Toon posts:

[fileservertje]P2-350/BX of K6-2 400/MVP3

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 2 mobo`s liggen:

Chaintech ct5AGM2 met AMD k6-2 400 processor

en een Compaq intel BX plankje uit een zo`n desktop systeem met een intel pentuim 2 350Mhz processor.

Nu heb ik voldoende geheugen, 128mb 100Mhz om op 1 van de 2 plankjes te prikken.

Videokaartje 16mb, het wordt geen game monster
Maar ik heb nog wel een PCI IDE uitbreidingskaartje zodat ik daar alvast 4 schijven op kan zetten, plus de IDE kanalen die op het Mobo al zitten.

Ik wil dus een complet systeempje in elkaar zetten, maar welk mobo zal ik nemen, de chaintech, met 400Mhz, of de Compaq deskpro intel BX mobo met pentium 2 350 Mhz ?

De chaintech draait nu al jaaaaren stabiel, zo goed als zonder problemen, maar is de compaq wellicht iets sneller in prestaties ?

Groet,

Doe het zelver

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-04 08:41
shitty ik heb met beide geen ervaring, wel met een dual bx socket 370 chipset, die bx planken schijnen heel goed te zijn, dus zal het eerst daar mee proberen als ik jou was, maar wat wil je er mee doen? denk voor file/web/ftp server dat het weinig zal uitmaken en je beter voor die p2 350 kan gaan, misschien krijg je hem nog wel op 400mhz en dan is denk wel sneller, en probeer eens nog eens 128mb te ritselen heb je 2 systemen :)

Verwijderd

Topicstarter
Heb al een AMD xp 2200 sys draaien met 80 gig op een MSI k7 delta.

Dit wordt een hobby projectje, alle oude schijven die ik heb aan de controllers hangen, win 2k er op en kijken hoe het draait.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 februari 2004 @ 12:59:

Dit wordt een hobby projectje, alle oude schijven die ik heb aan de controllers hangen, win 2k er op en kijken hoe het draait.
Nou ik zou zo zeggen, test het uit. Denk dat de p2 misschien zelfs iets sneller is :9 , maar ben benieuwd ;)

• MoNo79
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-06 23:29
Ik was voor de Chaintech ct5AGM2 met AMD k6-2 400 processor gegaan, omdat je namelijk goede ervaringen hebt met dit systeem dan waat je zeker dat hij goed draait :).

Kwa performance maakt het niet veel uit, ik denk dat je het verschil niet echt merkt, dus de keuze wordt dan nog makelijker.

Nog een probleem een compaq mainbord past meestal niet in een standaard kast inverband met de plaats van de schroefjes en hebben soms een aparte voeding en mischien deze ook.

Ook vreet de Compaq niet elk type / merk geheugen, meestal moet je dan kingston nemen en dat kan soms lastig zijn.

Ik hoop dat ik de keuze wat makelijker heb gemaakt ;)

• Mister_X
Verwijderd schreef op 18 februari 2004 @ 12:59:

mwa als het hobby projectje is, maak dan eerst die intel systeem zoals jij wil, draai een zooitje benchmarken (sisoft enzo) bewaar de scores en bouw hem om naar die amd dingen... en doe het zelfde (benchen, bewaren) en vergelijk :)

maak een leuk html paginatje en show us the results, krijgt je projectje een zinvol tintje eraan ;)

Verwijderd

Mister_X schreef op 18 februari 2004 @ 13:05:
[...]

mwa als het hobby projectje is, maak dan eerst die intel systeem zoals jij wil, draai een zooitje benchmarken (sisoft enzo) bewaar de scores en bouw hem om naar die amd dingen... en doe het zelfde (benchen, bewaren) en vergelijk :)

maak een leuk html paginatje en show us the results, krijgt je projectje een zinvol tintje eraan ;)
_/-\o_ _/-\o_ precies, zoiets bedoelde ik dus ook :Y)

• Race Eend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-12-2023
Keuze lijkt me simpel, tussen die 2 cpu's zit weinig verschil, iig niet merkbaar.
Ene keer zal de P2 sneller zijn, de andere keer de amd K6.

