Heeft Freehosting / LaDot / Active24 recht op betaling?

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:
  • 12.185 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06:29

Croga

The Unreasonable Man

Vergelijkbaar met het conflict wat ik met Planet gehad heb.... Ze hebben me wat gefactureerd. Ik heb ze vriendelijk verzocht om specificatie, maar kreeg slechts een aanmaning. Nogmaals verzocht om specificatie en vervolgens een incasso bureau.
Het incassobureau verzocht om specificatie, en die kwamen slechts met "hoofdsom". Hen heb ik duidelijk gemaakt dat ik geen "hoofdsom" wens te betalen. Tot 3 keer toe heeft dat incassobureau mij gedreigd met de rechter, en tot drie keer toe heb ik gezegd "Laten we gezellig aan de rechter vragen wat hij vindt van facturen die niet gespecificeerd worden". Als laatste stuurde ze mij een brief dat ik ze moest bellen. Dat heb ik uiteraard nooit gedaan, en ik heb ook nooit meer iets van de gehoord....

Als Ladot niet wenst te bewijzen dat jij van hen betaalde hosting af hebt genomen, hoef jij dus niet te betalen. Mochten ze het voor laten komen, dan maakt het niet meer uit of ze bewijs hebben of niet. Jij hebt hen dat bewijs gevraagd en nooit gekregen. Geen rechter in Nederland zal je veroordelen tot het betalen van kosten. Mischien moet je de originele hoofdsom dan betalen (als ze bewijs hebben...) maar de kosten zijn voor hen zelf....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannenkoekkie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-03 18:38

Pannenkoekkie

Sugar or Cheeze?

Laat Ladot eerst maar eens een ONDERTEKENDE overeenkomst overleggen... Kunnen ze nooit aantonen... Heb het zelfde probleem (gehad :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Ik heb een soort gelijke ervaring met LaDot, heb het domein waar het om ging gewoon verhuist en nooit een brief beantwoord, nooit meer wat van gehoord.

Huur mij in als freelance SEO consultant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10:59

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Croga schreef op 01 mei 2004 @ 22:31:
[...]
Mochten ze het voor laten komen, dan maakt het niet meer uit of ze bewijs hebben of niet. Jij hebt hen dat bewijs gevraagd en nooit gekregen. Geen rechter in Nederland zal je veroordelen tot het betalen van kosten. Mischien moet je de originele hoofdsom dan betalen (als ze bewijs hebben...) maar de kosten zijn voor hen zelf....
Het wordt pas echt leuk als het de rechter duidelijk wordt dat ze dit bij meerdere mensen proberen en dat hun administratie dus niet op orde is. Ik heb er verder geen last van, maar misschien is het een idee om gegevens uit te wisselen zodat de diverse slachtoffers als getuige in elkaars rechtzaak op kunnen treden :? Dat gaat Ladot dus echt niet leuk vinden.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pantagruel
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:44

Pantagruel

Mijn 80486 was snel,....was!

Ja via een enorme omweg heeft het advocaten buro Damsté me weten te vinden.

In een grijs verleden hadden mijn ouders zakelijk bij FreeHosting (nu dus LaDot) een webpagina. Hoewel alle papier werk dus op de, inmiddels opgeheven, zaak stond, heeft men mij als 'technisch contact' de rekening voor de overname annex verlenging bij LaDot de rekening toe doen komen. De grap wilt dat ik alle papieren rondom de opzegging van de hosting hier om handen heb, immers de belasting dienst verwacht dat de boekhouding van een zaak tenminste 5 jaar ter inzage beschikbaar is.

Door nieuwsgierigheid geprikkeld heb ik contact gezocht met Buro Damsté, ik was wel benieuwd hoe men dacht van mij, part noch deel zijnde in de zaak van mijn ouders, de som van euro 303,- te kunnen krijgen. De redenering van Buro Damsté, u word als technisch contact vermeldt en dus gaan wij er vanuit dat u ook de verantwoordelijke bent. Toen ik vertelde dat het contract echter niet door mij maar door mijn ouders getekend was, was t antwoord: uw ouders zijn niet bereikbaar (kan kloppen zij verbrengen veel tijd in het buitenland en ik betwijfel dat FreeHosting/LaDot ooit van ons een adreswijziging heeft gehad }) ). Dus hebben wij de rekening naar een bereikbare contact persoon gestuurdt. Ik ging dus vrolijk door met dommertje spelen en vroeg of LaDot problemen had op adminstratief vlak, dit gezien de kopieen die ik had van een aangetekende opzegging van t hosting contract. De reactie was dat men er vanuit gaat dat LaDot het buro alle benodigde informatie heeft verstrekt om aannemelijk te maken dat er nog een contract is. Vervolgens ging t gejengel nog wel even door.
Ik heb de medewerker bedankt voor de humoristische 10 minuten aan de telefoon en hem gezegd er verheugd op te zijn om de grappenmakers van LaDot in het gerecht te zien.

Oftewel, ze zijn knap dom bezig door een zijdelings betrokken persoon te gaan dagen welke het contract nooit heeft afgesloten. Nog maar te zwijgen over de opzeggingsbrief en de bevestiging van ontvangst welke ik van de TPG heb. Ze hebben waarschijnlijk wat geld nodig en gaan nu alle oude klanten af in de hoop dat deze wat geld gaan schokken door ze te intimideren.

Asrock Z77 Extreme6, Intel i7-3770K, Corsair H100i, 32 GB DDR-3, 256 GB Samsung SSD + 2 x 3TB SATA, GeForce GTX 660 Ti, Onboard NIC and sound, SyncMaster 24"&22" Wide, Samsung DVD fikkertje, Corsair 500R

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Daarmee zou je echt een mooie getuige zijn voor de anderen (zeker als jouw zaak het eerst voorkomt). Dan is namelijk al aangetoond dat hun administratie totaal niet klopt.

Misschien wordt het een idee om gezamelijk LaDot aan te klagen wegens (poging tot) oplichting (en intimidatie) :? Verder denk ik dat de belastingdienst hier ook wel graag het één en ander vanaf weet als hun administratie zo slecht is >:)

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is sowieso een interessante kwestie.. wat heeft LaDot tot nu toe boekhoudkundig met al deze openstaande facturen gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pantagruel
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:44

Pantagruel

Mijn 80486 was snel,....was!

Pantagruel schreef op 01 mei 2004 @ 23:37:
Ja via een enorme omweg heeft het advocaten buro Damsté me weten te vinden.
UPDATE

Inmiddels heeft LaDot contact met me opgenomen, klaarblijkelijk heeft buro Damsté de boel kortgesloten. Ik heb bij monde van een accountmanager de nederige excuses gekregen voor het feit dat men mij met een mogelijke vaarding lastig zou vallen. Bleek dat LaDot toch wel in staat was om de papierwinkel na te trekken en men terug kon vinden dat destijds de boel netjes was opgezegd. De accountmanager vertelde dat het inderdaad minder netjes was om eerst te gaan ' dreigen ' en dan pas te gaan kijken of er wel een zaak was.
De kous is hiermee dus af voorwat betreft t FreeHosting/LaDot verhaal.

Asrock Z77 Extreme6, Intel i7-3770K, Corsair H100i, 32 GB DDR-3, 256 GB Samsung SSD + 2 x 3TB SATA, GeForce GTX 660 Ti, Onboard NIC and sound, SyncMaster 24"&22" Wide, Samsung DVD fikkertje, Corsair 500R

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Topicstarter
Pantagruel schreef op 04 mei 2004 @ 13:28:
[...]

UPDATE

Inmiddels heeft LaDot contact met me opgenomen, klaarblijkelijk heeft buro Damsté de boel kortgesloten. Ik heb bij monde van een accountmanager de nederige excuses gekregen voor het feit dat men mij met een mogelijke vaarding lastig zou vallen. Bleek dat LaDot toch wel in staat was om de papierwinkel na te trekken en men terug kon vinden dat destijds de boel netjes was opgezegd. De accountmanager vertelde dat het inderdaad minder netjes was om eerst te gaan ' dreigen ' en dan pas te gaan kijken of er wel een zaak was.
De kous is hiermee dus af voorwat betreft t FreeHosting/LaDot verhaal.
Nu hadden ze bij jou wat minder poot om op te staan ;) Maar ik (en meederen mensen met mij) hebben hun contract met LaDot nooit opgezegd. Geen bewijs dus van opzeggen en dus ook geen bewijs dat zij ons niets kunnen maken. Maargoed; ik heb nog steeds niets gehoord dus ik zie het vanzelf wel gebeuren allemaal :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacDokie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-02 15:07
Ik heb ook een freehosting aboo afgesloten een jaar of 4 geleden. Bij mij is het nu 30 euro per jaar :?

"Have you ever noticed that their stuff is shit and your shit is stuff?" - George Carlin -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na al dit gezeik heb ik een opzeg formulier gedownload, ingevuld en opgestuurd. Dit is inmiddels 2 weken geleden, maar ik heb nog nix gehoord. Kan ik beter een email sturen om te vragen of ze hem hebben ontvangen, of is het beter om niets te laten horen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

Croga schreef op 18 februari 2004 @ 14:41:
[...]

Alle keren heb ik Intrum om opheldering gevraagd, en nooit kreeg ik antwoord.
Incassoburea's dienen op eerste verzoek een bewijs te sturen van de vordering.

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Telco
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-08-2024

Telco

Biertje?

Bij mij speelt ook het EUR 180 verhaal. Tot nu toe ben ik nog niet verder dan een briefwisseling met de bekende mevrouw Piek, die volgens mij een alias is binnen de 1-koppige administratie van LaDot. Op mijn vraag om een kopie van de overeenkomst waarin ik akkoord ga met de gefaktureerde kosten (zoals Pannenkoekkie ook al opmerkte) kreeg ik een (overigens niet eens ondertekende) standaardbrief terug waarin men claimt dat de faktuur juist is.

