Toon posts:

WebcamXP Onder SMC Router

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Router: SMC7004ABR

Hoi, Ik had laatst WebcamXP gedownload .. beetje mee gespeeld, maar ik kwam erachter dat wat ik ook deed alleen ikzelf m'n website met webcam kon zien. Dus ik had een beetje support gezocht op de website van webcamxp .. en daar kreeg ik te horen dat ik de port 8080 moest forwarden.

Nou ik heb in mijn Router programma onder NAT > virutal Server dus iets ingevult .. 192.168.2.100 > 8080 > 8080. Maar er veranderde weinig.

Kan iemand me zeggen hoe ik van dit probleem af kan komen?

Grtz. Frank B)

Verwijderd

Topicstarter
heeft niemand iets voor me?

Verwijderd

pas kicken binnen 24h plz.

Ben je zeker dat die port nu wel degelijk naar jouw pc geforward wordt?

• Alternativ
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17-07 09:51

Alternativ

4 8 15 16 23 42

Verwijderd schreef op 16 februari 2004 @ 22:29:
pas kicken binnen 24h plz.

Ben je zeker dat die port nu wel degelijk naar jouw pc geforward wordt?
offtopic:
Hij kickt toch ook binnen 24 uur

Je moet je poort op je modem ip dus 255.255.255.255:8080 wel forwarden naar een pc.. en niet naar een andere poort :7, wat je dus gaat doen is het ip van de pc opzoeken die de webcam bevat en dan wordt het dus ippc:8080 forwarden

alternativ

Verwijderd

Topicstarter
Hey .. dat is het em juist ik weet niet hoe ik precies de 8080 port moet forwarden met mij router. Ik zal voor de duidelijkheid een paar fotos laten zien hoe het eruit ziet. Misschien kunnen jullie me dan zeggen hoe ik het een beetje moet doen .. want ik heb al een paar dagen gezocht amar ik vind ut maar niet.

http://www.peterbrils.com/albums/album10/1_G.jpg (router menu)

http://www.peterbrils.com/albums/album10/2_G.jpg (webcamXP instellingen)

'k hoop dat julllie me verder kunnen helpen..

Grtz Frank.

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-07 17:18

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Hij staat goed alleen moet je denk ik nog dat enable dingetje aanvinken ;)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Verwijderd

Topicstarter
nero355 schreef op 21 februari 2004 @ 17:35:
Hij staat goed alleen moet je denk ik nog dat enable dingetje aanvinken ;)
haha .. ja maar volgens mij is het dat niet .. maar wat heb ik nu eigenlijk nou ik dit heb ingesteld?

ik heb nu dat enable aangevinkt .. maar 't werkt nog nie :/

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2004 18:22 ]

• MR_VIPER
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-08 08:26

MR_VIPER

Ik ben niet te ondertitelen!

Zet je internet IP-adres eens op het IP van de pc waar je webcam is aangesloten. Dus op 192.168.2.100

*empty*

Verwijderd

Topicstarter
Daat heb ik al eens geprobeerd .. maar maar dan werkt het helaas ook nie .. :'(

[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2004 13:10 ]

Verwijderd

Topicstarter
weet nou echt niemand hoe ik met me smc router port 8080 moet forwarden .. en dan webcamXP goed erop moet instellen? ;(

• Takkie
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16-08 21:41
Ik heb denk ik al de oplossing :)

je hebt bij het forwarden ingevuld 8080 > 8080

oftewel, hij heeft geen marge.
als je in zou vullen 8075 > 8085 dan zou die denk ik wel werken...

suc6

Verwijderd

Topicstarter
ok ik heb nu een 2 regels .. 1 voor tcp en 1 voor udp .. en dan bij beide 8075 > 8085 gezet..
maar het werkt nog steeds nie .. ik heb de firewall op me router uitstaan .. dus daar kan het ook niet aan liggen, HELP :D

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 februari 2004 @ 15:15:
ok ik heb nu een 2 regels .. 1 voor tcp en 1 voor udp .. en dan bij beide 8075 > 8085 gezet..
maar het werkt nog steeds nie .. ik heb de firewall op me router uitstaan .. dus daar kan het ook niet aan liggen, HELP :D
Je hebt (voor zover ik weet) alleen TCP nodig. En alleen poort 8080 forwarden moet genoeg zijn.

Als 192.168.2.100 het ipadres is van je webcam PC, dan zou het toch moeten werken. Ik heb het zelf bij mij ook zo ingesteld en het werkt prima.

Misschien een domme vraag, maar heb je de webcamserver wel gestart ("Start Server") ?

Draai je niet per ongeluk nog een firewall op je PC?

• Mystic Spirit
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 29-07 12:18

Mystic Spirit

PSN: mr_mysticspirit

Maken de users die inoggen wel gebruik van java?
Aaangezien webcamxp uitzend op een javabased paginatje lijkt me dat wel handig.

Verwijderd

Topicstarter
hey mannen, ja ik heb de server gestart als ik het doe lol, en ik heb de firewall van me router en van winXP uitgezet.. Wanneer dus als het programma aan staat ga naar http://192.168.2.1:8080 zie ik het scherm direct komen en werkt alles .. maar dan zit ik eigenlijk 'Local' en als ik dan invul 213.xxx.xx.xx:8080 vind ie niks.. Dat dat weer zo moeilijk is he ;(

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-07 17:18

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Verwijderd schreef op 24 februari 2004 @ 23:44:
hey mannen, ja ik heb de server gestart als ik het doe lol, en ik heb de firewall van me router en van winXP uitgezet.. Wanneer dus als het programma aan staat ga naar http://192.168.2.1:8080 zie ik het scherm direct komen en werkt alles .. maar dan zit ik eigenlijk 'Local' en als ik dan invul 213.xxx.xx.xx:8080 vind ie niks.. Dat dat weer zo moeilijk is he ;(
Ik kan je verzekeren dat het WEL werkt ;) Bel maar is iemand op en laat diegene connecten ............. moet werken ;)

Je kan namelijk nooit achter een router naar je I-Net IP connecten B)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Pagina: 1