- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙
Klinkt wel heel raar
Anders toch even naar je buurjongen rennen en die kaart bij hem proberen.
"Zeus was so enamored by Europa that he decided to seduce and ravage her. "
Verwijderd
Je kan natuurlijk ook altijd een brakke kaart hebben, al krijg ik er in onze zaak niet veel terug.
Verwijderd
en idd check hem ergens anders of hij daar
wel draait maar ik vrees een doa.
verder, 'k neem aan dat je de stekker van je voeding in de videokaart hebt gestopt? beter is ook om niet van/naar je harddisc door te lussen
[ Voor 53% gewijzigd door Knal127 op 19-02-2004 22:05 ]
Wat bedoel je "t is tijd?" t is altijd tijd......¿-¿......
Dude, hij krijgt geen bios .... dus ... ?? Nvidia drivers weg halen heeft in dit stadium geen zin.Verwijderd schreef op 19 februari 2004 @ 22:00:
Misschien idee om even driver cleaner te draaien mocht je dat al niet gedaan hebben, mijn ervaring is dat Nvidia drivers behoorlijk hardnekkig zijn en alleen in safe modus volledig zijn te verwijderen (dus ook cab cleaner)
Je kan natuurlijk ook altijd een brakke kaart hebben, al krijg ik er in onze zaak niet veel terug.
Lijkt me het beste als je je kaart even test bij iemand anders !
Do as I say, don't do as I do.
Verwijderd
+ beschik je over een sterk genoege voeding, 9800Pro verbruikt flink meer dan een Gforece 3.Bart-01 schreef op 19 februari 2004 @ 22:03:
Extra voedingskabel wel aangesloten ?
hij zegt dat ie een 500 Watt voeding heeft dus zal wel goed zitten ;Verwijderd schreef op 19 februari 2004 @ 22:07:
[...]
+ beschik je over een sterk genoege voeding, 9800Pro verbruikt flink meer dan een Gforece 3.
Verwijderd
een 500watt leadman ja, ik ken dat hele merk niet, levert misschien standaard 200 a 300 en kan een seconde 500w leveren.Knal schreef op 19 februari 2004 @ 22:09:
[...]
hij zegt dat ie een 500 Watt voeding heeft dus zal wel goed zitten ;
@ kleenex
"zoiets heb ik ook gehad... gewoon xp nieuw erop zetten....
suc6"
Zal lekker gaan zonder beeld..
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2004 22:15 ]
weet iemand nog een leuke signature?
Erg vaag verhaal.
Doe ik de voedingskabel er niet in, dat start hij op, monitor schakelt in en ik krijg de tekst te zien, power cord not connected see manual bla bla bla.
Dan geeft hij dus wel beeld?
ik me caseverlichting uitgedaan, verschillende stekkers geprobeerd, ook zonder bijgeleverd verlengstekkertje.
Maar dan is het weer nada noppes??!
Toch vaag of niet?
Mobo is een abit kx7-333R
AGP 4x is max maar moet toch gewoon kunnen of word ik nou gek?
[ Voor 11% gewijzigd door justifire op 19-02-2004 22:24 ]
- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙
Kleenex schreef op 19 februari 2004 @ 22:12:
zoiets heb ik ook gehad... gewoon xp nieuw erop zetten....
suc6
Waarschijnlijk een brakke kaart.
Installed the ATI Radeon 980 Pro 128 and when I booted up there was no post. I updated the BIOS and the AGP drivers (actually Intel specs show there are no integrated graphics on my D850GB Intel motherboard so I installed the Intel Chipset Software Installation Utility, which installs the Windows INF files. The INF files inform the operating system how to properly configure the chipset for specific functionality, such as AGP). I then removed the old graphics card drivers (Nvidia GeForce3). Then removed the GeForce3 and installed the 9800 Pro, fired it up and NOTHING!! Got a quick flash on the keyboard, but no monitor and no mouse, no boot. I have power to the video card; in fact there is power throughout the machine; fans all work, on-board lights illuminated, etc. Power source is 340 watt and according to ATI this is enough. There is a power cord for the 9800 Pro and I hooked it inline according to the instructions (directly to the power source with the extension feeding the hard drive). When I re-install the Nvidia it works fine.
When I put the 9800 into an older computer (VC820 motherboard; no driver updates, no BIOS updates) it worked fine. (I did notice that 'Fastwrite is NOT enabled on the old computer and IS enabled on the one I'm trying to install the 9800 in. Don't know if that would make a difference on the 'no posting' issue).
I checked and the Intel D850GB motherboard does not have integrated graphics and the AGP slot is enabled. ATI says I need to set the mobo AGP to 4X, but I've checked the BIOS and can't find anything there that allows me to set the AGP. The only option showing is the aperture setting: either 64 or 256 and I chose 64. Is there some other mobo graphics switch I need to be looking for? The tech notes on the Intel D850GB shows "AGP 2/4X graphics cards supported”.
Any ideas, suggestions, or solutions (that’s what I really need) would be appreciated. Thanks
Die heeft zelf een tnt2 kaartje op een oud (jaar of 5 mobo)
Wat kan het nou zijn?
Mocht je nog ergens iets kunnen vinden over voltage naar AGP bus, probeer daar heel voorzichtig mee te zijn, maar iets verhogen zou misschien het probleem kunnen verhelpen.
Tjaa dan toch maar de voeding ?? Of heb je die al een keer verwisseld ?? (Lees : misschien heb ik er overheen gelezenjustifire schreef op 19 februari 2004 @ 23:03:
Net bij me broer geprobeerd en draait als een zonnetje
Die heeft zelf een tnt2 kaartje op een oud (jaar of 5 mobo)
Wat kan het nou zijn?
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Je zegt dat hij het wel doet als je die extra molex connector NIET aansluit.