Inmiddels heb ik een briefje teruggestuurd dat dat mooi is, maar dat ik zonder kontrakt nooit zal betalen. Dit is inmiddels pakweg 2 weken geleden en ik heb nix meer gehoord.
Crashone schreef
Ik heb een soort gelijke ervaring met LaDot, heb het domein waar het om ging gewoon verhuist en nooit een brief beantwoord, nooit meer wat van gehoord.
Hoe doe je dat trouwens?

Vandaag geen signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartware
  • Laatst online: 25-03-2023

bartware

@jabber.org

* bartware heeft dit topic gisteren ontdekt.

Mijn verhaal:
Same story here. Althans, ik heb nog geen rekening ontvangen.
Maar wel een gratis (.com) domein bij freehosting geregeld. Nooit veel meegedaan, en na een tijd een brief van LaDot: freehosting is overgenomen en u bent nu klant van LaDot.

Wat mij nog het meest bijstaat van die brief (heb hem niet bij de hand, maar zal nog ergens in de verhuisdozen zitten):
zoals u zult begrijpen kan dit echter niet langer gratis.
Meer niet. Geen argumentatie waarom dan wel niet. Niets. Dit vond ik zo'n nonsens.
Verder niets gedaan. (denk ik, maar misschien heb ik een e-mail gestuurd met verontwaardiging over die zin).
Na een paar maanden kreeg ik wel nieuwe login gegevens van gemigreerde FTP servers. Daar kan ik nog steeds op >:)
Maar ik heb nooit meer iets met dat domein gedaan. Wat ik er ooit op heb gezet staat er nog steeds.

Ik woonde destijds op een studentenflat en ben al twee keer verhuisd. En natuurlijk nooit aan LaDot gemeld.
N.a.v. dit topic een ex-huisgenoot die nog in de buurt woont de post op laten halen. Niets van LaDot :'(
Maar wel van een registrar van begin dit jaar, of ik het domein bij hun wil verlengen want het zou aflopen op 28 april.
Een lookup leert dat het domein tot 28 april 2005 is geregistreerd. Updated 18 mei 2004 ! (Nog persoonlijk op naam, met adres van toen)
Dus misschien ben ik ook nog wel aan de beurt.

Succes aan een ieder die wel al een rekening heeft gehad. Hou vol, want ze hebben geen poot om op te staan.

Nog even gegoogled op Ellen Kloosterman en Jessica Piek.
Kwam onder andere dit forum tegen waar mensen met hetzelfde probleem zitten (einde 2003): forum adultwebmaster ;)

Oja, was LaDot niet het bedrijf van Nina "geldgraaier" Brink??
Met een ijzeren optimisme stort internetdiva Nina Brink zich met companen Eric Tolsma en Rob van der Linden op het failliete internetbedrijf Freehosting.nl.

offtopic:
sorry voor de lap tekst. Hou je in met quoten.

Heb ik me begrepen?
Cycle Vision 2020: 17-20 juli Sportpark Sloten & Wheelerplanet Spaarnwoude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na een opzeggingsformulier gestuurd te hebben kwam ik er op 3 juni achter dat er ongevraagd 120 euro van mijn bankrekening is afgeschreven. Zonder dit te vragen o.i.d. Ik heb ze meteen een mail gestuurd dat er al langer een meningsverschil tussen LaDot en mij loopt over mijn getekende contract (1 jarig). Volgens mij werken die afdeling Finance en Info helemaal langs elkaar. Want waarschijnlijk heeft de afdeling finance m'n opzegformulier ontvangen (die ik heb verstuurd, nadat ik er achter kwam dat mijn domeinnaam nog bestond en ik een contract van een jaar heb.) en weet Finance helemaal nix van het meningsverschul tussen mij en afdeling Informatie. Ik heb ze gevraagd een verklaring voor dit alles te geven, zoniet, komt er 120 euro op mijn bankrekening bij! :7

Ik heb gedreigd de 120 euro via mijn bank terug te laten storten. Zolang ze binnen 5 dagen niet gereageerd hebben, tot nu geen reactie.

Ik heb ze trouwens al eerder gevraagd een kopie van mijn contract te versturen, maar daar hebben ze helemaal niet op gereageerd.

Vinden jullie dat ik zo goed handel, zo niet, verbeteringen in mijn policy?

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2004 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Topicstarter
Lord McRinkel, volgens mij is het misbruiken van het vrouwelijke geslachtsdeel in deze context niet nodig.

Anyways; je kunt geld via je bank niet terug laten storten. Dat kan alleen als het een automatische incassie is; wat het volgens mij niet is in dit geval. Je kunt dreigen wat je wilt maar ik ben bang dat je je geld kwijt bent. Terugkrijgen kun je ook wel vergeten tenzij je ze aanklaagt met de bevestiging van de opzegging in de hand :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

Om ook nog maar even een update van mijn kant te geven, ik had vroeger de domeinnaam pastapappie.NET (waar denk je anders waar mn nickname vanaf komt ;)). Deze is ongeveer zo'n 3 weken afgesloten zonder enige waarschuwing what-so-ever. Nu moet ik dus al mijn referenties aan die website tijdelijk opheffen (ander mail-adres, msn-adres etc etc). Ik geef LaDot op zich wel gelijk dat ze mijn site offline hebben gehaald, maar dat hadden ze naar mijn mening ook wel even aan de eigenaar van de site (mij dus) kunnen mededelen, ipv opeens niet meer mn site kunnen bezoeken en mn mail te checken. :/

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga

Croga

The Unreasonable Man

Spider.007 schreef op 04 juni 2004 @ 12:52:
Anyways; je kunt geld via je bank niet terug laten storten. Dat kan alleen als het een automatische incassie is; wat het volgens mij niet is in dit geval. Je kunt dreigen wat je wilt maar ik ben bang dat je je geld kwijt bent. Terugkrijgen kun je ook wel vergeten tenzij je ze aanklaagt met de bevestiging van de opzegging in de hand :)
Iedere ongevraagde afschrijving kun je terug laten storten. Niet alleen automatische, maar ook getriggerde incassos kun je gewoon storneren.
Als je vervolgens bij de bank meld dat het om misbruik gaat omdat de incasserende partij helemaal geen handtekening had, wordt dat vastgelegd. Gebeurt dit vaker, dan wordt Ladot's recht om te incasseren ingetrokken...

Dus niet eens een verklaring vragen, gewoon meteen de bank bellen en terug laten storten. Daarna mag Ladot uitleg gaan geven, en als het terecht was kun je alsnog handmatig gaan storten (wat overigens de enige manier is die je niet terug kunt draaien)....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:19

Wildfire

Joy to the world!

Ik word zowaar spontaan bang als ik dit topic lees... heb bij LaDot een site lopen, maar na al die ellende gelezen te hebben hier ben ik bang dat het ooit ook bij mij fout zal gaan. Misschien dat ik maar eens op zoek moet naar een goede (en ook goedkope :)) andere hoster...

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BacardiBreezer
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-06-2005

BacardiBreezer

Breezing Bacardi ?

En vandaag alweer 2 incasso's op de deurmat :) Ze dreigen al tijden met een rechtzaak, het vreemde is dat het weer opnieuw begint want zoals ik al hier eens eerder gemeld heb heeft ladot aangegeven dat ze alles ongedaan zouden maken ivm een te-naam-stelling die op freehosting stond en niet op een oude bedrijfsnaam van mij. Dit alles is netjes gebeurd waarna ze weer bij 0 beginnen met tellen :p

Ik wens ze VEEL succes want ze hebben gewoon geen poot om op te staan :)

Overigens heb ik al enige keren vernomen dat het kantoor Intrum Justitia helemaal geen rechten heeft om deurwaarder/incassobureau te spelen... grappig ook dat je gewoon een telefoniste aan de telli krijgt en helemaal geen persoon die kennis van zaken heeft :)

LOL !

Jij bent misschien belangrijk, maar ik ben aardig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga

Croga

The Unreasonable Man

PcDealer schreef op 18 mei 2004 @ 18:26:
Incassoburea's dienen op eerste verzoek een bewijs te sturen van de vordering.
Yup, maar over het algemeen bestaat dat uit "Hoofdsom: €###, incassokosten €###". En als ze dan na nadrukkelijk verzoek nog niks beters sturen, weet ik alweer hoe laat het is..... Tijd voor een tripje naar de rechtbank ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dekaasboer
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13-09 11:44
Jongens laat ze jullie maar lekker aanklagen. Ik heb de kwestie even voorgelegd aan iemand met wat juristische kennis en die moest er om lachen, en zij dat de rechter dat waarschijnlijk ook zou doen.

Bewaar gewoon alle correspondentie, en vraag ook naar die van anderen waarbij dit verkeerd gaat.
Als je dan dalijk je zaak gewonnen hebt kun je je kosten van een advocaat terugclaimen en zelfsmisschien nog een beetje extra omdat zij jouw lastigvallen.

http://axrotterdam.blogspot.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Laatst online: 13-09 22:11

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Mocht je nog steeds lastig gevallen worden door die hufters van IJ, snuffel eens in CA, loopt een leuk draadje over een ISP die mij wil factureren voor een periode dat ik op een adres niet eens meer woonde.
Uiteraard via IJ.
Check dat topic, en de laatste reactie daar.

Sindsdien nooit meer wat gehoord (nooit klinkt langer dan het nu is, maar toch).

Tijd voor een nieuwe sig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Laatst online: 13-09 12:18

TheVMaster

Moderator WOS
Dekaasboer schreef op 10 juni 2004 @ 08:15:
Jongens laat ze jullie maar lekker aanklagen. Ik heb de kwestie even voorgelegd aan iemand met wat juristische kennis en die moest er om lachen, en zij dat de rechter dat waarschijnlijk ook zou doen.

