Toon posts:

Win2000 setup + S-ATA

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Gegroet,

Door slechte ervaringen met WinXp pro heb ik besloten te downgraden naar Win2000 pro (waar ik wel goede ervaringen mee heb). Enkel bij installatie zegt het progamma (vanaf cd geboot) dat er geen HDD in mijn systeem zit. Uiteraard begrijp ik dat het hier om drivers gaat maar hoe maak ik dit in orde?

Ik hoor graag jullie reacties tegemoet.

Bas

Verwijderd

Een floppy maken met de benodigde S-ATA drivers. Tijdens de install op f6 drukken. Zou dan moeten werken. Staat het niet uitgelegd in de handleiding van je mobo?

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Lees de FAQ, de procedure staat er letterlijk in: hierzo

Verwijderd

Topicstarter
Ok, het werkt. Enkel nu mijn Windows opstart (na pre-installatie, dus als ie na het cd gedeelte vanaf de hdd boot) loopt ie vast. Ik kan dan ook Winxp pro niet meer laden. Met f-disk de partitie weggehaald maar nu geeft ie een error dat ie win2k niet kan installeren omdat het doelstation onbereikbaar is. Hoe kan ik di verhelpen?

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-03 19:21

FastBunny

Give it the Works !

Verwijderd schreef op 17 februari 2004 @ 16:33:
Ok, het werkt. Enkel nu mijn Windows opstart (na pre-installatie, dus als ie na het cd gedeelte vanaf de hdd boot) loopt ie vast. Ik kan dan ook Winxp pro niet meer laden. Met f-disk de partitie weggehaald maar nu geeft ie een error dat ie win2k niet kan installeren omdat het doelstation onbereikbaar is. Hoe kan ik di verhelpen?
Heb je hem eroverheen gezet? Zoja, je kunt wel upgraden maar niet downgraden, dan moet je een verse installatie doen. Dus tijdens de setup via cdrom als ie vraagt waar te installeren de partitie verwijderen en opnieuw aanmaken...

LET OP, Alles wat op die partitie staat gaat verloren! Wil je dit niet, gooi dan eerst de windows map weg :) en installeer dan Windows 2000.

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

Verwijderd

Topicstarter
FastBunny schreef op 17 februari 2004 @ 16:41:
[...]

Heb je hem eroverheen gezet? Zoja, je kunt wel upgraden maar niet downgraden, dan moet je een verse installatie doen. Dus tijdens de setup via cdrom als ie vraagt waar te installeren de partitie verwijderen en opnieuw aanmaken...

LET OP, Alles wat op die partitie staat gaat verloren! Wil je dit niet, gooi dan eerst de windows map weg :) en installeer dan Windows 2000.
Nee nee nee.

W2K staat op versie partitie.

edit: ik loop net naar boven om ff te kijken en ik heb een blij screen error dat ie de schijf niet kan benaderen.

Ik ben win2k al helemaal zat. Is het mogelijk om wederom de partitie te verwijderen (khad ff opnieuw ge-installeerd) en dan ervoor te zorgen dat ie weer fijn vanaf winxp boot (hoe?!?).

Bas

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2004 16:52 ]

Pagina: 1