Wat wel erg veel verschil gaat maken is het compaq mobo, compaq biossen hebben nl zeer weinig instel mogelijkheden en doen regelmatig lastig met geheugenmodules (ook voor toekomst).
Verder zijn ze lastig te updaten en meer dan boot volgorde zal er bij het bios van die compaq niet in te stellen zijn.

Ik zou zeker voor dat amd k6-2 400 cpu-tje gaan samen met dat chaintec bordje!
Als je nog een goede grote P4/amd koeler hebt kan je hem zelfs met die originele clip van de cpu bevestigen en passief koelen!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:03

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Race Eend schreef op 18 februari 2004 @ 13:11:
Keuze lijkt me simpel, tussen die 2 cpu's zit weinig verschil, iig niet merkbaar.
Yup. Relevant lijkt me hier vooral de I/O performance (dan heeft de P2 een lichte voorsprong) en de ALU (gewone rekenwerk, is de K6-2 sneller in). Benchen, dan weet je het :z
Wat wel erg veel verschil gaat maken is het compaq mobo, compaq biossen hebben nl zeer weinig instel mogelijkheden en doen regelmatig lastig met geheugenmodules (ook voor toekomst).
Verder zijn ze lastig te updaten en meer dan boot volgorde zal er bij het bios van die compaq niet in te stellen zijn.
Heb je ooit een Compaq BIOS van dichtbij gezien :?

Ze zijn idd flink anders dan standaard AMI/Award BIOSsen, maar er valt wel degelijk enorm veel in te stellen, vooral juist op het gebied van booten en security.
Als je nog een goede grote P4/amd koeler hebt kan je hem zelfs met die originele clip van de cpu bevestigen en passief koelen!
Ik zou beiden benchen. Volgens mij gaat het elkaar niet enorm ontlopen.

Ga in ieder geval niet af op spookverhalen vol vooroordelen over Compaqs- kijk zelf of die Compaq mobo bruikbaar is, indien ja neem hem dan ook in gebruik :z

Oslik blyat! Oslik!

• Race Eend
dion_b schreef op 18 februari 2004 @ 13:59:
[...]

[...]

Ze zijn idd flink anders dan standaard AMI/Award BIOSsen, maar er valt wel degelijk enorm veel in te stellen, vooral juist op het gebied van booten en security.

[...]

Ga in ieder geval niet af op spookverhalen vol vooroordelen over Compaqs- kijk zelf of die Compaq mobo bruikbaar is, indien ja neem hem dan ook in gebruik :z
Tuurlijk heb ik verschillende compaq biossen van die tijd van dichtbij gezien. Anders kan ik hier toch niet over oordelen :X

Model 7450 (amd K6-2 475) is uit die tijd. Zelfs nog een bios update uit gevoerd op dit systeem. Geen mogelijkheid om veel in te stellen, zelfs hdd smart is NIET uit te schakelen.
Verder nog regelmatig aan P75 compaq en een celeron 600 compaq zitten knutselen, maar veel meer dan bootvolgorde en hoeveelheid onboard videomem is er helaas niet in te stellen.

Daarentegen hebben de asus P2B en Abit BH6 veel meer mogelijkheden in het bios. Abit zelfs soft-fsb. Ik neem aan dat dat chaitec bord ongeveer te vergelijken is met de andere BX borden en zal wel ongeveer zo'n zelfde bios hebben.

Tuurlijk is testen de allerbeste weg. Maar als je daar geen tijd/zin in hebt zou ik het chaintec bord het voordeel van de twijfel geven.

TS:
kan de pentium cpu niet in het chaintec bordje? of is het een slot 1 cpu?

[ Voor 5% gewijzigd door Race Eend op 18-02-2004 14:16 ]

• SileX
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
dion_b schreef op 18 februari 2004 @ 13:59:
[...]

Yup. Relevant lijkt me hier vooral de I/O performance (dan heeft de P2 een lichte voorsprong) en de ALU (gewone rekenwerk, is de K6-2 sneller in). Benchen, dan weet je het :z

[...]

[...]

Benchen, benchen en nog eens benchen.... daarin ga je het verschil zien ja.... maar of je dat nou gaat merken ?