Bewaar gewoon alle correspondentie, en vraag ook naar die van anderen waarbij dit verkeerd gaat.
Als je dan dalijk je zaak gewonnen hebt kun je je kosten van een advocaat terugclaimen en zelfsmisschien nog een beetje extra omdat zij jouw lastigvallen.
Ik dacht dat ik er van af was...maar nee hoor vandaag krijg ik 2 brieven van IJ....ze slepen me voor de rechter indien ik niet binnen 3 dagen betaal....boeehehh...ik word bang!!

Het grappige is dat dit gaat om 2 aanmaningen die ze vorig jaar juni(!!) aan mij verstuurd hebben en waar ik toen correspondentie over gevoerd heb en uiteindelijk de kosten betaald heb die ik moest betalen te weten 2 x 60 euro (ze vorderden 2 x 130 euro ofzo).......vreemd..staat zelfde ref.nr. boven de brief!!

Morgen toch maar eens ff bellen pfff..hier zit ik niet op te wachten.....dat gezeik van LaDot!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

TheVisionMaster schreef op 10 juni 2004 @ 23:36:
[...]
Ik dacht dat ik er van af was...maar nee hoor vandaag krijg ik 2 brieven van IJ....ze slepen me voor de rechter indien ik niet binnen 3 dagen betaal....boeehehh...ik word bang!!

Het grappige is dat dit gaat om 2 aanmaningen die ze vorig jaar juni(!!) aan mij verstuurd hebben en waar ik toen correspondentie over gevoerd heb en uiteindelijk de kosten betaald heb die ik moest betalen te weten 2 x 60 euro (ze vorderden 2 x 130 euro ofzo).......vreemd..staat zelfde ref.nr. boven de brief!!

Morgen toch maar eens ff bellen pfff..hier zit ik niet op te wachten.....dat gezeik van LaDot!
Niet bellen, rustig voor de rechter op hun muil laten gaan en alle kosten die jij hebt moeten maken (o.a. vrije dag) claimen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Mr. Liu schreef op 11 juni 2004 @ 00:03:
[...]

Niet bellen, rustig voor de rechter op hun muil laten gaan en alle kosten die jij hebt moeten maken (o.a. vrije dag) claimen.
hehe da's wel een goed idee......'k heb alleen geen zin in dit gezeik?? Wel ff met Intrim Justitia bellen? enneh..ff me rechtbijstandsverzekering inschakelen denk ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

TheVisionMaster schreef op 11 juni 2004 @ 00:06:
[...]
hehe da's wel een goed idee......
Soms heb ik wel eens goede ideeën :P
'k heb alleen geen zin in dit gezeik??
Mede daarvoor is die schadevergoeding die je gaat eisen >:)
Wel ff met Intrim Justitia bellen?
Laat die alsjeblieft mee op hun muil gaan. Het is misschien de grootste, maar ze zijn te beroerd om hun werk goed te doen (er wordt niks aangetekend verstuurd bijvoorbeeld). Verder kan het geen kwaad als ze eens een keer wat zorgvuldiger worden in het selecteren van hun klanten/opdrachtgevers.
enneh..ff me rechtbijstandsverzekering inschakelen denk ik?
Het lijkt me helemaal geen kwaad plan om die in ieder geval even in te seinen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Mr. Liu schreef op 11 juni 2004 @ 00:30:
[...]

Soms heb ik wel eens goede ideeën :P

[...]

Mede daarvoor is die schadevergoeding die je gaat eisen >:)

[...]

Laat die alsjeblieft mee op hun muil gaan. Het is misschien de grootste, maar ze zijn te beroerd om hun werk goed te doen (er wordt niks aangetekend verstuurd bijvoorbeeld). Verder kan het geen kwaad als ze eens een keer wat zorgvuldiger worden in het selecteren van hun klanten/opdrachtgevers.

[...]

Het lijkt me helemaal geen kwaad plan om die in ieder geval even in te seinen.
Die gaat ik dan morgen maar ff bellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ach.. het is toch een zooitje bij ladot, ik had.. uhmm HEB 2 domeinen bij hun die 2 jaar geleden al opgezegt zijn.
Ze werken nog steeds, en heb sinds de opzegging geen rekening meer gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spider.007 schreef op 18 februari 2004 @ 11:21:
Ik zit met een probleem; ongeveer 3 jaar geleden heb ik via het toenmalige FreeHosting een domein aangevraagd. Toen Freehosting werd overgenomen door LaDot heb ik hier een brief over ontvangen (met niets meer dan.... "het is overgenomen"). Nu heb ik enkele dagen geleden een rekening van 350 Euro ontvangen. (Wegens een fout bij de administratie heeft u deze rekening niet eerder ontvangen). Ik gebruik het domein niet meer en weet ook niet wat FTP gegevens oid zouden zijn. Dit in achtnemend vindt ik een rekening van 350 Euro boven proporties. Ik ben bijvoorbeeld wel bereid om de gemaakte kosten te vergoeden (3 jaar domeinregistratie voor een .com domein; en 10 Mb hdd ruimte zonder enig dataverkeer).

Nu heb ik uiteraard al gebeld; maar ik kreeg een autoritaire dame aan de lijn die mij vertelde dat in de brief die ik had ontvangen (over de overname dus) ook stond dat de LaDot tarieven gingen gelden... Nu heb ik m'n herinnering ter betaling al ontvangen dus heb ik grote kans op problemen binnenkort. Nu heb ik natuurlijk die brief die ik ontvangen had nergens meer kunnen vinden :(

Heeft iemand deze zelfde ervaring... en hoe opgelost?
Ik momenteel hetzelfde probleem met Ladot. Opgezegt, jaren lang niets van gehoord en plots een incasso op mijn mat. Uberhaubt een incassobureautje werkt me al op mijn lachspieren maar dit helemaal.
Ik ga er zelf niet eens meer tegen in (op een brief na dat ik niet accord ga met de rekening). Laat het incassoburo of Ladot je maar gewoon dagvaarden. Dien bij de rechter vervolgens een verweerschrift in waarin je jou verhaal doet.
Een beetje rechter zal inzien dat Ladot een ******* bedrijf is dat zijn/haar administratie niet op orde heeft.

Groeten en succes,

Hames

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Een of twee keer schriftelijk reageren en de vordering betwisten lijkt mij altijd goed. Daarmee vorm je toch een beetje een dossier. Dat zal een rechter ook prettiger stemmen dan een doofstomme, niet betaalgrage consument (zoals het dan over kan komen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Wekkel schreef op 11 juni 2004 @ 09:55:
Een of twee keer schriftelijk reageren en de vordering betwisten lijkt mij altijd goed. Daarmee vorm je toch een beetje een dossier. Dat zal een rechter ook prettiger stemmen dan een doofstomme, niet betaalgrage consument (zoals het dan over kan komen).
Ik heb zojuist contact gehad met mijn advocaat. Die heeft me ook geadviseerd om wederom bezwaar te maken en aan te geven dat de zaak reeds is afgehandeld (kopie van betaalbewijs en opzegging meesturen) en dan tevens zelf aangeven dat indien ze me blijven lastigvallen ik een klacht in ga dienen bij de Nederlandse Vereniging van Incassobureau's tegen IJ en dat ik mijn zaak dan overdraag aan een advocaat.

Volgens haar zou dat voldoende moeten zijn om de zaak afgerond te krijgen, indien ze me blijven stalken nemen zijn de zaak over enneh..dan maar naar de rechtbank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Nu we het over incassobureau's hebben, en met name over die honden van een IJ, heb ik even wat vraagjes.
Ook ik heb al een langlopend probleem met een ISP.
Kleine uitleg hierover,

Ik woon al 3 jaar niet meer op mijn vorige adres, maar kreeg dus wel plots van IJ een brief dat ze willen vangen in naam van die ISP.
Deze claimt namelijk abbo bedragen over een periode dat ik al niet meer op dat adres woonde.
Ik heb ze bij ELK contact om een specificatie en bewijs van deze rekeningen gevraagd (IJ) tot nu toe nooit gekregen.
De laatste keer was helemaal om van in je broek te pissen van het lachen;
Ja, we hebben uw verzoek aan de klant voorgelegd en deze reageerd met de melding dat ze het intern onderzocht hebben. Hun afdeling zegt dat de bedragen wel kloppen.
Hierop heb ik gereageerd dat zowel ik als een rechter zo'n kinderachtige uitspraak niet als wettelijk bewijs zie.

Enfin, laatste contact is alweer minimaal 4 maanden gelden geweest (dat ik ze dus verteld heb dat ik nog steeds geen bewijs heb gezien (pas 4 keer op gevraagd)).

Nu ga ik strax verhuizen, moet ik dan een verhuisbericht aan die prutsers van IJ doorgeven ?
Ze proberen me namelijk ook al kosten in de schoenen te schuiven die ze moesten maken om mijn nieuwe adres te vinden (die bekend was bij de ISP :Z).

En verder, hoe lang kan zoiets doorkwakkelen :?

Want we zijn dus nu 4 maanden verder, zul je zien dat ze over 2 maanden ofzo weer gaan zeiken.

Hieronder de laatste brief die ik gestuurd heb. Deze heb ik compleet met dossier van 3 jaar naar de ISP *en* naar IJ gestuurd (beide aangetekend).
Hierop moest ik dus weer met IJ bellen, en vertelde ze mij dus "de klant zegt dat je wel moet betalen" toen heb ik dus wederom gezegd dat maar met bewijs moeten komen, en dat ik de indruk krijg dat ze hun reet met mijn brief afvegen, daar er letterlijk om bewijs gevraagd word (wel wat netter gezegd :P).

Hier dus die brief:
Referentie : xxx
Inzake :Boutprovider B.V.

Geachte heer, mevrouw,

In reactie op uw correspondentie naar aanleiding van de 'vordering' van Boutprovider het volgende.
Op 26-11-2003 ontving ik voor het eerst een incassobrief van uw kant, met de mededeling dat u een vordering van €209,98 binnen acht dagen betaald wilde hebben.

