[router] VNC wil niet werken

Pagina: 1
Acties:

• JSchut
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-08 11:34
Ik Heb een SMC Barricade router (SMC7004ABR)

Nu heb ik bij de instellingen onder "Virtual server" poort 5900 aan een ip adres van een locale computer (192.168.2.126) poort 5900.

Als ik nu met VNC probeer te connecten dan krijg ik connection refused.....
Ik ben nu al een paar dagen aan het klooien en aan het zoeken, maar ik kom er niet meer uit. Ik had deze instellingen net zo in me vorige router staan en daar ging het wel goed :(

PSN jschut_82 | Xbox: JSchut82

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

edit: niet goed gelezen :X

Gebruikt VNC een username password combo die je niet ingevuld hebt?

Misschien maakt VNC nog gebruik van meer poorten die je vergeten bent, heb je TCP of UDP gemapped?

[ Voor 153% gewijzigd door Gunner op 17-02-2004 10:05 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• Rac-On
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
eeuh, welk vnc programma gebruik je precies? welke router? welk os? wat heb je allemaal al geprobeerd? Werkt het zonder router wel?

Ik heb thuis 2 compu's achter nat. Beide draaien realvnc versie 4 beta. De ene luisterd op poort 5900 en de andere op 5901. Beide poorten staan gemapped op mijn sweex 4 poorts router naar de juiste ip's. Dit voor zowel tcp als udp. Het werkt perfect.

doet niet aan icons, usertitels of signatures

• JSchut
ik heb een SMC Barricade router (SMC7004ABR)
Met mijn SWEEX router werkte het idd ook op die manier....
Ik heb deze ertussen uitgehaald en de nieuwe router er tussen gezet.
Sindsdien werkt het niet meer.

Ik draai de laatste release van versie 3 van realVNC welke je momenteel kan downloaden op de realvnc website.

TCP en UDP beide gemapped (5900)
Meer poorten gebruikt VNC volgens mij niet

[ Voor 12% gewijzigd door JSchut op 17-02-2004 10:11 ]

• Piels
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-07 10:59
je moet poort 5800 ook open zetten zover ik weet :)

Windows Phone Apps: Belstatus, Pinautomaten

• JSchut
AdrianP schreef op 17 februari 2004 @ 10:12:
je moet poort 5800 ook open zetten zover ik weet :)
Dat is alleen voor de Java VNC Client ...

edit:

Ik heb het overigens wel even gechecked voor de zekerheid, maar het veranderde niks..

[ Voor 22% gewijzigd door JSchut op 17-02-2004 10:14 ]

• Rac-On
  • Niet online
correct. Poort 5800 is voor de web based versie, die kan je gebruiken zonder viewer. Erg handig overigens.

Eeuh, je kan versie 4.0 downloaden. Is een beta, maar ik vind hem een stuk beter werken dan 3.0.

Een vnc server luisterd standaard op poort 5900 (en 5800). Echter, als je er meerdere gebruikt, gaan die op poort 5900 + n zitten. Echter, als het met je sweex wel goed gaat, zul je de poorten wel goed hebben. Heb je misschien iets van een firewall op je router die de boel niet accepteerd of zo?

• JSchut
rac-on schreef op 17 februari 2004 @ 10:26:
correct. Poort 5800 is voor de web based versie, die kan je gebruiken zonder viewer. Erg handig overigens.

Eeuh, je kan versie 4.0 downloaden. Is een beta, maar ik vind hem een stuk beter werken dan 3.0.

Een vnc server luisterd standaard op poort 5900 (en 5800). Echter, als je er meerdere gebruikt, gaan die op poort 5900 + n zitten. Echter, als het met je sweex wel goed gaat, zul je de poorten wel goed hebben. Heb je misschien iets van een firewall op je router die de boel niet accepteerd of zo?
de firewall op de router heb ik even uitgezet..

ik heb trouwens het display nummer vanochtend veranderd in 0 in de server properties van VNC....
Nou kan ik me herinneren dat ik dat ooit in me register op 99 heb gezet....

Maar zowel als op 5900 als op 5999 kan ik niet connecten.... beide heb ik gemapped :(

[ Voor 17% gewijzigd door JSchut op 17-02-2004 10:31 ]

• Rac-On
  • Niet online
hmzzz, je geeft aan dat het met je sweex wel lukt? welke poorten heb je daarop allemaal gemapped?

Verder.. eeuh, haal de router er tussen uit en connect dan. Controleer met netstat -a of je het juiste poortnummer hebt.

Verder, eeuh, heb je je poorten juist doorgemapped? Externe poort 5900 naar interne poort 5900? Klinkt stom, maar de fout moet toch ergens zitten..

Anders toch contact opnemen met de leverancier... en daar je verhaal gaan halen...

Verwijderd

Ik heb precies hetzelfde probleem en ben er ook nog steeds niet uitgekomen.

Kan geen verbinding meer krijgen van buitenaf

kan iemand me daar mee helpen? Met die poorten klopt ook niet helemaal

• JSchut
op de sweex router had ik alleen 5900 gemapped....
Ik heb het juiste poortnummer en poort 5900 wordt op de juiste (zelfde als sweex) manier naar interneip:5900 gemapped......
kan ik ergens op afstand checken of de poort te bereiken is (zonder VNC te gebruiken)?

Verwijderd

wat is die URL van RealVNC 4.0 trial? Want op de officiele site staat ie niet

• JSchut
Verwijderd schreef op 17 februari 2004 @ 11:06:
wat is die URL van RealVNC 4.0 trial? Want op de officiele site staat ie niet
Jawel
http://www.realvnc.com/4.0b4-download.html

Ik heb nu DMZ aangezet en het ip van de locale pc ingesteld en nu kan ik er wel bij!

Alleen nu staan er wel een hele hoop porten open :S Kan ik daar nog wat aan doen.... of moet ik gewoon ff een firewall installeren op de pc welke in met DMZ heb ingesteld?

[ Voor 41% gewijzigd door JSchut op 17-02-2004 11:23 ]

Verwijderd

Kijk eens op die lokale host op welke poorten welk proces luistert. De poort waar VNC op luistert map je dan in je router. Zeker omdat je zegt dat het met DMZ wel werkt, ligt het er gewoon aan dat je de verkeerde port aan het mappen bent.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2004 12:26 ]

• JSchut
ik map port 5900...
Als ik met netmap kijk dan staat port 5900 (VNC) wel open als ik DMZ aan heb staan, maar zodra ik DMZ uitzet dan staat poort 5900 dicht

Pagina: 1