Wat Race Eend zegt; ga gewoon voor het moederbord met de meeste compatibiliteit

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Race Eend schreef op 18 februari 2004 @ 14:14:
[...]

Tuurlijk heb ik verschillende compaq biossen van die tijd van dichtbij gezien. Anders kan ik hier toch niet over oordelen :X

Model 7450 (amd K6-2 475) is uit die tijd. Zelfs nog een bios update uit gevoerd op dit systeem. Geen mogelijkheid om veel in te stellen, zelfs hdd smart is NIET uit te schakelen.
Verder nog regelmatig aan P75 compaq en een celeron 600 compaq zitten knutselen, maar veel meer dan bootvolgorde en hoeveelheid onboard videomem is er helaas niet in te stellen.
Hoeveelheid videogeheugen wordt bij alle i810-based systemen dynamisch gealloceerd, een Asus CUWE kan daar evenmin iets instellen als een zeer beperkte OEM. Die 7450 is een van de ultra low-end gevalletjes (ik heb het mobotje daarvan hier liggen (MVP4-based uATX) en je kunt er weinig mee), maar een Compaq BX plank komt geheid uit een Deskpro en daar kun je een stuk meer mee :z
Daarentegen hebben de asus P2B en Abit BH6 veel meer mogelijkheden in het bios. Abit zelfs soft-fsb. Ik neem aan dat dat chaitec bord ongeveer te vergelijken is met de andere BX borden en zal wel ongeveer zo'n zelfde bios hebben.
Ahum, het is een bord voor een K6-2, dat betekent So7 (zie topicstart of gewijzigde titel). Daar ga je dus geen P2 op kunnen prikken :z
Tuurlijk is testen de allerbeste weg. Maar als je daar geen tijd/zin in hebt zou ik het chaintec bord het voordeel van de twijfel geven.

TS:
kan de pentium cpu niet in het chaintec bordje? of is het een slot 1 cpu?
Zie hierboven- dat gaat dus zeker niet. Hoe kom je eigenlijk op dat idee :? :?

Oslik blyat! Oslik!

• Race Eend
dion_b schreef op 18 februari 2004 @ 14:37:
[...]

Hoeveelheid videogeheugen wordt bij alle i810-based systemen dynamisch gealloceerd, een Asus CUWE kan daar evenmin iets instellen als een zeer beperkte OEM. Die 7450 is een van de ultra low-end gevalletjes (ik heb het mobotje daarvan hier liggen (MVP4-based uATX) en je kunt er weinig mee), maar een Compaq BX plank komt geheid uit een Deskpro en daar kun je een stuk meer mee :z

[...]

Ahum, het is een bord voor een K6-2, dat betekent So7 (zie topicstart of gewijzigde titel). Daar ga je dus geen P2 op kunnen prikken :z

[...]

Zie hierboven- dat gaat dus zeker niet. Hoe kom je eigenlijk op dat idee :? :?
Die via borden met onboard video kunnen zeker wel afgesteld worden m.b.t. videogeheugen! Tuurlijk is het een low budget model die 7450, maar ook daarvan zijn er veel in omloop. Een BX bord in dit geval heeft dat idd niet.

You're right about die socket 7, fout van mij.

TS:
Heeft dat compaq bord eigenlijk een agp slot? Anders gaat het nl van je intern geheugen af, mocht je het compaq bord gebruiken (en 128 mb is natuurlijk al niet super veel, wel voldoende voor win 98)

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-07 17:18

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Race Eend schreef op 18 februari 2004 @ 13:11:

Als zoiets zelfs iemand schrijft die zelf (aan zijn avatar te zien :+ ) Pro Intel is lijkt me de keuze duidelijk 8) B)

Zelf ben ik het ook met hem eens en dan om de Volgende reden :

RAM Compatibiliteit in die Compaq en de BIOS ervan :X

Dat is gewoon vragen om problemen weet ik zeker en bovendien heb ik zelf ook nog een tijdje een 500 MHz K6-2 op een Chaintech met een MVP3 Chipset gehad en dat was zo stabiel als maar kan :Y)

Gebruik die PII voor iets anders routeren ofzo, anyway iets relaxer alleen al omdat het een Compaq is ;)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Verwijderd

Topicstarter
Het Compaq bordje komt uit een deskpro, en heeft idd een AGP slot.
Ik heb el cheapo geheugen( € 7,5 32mb van een rommelmarkt) er in geprikt en het werkt, met de geheugen reepjes zit het dus wel goed.