Hierop heb ik meteen telefonisch contact met u opgenomen.
U stelde in de brief namelijk een vordering van een klant te hebben, zonder verder ook maar enige specificatie van dit bedrag.
Telefonisch is mij medegedeeld dat het om een vordering van de volgende facturen zou gaan van klant Boutprovider, met factuurnummer 123 :

Februari 2001
Maart 2001
April (2 maal) 2001

Hierop heb ik uitgelegd dat ik al sinds februari 2001 geen klant meer ben bij genoemd bedrijf.

Aan het einde van het gesprek, is mij verteld dat dit met Boutprovider opgenomen zou worden, en dat de vordering tot nader order opgeschort zou zijn.

Tot mijn grote verbazing mocht ik op 15-12-2003 wederom een brief van uw kant ontvangen.
Deze brief bestond letterlijk uit 1 regel; namelijk het verzoek om telefonisch contact op te nemen.
Een verzoek wat mij ten zeerste verbaasd heeft. Immers bij het vorige telefonisch onderhoud heb ik u voorzien van diverse telefoonnummers waar ik op te bereiken ben.

Het gesprek wat ik naar aanleiding van deze brief voerde, slaat werkelijk alles.
Om te beginnen werd mij gevraagd waarom ik belde; dit terwijl ik op uw verzoek contact opnam!
Voorts werd mij gevraagd of ik reeds contact had opgenomen met Boutprovider, iets wat mij wederom verbaasde omdat bij het eerdere gesprek mij toegezegd was dat u contact op zou nemen met Boutprovider.

Wederom legde ik uit dat ik geen enkel bewijs had gezien waarom ik het eerder genoemde bedrag zou moeten betalen, bijna 2 jaar nadat ik geen overeenkomst meer heb met Boutprovider en uit een periode dat ik geen abonnement meer had bij Boutprovider.
De medewerker die ik aan de lijn had vertelde mij dat er nog steeds een bedrag openstond en dat deze betaald dient te worden, enige andere vorm discussie was niet mogelijk.
Graag wil ik u er op wijzen dat binnen het Nederlands recht de bewijslast bij de eisende partij ligt. Tot op heden heb ik echter van u nog geen specificatie mogen ontvangen.
Verder herhaal ik graag de volgende belangrijke punten die in het eerdere gesprek naar voren kwamen:

- Reeds in december 2000 schriftelijk en aangetekend opgezegd
- Opzegging was per 1-2-2001
- Per 1-2-2001 was ik niet meer op het adres woonachtig

Ik kan mij niet aan de indruk ontrekken dat er weinig notie is gemaakt van mijn bezwaren en argumenten die ik in het eerste onderhoud heb gemeld.

Bijgevoegd vindt u een ‘logboek’ zoals ik deze heb bijgehouden in de periode waar Boutprovider mij voor wil factureren, u zult zien dat ik alle mogelijke middelen gebuikt heb om in contact te treden met Boutprovider.

Tenzij u, dan wel Boutprovider met sluitend bewijs kunt komen dat de vordering terecht is beschouw ik de zaak als afgedaan.

Met vriendelijke groet

Koffie
Op deze brief heb ik dus telefonisch contact gehad op 10-02-2004 (!!) daarna niets meer gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb dit topic echt met veel plezier helemaal doorgelezen en dit is echt een intresant topic om te lezen ... ik blijf daarom dit ook graag volgen en blijf graag op de hoogte hiervan ook omdat ik zon soortgelijk iets ook heb meegemaakt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Verwijderd schreef op 11 juni 2004 @ 12:06:
ik heb dit topic echt met veel plezier helemaal doorgelezen en dit is echt een intresant topic om te lezen ... ik blijf daarom dit ook graag volgen en blijf graag op de hoogte hiervan ook omdat ik zon soortgelijk iets ook heb meegemaakt :)
Dat hebben meer mensen hoor ik. Zijn er overigens mensen die ook problems hebben met IJ i.c.m. LA DOT, misschien dat we onze krachten kunnen bundelen en ze voor eens en voor altijd duidelijk kunnen maken dat ze een moeten ophouden met dreigen en dat ze administratie eens goed op orde moeten maken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gister een brief gehad heb 3 dagen te tijd anders gaan ze naar de rechtbank...

Aangezien ladot en die incasso bureau doen als of hun neus bloed heb ik een mailtje gestuurt naar kassa/radar/nvio dat ik het nu eens goed zat ben.

Het mooie is dat ladot verleden week een brief gestuurt heb of ik de domeinen nog wou hebben anders zouden ze komen te vervallen... 8)7 8)7 8)7 |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Verwijderd schreef op 11 juni 2004 @ 14:42:
Gister een brief gehad heb 3 dagen te tijd anders gaan ze naar de rechtbank...

Aangezien ladot en die incasso bureau doen als of hun neus bloed heb ik een mailtje gestuurt naar kassa/radar/nvio dat ik het nu eens goed zat ben.

Het mooie is dat ladot verleden week een brief gestuurt heb of ik de domeinen nog wou hebben anders zouden ze komen te vervallen... 8)7 8)7 8)7 |:(
Wat heb je in dat mailtje gezet....ik heb EXACT eenzelfde brief gehad...ik ga Kassa/Radar wel ff bellen zo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duderuud
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10:04

duderuud

Sliden is koel

pastapappie.NET schreef op 04 juni 2004 @ 16:49:
Om ook nog maar even een update van mijn kant te geven, ik had vroeger de domeinnaam pastapappie.NET (waar denk je anders waar mn nickname vanaf komt ;)). Deze is ongeveer zo'n 3 weken afgesloten zonder enige waarschuwing what-so-ever. Nu moet ik dus al mijn referenties aan die website tijdelijk opheffen (ander mail-adres, msn-adres etc etc). Ik geef LaDot op zich wel gelijk dat ze mijn site offline hebben gehaald, maar dat hadden ze naar mijn mening ook wel even aan de eigenaar van de site (mij dus) kunnen mededelen, ipv opeens niet meer mn site kunnen bezoeken en mn mail te checken. :/
Ik heb exact hetzelfde gehad met duderuud.net :)

Zonder enige opgaaf domein uit de lucht gehaald. Ik heb toen een mail gestuurd dat ik in ieder geval mijn bestanden terug zou willen...
Antwoord: "U kunt uw bestanden terugkrijgen als u €XXX betaald (weet niet meer hoeveel), zo niet, helaas" (iets in die trant)

Nou, lekker laten hangen dus....nooit meer wat van gehoord.

Motor-Forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een ding Ladot is gewoon een kl*te bedrijf !!
Ik zit er nu ook bij en ben zeer blij dat ik in Augustus dit jaar over ga naar een andere.

Niets dan problemen !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tis nu 9 dagen later, heeft iemand hier nog iets over gehoord? Ben best benieuwd omdat ik het een zeer intressant topic vind...ik kreeg trouwens een folder van LaDot bij de nieuwe CHIP, maar zo snel mogelijk bij de ouwe post neer gekwakt :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Croga schreef op 04 juni 2004 @ 20:27:
[...]

Iedere ongevraagde afschrijving kun je terug laten storten. Niet alleen automatische, maar ook getriggerde incassos kun je gewoon storneren.
Als je vervolgens bij de bank meld dat het om misbruik gaat omdat de incasserende partij helemaal geen handtekening had, wordt dat vastgelegd. Gebeurt dit vaker, dan wordt Ladot's recht om te incasseren ingetrokken...

Dus niet eens een verklaring vragen, gewoon meteen de bank bellen en terug laten storten. Daarna mag Ladot uitleg gaan geven, en als het terecht was kun je alsnog handmatig gaan storten (wat overigens de enige manier is die je niet terug kunt draaien)....
Ik ga dus m'n bank (Postbank) maar bellen, ik had ze een email gestuurd of ze het terug konden storten, zij beweren van niet omdat het een automatische incasso betreft. Nou staat er op mijn afschrijving: Mutatie soort - incasso. Is dat dan een automatische of getriggerde incasso?

En op de achterkant van mijn afschrift staat als verklaring van IC: Incassomachtiging. Als je het letterlijk neemt: gemachtigd om te incasseren. MAAR DAT HEB IK VERDOMME HELEMAAL NIET GEDAAN!!!!!!!!!!!!!!

IK HEB ZE GEEN HANDTEKENING, GEEN PERMISSIE HELEMAAL NIKS GEGEVEN OM DAT GELD VAN MIJN REKENING AF TE SCHRIJVEN!!!!!!!!

GRAAG een reactie van jullie mede GoT'ers.

Sorry de emoties lopen soms hoog op! :r

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2004 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verplicht je bank het terug te storten, dat zijn ze verplicht te doen voor zover ik weet. Je hebt niks overgemaakt, het is geïncasseerd. Ik weet niet of het bij de postbank zo is, maar bij de Rabobank zijn ze dan verplicht het terug te storten, dus dat word ff bellen met de bank morgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henry86
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13-09 19:22
LaDot is niets dan narigheid!
Ik had daar een domein geregistreerd met de bedoeling door te linken naar mijn website. Zij zouden voor het doorlinken zorgen.
Kreeg ik opeens een domeinnaam+hosting! Ik mailen: zeggen ze: "Doorlinken wordt door ons niet ondersteund..." Nou mooi is dat. Maar goed, mijn hoop was toen dat ik voor het bedrag van een domeinnaam een kleine webspace + domeinnaam gekregen had. Het was geen volledige hosting, want ik had hen al als hosting provider voor een andere domeinnaam en daarbij zat een cgi-bin etc. Bij deze zat het niet en de webspace was vrij klein (precies weet ik het niet meer).
Voor dat doorlinken kon ik nu zelf gewoon zorgen.