Probeer het eens met de voeding van je broer.
check dit topic even. Vrijwel zeker de voeding lijkt me. Een van de tips: booten zonder de voedingskabel van de kaart en dan zodra hij draait en zijn melding geeft die kabel er met een snelle beweging aan pluggen...
Niet makkelijker om ff de bios te clearen?Althalus schreef op 19 februari 2004 @ 23:13:
Geforce 3 kaart erin - In bios kijken naar AGP settings (óF op 2x óF op 4x zetten), Fastwrites UIT (of als het uitstaat aan), AGP texture size verhogen / verlagen. Ofterwijl even settings uitproberen. Vervolgens de 9800 erin, doet ie het niet? Dan weer naar stap 1...
Mocht je nog ergens iets kunnen vinden over voltage naar AGP bus, probeer daar heel voorzichtig mee te zijn, maar iets verhogen zou misschien het probleem kunnen verhelpen.
[Helpdesk]"While you're waiting, read the free novel which came with the product. Its a spanish story about a guy called "MANUAL."
Heeft hij al gedaan. Daarbij zijn standaard instellingen niet altijd de beste.Radeon erin, stroom erop, pc aan.
PIEP piep piep piep, ok ik bios gereset (jumper), PC boot gewoon.
Mobo geeft kort piepje,drives starten op.
Maar geen beeld!!
werkt zonder extra voeding, maar zegt ze nodig te hebben. Je steekt ze erin, hij ziet wel dat er extra voeding is, maar er komt te weinig uit!
probeer gewoon eens al je hds/cds af te koppelen zodat enkel je vga en mb aan de voeding hangen.
anders eens voeding van iem anders lenen
Idiot outside.
Kan dus niet, voltage tekort voor de kaart.
[ Voor 28% gewijzigd door GeeMoney op 20-02-2004 19:17 ]
4x in 2x bedoel jeThe_Dart schreef op 20 februari 2004 @ 19:15:
AGP 8x kaart in een 4x slot is zoiezo zwaar af te raden.
Kan dus niet, voltage tekort voor de kaart.
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Indien het een wat ouder model moederbord is kan het ook een "Universal" AGP (dus 1,5V en 3,3V; is dus AGP 2x/4x) zijn en daarin kunnen dus beide kaarten.
Tegenwoordig zijn bijna alle videokaarten en moederborden 1,5 V.
Aangezien die GeForce3 (bij mijn weten) een AGP 2x is (dus heel waarschijnlijk 3,3V) en die Radeon een 1,5V kaart is moet die 1,5V AGP-kaart dus wat betreft voltages zeker in een 3,3V passen.
Alles los gemaakt van mijn voeding, allen mobo en radeon eraan gehangen.
Zelfde probleem blijft.
Eerste opstart -> Keyboard lichtjes lichten op en blijven branden, verder gebeurt er niks meer (zelfs reset werkt niet meer dan)
2de opstart keyboard licht ff snel op, prometeia schakelt in en pc probeert te booten, geen lichtjes meer ofzo.
Heb ook geprobeerd om instellingen te veranderen met geforce 3 erin, Aperture size naar 128MB, Fast write uit, force update, video ram cache disabled.
Enfin van alles.
Zelfs geprobeert opstarten zonder vga kaart, daarna radeon erin.
Allemaal geen succes, iemand nog andere ideen?
Oplossing: Kaart erin, stekkertje eruit, opstarten.
Foutmelding (radeon power not connected ofzo)
PC aan laten staan, kabeltje in radeon steken en resetten.
PC start op en alles gaat verder normaal.
Niet echt makkelijk dus
Moet ik elke keer me pc open maken en kabels omsteken, das natuurlijk ***
Volgens mij komt het dus door mijn Prometeia koelsysteem, deze houd het mobo in reset-stand totdat hij zijn gewenste temperatuur heeft bereikt.
Dan start hij op, maar op de een of andere manier geeft hij te laat stroom aan de radeon (het zij via de kabel of via de mobo, daar heb ik igg geen verstand van)
Want immers als hij draait en ik reset dan doet hij het wel, en kan ook gewoon opnieuw opstarten enzo via windows.
Lijkt er dus erg op dat hij bij zijn first boot gewoon te laat stroom krijgt.
Zet ik de computer nu uit, dan moet ik weer van voor af aan beginnen.(kabel-reset)
Heb overigens gisteravond ook met andere voeding geprobeerd en nada noppes, echter in een andere computer deed hij het weer wel (getest in 2 computers allebei prima, maar die zijn zonder prometeia)
Dus kan iemand mij misschien vertellen hoe ik dit kan verhelpen, zodat de radeon gewoon op tijd ze stroom krijgt?
Ligt aan me moederbord (abit K-serie "KX7-333R")
Zijn meer mensen met dit probleem.
Heb het nu opgelost door een schakelaar tussen de voedingskabel naar de radeon te zetten.
Nu is het dus:
Stekker uit Radeon (schakelaar uit nu dus),PC aan, Boot, Red Box screen (Warning External Power Cable not connected, of zoiets
Beetje omslachtig, maar het werkt wel.
Andere oplossing is natuurlijk een ander mobo te kopen, maar daar ben je geen tweaker voor he ?
In ieder geval iedereen bedankt die heeft meegedacht
Verwijderd
Als ik mijn monitor op de VGA uitgang aansluit krijg ik geen beeld maar mijn PC start wel op. hij komt zelfs in windows en al. Maar ik zie niks op mijn monitor.
Als ik mijn monitor via de DVI-2-VGA connector aansluit op mijn Radeon krijg ik wel vanaf het booten beeld. Ik weet niet of je dit ook al hebt geprobeerd. Maar weten jullie misschien waar het anders aan kan liggen?
Groeten Chris