Idd is er weinig in te stellen in het bios, het plankje draait, en ik kan er ook win 98 op zetten, ik heb nog een hdd`tje met win2k liggen die ik ooit aan het compaq plankje heb gehangen, dat werkt dus, echter met 32mb reeeeeete traag, als ik klaar ben met mijn AMD XP systeem ga ik alles ombouwen en eens testen.

Eeerst het tot nu toe onbekende IDE iutbreidingskaartje aan de praat zien te krijgen, mischien kan ik wel een raid er van maken, geen idee.

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Race Eend schreef op 18 februari 2004 @ 15:27:
[...]

TS:
Heeft dat compaq bord eigenlijk een agp slot? Anders gaat het nl van je intern geheugen af, mocht je het compaq bord gebruiken (en 128 mb is natuurlijk al niet super veel, wel voldoende voor win 98)
Helaas ga je hier alweer de mist in...

De i440BX chipset ondersteunt geen UMA (unified (=shared) memory architecture); evt onboard VGA gaat dus eigen geheugen moeten hebben en dat gaat niet af van het systeemgeheugen, en (belangrijker) het deelt er ook geen bandbreedte mee.

Oslik blyat! Oslik!

• qrazi
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-07 05:24
weet je zeker dat die bx sneller is in I/O? want die 5agm2 heeft wel een DMA33 controler onboard.

en wat die 5agm2 ook kan, is voltages instellen van 2.1 tot 3.3 volt in stapjes van 0.1 volt (nou ja, officieel niet, maar het werkt wel... :D )

AMD Phenom II X2 555@ X4 B55, 4GB DDR3-1333 OCZ Gold, MSI 870A-G54, Radeon HD 7770 512 MB

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

qrazi schreef op 18 februari 2004 @ 19:47:
weet je zeker dat die bx sneller is in I/O? want die 5agm2 heeft wel een DMA33 controler onboard.
Neemt werkelijk niemand in deze thread de moeite eerst de specs van de chipsets na te gaan voordat ze posten :?

Kijk voor de grap eens naar die van de PIIXE4 (de southbridge van de BX)...

En I/O is meer dan alleen een mooi 'UDMA-33' getalletje, het slaat ook op de PCI latencies en de DMA- beide zaken waar de BX een goede reputatie in heet :z
en wat die 5agm2 ook kan, is voltages instellen van 2.1 tot 3.3 volt in stapjes van 0.1 volt (nou ja, officieel niet, maar het werkt wel... :D )
Dus :?

De K6-2 400 slikt gewoon 2.2V, net zoals de P2-350 2.0V slikt :z

Beide mobo's kunnen dus hun CPU in-spec aansturen...

Oslik blyat! Oslik!

• qrazi
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-07 05:24
dion_b schreef op 18 februari 2004 @ 20:17:
[...]
En I/O is meer dan alleen een mooi 'UDMA-33' getalletje, het slaat ook op de PCI latencies en de DMA- beide zaken waar de BX een goede reputatie in heet :z
ja, erm, ik weet wel dat de bx dma33 heeft, maar ik wilde alleen maar toevoegen dat de 5agm2 dat ook heeft. natuurlijk is dat niet bepalend, maar zeker voor een fileserver lijkt het me wel makkelijk om de hdd op een dma mode te draaien, en geen oude pio mode.
de via mvp3 heeft waarschijnlijk wel een slechtere i/o performance dan de BX.
[...]
De K6-2 400 slikt gewoon 2.2V, net zoals de P2-350 2.0V slikt :z
niet alle k6-2 400 gebruiken de ctx core (2.2 volt), als je een k6-2/3+ kunt krijgen heb je lagere voltages nodig, als je wilt overclocken hogere voltages, en last but not least: ik heb al die voltages (voor mezelf) uitgevogeld... :D was dus misschien ook wel een kreetje om lof... :+

AMD Phenom II X2 555@ X4 B55, 4GB DDR3-1333 OCZ Gold, MSI 870A-G54, Radeon HD 7770 512 MB