Twee jara later krijg ik opeens een brief dat er geen rekening was gekomen de afgelopen jaren en dat ik tweehonderd euro moest betalen (voor twee jaar).
Ik allemaal aangetekende brieven sturen dat ik me had aangemeld voor alleen een domeinnaam en dat dat toch echt minder kost dan 100 euro per jaar.
Die brieven lazen ze niet eens, want tijdens een telefoongesprek maakte de juffrouw duidelijk dat zulk soort dingen daar tussen het oudvuil achter in het archief belanden.
Ik heb nog steeds niet betaald en ze hebben me uiteindelijk eraf gegooid. De sukkels hadden tegelijk het domein vrij gegeven, dus dat heb ik meteen opnieuw geregistreerd, bij een andere provider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Verwijderd schreef op 20 juni 2004 @ 17:44:
Tis nu 9 dagen later, heeft iemand hier nog iets over gehoord? Ben best benieuwd omdat ik het een zeer intressant topic vind...ik kreeg trouwens een folder van LaDot bij de nieuwe CHIP, maar zo snel mogelijk bij de ouwe post neer gekwakt :Y)
Ik heb die aangetekende brief (bezwaar) nav die 3dagen-en-dan-rechtbank nog niet gestuurd... :( moet daar vanavond ff tijd voor maken!! en dan morgen naar het postkantoor....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Verwijderd schreef op 20 juni 2004 @ 18:10:
[...]

Ik ga dus m'n bank (Postbank) maar bellen, ik had ze een email gestuurd of ze het terug konden storten, zij beweren van niet omdat het een automatische incasso betreft. Nou staat er op mijn afschrijving: Mutatie soort - incasso. Is dat dan een automatische of getriggerde incasso?

En op de achterkant van mijn afschrift staat als verklaring van IC: Incassomachtiging. Als je het letterlijk neemt: gemachtigd om te incasseren. MAAR DAT HEB IK VERDOMME HELEMAAL NIET GEDAAN!!!!!!!!!!!!!!

IK HEB ZE GEEN HANDTEKENING, GEEN PERMISSIE HELEMAAL NIKS GEGEVEN OM DAT GELD VAN MIJN REKENING AF TE SCHRIJVEN!!!!!!!!

GRAAG een reactie van jullie mede GoT'ers.

Sorry de emoties lopen soms hoog op! :r
Laten storneren...dat MOET je bank doen...iig tot 30 dagen na de incasso....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

TheVisionMaster schreef op 21 juni 2004 @ 11:59:
[...]
Laten storneren...dat MOET je bank doen...iig tot 30 dagen na de incasso....
Binnen een jaar als er geen machtiging was >:) (en het is de verantwoordelijkheid van de bank om te controleren dat die machtiging er is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke, het geld is teruggeboekt. Postbank heeft als verklaring naar Ladot, dat ik er niet mee eens ben en dat ik ze niet gemachtigd heb om te incasseren.

Ik heb ze trouwens al 3 keer moeten vragen om een kopie van mijn contract te versturen. Ze kunnen blijkbaar niet lezen, want in hun reply mails zeggen ze dat ze me een kopie van mijn factuur hebben verstuurd. Die ik trouwens ( na een maand) nog steeds niet heb ontvangen.

Ik ga ze vandaag een e-mail verzenden om te vragen of ik uit hun gegevensbestand ben gehaald. Of is dat niet slim?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LaDot is evil. Ik ga er iig NOOIT meer mee in zee.

Administratie klopt niet, veel te duur en onbeschofte medewerkers. Bah.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dekaasboer
Ik ben zelf niet gedupeerd door ladot, maar is het misschien een idee om eens op deze website te kijken?? www.breekijzer.nl

Ik gun ladot wel wat negatieve publiciteit }) en dan zijn jullie an dat gezeik af _/-\o_ .

Ik zou ze gewoon doorverwijzen naar deze topic, en geef ze wat namen en adressen van gedupeerden. Kan nog leuk worden, want er zijn een hoop mensen die opgelicht worden. :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.I.G.
  • Laatst online: 25-07 19:34

M.I.G.

[like an alien]

Ik heb met zeel veel interesse dit topic doorgelezen. Wat ik merk van LaDot in dit hele verhaal, is dat ze gewoon (on)willekeurig facturen zijn gaan sturen zonder enige vorm van bewijs over de geldigheid van de facturen.

Als ik die medewerker was dan lees je toch waarmee je klanten mee komen en dan een onlogisch antwoord schrijven zonder te refereren aan het contract. Zelfs al sturen ze deze een keer op, doen ze dit niet volledig. Dus ik proef er een soort van 'we proberen het maar' instelling uit op.

Wat denk ik ook blijkt is, dat er inmiddels maanden overheen is gegaan en vooralsnog niemand voor de rechter is gedaagd. Zelfs na de 3 dagen termijn die eerder vermeld is.

Maar goed, veel sterkt voor de 'gedupeerden'. Ik hoop dat LaDot geen schijn van kans heeft/krijgt.

edit:
Owh voor wat reacties nog op LaDot: http://www.webhosters.nl/gegevens.php?id=673

En wat meer gedupeerden:

http://homepage.mac.com/k...g/B522520282/C1635450166/
http://www.webselect.nl/e...3?providerervaring_id=100

[ Voor 16% gewijzigd door M.I.G. op 22-06-2004 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
M.I.G. schreef op 22 juni 2004 @ 12:38:
Ik heb met zeel veel interesse dit topic doorgelezen. Wat ik merk van LaDot in dit hele verhaal, is dat ze gewoon (on)willekeurig facturen zijn gaan sturen zonder enige vorm van bewijs over de geldigheid van de facturen.

Als ik die medewerker was dan lees je toch waarmee je klanten mee komen en dan een onlogisch antwoord schrijven zonder te refereren aan het contract. Zelfs al sturen ze deze een keer op, doen ze dit niet volledig. Dus ik proef er een soort van 'we proberen het maar' instelling uit op.

Wat denk ik ook blijkt is, dat er inmiddels maanden overheen is gegaan en vooralsnog niemand voor de rechter is gedaagd. Zelfs na de 3 dagen termijn die eerder vermeld is.

Maar goed, veel sterkt voor de 'gedupeerden'. Ik hoop dat LaDot geen schijn van kans heeft/krijgt.

edit:
Owh voor wat reacties nog op LaDot: http://www.webhosters.nl/gegevens.php?id=673

En wat meer gedupeerden:

http://homepage.mac.com/k...g/B522520282/C1635450166/
http://www.webselect.nl/e...3?providerervaring_id=100
Misschien dat het tijd wordt dat we met z'n allen LaDot voor de rechter dagen ofzo...? Weet iemand of dat mogelijk is..ik bedoel ze bestoken ons onrechtmatig met facturen die niet juist zijn....we moeten elke keer maar weer brieven schrijven, bellen..etc..etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben van plan om een pakketje met poep te versturen....
Ik zag laatst op internet dat daar speciaal een service voor is opgezet })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Verwijderd schreef op 22 juni 2004 @ 13:13:
Ik ben van plan om een pakketje met poep te versturen....
Ik zag laatst op internet dat daar speciaal een service voor is opgezet })
hehe naar Intrum? of naar Ladot?

wel goed idee btw :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dekaasboer
Geef het adres van die service maar!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M.I.G., zoals al eerder in dit topic gezegt is zullen er die paar die op GoT komen niet dokken omdat die iets slimmer zijn om het zo te zeggen, die zijn wat meer op de hoogte. Andere mensen zijn dat niet, die denken, ohjee, een incasso bureau, laat ik maar snel betalen voor ik voor de rechter gesleept word! En dus verdienen stelen ze geld in principe...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Verwijderd schreef op 22 juni 2004 @ 14:36:
M.I.G., zoals al eerder in dit topic gezegt is zullen er die paar die op GoT komen niet dokken omdat die iets slimmer zijn om het zo te zeggen, die zijn wat meer op de hoogte. Andere mensen zijn dat niet, die denken, ohjee, een incasso bureau, laat ik maar snel betalen voor ik voor de rechter gesleept word! En dus verdienen stelen ze geld in principe...
Hmm..'k wil ze onderhand eigenlijk wel ff voor de rechter zien..al was het alleen maar om de 'geleden schade' vergoed te krijgen...die uurtjes die ik in die brieven en de telefoongesprekken heb zitten.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutgerprins
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18-07-2016
Reply de volgende keer gewoon in normale bewoordingen, in plaats van zo'n onbeargumenteerde rant.

[ Voor 79% gewijzigd door intoxicated op 24-06-2004 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.I.G.
  • Laatst online: 25-07 19:34

M.I.G.

[like an alien]

Hmm..'k wil ze onderhand eigenlijk wel ff voor de rechter zien..al was het alleen maar om de 'geleden schade' vergoed te krijgen...die uurtjes die ik in die brieven en de telefoongesprekken heb zitten.....
Dat bedoelde ik GC_STEF, dat deze mensen hier wat slimmer zijn en durven te reageren op LaDot. Maar dat LaDot dus eindelijk een keer zal moeten zien welke (bluf) kaarten ze in huis halen. Want dreigen met rechter enzo is nu nog alleen maar dreigen. En indien ze dus op hun bek gaan dan kan men dit breder communiceren (consumentenbond/breekijzer etc.etc.) zodat ook de wat BANGERE mensen hier ook profijt kunnen hebben om achteraf toch hun geld terug te krijgen....

En natuurlijk om ze nog eens te kunnen pakken voor de moeite tijd en geld die erin is gestoken om van LaDot af te kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
M.I.G. schreef op 22 juni 2004 @ 15:29:
[...]

[...]

Dat bedoelde ik GC_STEF, dat deze mensen hier wat slimmer zijn en durven te reageren op LaDot. Maar dat LaDot dus eindelijk een keer zal moeten zien welke (bluf) kaarten ze in huis halen. Want dreigen met rechter enzo is nu nog alleen maar dreigen. En indien ze dus op hun bek gaan dan kan men dit breder communiceren (consumentenbond/breekijzer etc.etc.) zodat ook de wat BANGERE mensen hier ook profijt kunnen hebben om achteraf toch hun geld terug te krijgen....

