Toon posts:

[IIS] meerdere sites draaien

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, ik draai IIS met XP profesional. Nu heb ik begrepen dat ik daarop maar 1 site kan laten draaien. Maar ik wil meerdere domeinen naar mijn ip laten verwijzen. is het mogelijk dit probleem te tweaken? Ik heb ook een verhaal gehoord over een stukje ASP script die deze klus kan klaren, maar kan daar niets over vinden. Wie kan me helpen dit probleem op te lossen?

TIA

Denon

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
waarom zoveel moeite doen? winxp pro kan niet meer als 10 ingaande tcp/ip connectie's aan dus als je meerdere domains KAN draaien dannog is 10 gebruikers het maximum wat je kunt krijgen

wil je meer, dan moet ja naar win2000 server toe

A wise man's life is based around fuck you

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09:21
1. Hoort dit niet in NT :?

2. Zoals gezegd.. IIS onder WinXP/2k kan maar 10 connecties aan. Wil je meer -> servervariant nodig.

3. Waarom pleur je IIS er niet gewoon af? Installeer bv apache. Kun je meerdere domeinen (sites) draaien (virtual hosts) en ben je van de 10 connectie limiet af. Bijkomend voordeel is ook dat je niet wekelijks updates hoeft te downen :)

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:31

Crazy D

I think we should take a look.

Op maandag 22 april 2002 19:57 schreef denon_nl het volgende:
Hoi, ik draai IIS met XP profesional. Nu heb ik begrepen dat ik daarop maar 1 site kan laten draaien. Maar ik wil meerdere domeinen naar mijn ip laten verwijzen. is het mogelijk dit probleem te tweaken? Ik heb ook een verhaal gehoord over een stukje ASP script die deze klus kan klaren, maar kan daar niets over vinden. Wie kan me helpen dit probleem op te lossen?
Je kan meerdere domeinen naar 1 server laten verwijzen, en idd met een scriptje de opgevraagde domein afvangen.
code:
1
2
3
4
5
If Lcase(Request.ServerVariables("HTTP_HOST")) = "www.aaa.com" Then
    Response.Redirect "./aaa.asp"
ElseIf Lcase(Request.ServerVariables("HTTP_HOST")) = "www.bbb.net" Then
    Response.Redirect "./bbb.asp"
End If

Of eventueel natuurlijk iedere site in z'n eigen directory plaatsen, wat je wilt. Nadeel is wel dat www.aaa.com/plaatje.jpg niet gaat werken, tenzij je een custom 404 pagina maakt, en wat code gaat schrijven om te checken wat er gevraagt is (plaatje.jpg op site www.aaa.com) en dan redirect naar de juiste filelocatie (bv /aaa/images/plaatje.jpg). Hierbij moet je trouwens wel een hoop controles inbouwen maar da's weer meer [forum=14] :P

Exact expert nodig?

Verwijderd

Virtual hosts?

Verwijderd

Je kan met IIS 5.0 ook meerdere sites op 1 webserver draaien.

ping http://seymour.xs4all.nl
ping http://www.vermeerbv.nl

zelfde ip

werkt dus

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:31

Crazy D

I think we should take a look.

Op dinsdag 23 april 2002 11:54 schreef Richardo het volgende:
Je kan met IIS 5.0 ook meerdere sites op 1 webserver draaien.
Ja maar er zijn verschillende manieren voor... in de serverversie van w2k kun je verschillende fysieke sites maken (waar je in de prof editie "default website" hebt staan, kun je in de serverversie er meerdere hebben).
En uiteraard kun je meerdere sites op 1 IIS draaien, verschillende domeinen naar 1 ip adres laten verwijzen, en dan met een scriptje als [zie boven]

Exact expert nodig?

Pagina: 1