Toon posts:

Kan geen verbinding meer krijgen van buitenaf

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo

Sinds kort heb ik een netwerkje aangelegt tussen mijn 2 computers. 2 Pentium III's. Het is een simpel netwerkje door middel van een crossed utp kabel. Gebruik geen hup of router of switch. Het netwerk loopt perfect en het internet is perfect verdeelt alleen zit ik met een probleem;

Toen ik nog geen netwerk had maakte ik altijd gebruik van Flash FXP, Serv-U en VNC Server en Viewer. Ik had een eigen servertje runnen 24 uur per dag op mijn computer zodat ik files van mijn pc thuis kon halen naar school en andersom. Daarvoor gebruikte ik Flash FXP en als server runner Serv-U. Ook maakte ik gebruik van VNC viewer. Dat is een programma waarmee je de pc thuis kan overnemen. (remote desktop) Alleen nadat ik mijn netwerk heb aangelegd kan ik nergens meer inloggen naar een van beide computers van buiten het netwerk. Ook kan ik niet van de hoofdnetwerkcomputer naar mijn andere computer connecten met mijn vnc viewer terwijl de server gewoon runt pass en ip adres klopt. Ik kan wel een servertje aanmaken waarop ik zelf kan inloggen op me eigen pc maar vanaf buitenaf lukt dat ook niet meer. Ik snap niet wat ik fout kan doen of wat dan ook. Moet ik de computernaam van de aangesloten pc op de hoofdcomputer veranderen ofzo? In command.com (WIN ME Beide computers) start ik ipconfig op en dan geeft ie het volgende aan:

Windows IP-configuratie

0 Ethernet adapter :

IP-adres . . . . . . . . . . . : 82.74.**.**

Subnetmasker . . . . . . . . . : 255.255.254.0

Standaardgateway . . . . . . . : 82.74.**.**

1 Ethernet adapter :

IP-adres . . . . . . . . . . . : 192.168.0.1

Subnetmasker . . . . . . . . . : 255.255.255.0

Standaardgateway . . . . . . . :

2 Ethernet adapter :

IP-adres . . . . . . . . . . . : 0.0.0.0

Subnetmasker . . . . . . . . . : 0.0.0.0

Standaardgateway . . . . . . . :

Ik weet me geen raad meer en heb alles geprobeert. Ik hoop dat een van julie op een oplossing kan komen.

GrEeZzErO

Verwijderd

misschien een firewall ?

Als je die hebt, probeer die dan eens uit te zetten.

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2004 15:24 ]

Verwijderd

Topicstarter
nee heb ik op beide computers niet. Ook geen virusscan. Alleen een standaard windows netwerkje