En natuurlijk om ze nog eens te kunnen pakken voor de moeite tijd en geld die erin is gestoken om van LaDot af te kunnen zijn.
Kijk nu praten we ergens over :)

Ik denk dat we ff moeten meten wie er voor in zijn (en zich er voor in willen zetten) om LaDot een hak te zetten.....en ze voor eens en voor altijd duidelijk te maken dat we het niet pikken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheVisionMaster schreef op 22 juni 2004 @ 15:33:
[...]

Kijk nu praten we ergens over :)

Ik denk dat we ff moeten meten wie er voor in zijn (en zich er voor in willen zetten) om LaDot een hak te zetten.....en ze voor eens en voor altijd duidelijk te maken dat we het niet pikken....
Mee eens! Mijn steun heb je. Overigens, m'n geld is teruggestort, ik ben benieuwd wat Ladot gaat doen, opnieuw proberen automatisch af te schrijven of een kwaad mailtje naar me sturen. Ik heb trouwens nog geen 1 keer post van ze gehad. Ik heb ze zo'n 4 keer gevraagd om een kopie van m'n contract en factuur op te sturen, nog steeds niets ontvangen. :r

Ik ben trouwens benieuwd of er mensen van de technische dienst van Ladot op GoT zitten. Misschien hebben zij dit topic wel gelezen, en wat dan nog !!!!! })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Verwijderd schreef op 23 juni 2004 @ 11:46:
[...]

Mee eens! Mijn steun heb je. Overigens, m'n geld is teruggestort, ik ben benieuwd wat Ladot gaat doen, opnieuw proberen automatisch af te schrijven of een kwaad mailtje naar me sturen. Ik heb trouwens nog geen 1 keer post van ze gehad. Ik heb ze zo'n 4 keer gevraagd om een kopie van m'n contract en factuur op te sturen, nog steeds niets ontvangen. :r

Ik ben trouwens benieuwd of er mensen van de technische dienst van Ladot op GoT zitten. Misschien hebben zij dit topic wel gelezen, en wat dan nog !!!!! })
Je hoort ook niets van LaDot....
Na een half jaar ofzo krijg je gewoon een brief van een incassobureau (lees: Intrum Justitia)....dat je onmiddelijk moet betalen!!

Maar goed.....da's 1 persoon... ;) ik maak wel ff nieuw topic met Poll... :)

Check even dit topic indien je ook iets wilt ondernemen tegen LaDot [LaDot] Gedupeerd door LaDot

[ Voor 11% gewijzigd door TheVMaster op 23-06-2004 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ehm, heb vorig jaar een hostingpakket opgezegd, en dat ging wel goed. Willekeur? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Verwijderd schreef op 23 juni 2004 @ 21:33:
Ehm, heb vorig jaar een hostingpakket opgezegd, en dat ging wel goed. Willekeur? :?
Wanneer vorig jaar...? Ik bedoel....bij mij duurt het ook een jaar voordat LaDot begon te spammen...enneh..ik lees in deze thread ook verhalen van mensen die pas na 2 jaar een factuur kregen... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasta
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

Verwijderd schreef op 23 juni 2004 @ 21:33:
Het gaat bij ons er voornamelijk over het feit dat LaDot nu pas geld vraagt, 3 jaar nadat hun betaalde dienst is komen te vervallen.

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pastapappie.NET schreef op 24 juni 2004 @ 13:31:
[...]

Het gaat bij ons er voornamelijk over het feit dat LaDot nu pas geld vraagt, 3 jaar nadat hun betaalde dienst is komen te vervallen.
Dat heb ik begrepen ja.

[classic-mode]

Freehosting? Dat was toch een gratis domeinnaam met bovenin zo'n klote banner van freehosting? [/classic-mode]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Verwijderd schreef op 24 juni 2004 @ 14:20:
[...]

Dat heb ik begrepen ja.

[classic-mode]

Freehosting? Dat was toch een gratis domeinnaam met bovenin zo'n klote banner van freehosting? [/classic-mode]
dat klopt jah :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paters
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Even een paar vraagjes:

Heeft iemand nog een kopie van het contract dat hij/zij heeft ondertekend bij Freehosting? Zo niet, heeft iemand een kopie van het contract opgevraagd bij ladot?

Heeft iemand toen zijn contract is overgegaan naar Ladot een contract ondertekend? Heeft iemand daar een kopie bewaard of heeft iemand een kopie opgevraagd?

Kan iemand een van deze contracten scannen en hier plaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
  • Laatst online: 08-08 09:26
Ik heb alles ff doorgeskimmed.

Heel ff info over betalingen en incasso bureau's

Betalingen.
Als je zelf de betaling gemachtigd heb kan je hem niet terug laten storten. De bank doet dat niet, eenvoudiger is dan om te vragen om de handtekening te verifieren omdat je dat niet getekend zou hebben (of degene die gemachtigd is).

dit is voor een bank zodanig lastig (duurt enkele weken) dat ze liever de betaling storneren.

Automatische incasso's zo snel mogelijk terugdraaien. Geen contact opzoeken met de incasserende partij gewoon zelf meteen doen. Hetzelfde geld voor eenmalige incasso's etc...

Over incasso bureau's

je behoeft alleen het bedrag te betalen dat je verschuldigt bent, niet de extra tarief die van het bureau zelf komt. (het bedrag is zo laag dat ze er niet meer achteraan gaan als je het niet betaald)

dat is natuurlijk als je betaalt. Interim justitia is een administratieve puinhoop, ze kunnen niets voor je natrekken, en zullen altijd terug moeten referren naar het bedrijf dat de betaling gedaan wil krijgen. Ga dus niet zomaar akkoord met de bedragen die ze stellen.

Ik heb vroeger bij een groot bedrijf op de hoofd financiele adminstratie gewerkt, en vaak met hun te maken gehad (en andere incasso bureau's). 9 van de 10 keer hadden we al betaald, die ene keer dat het niet zo was betrof het een credit nota. Boekhoudkundig klopt het dus ook allemaal niet erg.

U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

justice_strike schreef op 28 juni 2004 @ 12:18:
<knip>
9 van de 10 keer hadden we al betaald, die ene keer dat het niet zo was betrof het een credit nota.
_o_ _o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga

Croga

The Unreasonable Man

justice_strike schreef op 28 juni 2004 @ 12:18:
Betalingen.
Als je zelf de betaling gemachtigd heb kan je hem niet terug laten storten. De bank doet dat niet, eenvoudiger is dan om te vragen om de handtekening te verifieren omdat je dat niet getekend zou hebben (of degene die gemachtigd is).
Dat zou dus betekenen dat je geen enkele betaling kunt laten storneren aangezien je altijd moet machtigen.

Ik heb zelf al een aantal keer de afschrijving van Planet Internet, die ik echt zelf heb getekend, terug laten storten vanwege wanprestaties. Één telefoontje naar de postbank en nog dezelfde dag stond het geld gewoon terug op mijn rekening....
je behoeft alleen het bedrag te betalen dat je verschuldigt bent, niet de extra tarief die van het bureau zelf komt. (het bedrag is zo laag dat ze er niet meer achteraan gaan als je het niet betaald)
Je behoeft alles te betalen wat aan kosten gemaakt wordt om de hoofdsom te innen. Daaronder vallen ook reële kosten van het incassobureau. Als het incassobureau kan aantonen dat het die kosten heeft gemaakt (aan manuren of middelen) ben je zonder meer verplicht deze te betalen. Dat zal iedere kantonrechter ook zonder meer toewijzen als ze er een zaak van maken.
dat is natuurlijk als je betaalt. Interim justitia is een administratieve puinhoop, ze kunnen niets voor je natrekken, en zullen altijd terug moeten referren naar het bedrijf dat de betaling gedaan wil krijgen. Ga dus niet zomaar akkoord met de bedragen die ze stellen.
heh... Als Intrum niet met specificaties komt (en dat kunnen ze niet) maar je verwijzen naar de originele eiser, kun je ze rustig doorgeven dat je alle verdere post van ze zult negeren en dat je een eventuele rechtzaak met vertrouwen tegemoet ziet. Ik heb ondertussen 3 keer met ze te maken gehad. 3 keer konden ze geen specificaties geven. 3 keer heb ik ze gemeld dat ze het dan maar naar de rechter moeten sturen. De eerste keer kreeg ik vervolgens een brief dat ik als laatste kan ze nog kon bellen, waarop ik heb geantwoord dat alle communicatie schriftelijk verloopt. Nooit meer wat van gehoord............

Wettelijk is de eiser verplicht om op het eerste verzoek een volledige specificatie van het bedrag te geven. De enige specificatie die Intrum kent is "hoofdsom + incassokosten" en dat is niet goed genoeg......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
  • Laatst online: 08-08 09:26
Zoals ik al zei heb ik op het hoofd administratie van een heel groot bedrijf (denk aan omzet in de miljoenen). Ik heb dus redelijk goed inzicht in wat er in de theorie zou moeten gebeuren, en wat er in de praktijk daadwerkelijk gebeurt.
Dat zou dus betekenen dat je geen enkele betaling kunt laten storneren aangezien je altijd moet machtigen.
er is een verschil tussen een eenmalige machtiging (acceptgiro) en een automatische incasso. Bij de eerste is het namelijk zo dat je al toestemming hebt gegeven om de betaling te laten verlopen. Dat je er later op terug komt is voor de bank niet relevant, ze hoeven het niet terug te storten. In dat geval is het dus het makkelijkste om de bank jouw handtekening na te laten trekken, hier gaat erg veel tijd over en dat doen ze liever niet.
Ik heb zelf al een aantal keer de afschrijving van Planet Internet, die ik echt zelf heb getekend, terug laten storten vanwege wanprestaties. Één telefoontje naar de postbank en nog dezelfde dag stond het geld gewoon terug op mijn rekening....
nogmaals dat het bij jouw lukt is een uitzondering, in de regel heb je al akkoord gegeven en is daarmee de betaling afgehandeld.