• Mister_X
qrazi schreef op 19 februari 2004 @ 08:40:
[...]

ja, erm, ik weet wel dat de bx dma33 heeft, maar ik wilde alleen maar toevoegen dat de 5agm2 dat ook heeft. natuurlijk is dat niet bepalend, maar zeker voor een fileserver lijkt het me wel makkelijk om de hdd op een dma mode te draaien, en geen oude pio mode.
de via mvp3 heeft waarschijnlijk wel een slechtere i/o performance dan de BX.
tja de topic starter heeft een pci ide uitbreiding, gooi je cdroms op de onboard en dan is die slechtere i/o ook weg te spelen, je cdrom heeft nou niet bepaald retesnel te zijn namelijk.
SileX schreef op 18 februari 2004 @ 14:24:
[...]

Benchen, benchen en nog eens benchen.... daarin ga je het verschil zien ja.... maar of je dat nou gaat merken ?

Wat Race Eend zegt; ga gewoon voor het moederbord met de meeste compatibiliteit
of je het merkt weet ik ook niet, maarja dan is dit topic ook overbodig omdat de topic starter dan gewoon iene miene mutte kan doen ;)

[ Voor 44% gewijzigd door Mister_X op 19-02-2004 15:31 ]

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Mister_X schreef op 19 februari 2004 @ 15:29:
[...]

tja de topic starter heeft een pci ide uitbreiding, gooi je cdroms op de onboard en dan is die slechtere i/o ook weg te spelen, je cdrom heeft nou niet bepaald retesnel te zijn namelijk.
Niet waar- I/O is meer dan alleen de IDE performance. Sowieso is de hele PCI performance bij de BX beter en dat merk je dus ook met die losse IDE kaart.
[...]

Of je het merkt weet ik ook niet, maarja dan is dit topic ook overbodig omdat de topic starter dan gewoon iene miene mutte kan doen ;)
Zelf zou ik gewoon geprobeerd en gebenched hebben en vervolgens de beste gekozen hebben, zonder topic. Nu die topic er toch is zou ik het erg aangenaam vinden als we de resultaten van die bench hier alsnog te zien krijgen, omdat het verder natuurlijk grotendeels speculatie is.

Oslik blyat! Oslik!

• Bas!
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-07 22:06
Waar gaat het over?
Als je zo'n fileserver in elkaar zet maakt het weinig uit wat sneller is. Of wilde je er een warez server op een gigabit link van maken?
Enige wat ik kan zeggen is dat ik met via mvp chipsets weinig goede ervaringen heb, was blij dat ik mijn k6-2 350 met via bord om ging zetten naar een bx met celeron 300@450 toentertijd. Via had rare hickups (hangs, dma timeouts, datacrruptie dat soort dingen) en via stond in die tijd nog niet bekend om top southbridge en top ide performance. Maar zoals ik al zei, je gaat het verschil niet merken en wat maakt het uit, bovendien draai je dat bord al jaren stabiel.
En op het commentaar over compaq biossen. Die zitten waarschijnlijk ook op deze generatie mobo's maar ach die borden zijn best goed, althans ze hebben jaren hun dienst gedaan bij een neven vestiging zonder problemen. Enige wat je er niet mee kan is overklokken maar waarom zou je dat willen, meeste borden in die tijd hadden een vaste deler voor 100 en 66 mhz fsb naar de pci bus en dus ga je meestal je pci bus overklokken. Data corruptie lijkt me erger dan een procentje meer performance.

[ Voor 30% gewijzigd door Bas! op 20-02-2004 13:11 ]

Verwijderd

Don't try to fix anything that ain't broken.

Als die chaintech stabiel draait en betrouwbaar is dan pak je die. Het is maar een fileserver.
Ik zou persoonlijk gaan voor de BX en de P2 350 combinatie omdat die chipset heel erg goed is. Maar omdat het systeem toch niet het allersnelste is zou ik wel opteren voor een hardwarematige NIC zoals een Intel kaartje. Welk OS ben je van plan te gebruiken?

