Toon posts:

Meerdere domeinen op 1 IP - IIS

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Het topic zegt eigenlijk alles al :)

Welke mogelijkheden bestaan er om meerdere domeinen op 1 IP te hosten? Dus inclusief alle zaken als email en ftp. Het gaat dus expliciet NIET om url forwarding, maar dat zal voor de mensen die meer van deze materie weten direct duidelijk zijn.

Ik heb gehoord van Vhost onder Apache, maar gebruik IIS onder win2k.

Alvast bedankt,

Arne

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ja dit is mogelijk. Check dit topic: [rml][ IIS] meerdere sites draaien[/rml]

In de search is nog meer te vinden.

Veel suc6.

• j_du_pee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-09-2024

j_du_pee

du pain, du vin, du pee

volgens mij kun je in IIS-manager gewoon rechtsklikken op je servernaam (staat zoiets als: *mijnserver (sterretje ervoor dus ;) )) -> new -> web site

Vervolgens vul je een naam in, en laat je hem luisteren naar de correcte host header (b.v. www.tweakers.net). AFAIK worden dan vanuit IIS alle aanvragen op betreffende host doorgestuurd naar de virtuele site die je nu hebt aangemaakt :)

kaart != map && bottel != fles
Wacht op antwoord

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

I&T -> SA

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ik heb op mijn servername 'new web site' geselecteerd.

Krijg je een mooi wizard:

- Enter IP Address
- TCP Port
- Host Header for this site: (hier het domein???)

Zo te zien biedt dit mogelijkheden, maar nu is de vraag of dit voldoende is om de server te laten bepalen dat domein www.aaa.nl moet verwijzen naar /aaa op de server etc. Probleem is namelijk, ik wil wel graag dat www.aaa.nl/plaatje.jpg ook werkt.

Verwijderd

Topicstarter
Sinds dat het forum van I&T naar SA geplaatst is gebeurt er bizar weinig ;)

Kan ie misschien terug of moet ie per se in SA blijven?

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

offtopic:
Bizar weinig? Wat verwacht je in een half uurtje tijdens etenstijd :?
Liever niet zo ongeduldig: graag 24 uur wachten voor je een topic zo "omhoog kickt" ;)

En nee, het hoort thuis in SA :)

Maar ik zou zeggen (naast natuurlijk lezen wat in andere topics en op microsoft.com staat): probeer het gewoon even. Eventueel door gebruik te maken van je hosts file op een test-client.

Trouwens welkom op GoT! :*
In FAQ Forumgedrag staat wat over het kicken etc. voor als dat niet duidelijk is :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 februari 2004 @ 17:49:
Hallo,

Het topic zegt eigenlijk alles al :)

Welke mogelijkheden bestaan er om meerdere domeinen op 1 IP te hosten? Dus inclusief alle zaken als email en ftp. Het gaat dus expliciet NIET om url forwarding, maar dat zal voor de mensen die meer van deze materie weten direct duidelijk zijn.

Ik heb gehoord van Vhost onder Apache, maar gebruik IIS onder win2k.

Alvast bedankt,

Arne
in http 1.1 wordt het gebruik van hostheaders omschreven. dus een website is geen probleem. maar hostheaders wordt niet gebruikt in ftp. De enige manier om dit te doen is virtual dirs te gebruiken met een username name die overeenkomt met de vdir.
email lijkt me verder ook niet zo'n probleem.
Pagina: 1