Het wordt een ander verhaaltje als je het over automatische incasso's of eenmalige incasso's hebt. Daar heeft de bank namelijk geen handtekening van. Dit is dus door jouw niet rechtstreeks aan de bank gemachtigd derhalve niet bindend voor de bank. (deze machtig je dus niet iedere keer en behoord dus niet tot jouw stelling je moet altijd een betaling moet machtigen)
[...]

Je behoeft alles te betalen wat aan kosten gemaakt wordt om de hoofdsom te innen. Daaronder vallen ook reële kosten van het incassobureau. Als het incassobureau kan aantonen dat het die kosten heeft gemaakt (aan manuren of middelen) ben je zonder meer verplicht deze te betalen. Dat zal iedere kantonrechter ook zonder meer toewijzen als ze er een zaak van maken.
Je hebt het mis, in theorie zou je alles moeten betalen, er zitten een paar addertjes onder het gras.

als je bij de eerste aanmaning van de deurwaarder meteen betaalt dan komen er dus geen extra kosten bij (als ik met niet vergis)

ook is het zo dat als je in een later stadium alsnog betaald (en alleen het bedrag minus de deurwaarders kosten) je onder een bedrag komt waardoor het niet rendabel is voor de deurwaarder om er nog achteraan te gaan (50 euro ofzo?)

dit is praktijk dus, in theorie zou je natuurlijk alles wat los en vast zit kunnen aanklagen, voor het gerecht slepen etc.. maar in nederland wordt dat niet gedaan.
[...]

heh... Als Intrum niet met specificaties komt (en dat kunnen ze niet) maar je verwijzen naar de originele eiser, kun je ze rustig doorgeven dat je alle verdere post van ze zult negeren en dat je een eventuele rechtzaak met vertrouwen tegemoet ziet. Ik heb ondertussen 3 keer met ze te maken gehad. 3 keer konden ze geen specificaties geven. 3 keer heb ik ze gemeld dat ze het dan maar naar de rechter moeten sturen. De eerste keer kreeg ik vervolgens een brief dat ik als laatste kan ze nog kon bellen, waarop ik heb geantwoord dat alle communicatie schriftelijk verloopt. Nooit meer wat van gehoord............

Wettelijk is de eiser verplicht om op het eerste verzoek een volledige specificatie van het bedrag te geven. De enige specificatie die Intrum kent is "hoofdsom + incassokosten" en dat is niet goed genoeg......
wat ik bedoel is niet dat ze jouw verwijzen naar je originele eiser, maar dat ze je steeds een antwoord verschuldigt zijn waarna ze de originele eiser ff bellen en je na 10 minuten weer terug gebeld wordt. Voor hun is dan natuurlijk niet na te kijken of een dergelijke factuur klopt of niet.

heb zelfs een keer gehad dat eenzelfde factuur 2 keer naar het incasso bureau is gegaan (yup interim iustitia) en ze hadden zelf niet door dat ze ons 2 maal zaten te aanmanen.

U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij zijn jullie een beetje aan het afdwalen van het topic. Ik heb vaker van dit soort praktijken gezien en als de algemene voorwaarden veranderen waardoor je ineens moet betalen e.d. kan je het beste reageren dat je het er niet mee eens bent. Als er in de email iets staat van, niet reageren is zwijgend toestemmen hebben ze al een beetje recht, maar algemeen kom je er dan nog steeds onderuit.

Denk dat je ladot onderhand idd kan aanklagen voor alle gemaakte telefoonkosten enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JasperE
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-09 18:26
Toen een grote veilingsite (naam kwijt) ebay werd in nederland, kreeg ik een email dat er overgeschakeld zou worden. Mijn account zou om juridische redenen alleen overgezet worden als ik zelf liet weten dat ik dit wilde.

Misschien geld zoiets hier ook,... geen idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mijn opinie: kort maar krachtig..

Heb jij getekend om te betalen? voor de overname? nee, dan heeft ladot een probleem laat ze maar bewijzen dat jullie een of andere overeenkomst hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Ja we dwalen indeed af....

Wat ik me nu afvraag.....heef iemand alweer een brief gehad van IJ?..ik bedoel het is nu 2 tot 4 weken later.....men (en ook ik) moesten binnen 3 dagen betalen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopiek
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-09 07:26

jopiek

Tja... 'ns ff denken.

TheVisionMaster schreef op 29 juni 2004 @ 08:18:
Ja we dwalen indeed af....

Wat ik me nu afvraag.....heef iemand alweer een brief gehad van IJ?..ik bedoel het is nu 2 tot 4 weken later.....men (en ook ik) moesten binnen 3 dagen betalen.....
Bij mijn heeft ladot het dus ook geflikt: in een keer 180 euro afgeschreven voor basishosting (oude freehosting), heb alleen een keer getekend voor portatie naar ladot van freehosting geloof ik, voor de rest nog nooit voor iets. Weet iemand hoe veel het toen ter tijd per jaar kostte? Ga nu iig direct over naar een andere hosting provider, dit loopt echt de spuigaten uit.
Heb wel een dreigbrief gestuurd voor een juridische procedure...

Cogito Ergo Credo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Ik heb weer een 'dreigbrief' gehad van IJ.....

Was helaas wel op vakantie in die periode. Vandaag heb ik ff contact opgenomen met LaDot. Daar werd ik keurig (jaja..ze kunnen het nog wel) te woord gestaan door een mevrouw. Zij wist me te vertellen dat mijn rekeningen keurig betaald waren en dat er niets meer open stond.

Ik daarna gelijk IJ gebeld. Daar werd mij verteld dat mijn bezwaar van vorig jaar was ontvangen maar dat er niets mee gedaan was (???). In dat bezwaar had ik keurig uiteen gezet waarom ik bepaalde bedragen niet wenste te betalen en eigenlijk alleen het oorsprokelijke factuurbedrag wel wenste te batalen.
Ook stond er in die brief dat indien ik binnen 14 dagen geen reactie van ze kreeg ik er vanuit ging dat ze akkoord gingen met mijn voorstel en ik dus gewoon 2 x 60 euiro aan LaDot kon betalen. Een week na mijn bezwaarschrift kreeg ik dus 2 x een aanmaning (die ik dus eerder nooit ontvangen had) en die heb ik betaald. Zaak afgehandeld.

Dat vond die man van IJ ok beetje vreemd....hij zou het laten uitzoeken (waarom er met die brief van mij niets gedaan was) en jaja...IK moest zelf maar even terugbellen over 2 maanden ofzo....heeeeeeeel onprofi maar ja....

Overigens : Bij LaDot wisten ze me te vertellen dat ze geen zaken meer doen met IJ omdat die zo onbschoft zijn...hehehehee. ik wist het wel...ladot wordt nog wel verstandig.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand de laatste tijd nog wat gehoord van ze? Ik niet, ik heb ze al zo'n 5 maanden van me afgeschud :) !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Verwijderd schreef op 04 oktober 2004 @ 22:31:
Iemand de laatste tijd nog wat gehoord van ze? Ik niet, ik heb ze al zo'n 5 maanden van me afgeschud :) !
Wees niet bang....verzoek de Goden nou niet.... :) anders komen ze weer terug. Bij mij zijn ze de vorige keer ook 11 maanden stil geweest...het zijn bl....ehh....EIKELS!!

[ Voor 4% gewijzigd door TheVMaster op 05-10-2004 17:03 . Reden: Bloedhonden zijn lief :) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

TheVisionMaster schreef op 05 oktober 2004 @ 15:42:
[...]
Wees niet bang....verzoek de Goden nou niet.... :) anders komen ze weer terug. Bij mij zijn ze de vorige keer ook 11 maanden stil geweest...het zijn bloedhonden!!
Dat laatste vind ik een belediging, bloedhonden zijn best wel lief, maar hebben alleen hun uiterlijk en reputatie niet mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Laatst online: 13-09 22:00

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Ik heb zelf in de tijd van FreeHosting ook een domein + hosting gekocht en dat is ook meegenomen naar LaDot, maar ik betaal gewoon nog steeds 60 euro per jaar. Waar komt die 350 euro dan ineens vandaan?

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Mr. Liu schreef op 05 oktober 2004 @ 15:45:
[...]

Dat laatste vind ik een belediging, bloedhonden zijn best wel lief, maar hebben alleen hun uiterlijk en reputatie niet mee.
sorry :p zo bedoelde ik het ook niet..maar ja..zo noem je dat nu eenmaal...ik pas het wel ff aan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Telco
  • Laatst online: 29-08-2024

Telco

Biertje?

Grappig. Gister krijg ik net de volgende spookfaktuur van ene firma Active24; is dat een of andere vage bij BV van LaDot?

Vandaag geen signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt.Morgan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 17:35
Telco schreef op 06 oktober 2004 @ 12:57:
Grappig. Gister krijg ik net de volgende spookfaktuur van ene firma Active24; is dat een of andere vage bij BV van LaDot?
Dat is de nieuwe naam van LaDot, klik maar eens op deze link:

www.ladot.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Topicstarter
offtopic:
Coole advertentie trouwensAfbeeldingslocatie: http://www.active24.nl/images/idee_611x330_v1.jpg Bedoelen ze niet gewoon [...] en maak kans op een website waar wij normaal E 10.000 voor durven vragen :+

Kan het zijn dat ze een constructie hebben bedacht om onder eventuele schulden / claims uit te komen?

---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Topicstarter
* schopt

Inmiddels heb ik een mooie rekening van Intrum Justitia ontvangen voor een bedrag van 497,48 Euro. Ik zal zometeen eens gaan bellen en jullie laten horen wat eruit is gekomen. Nog meer mensen die inmiddels verder stappen tegen zich hebben zien nemen?