Je kan beide systemen benchen maar dan vraag ik me af waarmee je bezig bent. Het is een huis en tuin fileserver en dan moet je kijken wat je ermee wilt doen, veel grote bestanden verplaatsen dan wil je een snelle hebben maar vraag je telkens maar MP3's op ofzo dan kan je beter de traagste pakken want die is nog steeds snel genoeg om die bestanden aan te leveren. En uiteraard het aantal users. Ik heb hier een P200 met 128mb als fileserver op een TX mobo en doet zijn werk goed.

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op 20 februari 2004 @ 13:18:
[...]

Je kan beide systemen benchen maar dan vraag ik me af waarmee je bezig bent.
Heel simpel- tweaker zijn, die laatste paar procent eruit willen krijgen die erin zitten :P

Het is niet voor niets dat ik zelf bezig ben met een vergelijkende chipsettest van So7 systemen (met aardig verrassende verschillen- het scheelt met gelijke CPU en RAM een factor 2.5 tussen de traagste en de snelste, en de snelste is niet de nieuwste :o ). Er wordt veel te veel gebenched met games en andere high-CPU/RAM apps en te weinig naar I/O limited systemen. Dit is informatie dat zo goed als niet bestaat op dit moment, dus hoe banaal het ook moge klinken, dit is een uiterst zinnige bench :o

Oslik blyat! Oslik!

• Loft
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:51
De meesten hebben tot nu toe gereageerd op CPU / Geheugen en aanverwanten.

Wat ik persoonlijk zou testen is ook de schijven die je erin zou willen hangen + of het het mobo het wel aankan. -> specifiek de 32GB / 120 GB grens.
De BX is een zeer stabiel chipset en met een P2 350 kun je het geheel opvoeren, net als met de K6-2 ongetwijfelt ook kan. (heb ik geen ervaringen mee)

Ik zou wel de beider mobo's testen. Zelf heb ik een P2b liggen die schijven boven de 32 gb zonder problemen wil aansturen.
Maar ik heb ook eenzelfde P2b liggen, met nieuwste bios (en alles al geprobeerd) welke weigert schijven boven de 32 GB te accepteren.
Voor je PCI IDE controller denk ik dat je minder zorgen hoeft te maken, maar ik zou het wel testen van te voren ;)

If I agreed with you, we'd both be wrong.

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik zou persoonlijk de Intel BX kiezen want die is gewoon het beste en stabielste denk ik. Ik heb nu ook op een Intel P200MMX met Intel TX een webservertje draaien want mijn Aopen MB met AMD K6-550 was niet echt lekker meer. Die Intel 200 heeft meer jaren gedraaid dan die hele SS7 systeem.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:46
Stabiliteit maakt geen ruk uit, mijn gateway is ook een K6/3+ 450, ding draait dag en nacht en heeft me nog nooit in de steek gelaten, ook niet toen 200 pinnen besloten een andere kant op te gaan en ik ze stuk voor stuk bij moest buigen voor ie weer in een socket kon :P

Wat betreft de snelheid:
- een VIA MVP3 loopt achter op de geheugensnelheid van de i440BX
- cache is gemaakt om bovenstaande "op te lossen", bij de MVP3 draait die op 100MHz, bij je P2 draait die op 175MHz met waarschijnlijk een aantal waitstates minder omdat het dichter bij de CPU zit op die P2
- i440BX PCI performance is superieur aan VIA borden uit die tijd
- K6 is i586, P2 is i686. Als ik de keus zou hebben zou ik sowieso voor de P2 gaan, want archlinux draait alleen op i686 ;)

Ik zou persoonlijk voor de i440BX gaan.
Wat betreft een compaq: ding komt zeker uit zo'n deskpro systeem die je kunt kantelen zodat je miditower een desktop wordt? In dat geval is er nix loos, dat ding presteert net zo goed als een normaal BX bord. Voor prutsario's wordt het een ander verhaal misschien.

• Toink
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Qua betrouwbaarheid zou ik zondermeer kiezen voor Compaq normaal gesproken, ook omdat ik neig naar de stabiliteit van de Intel BX-chipset.... maar van de andere kant.... als die K6 al ZO lang draait zonder problemen, tja, dan zou ik het er voor die paar procent bij laten.
Pagina: 1