Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

QF 50a spuitprobleemen

Pagina: 1
Acties:
  • 29 views sinds 30-01-2008

• Entity_Razer
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05-03 10:56
Ok. Ik heb vandaag een gat laten snijden in men deurtje. Maar ondanks dat ik op de deur (vanbinnen) had opgeschreven met zwarte stift dat ze de deur langs buiten eerst moesten afplakken is dit niet gebeurt. Resultaat
1 deur VOL maar echt VOL met krassen(en VEEL KRASSEN)
Nu wil ik deze opnieuw spuiten,ik heb de FAS al eens gelezen maar ik heb toch een vraag
MOET er primer op? Ik ben gewoon van plan de verf die er nog is een beetje te breken,dan afkuisen met vanalles
en dan te spijten met zwarte spuitbus die ik hier heb
is dit genoeg? of moet er echt een primer op?
en een lak ofzo moet dit ook?
:)

Alvast bedankt

The Idea is not to arrive at the grave, safely in a well preserved body, but to slide in sideways at 400 miles an hour screaming of pure joy

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:49

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

je blinkt absoluut niet uit in duidelijkheid... Maargoed... als de krassen erg diep zijn is een spuitplamuur ofzo wel aan te raden... Vult een stuk beter dan primer, en zorgt ook nog voor een goede hechting. Zorg er sowieso voor dat de losse stukjes verf helemaal wegzijn, anders wordt het nooit wat...
Verder wil ik je, vooral gezien je geschiedenis van gesloten topics wijzen op de faqs:
http://gathering.tweakers.net/forum/faq
Frequently Asked Questions CME

iig succes met het spuiten van je computerkast (zelfs dat het om een computerkast gaat wordt niet duidelijk uit je startpost...)

[ Voor 16% gewijzigd door MikeyMan op 16-02-2004 19:50 ]

Verwijderd

offtopic:
een post in fatsoenlijk nederlands zou een stuk begrijpelijker zijn

in de FAQ staat erg duidelijk hoe je te werk moet gaan als je je case wil spuiten, het lijkt me dat je het gewoon doet zoals het daar wordt beschreven. dus eerst schuren tot alle imperfecties weg zijn, dan een dunne laag grondverf, dan weer schuren tot alles echt super vlak is, weer gronden en dan de nieuwe verf erop

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:41

Exigence

dnkroz

Voor verf-over-verf heb je geen primer nodig. Gewoon de ondergrond licht opschuren, vetvrij maken en spuiten. En als je lak gaat gebruiken om te beschermen tegen krassen, dan heb je blanke lak nodig :P

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-11 14:31

AcouSE

Swedish Chef

De faq is toch echt wel duidelijk hoor:
Breng op alle te spuiten onderdelen een DUNNE laag primer aan. Deze primer dient multifunctioneel te zijn, dat wil zeggen geschikt voor kunstof en andere ondergronden.

De reden is simpel: Kasten zijn reeds voorzien van een verflaag. Deze door de fabrikant aangebrachte verven zijn van het type epoxy/pur/alkyd of acrylaat. In gedroogde vorm vertonen al deze verven de eigenschappen van een kunstof wat ze in feite ook zijn (geworden na droging). De eventuele kale delen van de kast worden door het mutltifunctionele karakter van de primer ook goed behandeld.
Volg je alle aanwijzingen in de faq dan kun je echt een mooi paneel krijgen. Imho is het zonde om een gelaserd paneel niet goed te lakken - dat is hetzelfde als een ferrari met fiat panda banden.

Dit topic is gesloten.