---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

* Koffie niets meer gehoord, maar mijn laatste contact is met een maandje ofzo alweer 1 jaar geleden.
Mag nu toch wel aannemen dat ik van die lui af ben ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Topicstarter
Koffie schreef op dinsdag 30 november 2004 @ 19:57:
* Koffie niets meer gehoord, maar mijn laatste contact is met een maandje ofzo alweer 1 jaar geleden.
Mag nu toch wel aannemen dat ik van die lui af ben ?
Heb je al met Intrum Justitia contact gehad? Anders komt dat waarschijnlijk ook nog wel. Ik heb op deze acceptgiro ook een flinke tijd (sinds start van topic ofzo) moeten wachten.....

---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-09 23:22
Titel edit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-09 20:05

BHQ

Ik ben benieuwd :o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Spider.007 schreef op dinsdag 30 november 2004 @ 19:58:
[...]

Heb je al met Intrum Justitia contact gehad? Anders komt dat waarschijnlijk ook nog wel. Ik heb op deze acceptgiro ook een flinke tijd (sinds start van topic ofzo) moeten wachten.....
Koffie in "Incassobrief van Intrum Justitia ??" (mods only sorry :* zie een paar quotes hieronder)
Koffie schreef op donderdag 12 augustus 2004 @ 14:00:
[...]
Zoals je aan de quote kun zien, is het laatste contact op 10-02-2004 geweest.
Dat is dus een half jaar geleden.
Ik heb daarna NOOIT meer wat van ze gehoord.
(Spider , in het bericht wat ik quote had ik het over de tatum 10-08-2004 als laatste contact, dat was een typo en moet dus 10-02-2004 zijn).

Het laatste contact wat ik had was dus op 10-02-2004 , bijna 1 jaar geleden, ik heb ze toen WEDEROM verteld dat :

- Ik nog steeds geen specificatie van de vordering heb gezien (ondanks meerdere malen navragen
- Ik uberhaupt het openstaande bedrag betwist
- Ik ervan uit ga dat er bij een uitblijven van contact van hun kant ik de zaak als afgedaan zie

De enige fout die ik gemaakt heb, is door niet te zeggen/schrijven dat "als ik niet binnen xx werkdagen iets van hun hoor, ik de zaak als afgedaan zie".

Ik ga half december verhuizen, dan is het dus bijna 1 jaar verder, ik ga die lui echt niet melden dat ik op een ander adres woon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H4mm3r3r
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21-09-2020
Inmiddels heb ook ik een mooie rekening van Intrum Justitia ontvangen voor een bedrag van +400,00 Euro.

Dat wordt een bezwaarbrief schrijven.
Ik houd jullie op de hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Topicstarter
Goed; zojuist even gebeld; en inderdaad: ik moet bewijzen dat ik niets met LaDot te maken heb (door het hele verhaal uit te leggen) en dan leggen zij dat aan LaDot voor. Indien LaDot daar niet akkoord mee gaat dan blijft de vordering openstaan en zullen de kosten alleen maar oplopen. Toen ik aangaf daar geen probleem mee te hebben en niet van plan ben te betalen werd mij verteld dat 'ze dan gedwongen zijn om gerechtelijk te gaan' wat kan oplopen tot 500 a 700 Euro kosten voor mij...

Dus * Spider.007 gaat een bezwaarschift tikken om te horen dat LaDot dat niet gaat accepteren 8)7

---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Spider.007 schreef op woensdag 01 december 2004 @ 18:24:
Goed; zojuist even gebeld; en inderdaad: ik moet bewijzen dat ik niets met LaDot te maken heb (door het hele verhaal uit te leggen) en dan leggen zij dat aan LaDot voor. Indien LaDot daar niet akkoord mee gaat dan blijft de vordering openstaan en zullen de kosten alleen maar oplopen. Toen ik aangaf daar geen probleem mee te hebben en niet van plan ben te betalen werd mij verteld dat 'ze dan gedwongen zijn om gerechtelijk te gaan' wat kan oplopen tot 500 a 700 Euro kosten voor mij...

Dus * Spider.007 gaat een bezwaarschift tikken om te horen dat LaDot dat niet gaat accepteren 8)7
SHIT...begint het gezeik nu weer?? Mijn laatste contact was rond mei van dit jaar. Toen heb ik ook contact gehad met LaDOT, zij vertelden mij (staat ook al in dit topic) dat ze niets meer te maken willen hebben met Intrum Justitia.

Intrum Justitia heb ik verteld dat ik een jaar eerder al een bezwaarschrift heb gestuurd en dat ik niets meer met ze te maken wil hebben. In dat bezwaarschrift had ik ze namelijk gesommeerd om binnen 10 werkdagen te reageren, dat hebben ze nagelaten. Natuurlijk had ik dat bezwaarschrift aangetekend verstuurd. :)

Overigens vertelde die mensen van I.J. mij afgelopen mei dat ik over 2 maanden maar eens terug moest bellen, want ze liepen een beetje achter met het uitzoeken van zaken (ehh....toch geen jaar zou je denken??)....

Nou ja we wachten het wel af....ik verwacht eigenlijk geen post van I.J., Als ik post krijg gaat dat linea recta naar mijn advocaat (die overigens ook geen fan van I.J. is :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Koffie schreef op dinsdag 30 november 2004 @ 20:09:
Het laatste contact wat ik had was dus op 10-02-2004 , bijna 1 jaar geleden, ik heb ze toen WEDEROM verteld dat :

- Ik nog steeds geen specificatie van de vordering heb gezien (ondanks meerdere malen navragen
- Ik uberhaupt het openstaande bedrag betwist
- Ik ervan uit ga dat er bij een uitblijven van contact van hun kant ik de zaak als afgedaan zie

De enige fout die ik gemaakt heb, is door niet te zeggen/schrijven dat "als ik niet binnen xx werkdagen iets van hun hoor, ik de zaak als afgedaan zie".
Dit heb ik dus wel gedaan. 'binnen 14 dagen verwacht ik antwoord, anders zie ik de zaak als afgedaan'....tja...dan komen ze een jaar later met een dreigbrief 'binnen 8 dagen betalen anders --> RECHTBANK'.....tja...dan zakt je broek toch af... :)

[ Voor 3% gewijzigd door TheVMaster op 02-12-2004 02:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Laatst online: 24-08 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

TheVisionMaster schreef op donderdag 02 december 2004 @ 02:06:
[...]

Dit heb ik dus wel gedaan. 'binnen 14 dagen verwacht ik antwoord, anders zie ik de zaak als afgedaan'....tja...dan komen ze een jaar later met een dreigbrief 'binnen 8 dagen betalen anders --> RECHTBANK'.....tja...dan zakt je broek toch af... :)
Verwijs je in een nieuwe brief toch weer naar die ene brief? :)

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

TheVisionMaster schreef op donderdag 02 december 2004 @ 02:06:
[...]

Ik zou in mijn handjes knijpen met een brief met zulke duidelijke inhoud van IJ (OK, niet de inhoud die je wilt, maar toch).
Bij mij zijn ze de laatste keren niet verder gekomen dan arrogante brieven waarin er van mij verlangd werd contact op te nemen (ja , dat lees je goed : een brief schijrven met het dringende verzoek om telefonisch contact op te nemen).

Maar wat ga je nu doen, ga je daar nog op reageren ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Koffie schreef op donderdag 02 december 2004 @ 09:23:
[...]

Ik zou in mijn handjes knijpen met een brief met zulke duidelijke inhoud van IJ (OK, niet de inhoud die je wilt, maar toch).
Bij mij zijn ze de laatste keren niet verder gekomen dan arrogante brieven waarin er van mij verlangd werd contact op te nemen (ja , dat lees je goed : een brief schijrven met het dringende verzoek om telefonisch contact op te nemen).

Maar wat ga je nu doen, ga je daar nog op reageren ?
Daar zou ik inderdaad maar op reageren. Ze leggen namelijk het initiatief op deze manier bij jou neer. Als jij dan niet meer reageert, ben jij de boosdoener. Erg 'slimme' maar laffe truc om op deze manier een zaak om te keren. Ik zeg; bellen!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Verwijderd schreef op donderdag 02 december 2004 @ 09:48:
[...]

Daar zou ik inderdaad maar op reageren. Ze leggen namelijk het initiatief op deze manier bij jou neer. Als jij dan niet meer reageert, ben jij de boosdoener. Erg 'slimme' maar laffe truc om op deze manier een zaak om te keren. Ik zeg; bellen!!
Inderdaad ff bellen, vervolgens vertellen dat eens moeten ophouden met aanmaningen sturen.

Overigens als ik weer een brief krijg stuur ik nog een keer een brief terug (ik bel niet) met daarin de mededeling als ze me weer lastig vallen (het hele I.J. verhaal beruste bij mij op een 'misverstand') dat ik mijn advocaat op hun dak stuur.

't grappige is dat de vordering die volgens I.J. openstaat allang betaald is (NIET de incassokosten natuurlijk), LaDot heeft dit ook naar mij bevestigd... ;) Overigens kan ik natuurlijk ook kopieen van bankafschriften laten zien ;)

[ Voor 6% gewijzigd door TheVMaster op 02-12-2004 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertdenboer
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-04 13:55
Ik heb gisteren ook een brief gehad van Interum Justitia:

Geachte heer / mevrouw,

Onze relatie, LADOT NEDERLAND B.B. heeft aan ons een vordering ter incasso overgdragen ter zake diverse ontvangen facturen

04-02-2004 01-12-2004

De vordering bedraagt:

Hoofdsom 205
Rente tot heden 5.68
incassokosten 37.95
informatie kosten 29.00

Uw betaling via accept, bla bla bla

Indien u vragen heeft over deze brief, dan kunt u ons telefonisch bereiken. Indien u niet reageert volgen rechtsmaatregelen, waarvan de -hoge- kosten eveneens voor uw rekening komen.

Hoogachtend,
IJ

Wat ik me nu af vraag:
Is iemand ooit wel eens naar de rechter geweest voor zo'n / deze kwestie?
Moet ik hierop reageren en zo ja hoe?
ik ben inmiddels verhuist, doorgeven of niet?
inmiddels rechtsbijstand maar eens inschakelen?

Thanks
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste

Dit topic is gesloten.