Daar zit dus wel verschil in. Een opmerking van de ene chef tov van de andere chef over mijn werk is geen punt. Zelfs niet over de telefoon. Echter dergelijk opmerking een een personeelsdossier, die dus ook zichtbaar zijn na het vertrek van een chef (of modje) is een heel ander verhaal.
Okee, als jij een net schriftelijk verzoek inlevert en 4.50 euro overmaakt stuur ik je wel een brief me je mailadres. Want hoe je het ook wendt of keert is dat het enige persoonsgegeven dat we van je hebben.
Zoals ik al eerder aangaf wil ik het lostrekken van personen en meer een discussie in het algemeen maken. Mij boeien die notes en wat erinstaat weinig. Echter zoals je hier zelf toegeeft het je het "persoonsgegeven" e-mail adres. Dit is gekoppeld aan de notes. Ergo dit maakt de notes dus gegevens herleidbaar tot een persoongegeven.
Nu draai je echt door...
Laten we het hebben van een mening verbieden in Nederland, als je 'm niet kenbaar maakt aan het onderwerp!

Nee, daarom mogen er in dossiers ook geen meningen worden opgenomen. Alleen feiten. Dus in de notes zou alleen moeten staan: overtreed regel 1 uit de FAQ of id. Meningen zouden uit den boze moeten zijn (wat jij zelf zegt niet zo is). Natuurlijk mag je een mening hebben, maar om als bedrijf/organisatie meningen op te slaan als onderdeel van persoongegevens is uiterst twijfelachtig op zijn best.
En gebieden waar het wel gebeurd (b.v. hulpverlening) vallen die zaken zeker onder de wet persoonsregistatie.
En helemaal als door die meningen later een oordeel gevormt kan worden door derden. Stel dat jij een aantal usernotes opneemt wat een mening is. Jij stopt als Mod (plosteling morgen), neemt iemand anders het over. Hij kan niet meer duidelijk herleiden of het een mening is of een feit. Dan zal hij het als feit c.q. gegeven interpreteren. Wat direct gevolgen kan hebben voor de persoon (geen toegang HK?).
Ergo meningen worden genoteerd. Deze meningen worden door derden als GEGEVEN gebruik om een beoordeling te maken die rechtstreeks gevolgen heeft voor de persoon.
Mag je als persoon een mening hebben over iets zonder het aan het onderwerp kenbaar te maken? Jazaker. Graag zelfs. Hoef niet al dat geleuter te horen!
Mag je als persoon je mening hebben en dat t.b.v. een organisatie noteren in een dossier waar andere toegang tot hebben? twijfelachtig op zijn best. Zou niet willen dat bankmedewerkers of politieagenten al hun mening aan een dossier gingen toevoegen.
Videoopnamen in het openbaar is geen enkel probleem indien jij daar vantevoren duidelijk van op de hoogte bent gesteld middels een sticker/aanduiding in het betreffende gebied. En in onze AV staat dat we gegevens over jou bijhouden, ergo klaar.
Pardon. Hieraan zijn strenge regels gebonden hoor. De registratiekamer ziet daar ook op toe. O.a. opnamen moeten binnen een bepaalde tijd vernietigd worden. Opnamen mogen alleen door tot daar toe gerechte personen afgespeeld worden.
Kom op jongens, kunnen jullie nou echt niet snappen dat een 'persoonsgegeven' een feit is rondom een persoon? Tweakers.net mag niet jullie ras, geboorteland, leeftijd, medisch verleden, WW-voorgeschiedenis, strafblad of wat dan ook opslaan zonder jou expliciete toestemming, en jij mag inzage in die gegevens hebben, die wijzigen/verwijderen als ze niet correct zijn (kan alleen bij feiten!), en wij mogen ze niet doorverkopen/passeren zonder jouw expliciete toestemming. Wat Pietje over Klaasje vind is geen persoonsgegeven over Klaasje, hoogstens smaad of laster als ie die mening zonder onderbouwing publiek presenteert.
Ik snap heel goed wat je bedoeld. Maar ik stel je dat ik het er niet mee eens ben. En ik vrees de registratiekamer ook niet. Dit stelt namelijk een feit of gegeven.
ge·ge·ven1 (het ~, ~s)
1 bekend geval of feit => apriori
2 onderwerp, thema
3 [wisk.] bekende hoeveelheid of grootheid
Dit is net even iets ruimer. Hiertoe behoord als wat over een persoon geregistreerd word wat gekoppeld kan worden aan een persoonsgegeven. Dat laatste hebben hierboven al vastgesteld dat dat kan, namelijk het e-mail adres. Je hebt dus een geheel aan verzamelde meningen (curry) of feiten (RM-rf) (en wat is het nu?), die d.m.v. geordend, onderhouden, actueel en geindeerd systeem worden verzameld en gekoppeld zijn aan een persoonsgegeven . Hierbij kan het dan zijn dat deze meningen gebruikt worden om een oordeel over iemand te vormen.
En gezien en als je naar het mij hierboven genoemde topic kijkt zie dat het CBP als T.net het daar mee eens is en daarom ook een regeling hebben opgesteld. T.net moet de usernotes voor 4.50 beschikbaar stellen. Daarom heeft zij daarvoor ook een regeling gemaak (zoals uit dat topic blijkt)
Lees van Dale er maar op na:
[...]
En nu ga ik kappen met tig keer hetzelfde uitleggen in dit topic

Idem, mijn standpunt is ook duidelijk. Het is niet dat ik je niet wil snappen, het is dat ik het niet met de eens ben. Daarom heb ik al eerder gemeld dat de enige manier om hieruit te komen is het aan een rechter voor te leggen. Waarvan ik op dit moment net zo overtuigd ben van het feit

dat ik ga winnen als jij dat bent.
Echter jammer genoeg kunnen we nergens een "test-trail" houden waar we dit gratis en voor niets kunnen uitvechten. (zou wel leuk zijn zoiets trouwens..)
With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......