ]
Is this question retorical? No? Then what is the point of retorical questions?